Sosyal medya otomobili solladı Bir araştırmaya göre genç yetişkinler otomobil sürmekle daha az ilgileniyor, interneti tercih ediyor.
Michigan Üniversitesi'ndeki araştırmacıların yaptığı bir çalışmaya göre genç yetişkinlerin çoğu otomobille dolaşmaktansa internette sörf yapmayı tercih ediyor.
Üniversitenin Ulaşım Araştırma Enstitüsü, ABD'de gençler arasında daha yüksek oranda internet kullanıcısı olmasıyla daha az ehliyete sahip olma oranının ilişkili olduğunu fark etti.
Bu trend başka ülkelerde de görülüyor. Araştırmacılar Kanada, İngiltere, Almanya, Japonya, İsveç, Norveç ve Güney Kore'de de aynı şekilde genç sürücülerin azaldığını, daha yaşlı sürücülerin ise arttığını tespit ettiler.
Enstitünün insan faktörleri grubunun başkanı Michael Sivak yaptığı açıklamada, "Daha yüksek oranda İnternet kullanıcısı olan ülkelerde ehliyete sahip gençlerin oranı azalıyor, bu da elektronik yollarla sanal temas imkanının gençler arasında gerçek temas ihtiyacını azalttığı teorisine uygun düşüyor" dedi.
Araştırmaya göre, bazı eyaletlerinde 16 yaşında ehliyet sahibi olunabilen ABD'de, 1983'te bütün ehliyetli sürücülerin üçte biri henüz reşit yaşta değildi, bugün ise bu oran yüzde 22 civarında.
Araştırma ayrıca 1983'te 20'li yaşlarındaki Amerikalıların yaklaşık yüzde 94'ünün, 2008'de ise yaklaşık yüzde 84'ünün ehliyete sahip olduğunu ortaya çıkardı.
Detroit'teki bir araştırma şirketi olan IHS Automotive'in Analizcisi Rebecca Lindland, genç tüketicilerin ehliyet almak konusunda daha hevessiz olduklarını söylüyor ve bu trendi gençlerin arkadaşlarıyla etkileşim kurma biçimlerini değiştiren toplumsal değişime atfediyor.
Lindland, "Önceki bütün nesillerde çocukların arkadaşlarını görmek için evden çıkmaları gerekiyordu, şimdi ise bunu internetten yapabiliyorsunuz. Artık bir otomobile gerek yok" dedi.
Lindland genç yetişkinler artık otomobillerle eskisi kadar ilgilenmeseler de gelecekte otomobile ihtiyaç duymayacakları anlamına gelmediğini söylüyor.
Analizci, "Bu ilgisizliğin çocuklar büyüdükçe kısmen azalacağı ortada, ama o zaman bile araçları isteme ve kullanma biçimlerinde değişiklikler göreceğiz. Bu trendi ilk defa görüyoruz, biraz telaşlandırmasının sebebi bu" dedi.
Araştırmacılar, yaşa göre ehliyet alma trendlerinin, gelecekte ulaşımın miktarı ve yapısı, ulaşım yöntemi tercihi, araç alımları, yolculuk güvenliği ve yolculuğun çevresel sonuçları da dâhil olmak üzere, çok büyük etkileri olabileceğini söyledi.
Kaynak:Ensonhaber
_________
Dell iki yılda havlu attı Kişisel bilgisayar üreticisi Dell, ABD’de akıllı telefon piyasasından çekildi. Teksas merkezli şirketin, gelişmekte olan piyasalara ve kar oranı yüksek ürünlere odaklanacağı öne sürüldü.
Dell, dün yaptığı açıklamada, Google Android ve Windows Phone işletim sistemlerini kullanan Venue ve Venue Pro akıllı telefonlarını ABD piyasasından çekeceğini, bu telefonların Hindistan, Güney Kore ve Asya’nın diğer bölgelerinde satılacağını belirtti.
Dell, IDG News’a yapılan açıklamada ABD’deki akıllı telefon piyasasına yeniden dönüş yapıp yapmayacağı konusunda bilgi vermedi. Ancak şirketin bir sözcüsü, AllThingsD sitesine, yakın gelecekte hem akıllı telefon hem de tablet bilgisayar piyasasına ürünler sunacaklarını ifade etti. Bu açıklamanın, 2012 sonunda piyasaya sürülmesi beklenen Windows 8 ile çalışan ürünler olabileceği belirtildi.
İKİ YILDA HAVLU ATTI
Dell, 2010 yılında sunduğu Aero ile ABD’deki akıllı telefon piyasasına adım atmıştı. Aynı yılın sonunda, 12,7 cm ekran genişliğine sahip olan Steak 5 modeli piyasaya sürüldü.
ABD’deki akıllı telefon ve tablet piyasasında geri adım atan tek şirket Dell değil. 2010 yılında 1.2 milyar dolara akıllı telefon üreticisini Palm’ı satın alan Hewlett-Packard, her iki piyasada da umduğunu bulamadı.
Dell, gelişmekte olan piyasalara ve kar getiren ürünlere odaklanacağını belirtirken, bilişim teknolojileri ve tedarik hizmetlerini sürdürecek.
Dell’in akıllı telefon piyasasında havlu atacağı, bir hafta önceden PC World ve eWeek tarafından duyurulmuş ancak resmi açıklama yapılmamıştı.
Kaynak: Ntvmsnbc