"Her doğan çocuk, mutlaka İslâm fıtratı üzere doğar. Ancak anasıyla babası onu yahudi veya hristiyan ya da mecusi yaparlar."
"Sen yüzünü dosdoğru dine, tam bir ihlas île çevir. (Bu din) Allah'ın o fıtratıdır ki, insanları onun üzerine yaratmıştır. Allah'ın yarattığı değiştirilmez. En doğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler"
"Bir kimse öldüğünde üç şey hariç ameli kesilir, o öldükten sonra insanların faydalandığı hayır, fayda veren ilim, ona dua eden salih evlat."
"Her kim Kur''an-ı kerim okursa ve onunla amel ederse Allah(c.c) kıyamet gününde ışığı güneş ışığından daha parlak bir tacı bu kişinin anne ve babasına giydirilir."
"Sizin en hayırlınız Kur''an-ı öğrenen ve öğreteninizdir."
“Namaz insanı bütün kötülüklerden korur”
“Rasulullah bizimle konuşur biz de onunla konuşurduk. Ama namaz vakti gelince bizi tanımıyormuş gibi bir hale bürünür, bütün varlığıyla Allah’a yönelirdi.”
“Yedi yaşına gelince çocuklarınıza namazı emrediniz”
“Şüphesiz ki namaz, müminler üzerinde belli vakitlerde farz kılınmıştır.” (Nisa, 103)
“Bu dünya bir tuzaktır. İsteklerimiz o tuzağın yemi gibidir. İstek tuzaklarından kaç. Bu dünya bir kuyuya benzer, o kuyudan kurtulmaya çalış.” Dünya hayatı insanoğlu için bir imtihan yeri. İmtihanın şekli de zamanın şartlarına göre çeşitlilik kazanıyor. İnsan uyanık olmasa Allah’a kul olmaktan uzak, şeytanın emellerinin peşinde bulabilir kendini. Günümüzde “ekmek parası” ya da “istikbal” endişesiyle çocuklarını okul ve çeşitli kurslara koşturan ebeveynler; namaz ve dini eğitimin önemini çocuklarına kavratmakta geç kalabiliyor. Ertelenen namazla ebedi istikbalin elden kaçıp gidebileceği gözden kaçabiliyor.
A) Çocuk davranışı yapmadan evvel: 1) Önleyici açıklamada bulunmak, beklentilerin açık dille önceden çocuğa söylenmesi; 2) Çevreyi değiştirmek, çevreyi çocuğa uygun hale getirmek 3) Örnek olmak, beklenen davranışlara anne/babanın örnek olması; 4) Çocuğun iyi alışkanlıklar geliştirmesine yardımcı olmak,yol göstermek ve yaptığı zaman takdir etmek. B) Sorun olan davranış sırasında: 5) Olumsuz davranışın nedenini düşünmek; 6) Yapıcı bir çözüm yolu, alternatif göstermek; 7) Aile bireyinin duygularını ve olumsuz davranışın kendi üzerindeki etkilerini açıklaması C) Sorun olan davranıştan sonra: 8) Olumsuz davranışın etkilerini göstererek pişmanlık duyurmak; 9) Çocuğun olumsuz davranışının sonuçlarını yaşamasına müsaade etmek.
1) Önleyici açıklamada bulunmak, beklentilerin açık dille önceden çocuğa söylenmesi; 2) Çevreyi değiştirmek, çevreyi çocuğa uygun hale getirmek 3) Örnek olmak, beklenen davranışlara anne/babanın örnek olması; 4) Çocuğun iyi alışkanlıklar geliştirmesine yardımcı olmak,yol göstermek ve yaptığı zaman takdir etmek.
5) Olumsuz davranışın nedenini düşünmek; 6) Yapıcı bir çözüm yolu, alternatif göstermek; 7) Aile bireyinin duygularını ve olumsuz davranışın kendi üzerindeki etkilerini açıklaması
8) Olumsuz davranışın etkilerini göstererek pişmanlık duyurmak; 9) Çocuğun olumsuz davranışının sonuçlarını yaşamasına müsaade etmek.