Arama


asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
5 Temmuz 2012       Mesaj #3
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
Peygamberimizin (sav) “Sidretü’l-Münteha” Makamına Yükselmesi ve “Rü’yetullah”a Mazhar Olması:

Cebrail (as) yedinci kat semadan sonra peygamberimizi (sav) cennetten getirilen “Burak” adında bir binek ile Allah‟tan başkasının bilmediği yüce makamlara yükseltti. Sonunda “Sidretü‟l-Müntehâ” ya çıkarttı.15 Bu öyle bir ağaç şeklinde bir âlem idi ki kökleri arştan kaynaklanıyor, dalları ise tüm mükevvenâtı kuşatmıştı. Mahlûkat içinde güzelliğini tasvir etmek imkânsız idi. Tüm varlıkların sonu oraya dayanıyor ve o kaynaktan besleniyordu. Tüm varlıkların sonu oraya dayanıyordu.16 Nihayet peygamberimiz (sav) öyle bir yere ulaştı ki orada “kaderi ve kazayı” yazan kalemin cızırtısını ve sesini işitti.17
Burada peygamberimize (sav) dört nehir gösterildi. İkisi zahirî, ikisi ise batınî idi. Cebrail‟a (as) sordu. “Bu nehirler nedir?” Cebrail (as): “İki batınî nehir cennettendir. Zahirî olan ikisi ise Fırat ve Nil nehirleridir” şeklinde cevap verdi.18 Sonra Cebrail (as) peygamberimize (sav) Cennetten “Refref” adında yeşil bir binek getirdi. Peygamberimizi (sav) ona bindirdikten sonra Cebrail (as) aslî şekli ile peygamberimize (sav) görünerek: “Ya Resulallah! Burası “Sidretu‟l-Müntehâ” dır. Her şey burada nihayet bulur, sona erer. Buradan öteye bir adım daha gidecek olsam yanarım. Bundan sonra ancak sana müsaade vardır. Sen gidebilirsin. Bu Allah‟ın sana olan lütfudur. Yolunu da o gösterir” dedi ve peygamberimizden (sav) ayrıldı.
Peygamberimiz (sav) buradan Refref ile keyfiyetini bilemeyeceğimiz şekilde Aziz ve Cebbar olan Rabbe yükseltilerek yaklaştırıldı. Peygamberimiz (sav) yüce makamlara yükselerek “İmkân ve Vücub Ortası” olarak tabir edilen “Kâb-ı Kavseyn” makamına yükseldi. Yüce Allah‟ın: “Yâ Muhammed! Korkma! Yaklaş!” hitabına mazhar oldu. Nihayet hiçbir mahlûkun erişemediği “Kurbiyet-i İlahiye‟ye” ve ilahi ikram ve ihsanlara nail oldu.19
Peygamberimiz (sav) burada yüce Allah ile 90 bin kelam mükâlemede bulundu. Ve o gece Allah “Vahyetmek istediğini vahyetti.”20 Sonunda yüce Allah peygamberimize (sav) “Rü‟yetini” nasib etti. Peygamberimiz miraçdaki bu mükâlemeden sonra baş gözü ile Rabbini gördü. Böylece “Rü‟yetullah” vaki oldu. Peygamberimiz (sav) in miraçda Rabbini görmesi ile de ümmetinin ahirette, yani cennette Rü‟yetullah‟a mazhar olmasının yolu açılmış oldu.21
Bu konuda Abdullah bin Abbas (ra) şöyle der: “Peygamberimiz (sav) yüce Allah‟ı baş gözü ile gördü. İbrahim‟in (as) „Halilullah‟, Musa (as) ın „Kelimullah‟ olduğu biliyorsunuz. Peygamberimizin (sav) „Rü‟yetullah‟a mazhar olmasına mı şaşıyorsunuz?”22
Gelibolulu Yazıcızâde Muhammed Efendi bu durumu şöyle ifade etmektedir: “Ona evvel sıfatıyla tecellî eyledi Allah. / Pes ondan sonra zatıyla tecelli eyledi Allah!”23
Bediüzzaman Said Nursi (ra) miracın en büyük semeresinin “erkân-ı imaniyenin hakaıkını göz ile görmek, cenneti, ahireti, hatta Zât-ı Zülcelâli göz ile müşahede etmek” olduğunu açıkça belirtmektedir.24 Peygamberimizin Rü‟yet-i İlahiyeye mazhariyetinin meyvesini de cennette müminlerin Cemalullah‟ı temaşa lezzeti ve nimeti olduğunu ifade eder.25

13 Necm Suresi, 53:14–15
14 Bediüzzaman, Sözler, 533
15 Buhari, Sahih, 4:249; Müsned-i Ahmed, 4:209
16 Buhari, Sahih, 4:249; Müslim, Sahih, 1: 146–149; Tirmizi, Sünen, 5:387
17 Buhari, Sahih, 1:92; Müslim, Sahih, 1:149; Beyhaki, Delâil, 1:129
18 Buhari, Sahih, Menâkıb, 42 (8:201)
19 Buhari, Sahih, 8:204; İbn-i Kayyum el-Cevzî, Zâdü‟l-Meâd, 2:53; Kadı Iyaz, Şifâ-i Şerif, 1:160–163
20 Necm Suresi, 53:1–18; Buhari, Sahih, 6:51
21 Bediüzzaman, Sözler, 534
22 Müsned-i Ahmed, 1:285; İbn-i Hacer, Fethu‟l-Bari, 8:468; Hâkim, Müstedrek, 2:469; Heysemî, Mecmau‟z-Zevâid, 1:79
23 Gelibolulu Yazıcızade Muhammed, Muhammediye, (Osmanlıca) s. 101

M.Ali Kaya
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....