Arama

George Stephenson - Tek Mesaj #2

Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
2 Temmuz 2013       Mesaj #2
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye

STEPHENSON (George)


İngiliz mühendis
(Wylam, Nevvcastle yakınında, 1781 - Tapton House, Chesterfield, 1848).
Ad:  George Stephenson2.jpg
Gösterim: 828
Boyut:  38.1 KB

Bir maden ocağında ateşçi olarak çalışan bir işçinin oğluydu, 1802'de Willington Quay taşkömürü ocaklarında makinist ol
du, 1804'te Killingworth maden ocaklarına gitti, 1812’de, burada mühendisliğe atandı. 1813’te ilk kez, kaygan tekerleklerin kaygan bir yüzeye aderansı ilkesini anlayarak demir raylar üzerine yerleştirilince, kendi ağırlığından başka kömür yüklü birkaç vagonu da çekebilecek buharlı bir lokomotif yapmayı düşündü. Blucher adlı lokomotif 25 temmuz 1814'te denendi ve büyük bir başarı kazandı. 1822’de Stephenson, yapımı süren Stockton-Darlington demiryolları yönetimini ikna ederek çekişin hayvan gücü yerine buhar gücüyle gerçekleştirilmesini sağladı. 27 eylül 1825’te, ilk kez bu hatta, Stephenson' un lokomotifiyle işleyen bir yolcu treni sefere başladı; lokomotife önce Aotive, sonra da Locomotion adı verildi. Bundan sonra. Stephenson'un en önemli çalışması, Liverpool-Manchester demiryolunun yapımıdır (1826-1830). ilk kez bu hatta çizim çalışması yapıldı, demiryolunun geçtiği yerlerde sanat yapıları, işaret sistemleri, su, kömür vb. besleme düzenekleri tasarlandı.

Bu arada Stephenson, lokomotifin buhar çıkış borusunu bacaya bağlamayı düşündü; böylece çekiş arttı, aynca, Fransa’da Marc Seguin ile aynı zamanda, lokomotife borulu ısıtma ilkesini uygulamayı tasarladı. Bu düşüncelere dayanılarak yapılan The Rocket (''Roket”) Rainhill’de birkaç lokomotif tipinden birini benimsemek amacıyla yapılan yarışta büyük başarı kazandı (1829). 1830 ve 1840 arasında Stephenson çok sayıda İngiliz hattının yapımını yönetti.

—Oğlu, ROBERT
(Wİllington Quay, Northumberland, 1803 - Londra 1859)
özellikle Stockton-Darlington, Liverpool-Manchester ve Londra-Birmingham demiryolu hatlarının yapımı sırasında babasının çalışmalarına katıldı. 1827'de babasının, Nevvcastle'da kurduğu lokomotif yapım fabrikasını yönetmekle görevlendirildi. Bir yandan, İsveç, Danimarka, Belçika, İsviçre ve Mısır'da demiryolları yapımı için çalışırken, bir yandan da kendi buluşu olan boru köprülerin yapımına katkıda bulundu. Demir ve taştan yapılan Newcastleuporı-Tyne viyadükünü, Ingiltere’yi Anglesey adasına bağlayan Britannia köprüsünü, Conway köprüsünü ve Montreal’de, Saint Lawrence üzerindeki Victoria köprüsünü yaptı.

Kaynak: Büyük Larousse
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 24 Temmuz 2016 01:15
Sen sadece aynasin...