Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ekim 2011       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Selamun Aleyküm,

Kadir Çelikin çevirisini yaptığı kevser yayıncılık sitesinden satın aldığım Nehcül belaga adlı kitapta Hz. Alinin 5. hutbesinde muaviyenin(Allah onu cehenneminde ebedi tutsun) babası ebu süfyan bin harp'in Hz. Aliye biat için geldiği yazıyor, ben ebu süfyanı halifeliği bir top gibi kucaktan kuçağa birbirinize gönderiniz (babadan oğula yada ümeyyeoğulları arasında)dediğini okumuştum, yoksa yanılıyormuyum. bu işin iç yüzünü açıklarmısınız.

Birde muaviye ve amr bin as için cehennemliktir dediğimde sonradan tevbe etmiş olma olasılıkları vardır (özellikle amr bin as)öyle demek yanlıştır diyorlar, ben onlara muaviyenin bildiğim günahlarını (Hz. Hasan Basrinin söylediği 4 maddede dahil)saydığımda yinede kişinin seyid yada şaki olduğu ölüm anında belli olur diyerek devam ediyorlar bende ölümünde orada olmadığımdan susuyorum , bu konuyla ilgilide bir şeyler yazarmısınız. Ayrıca büyük günahlar bile ebedi cehennemde kalmaya yetmediğinden muaviye ebedi cehennemliktir nasıl diyeceğiz bunu ispat etmek mümkünmü.

Ayrıca hocam ben Hanifi mezbebine devam eden biriyim, şu farklaki Peygamber efendimizden sonra Hz. Alinin İmam olması gerektiğine inanıyorum, yezid, muaviye, mervan bin hakem, vs gibi katillerin canı gönülden ebedi cehennemde kalmasını isterim, Ayrıca doğru olduğunu düşünerek Fatima annemize yapılanlardan sonra Hz.Ebubekir ve Hz. Ömer e karşı sevgim nispeten azalmakla birlikte Hz. Peygambere ve islama katkılarını düşünerek asla onları ümeyye soyu ile bir tutmam, ama tüm bunlar bana şu soruyu sorduruyor acaba ben neredeyim? Bazen cevap bulamadığımda oluyor. Ben 12 İmamın ilmine talip olarak (oruç, namaz gibi konularda Hanifi mezhebine devam etsem)uygun olurmu?

Allaha emanet olun.