Günümüzde iletişim ağları artık sadece veri iletişimi için kullanılmakla kalmıyor, mevcut altyapı üzerinde multimedya uygulamaları da gerçekleşebiliyor. Kurulan altyapı maliyetlerine baktığımız zaman, kısa sürede giderlerin azaltılarak amortismanının sağlanması, firmalara önemli avantajlar sağlıyor. Yeni nesil sistemlerin gelişimiyle, veri hatları üzerinden ses ve görüntünün aktarıldığı uygulamalar ve video konferans teknolojileri her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Bu paralelde ses ve IP iletişimi çözümlerimizle sizlere, ayrık yapılardan tek bir ses-video-veri ağına yumuşak geçişi sağlayan, ölçeklenebilir, dağıtık ve güvenilir çözümler sunuyoruz. Ses çözümlerimizle kuruluşların mevcut uygulamalarını geliştirme ve daha etkin kullanma imkanlarını arttırırken, onlar için gelişen teknolojiler paralelinde yeniliklere açık bir platform oluşturuyoruz. IP Telefonu Çözümleri IP telefonu mevcut ağlar üstünde ses iletimini sağlamak üzere, standart olarak internet / intranet üzerindeki hemen hemen tüm uygulamaların referans ve taşıyıcı olarak kullandığı İnternet Protokolu (IP) teknolojisini kullanır. IP Telefonu çözümleri, entegre bir iletişim altyapısının oluşumu ve IP üzerinden yüksek kalitede ses iletişimi sağlanabilmesi için veri, ses ve görüntünün ortak tek bir ağ üstünde olmasını gerektiriyor. IP Telefonu çözümleri kuruluşların, bütünleşik ağların faydalarını verimlilik artışı, iş esnekliği ve azalan işletme maliyetleri olarak fark etmelerinde büyük katkı sağlıyor. IP Telefonu çözümlerinde büyük kampüslerden, şubelere, küçük ofislerden orta boy işletmelere kadar geniş bir yelpazedeki ihtiyaçları ölçekleyerek karşılayabileceğiniz IP tabanlı donanımlar seçmeniz mümkün. IP Telefonu çözümleri beş ana başlık altında toplanabilir: Altyapı Altyapı bileşeni; I. Anahtarlamalı telefon ağı giriş noktaları (Public Switched Telephone Network Gateways – PSTN Gateways), II. Analog telefon desteği ve dijital sinyal işlemcisinden (Digital Signal Processors Farms – DSP Farms) oluşur. Altyapıda kullanıcı tarafında kullanılan cihazlar; masaüstü telefonlar, yazılım olarak multimedya kişisel bilgisayarların işletim sistemleri üzerine kurulabilen “soft” telefonlar ile görüntü aktarımı ve web erişimini mümkün kılan LCD renkli / siyah-beyaz ekranlı masaüstü telefonlardan oluşan geniş bir yelpazeye sahip. Ayrıca altyapıda geleneksel PBX, sesli mesaj (Unified Messaging) ve dizin sistemleri ile entegrasyon için gerekli arabirimler yer alıyor. IP Telefonlar IP Telefonları ağınızın güç avantajını kullanacağınız aynı zamanda iş telefonunuzdan almayı umduğunuz faydayı ve kullanım kolaylığını sağlayacak şekilde tasarlanmış akıllı iletişim cihazları serisidir. IP ortamında, her telefonun ethernet bağlantısı vardır. IP telefonda geleneksel bir telefonda bulmayı umduğunuz tüm özelliklerin yanı sıra, internet erişimi sağlayabilmek gibi daha karmaşık özellikler de bulunuyor. Çağrı Yöneticisi IP Telefonu Sistemi’nin kalbinde, yazılım temelli arama işlem ajanı çağrı yöneticisi (call manager) bulunur. Çağrı yöneticisi, yazılımı kuruluşun paket telefon ağının elemanları olan IP Telefonların, medya işlem aygıtlarının, IP üstünde ses giriş noktaları (VoIP gateways) ile çoklu ortam uygulamalarının özelliklerini ve kapasitelerini arttırıyor. Bunlara ek olarak birleştirilmiş mesajlaşma (unified messaging), çoklu ortam konferansları (multimedia conferencing), çağrı merkezleri (collaborative contact centers) ve etkileşimli çoklu ortam yanıt sistemleri (interactive multimedia response systems) gibi veri, ses ve görüntü servisleri çağrı yöneticisinin uygulama programlama arayüzleri (application programming interface – API) ile entegre çalışabiliyor. Mesajlaşma Bütünleştirilmiş mesajlaşma (Unified Messaging Sistemleri), gerek telefonunuz, gerekse mevcut kişisel bilgisayarlarınız vasıtasıyla tüm mesaj, ses, e-posta, faks ihtiyaçlarınızı karşılayabildiği gibi, genişleyen organizasyonunuzu ve çalışanlarınızın üretkenliğini optimum iş iletişimlerini sağlayarak müşterilerinize iyi hizmet sunma olanağı veriyor. Bu çözüm