Arama

Gastronomi nedir? - Tek Mesaj #2

Asmeransa - avatarı
Asmeransa
Ziyaretçi
4 Mayıs 2012       Mesaj #2
Asmeransa - avatarı
Ziyaretçi
Gastronomi Bölümünün esas amacı gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış, uluslararası alanda rekabet edebilecek genç yönetici şefler yetiştirmektir.

Dört yıllık lisans programı süresince öğrencilere restoran, yiyecek – içecek yönetimi, yemek pişirme teknikleri ve sanat – kültür konularında eğitim verilir.Bölümün diğer bir amacı da zengin Türk mutfak kültürünün akademik bir ortamda korunmasını sağlamak ve bu kültürü uluslararası alanda tanıtmaktır. Dört yıllık lisans programı süresince adaylara en temelden en ileri seviyeye kadar yiyecek – içecek işletmeciliğinin ve yemek sanatının tüm incelikleri öğretilmektedir.

Yiyecek – içecek yönetimi ve yemek pişirme teknikleri teorik ve uygulamalı dersler olarak hazırlanmıştır. Bölüm de eğitim dili İngilizcedir. Fransızca ek dil olarak zorunlu öğretilmektedir. Klasik yemek pişirme teknikleri, Fransız, Türk, Osmanlı, Akdeniz, Uzakdoğu mutfakları ve Modern mutfak teknikleri uygulamalı olarak verilmektedir. Pastacılık sanatı, çikolata hazırlama teknikleri, şarapçılığa giriş gibi diğer pratik derslerin yanında öğrenciler sanat tarihi, dünya mutfak kültürü, yemek tarihi gibi teorik derslerle mutfak sanatı ve kültürünü değişik perspektiflerle derinlemesine uygulamalı ve teorik olarak inceleyeceklerdir. Yeme içmenin bir sanat olduğuna inanılan programda temel sanat eğitimi, resim, heykel gibi alanlarda da öğrencilere eğitim verilmektedir.

Çalışma Alanları:

Turizm sektörü konaklama, yiyecek ve içecek, seyahat ve ulaştırma alt sektörlerinden oluşan, dinamik ve gelişen bir sektördür. Kişilerin beslenme ihtiyaçlarının karşılanmasına dönük faaliyetlerde bulunan değişik tür ve yapıdaki işletmelerin tamamını kapsayan yiyecek ve içecek alt sektörü de son yıllarda gerek ulusal gerekse uluslararası düzeylerde büyük gelişmeler göstermektedir. Yiyecek – içecek endüstrisinin, her geçen gün büyümesi ve kârlılığın yüksek olması bu alana yatırım yapan kişilerin artmasına ve dolayısıyla rekabet koşullarının yoğunlaşmasına neden olmuştur. Bu bağlamda ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyette bulunan yiyecek – içecek işletmelerinin ürettikleri mal ve hizmetlere olan tüketici taleplerindeki artış hem ülke ekonomisine hem de bu hizmet endüstrisinin büyümesine katkıda bulunacaktır.