Arama

Yeni İş Kurma - Tek Mesaj #5

Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Ağustos 2017       Mesaj #5
Safi - avatarı
SMD MiSiM

İş Kurma Sürecinin Temel Adımları


  • Motivasyona sahip olmak
  • Başarılı bir iş fikri belirlemek
  • Çalışma Programı hazırlamak
  • İş fikrinin ön değerlendirmesini yapmak
  • İş fikrinin yapılabilirlik araştırmasını yapmak
  • İş planını hazırlamak
  • İşi kurmak
Motivasyona Sahip Olmak: En önemli güçtür. Finansman dahil diğer etkenlerden daha önemlidir. Zorlukları yenmek, aşıp üste çıkabilmek için gerekli olan şeydir.
Motivasyon Kaynakları: Kendi kendinin patronu olmak, mevcut iş seçeneklerinin verebileceği maddi-manevi kazanımlardan daha fazlasına ulaşma isteği, kendi işini kurmak dışında kendi hayatını kazanma seçeneklerinin sınırlı olması, emekli veya boş oturanlarda olduğu gibi iş kurarak daha çok manevi tatmin sağlama çabası, bağımsız ya da esnek çalışma ortamına sahip olmak, iş fırsatlarını değerlendirme isteği…

Başarılı bir İş Fikri Belirlemek: Motivasyon sahibi girişimcinin ilk koşulu; Öncelikle KENDİ İŞ DENEYİMİNİZ, USTALIĞINIZ VE BECERİLERİNİZ; ikinci kaynak, ÇEVREDEKİ FIRSATLARDIR.

Çalışma Programı Hazırlamak: İş fikrinin bulunmasından ilk müşterilere kadarki aktivitelerin planlanması kaynakları verimli kullanabilmek ve zamanı iyi değerlendirmek için gereklidir.

İş Fikrinin Ön Değerlendirmesini Yapmak
  • İş fikrinin uygulanmasında yerine getirilmesi mümkün olmayan yasal gereklilik, izin veya ruhsat var mı?
  • İş fikrinin uygulanması için zorunlu olan ve girişimcinin temin edemeyeceği bilgi, beceri, ustalık ve işgücü girdileri var mı?
  • İş fikrinin genel çalışma şekli veya çabaları, girişimcinin yerine getirememe ihtimali var mı?
  • İş için gerekli finansman büyüklüğü, karşılanması olanaksız boyutta mı?
  • Ürünlerin üretiminde gerekli olan teknik ve idari süreçlerin yerine getirilmesi girişimci için olanaksız mı?
  • İş fikrinin temel başarı kriteri nedir?
  • Girişimcinin kuracağı işin başarı şansıyla ilgili değerlendirmesi nedir?
İş Fikrinin Yapılabilirlik Araştırmasını Yapmak : Kurulacak işletmenin yapısının ortaya çıkarılmasıdır. Doğru sektör; doğru ölçek; doğru zaman; doğru ortaklar; doğru yer; doğru makinelerin belirlenmesidir.

İş Planını Hazırlamak : Yapılabilirlikle belirlenen proje kapsamının UYGULANMASI için İŞ PLANI gereklidir. İş Planı, işin kurulması için gerekli tüm aktiviteler sıralandığı, hangi hedeflerin, neleri nasıl ve ne zaman yapacağını içeren bir çalışmadır.

