Arama


homework - avatarı
homework
Ziyaretçi
2 Ocak 2013       Mesaj #3
homework - avatarı
Ziyaretçi
EMLAKSAĞLIKCAN CANKİRPİKADIN DÜNYASIKÜÇÜK İLANLARİK İLANLARIKÜNYEREKLAMAYIN BURCUEKLER
"İzmir'in en önemli özelliği 'Liman Kenti' olması"


İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Geza Dologh, İzmir'in ''Denizci Millet Denizci Ülke'' vizyonuna ulaşması için öncelikle Alsancak Limanı'nın iyileştirilmesi ve yeni bir kruvaziyer limanının acilen yapılması gerektiğini bildirdi. Dologh, yaptığı açıklamada, İzmir'i tarihi boyunca diğer Anadolu kentlerinden ayıran en önemli özelliğinin, ''Liman Kenti'' niteliğini taşıması olduğunu, İzmir Limanı'nın günümüzde de devam eden bu kendine özgü işlevinin ''kent, deniz ve liman'' olarak birbirleriyle iç içe girmiş ve birbirlerini tamamlamış üç ayrı kavramdan oluştuğunu söyledi.

Türkiye'de denizcilik sektörünün, deniz ulaştırması, deniz turizmi ve deniz kaynakları olmak üzere üç ana kolda faaliyet sürdürdüğünü dile getiren Dologh, göreve geldiklerinden itibaren ''Denizci Millet Denizci Ülke'' vizyonunu hayata geçirmek için gayret gösterdiklerini belirtti. Geza Dologh, İzmir'de bu vizyona ulaşılması için öncelikle Alsancak Limanı'nın iyileştirilmesi ve yeni bir kruvaziyer limanının acilen yapılmasına ihtiyaç olduğunu savundu.

İzmir Limanı'nda son 10 yılda toplam konteyner ve yük hareketinde 2, son 5 yılda limana gelen kruvaziyer sayısında 2,5 kat artış olduğunu, yolcu sayısının ise 5 misli yükseldiğini kaydeden Dologh, şöyle dedi: ''2004 yılında özelleştirme programına alınan, ancak özelleştirmeyle ilgili hayal kırıklığı yaşanan İzmir Limanı'nın geleceği hakkında son gelişmeleri Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım 30 Temmuz 2010 tarihinde açıkladı. Buna göre İzmir Limanı yük ve yolcu limanı olmak üzere ikiye ayrılacak. Yolcu limanı özelleştirilerek, kruvaziyer gemilerinin yanaştığı rıhtıma iki tane daha parmak iskele yapılacak. Halen konteyner molü olarak kullanılan yük limanını ise TCDD işletmeye devam edecek, bu alana 400 milyon lira tutarında yatırım yapılacak ve denizden kazanılan saha doldurularak hizmet alanı genişletilecektir. İzmir Limanı yaklaşma sularındaki su yolunun taranmasıyla su kesimi fazla, yani draftı yüksek olduğu için limana giremeyen 3. kuşak konteyner gemileriyle büyük yük ve yolcu gemilerinin de limana yanaşması sağlanacak.