Arama


AreX - avatarı
AreX
Ziyaretçi
1 Aralık 2006       Mesaj #263
AreX - avatarı
Ziyaretçi
01 Aralık 2006

ABN AMRO TÜRKİYE İMALAT SANAYİ RAPORU: -''TÜRK İMALAT SANAYİ BÜYÜMEYE KASIM'DA DA DEVAM ETTİ. FİYAT KONUSUNDAKİ BASKILAR HAFİFLEMEYE BAŞLADI''

(A.A) - ABN AMRO Türkiye Satın Alma Yöneticisi Endeksine (PMITM) göre, Türk imalat sanayi büyümeye Kasım'da da devam ederken, fiyat konusundaki baskılar hafiflemeye başladı.

ABN AMRO ile ekonomik araştırma şirketi NTC Research işbirliğiyle hazırlanan çalışmada, Ekim ayında 53,5 olan ABN AMRO Türkiye Satın Alma Yöneticisi Endeksinin Kasım ayında 52,1'e gerilediği, ancak bunun 53 olan dönem ortalamasının çok az altında olduğu bildirildi.

Bu inişin son dokuz ayda görülen büyümenin en az oranda olduğunu gösterdiği, başlık endeksinin düşüş nedeninin yavaşlayan üretim ve az gelen yeni siparişler olduğu, istihdamın etkisinin de PMI üzerinde bu ay daha az olumlu etki gösterdiği belirtildi.

Araştırmaya katılan şirketlerin son on sekiz ayda üretimlerinin arttığını bildirdiği, ancak büyüme oranının yıl ortalamasının altında kaldığı vurgulanırken, üretim artışının Türk imalat sektörünün çalışma gücüyle daha da verimli hale geldiği ifade edildi.

Şirketler genel olarak üretimlerinin ve çalışan sayılarının artışını Kasım ayında alınan yeni işlere bağlarken, araştırma bulgularının pazarın iyileşmesinin ve başarılı promosyon çalışmalarının yeni siparişlerin gelmesinde etkili olduğunu gösterdiği kaydedildi.

İhracat siparişlerinde de Ekim ayından bu yana iyileşme görüldüğü, bu iyileşme son dört ayda görülenin en yükseği olduğu belirtildi.

Bazı şirketlerin yeni siparişlerin ellerinde olan stoklardan temin ettiğini bildirirken, bunun son dokuz aydır nihai ürün stoklarındaki ve birikmiş işlerdeki gerilemeyi gösterdiği vurgulandı.

Kasım ayı bulgularına göre, şirketlerin satın almalarında az da olsa gerilemenin olduğu, yüksek yoğun talepten dolayı son yedi aydır tedarikçilerin teslimatlarında gecikmeler yaşandığı, fiyatlarda görülen baskının Haziran ayının yüksek fiyat artışından sonra biraz gerilediği ifade edildi.

Çalışmada, şirketlerin hammadde fiyatlarında artış olduğunu bildirdiği, bu artışın satış fiyatları üzerinden müşterilere yansıtıldığı belirtildi.