TANGE KENZO, japon mimar ve şehirci (imabari 1913 - mart 2005). Hiroşima'da mimarlık ve Tokyo'da teknik öğrenimini tamamladıktan (1935-1938 ve 1941) sonra, Le Corbusier'nin öğrencilerinden Maekava' nın yanında çalıştı. Şimizu belediye sarayı’yla (1954) modernist bir kamu binası tipi oluşturdu. 1955-56'da Hiroşima Barış merkezi'yle üne kavuştu. 1955-1958 yıllarında gerçekleştirdiği Kagava vilayet konağı ’nda, modernizme geleneksel öğeleri yeniden katma isteğini açıkça gösterdi. Daha sonra, "metabolism” (Archigram grubu) ile bağlantılı olarak, Ingilizler'in sürdürdüğü araştırmalara ilgi duyduğunu, Tokyo için hazırladığı genişleme planında (1960) ortaya koydu. Tokyo Olimpiyat stadı'nda (1960-1964) ve ivate jimnastik merkezi’nde (1968) asma yapıların heykelsi gücünden yararlandı. Kofu'daki Yamanaski radyo yayın merkezi (1964-1967) ve haçvari hiperbolik paraboloitleriyle Tokyo katedrali (1965) çok farklı anlayışlarda yapılar olsa da, bunlar yine aynı kaynaklardan beslenmiştir. Tange'nin Japonya’da ve Batı ülkelerinde (Üsküp için planlar vb.) gerçekleştirdiği çok sayıda yapıda ortaya koyduğu yaratma ve yenileme gücü, şehircilik profesörü olarak yetiştirdiği öğrenciler üzerindeki etkisi (Metabolism grubu'nu kuranlar onun öğrencilerindendir), onu, döneminin en etkili ve önemli mimarlarından biri durumuna getirmiştir.
Kaynak: Büyük Larousse