Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
15:31, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Menü
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cumartesi, 07 Haziran 2025 - 15:31
Arama
MaviKaranlık Forum
Okuma biçimleri nelerdir?
-
Tek Mesaj #2
_Yağmur_
VIP
VIP Üye
2 Aralık 2014
Mesaj
#2
VIP
VIP Üye
Okuma Yöntemleri Nelerdir?
MsXLabs.org
Göz ucuyla okuma
Konuyu detaylandırmadan kabaca bilgi edinme amacıyla yapılır Uygulama: Metnin içeriğine ve başlığına bakılır, hızlıca metinde göz gezdirilir, zihinde bir takım sorular uyandırır ve bu soruları yanıtlamak için sorulara yönelik cümlelere bakılır bu sayede detaylara takılmadan ana fikre varılır.
Özetler nitelikte okuma
Ana hatlarıyla konuyu anlamak amaçlanır. Uygulaması yapılırken Metine göz atılmadan evvel, bir kenara “Metinde geçen şahıs ve varlıklar kimlerdir?”, “Olaylar nerede ve ne zaman geçmektedir?”, “Metnin giriş ve sonuç bölümlerinde ne tür değişiklikler olmuştur?” türevlerinde sorular yazılır. Öğrencilerden bu sorulara yönelik cevapları bulmaları istenir. Okuma süreci aralıklarla öğrencilerin okuduğu kısmın özetini çıkarmaları için kesilmektedir. Okuma tamamlanınca arada yazdıkları özetleri bir kaç cümleye düşürmeleri ve bu cümlelerden yeni bir paragraf yaratmaları istenmektedir. Metnin tekrar okunmasının ardından öğrenciler gereken düzenlemeyi sağlarlar.
Not alarak okuma
Hedeflenen: Öğrencilerin etkin kılındığı bu süreçte paragraftaki önemli yerlerin hatırlanmasını sağlamak.
Uygulama:
Farklı çalışma kağıtlarıyla öğrencilerin okumalar esnasında not tutmaları istenmektedir. Sesli okumaya başlamadan evvel öğrencilere hangi konuda not almaları, nelere dikkat etmeleri, nelerin önemli olduğu konusunda bilgilendirmeler yapılır. Öğretmen, vurgu yapmak istediği bölümleri 2.kez okuyarak dikkat çeker. Okuma esnasında alınan notlar bitince değerlendirilir. Sessiz okurken öğrenciler notlarını almayı sürdürmelidir.
İşaretleyerek okuma yöntemleri
Amaç:
Konuyu anlamak ve kavramak adına değeri olan yerlerin belirlenmesini sağlamak.
Uygulama:
Not alma yöntemine göre farkı öğrenciler işaretledikleri yerlerden anlamlı bir paragraf oluşturarak konuyu kavramaya çalışırlar.
Tahmin yürüterek okuma
Amaç:
Öğrencileri okuma boyunca aktif tutmak metnin devamına dair öğrencilerin kafasında merak uyandırmak.
Uygulama:
Öğrencilere, yazıda yer alan cümlelerin yazının devamıyla ilgili olarak fikir vermesi planlanır. Çeşitli yöntemlerle tahmin yürüterek okuma sağlanabilir:
1. Metin öğrenciler tarafından okunduktan sonra, öğretmen tarafından öğrencilere “metinde gelişen ve gelişebilecek olayları” iki ayrı sütunda belirtmeleri istenir, yazıda kalan kısımlar öğretmence okunur ve ardından öğrencilerin yeni bir sütunda yazının devamıyla ilgili fikirde bulunması gerektiği söylenir. Bu yüzden öğrencilerin metinle ilgili tahminlerini yazmaları için 3e bölünmüş bir kağıt almaları gerekir.
2. Öğretmen metnin bir kısmını sesli okuma yöntemini kullanarak okur ve öğrenciler için merak uyandıran bölümleri not eder.
3. Öğretmen, öğrencilerinden metni okumadan evvel kendisi okur ve zaman zaman duraklamalarla metnin kalan kısmında neler olabileceğini tahmin etmelerini ister. Bu sayede öğrenciler aktif katılımda bulunurlar.
Soru sorarak okuma
Amaç: Okumadan evvel ve okurken öğrencilerin metne yönelik dikkatini toplamak ve katılımını sağlamaktır. Uygulama: Bu yöntem iki şekilde uygulanabilir:
1. Metin sesli veya sessiz okunmasından sonra öğrenciler aklına takılan önemli yerleri ve anlamadığı kısımları not eder.
2. Not edilen sorular cevaplanır, cevaplanan soruların üstleri çizilir.
Tartışarak okuma
Amaç:
Öğrencilerin, metinde işlenen konuyla ilgili fikirlerini, düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşıp kendi fikirlerini güçlendirmeleri , metnin akılda kalıcılığını arttırmaları ve öğrencilerin birbirleriyle fikir alışverişi yapmalarını sağlamak.
Uygulama:
Bu yöntem, metni veya sınıfı bölümlere ayırarak ya da toplu bir biçimde yapılabilir, bu uygulamanın esası öğrencilerin birbirlerinin fikirlerine saygılı olmasını sağlamaya çalışmaktır.
Eleştirel okuma
Amaç:
Öğrencilere okudukları metinle ilgili sorular sorarak metne dair olumlu veya olumsuz görüşlerini belirtmesini sağlamak.
Uygulama:
Metin okunurken öğrenciler, onaylayıp onaylamadığı yerleri objektif bir biçimde değerlendirmesi esasına dayanır. Kişisel deneyimlerinden yola çıkarak anlamlandırması hedef alınır
kaynak
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Cevapla
Kapat
Saat: 15:31
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Şu Anda Dinlediğiniz Şarkı
WaRrioR
-
01:18
Forum Oyunları
Bu İsmin Sahibi Kim?
Dilhun
-
00:02
Forum Oyunları
Kendinizi Nasıl Hissediyorsunuz?
Dilhun
-
23:46
Forum Oyunları
''Sadece 1 kelimeyle'' Kendinizi Anlatın
wolfmann
-
12:00
Forum Oyunları
Şu Anki Halini Smiley ile Göster
WaRrioR
-
01:37
Forum Oyunları