Arama


asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
13 Ağustos 2012       Mesaj #5
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
Rivayetlerin çoğuna göre îmâm-ı Şafiî Suriye'de (Filistin'de) Gaz-ze'de doğdu.Fukahâ tarihçilerinin ve Tabakât yazarlanmn büyük bir çoğunluğunun görüşleri bunda birleşiktir. Fakat, çoğunluğun benimsediği bu rivayetin yanısıra onun Askalân'da doğduğunu söyleyenler de vardır. Askalân, Gazze'den üç fersah uzaktadır. Hattâ Suriye'den Yemen'e atlayarak onun Yemen'de doğduğunu söyleyenler bile olmuştur. Fakat ekseriyet bunlardan doğru olanı seçip almıştır. Bâzıları bu üç rivayetin arasını şöyle birleştirmek ister: O Yemen'de doğmuştur, demekten maksat, Yemenlilerin bir mahallesinde doğmuş demektir.
O Askalân'da ve Gaz-ze'de yetişti. Askalân'da Yemenli kabileler ve Yemen soyundan olanlar vardır. Bu itibarla Yemenliler arasında doğmuş demektir.Yâkût Hamevî der ki: "Eğer o rivayet doğru ise, bu tarzda anlamak bence güzel bir te'vildir."Bütün rivayetler onun 150 yılında doğduğunda ittifak eder. Aym senede îmam-A'zam Ebû Hanîfe vefat etmiştir. Hattâ bâzıları Ebû Hanîfe'nin öldüğü gece Şafiî'nin doğduğunu söylerler. Bu, halk tarafından; bir imam öldü, aynı gece de diğer bir imam doğdu, tarzında söylenmiş bir sözden başka bir şey değildir.Bundan ne fazilet çıkar?Nesebine gelince, fıkıh tarihini yazanların çoğunun benimsediği rivayete göre o,Kureyş ve Muttalib kabilesinden olan bir babadan doğmuştur. Çoğunluk onun soyunu şöyle tesbît eder: Abdi Menâf oğlu, Muttalib oğlu, Hâşim oğlu, Abdi
Yezid oğlu, Ubeyd oğlu, Sâib oğlu, Şâfi' oğlu, Osman oğlu, Abbas oğlu, İdrisoğlu Muhammed'dir. Soyu,Hz. Peygamber'le Abd-i Menâf da birleşmektedir.Şafiî'nin nesebinin vardığı Muttaîib, Abdi Menâfin dört oğlunun biridir. Onlarda şunlardır: Muttalib, Hâşim, Emevîlerin atası olan Abdi Şems, Cübeyr b.Mut'im'in atas Nevfel.Bu Muttalib, Hazret-i Peygamber'in Atası Hâşinı'in kardeşi oğlu Abdulmuttalib'i büyütüp yetiştirmiştir. Muttalib oğulları ile Hâşimoğullan beraber olup bir taraf idiler. Câhiliyet zamanında Abdi Şems oğulları yâni Emevîler onlara karşı idiler. Bunun İslâmiyet devrinde iki işte eseri görülmüştür:
1- Kureyşîiler Hz. Peygaraber'e ve akrabasından onun tarafını tutanlara boykot ilân edince, Muttaliboğulları Peygamber'in yardımına koştular. Bu işte Müslüman olan da, olm›yan da beraberdi. Peygamber'in yan nda ezâ ve cefayakatlanmağı kabul ettiler.
2- Hz. Peygamber: Ganimet taksimine dâir olan âyeti kerîmede zilkurbâye ayrılan hisseden Muttalib oğullarına da pay ayırdı. Abdi Şems oğullarına, Nevfel oğullarına böyle bir pay ayırmadı.Cübeyr b. Mut'im rivayet ediyor: "Hz. Peygamber Hayber'den alınan ganimetten Zevilkurbâ hissesinden Benî Hâşim'e ve Benî Muttalib'e pay verince ben ve Osman b. Affân Hz. Peygamber'e gittik. Ben dedim ki: Yâ Resûla'llâh, bunlar Benî Hâşim'den anin kardeşlerin. Onların fazileti inkâr olunamaz. Allâhu Teâlâ Seni onlardan k›ld . Ancak Sen Abdü'l-Muttalib oğullarına pay verdin, bizi bıraktın. Biz onlarla ayın derecedeyiz."Hz. Peygamber cevaben: "Onlar, hem câhiliyette, hem de Islâmiyette bizden hiçbir vakit ayrılmadılar. Hâşim oğulları, Muttalib oğulları hep bir şeydir."buyurdular ve sonra da iki elini birbirine kilitlediler.Nesebi hakkında Cumhur'un benimsediği budur. Fakat Şafiî'ye karşı olan bâzı Mâliki ve Hanefî Mezhebi mutaassıbar, mezhebler aras nda taassub fikrinin nefret derecesinde hüküm sürdüğü devirlerde, Şafiî'nin soy itibariyle Kureyş olmayıp, kölelik Kureyş olduğunu iddia ettiler. Çünkü atası Şafiî,Ebû Leheb'in kölesi imiş. Hz. Ömer onu Kureyş kölelerine katmamış. Ömer'den sonra Osman onu bunlara katmış. Bu çürük bir iddiadır. Bu, Şafiî'nin soyu hakkında kendisinin söylediklerine uymaz. Onun söylediklerini çağında hiçbir kimse yalanlamadı. Mevsuk râviler nesebi hakkındaki sözleri ondan naklettiler;kitaplar bunu birbirinden alarak böylece yazdı. Bu haber her tarafa böyle yayıldı. Meşhur olan bir habere aykırı birşey ileri sürenler dâvalarını isbât edecek kuvvetli bir delil, sağlam bir senede getirmelidirler. Halbuki bunların elinde böyle bir şey yok.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....