İşi Kurmak :
  • İş planındaki tüm aktivitelere karar verilmesi ve gerçekleştirilmesi, İşyerinin kiralanması,
  • Yasal kuruluşun yapılması,
  • Elemanların,
  • Makine-ekipmanın ve malzemelerinin temini,
  • Finansman temini ve
  • Faaliyete geçilmesi
İş Kurmanın Hareket Noktası
  • İşini kaybetmek
  • İşsizlik döneminin uzun sürmesine tepki
  • Gerçekleştirmek istedikleri hayallerinin olması
  • Çalışmalarının maddi/manevi karşılığını alamamaları
  • Bir hobiyi işe dönüştürmek
  • Bir iş fırsatının belirlenmesi
  • Hayat tarzını değiştirme ihtiyacı
  • Artık başkası hesabına çalışmamak arzusu
  • Daha çok para kazanma arzusu vb. gibi…
Bütçe Nedir?
Gelecek faaliyet dönemi için, işletmenin amaçlarına, hedeflerine ve işletme politikalarına uygun olarak işletme yönetimi tarafından hazırlanan gelecek dönem faaliyetlerini ve sonuçlarını parasal ve sayısal olarak ifade eden raporlara bütçe deniliyor. İşletmeler hazırladıkları bütçeler sayesinde, amaçlarını ve hedeflerini tespit eder. Hedefledikleri durum ile gerçekleşen durum arasındaki sapmaları ve nedenlerini tespit ederek gerekli düzeltme işlemini yapar ve ileriye yönelik önlemini alır. Daha akılcı ve sağlıklı sonuçlar elde edilir. Mevcut olanaklarla neler yapılabileceğini ve bu konudaki en doğru ve verimli yolu gösterir. Hedeflere ulaşmak için ilerlenen yolda nelere katlanılacağını gösterir. İşletmenin sahip olduğu kaynakları en etkili şekilde kullanma olanağı sağlar. Yönetimin sağlıklı ve doğru karar vermesine yardımcı olur. Gelir ve giderlerin sürekli kontrol altında tutulmasını sağlar.
Günümüzde işletmelerde, sabit ve esnek olarak 2 tür bütçe uygulaması yapılıyor. Sabit bütçe, düzenlendiği tarihten sonraki dönemlerde oluşacak muhtemel değişiklikler karşısında hiçbir şekilde değiştirilmez. Esnek bütçe ise, düzenlendiği tarihten sonraki bir tarihte üretim maliyetlerinde genel yönetim giderlerinin dolaylı etkileri dikkate alınarak ve gelecekteki muhtemel değişikliklere uyarlanabilen bütçelerdir.
Önceden tahmin esasına dayanan işletme bütçeleri düzenlenirken, işletmenin amaç, hedef ve politikaları doğrultusunda düzenleneceğinden bütün servislerle işbirliği ve bilgi alışverişi yapılmalıdır. Bütçelerin dönemi bir yıl olduğundan veriler bir yıllık dönemi kapsamalıdır. Bununla beraber yıllık dönem bütçeleri aylık, üçer aylık dönemler halinde düzenlenip bunların icmali yapılarak yıllık bütçe rakamları tespit edilebilir.

Bütçe Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmeli?
Bütçeler geçmiş dönem sonuçlarından yararlanılarak ileriye yönelik tahmin esasına göre düzenlenir. Bu nedenle bütçe düzenlenirken öncelikle bakılması gereken yer işletmenin mevcut durumudur. Bütçe işletmenin yapısına uygun olarak hazırlanır. Belirli bir dönem için düzenlenir, bu nedenle bütçe düzenlenirken bu zaman sürecine kesinlikle uyulmalıdır. Bütçe sistemi ile muhasebe sistemi arasında sağlıklı koordinasyon kurulmalı ve aylık olarak bütçe verileri ile muhasebe verileri kontrol edilmelidir. Bütçe kalemleri ilgililer tarafından işletmenin fiili sonuçlarına göre devamlı izlenebilmeye olanak tanıyacak şekilde düzenlenmelidir. Bütçe hazırlanırken kaynak araştırarak bütçe dönemi ile ilgili tahmini kur, enflasyon oranı, parite çalışması yapılmalıdır. Bütçe hazırlanması genellikle kasım ve aralık ayında başlar. En geç yıl sonunda yönetim kurulu onayı alınmış ve temize çekilmiş olarak ilgili birimlere dağıtımı yapılır. Muhasebe servisi veya bütçe servisi her ay gerçekleşen ve bütçelenen olarak bütçe karşılaştırmasını yapar. İlgili birimlere dağıtır. Bu birimler aylık olarak yapılan bütçe toplantısında bütçesi ile ilgili gerekli açıklamasını yapar.

Bütçe Nasıl Hazırlanır?
Satış bütçesi, bütçe hazırlanmasının ilk basamağıdır. Satış bütçesi hazırlanmadan diğer aşamalara geçilemez. Satış bölümü, gelecek bir yıl için aylık bazda miktar ve tutar olarak satış bütçesini hazırlar. Genel müdüre onaylattıktan sonra üretim bölümlerine dağıtımını yapar. Ayrıca satışlarla ilgili pazarlama satış ve dağıtım giderleri bütçesini hazırlar. Üretim bölümleri, satış bütçesinden yola çıkarak, ilk madde ve malzeme bütçesi işçilik bütçesi, genel üretim giderleri bütçesi, mamul stok bütçesi, satılan mamullerin birim maliyet bütçesi, AR-GE giderleri bütçesini hazırlar.
Genel yönetim bütçesi, üretim ve satış bölümü dışındaki diğer bölümler (İnsan kaynakları, ihracat, ithalat, idari işler vs.) veya yalnızca muhasebe bölümü, bu bölümleri içine alarak aşağıdaki bütçeleri hazırlar. Bütün bütçe hazırlandıktan sonra yönetim kurulunun onayına sunulur ve gerekli açıklamalar yapılır. Eğer bütçe onaylanırsa tüm bölümlere dağıtımı yapılır.

