Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
13:22, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cuma, 12 Aralık 2025 - 13:23
Arama
MaviKaranlık Forum
Dünyada ve Türkiye'de Ekonomi Gündemi, Güncel Haberler
-
Tek Mesaj #133
AreX
Ziyaretçi
6 Ekim 2006
Mesaj
#133
Ziyaretçi
06 Ekim 2006
RAMAZAN AYINDA EN ÇOK GIDA VE İÇECEK HARCAMALARI ARTIYOR -HTP TARAFINDAN HAZIRLANAN RAMAZAN RAPORUNA GÖRE, ORUÇ TUTAN HANELERİN ÖĞÜNLERİNDE AZALMA OLMASINA RAĞMEN, HANE TÜKETİM ÜRÜNLERİ HARCAMASINDA EN FAZLA PAY ARTIŞI GIDA VE İÇECEKLERDE GERÇEKLEŞTİ
İSTANBUL (A.A) - Türkiye'de hane tüketimi konusunda çalışmalar yapan araştırma şirketi HTP'nin hazırladığı ''Ramazan Raporu''na göre, Ramazan ayında oruç tutan hanelerin öğünlerinde azalma olmasına rağmen, hane tüketim ürünleri harcamasında en fazla pay artışı gıda ve içeceklerde gerçekleşti.
KMG Pazarlama Hizmetleri Grubu şirketlerinden HTP, hızlı tüketim harcama trendindeki değişime yönelik Ramazan dönemlerini daha ayrıntılı inceleyerek Ramazan Raporu hazırladı.
HTP Genel Müdürü Kıvanç Bilgeman yaptığı açıklamada, Ramazan dönemlerinde tahmin edilenin aksine, hızlı tüketim ürünleri harcamalarında artış gözlemlediklerini belirtti.
Bilgiman, 2005 yılında aylık ortalama hane tüketim ürünleri harcamasının 2 bin 450 milyon YTL iken, Ramazan ayında bu değerin 2 bin 842 milyon YTL olarak gerçekleştiğini kaydetti.
-ET, ÇORBA, ÇİKOLATA-
Ramazan aylarında oruç tutan hanelerin öğünlerinde azalma olmasına rağmen hane tüketim ürünleri harcamasında 2005 yılında en fazla pay artışının gıda ve içeceklerde gerçekleştiğini ifade eden Bilgeman, Ramazan aylarında, Doğu Anadolu ve İç Anadolu Bölgesi'ndeki hanelerin harcamalarını, diğer bölgelerdeki hanelere kıyasla daha fazla artırarak gıda ve içecek harcamasından daha fazla pay aldıklarına dikkat çekti.
Bilgiman, kuruyemişçi ve büfeler hariç, tüm perakendeci kanallarında daha fazla para harcandığını, en büyük harcama artışının ise et ve işlenmiş et ürünlerindeki büyümeden dolayı kasaplarda gerçekleştiğini belirtti.
Belli başlı ulusal zincirlerde Ramazan ayındaki alışveriş sepetlerini, ortalama sepetler ile kıyasladıklarını, hediyelik çikolataların tüm bu kanallarda bulunurluğu en çok artan ürün grubu olduğunu ifade eden Bilgeman, bunun yanında çorbaların da bu ulusal zincirlerde aylık ortalamaya kıyasla en çok büyüyen ilk beş kategori arasında yer aldığını kaydetti.
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Cevapla
Kapat
Saat: 13:23
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...