grubu, bütünleşik mesajlaşma ve personel üretkenliği temin ederek, iletişimin çabuk ve sorunsuz bir hale gelmesini sağlarken, bu şekilde mevcut rutin işlerinize daha fazla zaman ayırmanıza imkan tanıyor. Ses Kutuları Çözümleri Ses Kutuları (VoIP Gateway), IP Telefonu çözümü kadar bütünleşik hizmetler sunmasa da geniş alan ağlar üzerinden bu çözüm ile VoIP veya VoFR iletişim sağlamak yaygın ve firmaların telefon / faks giderlerini azaltması açısından son derece uygun sistemlerdir. Aslında bu çözüm, IP Telefonu sisteminin bileşenlerinden biri olan “Altyapı” başlığı altındaki ürün mimarisini de kapsıyor. Günümüzde ses ve veri sistemlerinin aynı kutu üzerinden sağlanabildiği tümleşik sistemlerin yanı sıra, yine ses ve veri paketlerinin farklı kutularda işlendiği ayrık sistemler ile ses iletişimi sağlanması mümkün. TruvaTelekom ses çözümü mimarisinde, müşteri altyapısı ve isteklerinin detay analiz ve raporlanması sonucunda, en uygun topoloji marka bağımsız olarak projelendirilip uygulanıyor ve uçtan uca ses iletişimi sağlıklı bir şekilde sağlanabiliyor. Bu tarz projelerde ses iletişiminde Quality Of Service (QoS) ve yoğun veri paketi geçişlerinde, ses paketlerine öncelik sağlanabilmesi, ses görüşmelerine belli bant genişliklerinin dinamik olarak tahsis edilebilmesi ve bu sayede hat hızlarını optimum noktada tutarak ses iletişiminin de sağlıklı şekilde sağlanması çok önemlidir. TruvaTelekom Teknoloji’nin gücünün ve farkının önemli bir göstergesi olan uzman kadromuzla, gerçekleştirdiğimiz kurulumlarda, müşteri ortamındaki her marka PBX santral sistemi ile entegrasyonu başarıyla gerçekleştirirken, şirket giderleri ile proje maliyetlerinin azaltılmasını sağlıyoruz. TruvaTelekom, ses kutuları üzerinden ses iletişiminde marka bağımsız hizmet vererek, bu kapsamda Cisco, 3Com, Net2Phone, D-Link, Allied Telesyn, Multitech, Quintum, Planet gibi markalarla pek çok başarılı projeye imza atmış bulunuyor.
2.1. IP Nedir? 2.2. IP Üzerinden Sesli Çağrı Kurulması 2.3. TCP/IP’ye Giriş 2.4. TCP/IP Internet Protokolü 2.5. TCP/IP’nin Yapısı 2.6. Ağ (Network) Katmanı 2.7. Internet Katmanı 2.8. İletim (Transport) Katmanı 2.9. Uygulama (Application) Katmanı 2.10. Tanımlanmış IP protokolleri 2.11. IP Protokolleri Tanımları 2.12. TCP Socket Protokolleri
3.1. Digital Ses Geçmişi 3.2. Analog & Digital Sinyalleme 3.3. Analog sinyalin digital hale getirilmesi 3.4. Analog’dan Sayısal’a Çevirim İşlemi 3.5. Nyguist Kriteri
4.1. Bant Genişliği ve Paketler 4.2. VoIP ve QoS (Quality of Service) Bağlantısı 4.2.1. Delay (Gecikme) 4.2.2. Biriktirme Gecikmesi-Accumulation Delay 4.2.3. Süreç Gecikmesi 4.2.4. Ağ Gecikmesi 4.2.5. Stress (Jitter) 4.2.6. Kayıp-Paket Telafisi 4.2.7. Yankı Telafisi
4.2.1. Delay (Gecikme) 4.2.2. Biriktirme Gecikmesi-Accumulation Delay 4.2.3. Süreç Gecikmesi 4.2.4. Ağ Gecikmesi 4.2.5. Stress (Jitter) 4.2.6. Kayıp-Paket Telafisi 4.2.7. Yankı Telafisi
5.1. Ses Kodlama 5.1.1. Voice form coders 5.1.2. Vocoders 5.1.3. Hybrid coders 5.1.4. Ses sıkıstırma artı- eksileri 5.2. Ses Sıkıştırma Teknikleri 5.2.1. Wave form algoritmaları (coders) 5.2.2. Source algoritmaları 5.2.3. G729 ve G729a sıkıştırma 5.3. Kodlama Standartları
5.1.1. Voice form coders 5.1.2. Vocoders 5.1.3. Hybrid coders 5.1.4. Ses sıkıstırma artı- eksileri
5.2.1. Wave form algoritmaları (coders) 5.2.2. Source algoritmaları 5.2.3. G729 ve G729a sıkıştırma
6.1. H.323 6.1.1. H.323 ve Ses 6.1.2. Video 6.1.3. H.323 Bileşenleri 6.1.4. H.323 Terminallerin Haberleşmesi 6.2. RTP ve RTCP 6.3. Media Gateway Control Protocol (MGCP) 6.4. RSVP ( Resource Reservation Protocol) 6.5. SAP,SDP ve SIP protocolleri 6.5.1. SIP
6.1.1. H.323 ve Ses 6.1.2. Video 6.1.3. H.323 Bileşenleri 6.1.4. H.323 Terminallerin Haberleşmesi
6.5.1. SIP
7.1. Ses Paketi Yazılım Modülü 7.2. Telefon-Sinyalleşme Ağ Geçidi Yazılım Modülü 7.3. Paket Kuralı Modülü 7.4. Ağ-Yönetim Modülü
8.1. Telefon-Sinyalleşmesi Ağ Geçidi Modülü 8.2. Ağ-Kuralı Modülü 8.3. Ağ-Yönetim Modülü
10.1. FR uzeri ses (VoFR-Voice Over Frame Relay) 10.2. ATM üzeri ses (VTOA) 10.3. IP üzeri ses (VoIP - Voice Over Internet Protocol)