İşletme Bütçeleri Aşağıdaki Sıra Takibi Yapılarak Hazırlanır.
Satış Bütçesi
Üretim Bütçesi
Direkt İlk Madde ve Malzeme Bütçesi
Direkt İşçilik Bütçesi
Genel Üretim Giderleri Bütçesi
Mamul Stok Bütçesi
Satılan Mamullerin Birim Maliyet Bütçesi
Araştırma ve Geliştirme Giderleri Bütçesi
Pazarlama Satış ve Dağıtım Giderleri Bütçesi
Genel Yönetim Giderleri Bütçesi
Olağan Faaliyet Gelirleri ve Giderleri Bütçesi
Finansman Bütçesi
Gelir Tablosu Bütçesi
Yatırım Bütçesi
Bilanço Bütçesi

Başlangıç Sermayesini Nasıl Oluşturmalıyım?

İlk adımda mutlaka kendi sermayenizi oluşturmanız gerekir. Yapacağınız yatırımda kendi sermayenizi riske etmeniz, diğer taraflara size ortak olmak ya da kredi açmak konusunda güven verir. Başlangıç sermayesine kişisel katkınızı sağladıktan sonra, ek finansman kaynaklarını değerlendirebilirsiniz. Bankalar, başlangıç sermayesi için ek finansman sağlayabilirler. Kredi başvurusu yaparken, şirketinizin yasal yapısıyla ilgili ayrıntılı bilginin yanısıra, güvenilir referanslar göstermeniz gerekir.
İş planınızı ve nakit akış senaryolarınızı da kredi başvurunuza eklemeniz artı puanlar olacaktır. Diğer başlıca finansman kaynağı ise leasing'tir. Şirketinizi kurarken temin etmeniz gereken teçhizatı uzun dönemli kiralamaya olanak tanıyan leasing yöntemi, özellikle bankaların yeni şirketlere kredi açmakta isteksiz davrandığı Türkiye'de güçlü bir alternatiftir.

İşletmenin Kuruluş İşlemleri


İşyeri Açılış İşlemleri
  • Sosyal Sigortalar Kurumuna bildirim
  • T.C. Çalışma Bakanlığı Bölge Çalışma Müdürlüğüne bildirim
  • Bağ-Kur işlemleri
  • Banka işlemleri
SSK’ya Bildiri
Sigortalı işçi çalıştıracak olan Şirketlerin bulundukları bölgenin bağlı olduğu S.S.K. Müdürlüğüne İŞÇİ ÇALIŞTIRMAYA BAŞLAMADAN ÖNCEKİ BİR TARİHTE başvurmaları gereklidir.
· Başvuru işlemi S.S.K. Müdürlüğünden temin edilen ‘’İşyeri Bildirgesi’’nin doldurulması ve gerekli belgelerin eklenmesi ile yapılır.
· İşyeri Bildirgesi’ne eklenecek belgeler;
· Şirketi temsilde yetkili kişilerin imza sirküleri
· Şirketi temsilde yetkili kişilerin noter tasdikli ve resimli;
· Nüfus Suretleri
· İkametgah Senetleri
· Kuruluş İlanının yer aldığı Ticaret Sicil Gazetesi
· EK 7 Formu
· Ek Formunu dolduran muhasebecinin Faaliyet Belgesi
T.C. Çalışma Bakanlığı Bölge Çalışma Müdürlüğü’ne Bildirim
S.S.K. Hükümlerine tabi işçi çalıştıran şirketler, İŞÇİ ÇALIŞTIRMAYA BAŞLAMADAN ÖNCEKİ BİR TARİHTE bağlı bulundukları Çalışma Bakanlığı Bölge Çalışma Müdürlüğüne ‘’İşyeri Bildirgesi’’ ile müracaat ederek ‘’İşyeri Sicil Numarası’’ almak zorundadır.

Bağ-Kur İşlemleri
1479 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Kanunu’nun (Bağ-Kur Kanunu) 24ncü maddesi hükmüne göre sosyal güvenlik kurumlarına kayıtlı olamayan şirketlerin kurucu ortakları ile yönetim kurulu üyeleri, Bağ-Kur Kanunu çerçevesinde sigortalı sayılırlar.
Şirketlerin kurucu ortakları şirketin tescil ve ilan edildiği tarihten, yönetim kurulu üyeleri ise üye oldukları tarihten itibaren Bağ-Kur’a ‘’Matbu Giriş Bildirgesi’’ ile, sigortalı sayıldıkları tarihten itibaren 3 ay içerisinde kayıt olurlar.

Banka İşlemleri
Çalışanlarla ortaya çıkabilecek ihtilafları ortadan kaldırabilmek amacıyla tüm ödemelerin banka hesaplarına yapılması önerilmektedir.
Şirketin hesaplarının bulunduğu bankanın şubesinde açılacak personel maaş hesapları hem ödemeleri kolaylaştırmakta hemde yasal kayıtları tutmaktadır.
SİLENTİUM EST AURUM