Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Ekim 2013       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Teknolojik gelişmelere paralel olarak çeşitlilik ve gelişim gösteren kitle iletişim araçları, yanlış kişilerde, yanlış zamanlarda veya yanlış ortamlarda zararlı olabiliyor. İşte kitle iletişim araçlarını kullanan kişinin yaşı, eğitimi, ortamı gibi nedenlerle ortaya çıkabilecek zararlar…

Haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek, eğlendirmek gibi amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır. Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araçlara kitle iletişim araçları denilmektedir. Kitle iletişim araçlarının zararları amacı düşünce, fikir, haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir.

Kitle iletişim araçları; daha geniş kitlelere, çevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak için gerçekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile tüm kitleye seslenebilme olanağı veren bir araçtır.

Kitle iletişim araçlarını incelerken kitle, kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidir. İletişim; Bilgi, düşünce, duygu, tutum ve kanılarla, davranış biçimlerinin kaynak ile alıcı arasındaki bir ilişkileşme yoluyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma süresine denir.

Kitle iletişim araçları denince akla gelen gazete, televizyon, radyo, telefon ve internet gibi araçların ve onların ilettikleri bilgilerin insanlar ve hatta toplumlar üzerinde etkileri vardır. Bu etkiler olumlu ve olumsuz olarak net bir şekilde birbirinden ayrılamaz. Eğer etkilenen kişinin yaşı, eğitimi, yaşadığı ortam uygun değilse, faydalı olması için iletilen bir bilgi bile zararlı olabilir.

Kitle iletişim araçlarının zararları
  • Sarf edilen zaman
  • Bu araçların üretim ve dağıtımı için ayrılan kaynakların miktarı
  • Bu araçların ilettiği politik, sosyal ya da kültürel bilgi (kişiye göre uygunluğu değişir)
  • Bilginin geçici olması
  • Yayılan bilgilerin düşünce farklılığı olması durumunda yaratacağı sorunlar
  • Bu araçların yapıldığı maddelerin sağlığa zararı (kâğıt vb.)
  • Bu araçların yaydığı zararlı maddeler (radyasyon vb.)
  • Reklama yönelik iletişimin yaratabileceği olumsuzluklar
  • Kaynağı belli olmayan adreslerden alınacak yanlış ve zararlı bilgiler (İnternet vb.)
Son düzenleyen Safi; 17 Eylül 2016 00:48