Hz. Ali’den (r.a) rivayet edilmiştir. "Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem) cünüplük dışında her durumda bize Kur'an okuturdu." Tirmizi,K.Tahâre,146.
Bu hadis hakkında sahih dir batıl dır tartışmaları var.
Bu hadis; erkekler arasında geçen bir tartışma üzerinde çıkmıştır.
Bu hadis sahih olsa bile, sadece Hz. Peygamberin bir fiilini anlatmaktan ibarettir. İçinde bir emir ya da yasaklama bulunmamaktadır. Zaten Hz. Ali'nin (r.a) Rasulullah’ın (sallâllahu aleyhi ve sellem) bütün cünüplük hallerini tesbit etmesi mümkün de değildir.
Cünüp ve hayızlıya kesin olarak yasaklanan ibadetler namaz, tavaf ve hayızlıya mahsus olmak üzere oruçtur.
Bunlar farz olan ibadetlerdir. Yani haram sözü farzın karşıtıdır.
Kur'an okumak ise sünnettir. Sünnet bir ibadette yapılan yasaklama ya mekruhluk ya da efdaliyet ifade etmekten öteye gitmeyecektir.
Kuran-ı Kerim de hayızlının kuran okuyamayacağı ayetleri yoktur.
Buharî'nin şerhi Fethu'l- Bâri sahibi şöyle der:
"Hayızlı ve cünübün Kur'an okumasının yasaklığına dair rivayet edilen hadisler her ne kadar başkaları tarafından delil kabul edilse de Buhari tarafından sahih görülmemiştir. Zaten söz konusu hadisler te’vil edilir durumdadır"
Ata b. Ebi Rebah Cabir (r.a)'in şöyle dediğini rivayet etmiştir. Ayşe hayız olduğunda Kâbeyi tavaf hariç bütün hac fiillerini yapmıştı. Bir de namaz kılmıyordu.
hayızlı birine; sen kuran okuyamazsın denemez. Sen Allah'ı zikretme denemez.
Düşüncene katılmam şart değil, düşünceni anlatman için savaşırım...