Arama


Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
7 Temmuz 2015       Mesaj #1
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ad:  97333_object_representations_media_670_small280.jpg
Gösterim: 830
Boyut:  8.5 KB

Ad:  Maria_Helena_Vieira_da_Silva_-_Self-portrait.jpg
Gösterim: 504
Boyut:  82.3 KB

Ad:  Maria_Helena_Vieira_da_Silva_-_The_Coridor_-_(reduced_300px).jpg
Gösterim: 431
Boyut:  27.6 KB

Ad:  vieira-da-silva_--1024x843.jpg
Gösterim: 621
Boyut:  501.1 KB

Ad:  wmr_raa_pl008710_624x544.jpg
Gösterim: 699
Boyut:  76.5 KB


VİEİRA DA SİLVA
(Maria Elena). fransız uyruğuna geçmiş portekizli kadın ressam (Lizbon 1908-Paris 1992). Genç yaşta resim ve heykele ilgi duydu, Paris'e gitti (1928), Bourdelle, Despiau, sonra Friesz, Lâger, Hayter ve Bissiöre'in yanında çalıştı. 1930'da ressam A. Szenes ile evlendi, Esnek bir yapıya sahip tablolarında (yağlıboya ya datempera), soyutlamanın sınırında yer alan denemelere girişti (özellikle Brezilya’da sürgündeyken [1940 -1947], dama ve kafes etkileri) ve karmaşık, adeta bir labirenti andıran bir resim mekânına ulaştı (Görünmez gezgin, 1951, Museum of Art, San Francisco), insan figürünün dışlandığı, ama varlığının ("Kentler" teması) ve anısının ("Kitaplıklar” teması) korunduğu gerçeklik, güçlü ritimler üzerine kurulmuş (Havai metro, 1955, Düsseldorf) ve mimari nitelikli (Stel, 1964, Art moderne ulusal müzesi, Paris) yapılara dönüştürülür. Biçimlerin ve renklerin bu ustalıklı düzenlenmesinden, örtülü, hatta tedirgin bir şiirsellik çıkar. Doğal dünya sözkonusu olduğunda bu şiirsellik coşkulu bir vurgu kazanır. (l'Aire du vent, 1966). Vieira da Silva'nın gravür (R. Char'ın l'inclömence lointaine adlı yapıtı için kazıma kalemiyle gerçekleştirdiği gravürler, 1960) ve vitray (St-Jacques kilisesi, Reims, 1966 -1976) çalışmaları da vardır.

Kaynak: Büyük Larousse