Arama

Andrea del Verrocchio - Tek Mesaj #2

Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
7 Temmuz 2015       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ad:  320px-Putto_col_delfino_di_verrocchio_03.JPG
Gösterim: 1198
Boyut:  28.6 KB

Ad:  800px-Andrea_del_Verrocchio_-_Madonna_with_Sts_John_the_Baptist_and_Donatus_-_WGA24995.jpg
Gösterim: 1696
Boyut:  178.3 KB

Ad:  800px-Andrea_del_Verrocchio_-_Mary_with_the_Child_-_Google_Art_Project.jpg
Gösterim: 1059
Boyut:  198.7 KB

Ad:  800px-Bartolomeo_Colleoni_by_Verrochio_cast_by_Leopardi_on_plinth_by_Leopardi_Venice.jpg
Gösterim: 1325
Boyut:  251.2 KB

Ad:  800px-DavidInMigdalDavid.jpg
Gösterim: 1262
Boyut:  195.1 KB


VERROCCHİO
(Andrea del), İtalyan kuyumcu, heykelci ve ressam (Floransa 1435 - Venedik 1488) Giuliano Verrocchi adlı bir kuyumcu onu, bir tuğla ocağı işleten babasının evinden, daha çocukken aldı. Andrea, şükran bor cunu belirtmek için Giuliano’nun adını benimsedi 1465'ten başlayarak, Pollaıololar'ınklyle sık sık rekabet eden, Floransa' nın en büyük atölyelerinden birini yönetti. Muhteşem Lorenzo'nun himayesine girerek, onun için birçok zırh takımı, büst, heykelcik gerçekleştirdi; 1472'de San Lorenzo’da, Medici ailesinden Giovanni ve Pletro'nun mezar anıtını yapmakla görevlendirildi. Bu yapıtında yalnızca süs öğelerinden yararlanarak (akanthos yaprakları, örgü biçiminde süslemeler, antik tarzda yazıtlar) üstün bir anlatım biçimine ulaşmayı bildi. Vtıklaşık 1466-1463 arasında, Orsammlchele İçin, en özgün yapıtlarından biri olan Isa İle aziz Thomaai gerçekleştirdi. Bu bronz heykel grubu, şaşır tıcı karşıtlıklar, karmaşık elbise kıvrımları ve güçlü eğik çizgiler ortaya koyar. Donatello'nun en ünlü motiflerinden bazılarını farklı bir anlayışla benimsedi: Davul (1476, Bargeilo) daha hayalci bir hava yansıtır, Venedik İçin gerçekleştirdiği son yapıtı il Colleona ise (B. Colleonlnln at üstünde heykeli, 1479-1488), Padova'dakı il Ûatta melata'dan daha hareketlidir. Mermer ya da pişmiş toprak büstler ve kabartmalar da yapmıştır (Meryem ile Çocuk Isa vb.)
Verrocchio resimde, kabartının daha pürümüz ve ışıklı bir etki yapmasını sağlayan teknik araştırmalar üstünde durdu. Isa'nın va/frz/'nde (Uffizi), Leonardo da Vinci'nin elinden çıkma iki melek figürünün duygulu dokusu, diğer siluetlerin kuru ve sert çevre çizgileriyle karşıtlık oluşturur. Aziz Donatus ve Vaftizci Yahya ile birlikte Madonna (1478'e doğr., Pistotia) adlı yalın ve yenilikçi tablosunu, Leonardo’ nun yanı sıra, en başarılı öğrencilerinden biri olan Lorenzo di Credi ile birlikte gerçekleştirdi.

Kaynak: Büyük Larousse