Pablo Picasso Eserleri
Bilim ve Sevecenlik (1895): On dört yaşında iken, muhtemelen ölen kız kardeşi Conception anısına yaptığı bu resimde figürlerin rolü değiştirilmiştir. Rahibenin kucağında hasta kadına bakan küçük kız o sıralarda kaybettiği küçük kız kardeşi olabilir. Hasta kadının nabzını tutan kızıl sakallı doktor figürü için babası model olarak ona yardım etmiştir. Madrid ve Malaga' da sergilenen resim bir yarışmada altın madalya kazanmıştır.
Çıplak Ayaklı Kız (1895): Elleri kucağında bitişik duran klasik pozda Coruna' nın eserlerine duyduğu hayranlık sezilmektedir. Duruştaki hüzün, bakıştaki ciddiyet mükemmel resmedilmiştir. Modelin kim olduğu bilinmemekle birlikte genç Picasso ile aynı yaşlarda olduğu bellidir. O kadar küçük yaştaki bir ressam için şaşırtıcı güzellikte olup yıllar boyunca en sevdiği eseri olarak yanında kalmıştır. Belki de tablo ona ölen kız kardeşini anımsatmakta idi.
Annesinin Portresi (1896): Çok sevdiği annesinin portresi
Babasının Portresi (1895-1896): Babasının resmi
Pepa Teyzenin Portresi (1896): Tüm İspanyol tarihinin en iyi portrelerinden biri (Rembrandt düzeyinde başarılı) olarak kabul edilmiştir.
İlk Komünyon (1896): Dinsel konulu ilk resmidir. Babasını ve ablası Lola' yı resmeder. Ön cephedeki şamdanda görülen dört mum, kız kardeşi Conchita' nın ölümünü simgeler.
Els Quatre Gats' ın Menü Kapağı (1899): Burada hayran olduğu Toulouse Lautrec' in biçemini çağrıştıracak bir üslup kullanmıştır. Kafe o dönemde tüm ilericilerin, aydınların, demokratların, yazarların, sanatkarların toplanma ve buluşma yeri idi. Buraya takılan pek çok dostunun portrelerini tuallere, kağıtlara ve pe-çete kağıtlarına resmetmiştir.
Le Moulin de la Galette (1900): Renoir ve Toulouse Lautrec' e bir meydan okuma olan bu eser, Picasso' nun Fransız resminin devleri arasına girmesini sağlamıştır.
Casagemas Tabutta (1901): Arkadaşının ölümü Picasso' yu derinden sarsmıştı. Van Gogh resimlerine benzer bir biçimde arkadaşının ışıldayan mumla aydınlanmış solgun yüzünü hafızadan resmetmiştir. Şakak ölümcül kurşunun izi ile damgalanmıştır.
İki Cambaz (1901): “ Lapin Agile” adlı kahvede parlak yeşil renkli alkol de-recesi yüksek absent içen iki arkadaşın içe dönük yalnızlığı ve hüznü nbetimlenmektedir.
Akrobat ve Genç Cambaz (1905): Geniş ve kaslı sırtını gördüğümüz atlet bir küpün üzerinde oturmakta, topun üzerinde denge kurmaya çalışan küçük bir kıza bakmaktadır. Zarif bir hareketle yukarı kalkmış kollar ve kalçası dışarıda duran gövde. Tablo bir karşıtlığı çağrıştırıyor: Bir yanda güç ve sağlam denge, diğer yanda hafiflik esneklik ve zerafet. Oturan figürün Michelangelo biçemine benzer çizimi dikkat çekicidir. Son düzenleyen Safi; 7 Nisan 2017 23:08