Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Ağustos 2012       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
UÇAK MÜHENDİSİ OLARAK:
1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:
Öncelikle yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zamanla maaş biraz düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları tatil yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (arkadaşım 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek sosyal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan arkadaşlarım torpille girdi güzel güzel çalışıyor!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/ÜRETİM ŞİRKETLERİ
TAI Türk Uçak ve Uzay sanayi : Ankaradadır. Tai'de uçak üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi gibi faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren arkadaşlarım var. İTÜden torpilsiz giren arkadaşım da var. İş bulmak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine göre değişir) genelde cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. Ücretler çok iyidir en az 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi arkadaşım mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Bu arada insanlar rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı gayet güzel.

TEI Türk motor sanayi: Eskişehirdedir. Uçak motor tasarımı yapar. Tai gibi kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları biraz daha resmi ve asık suratlıdır. Takım elbise giymenizi vs. beklerler (Sorun takım elbise giymek değil iş gereği giyilir ama takım elbiseye gereğinden fazla anlam yüklemek sorun bence). Mülakatta çok fazla teknik soru sorarlar bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik bile çizdirmişlerdi. İnsan kaynakları çalışanları BENCE gittiğim şirketler içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/ÜRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ)
Arge: Araştırma geliştirme
Ürge: Üretim ve geliştirme
Şunu belirtmek isterimki uçak mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada uçak mühendisi arıyoruz yazar. Bir çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir çok uçak mühendisi ise başta otomotiv olmak üzere makina sektöründe çalışıyor.
Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, analiz vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/ÜRGE tarzı işlere başvurursunuz. İş tecrübeniz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Tabi benim torpilim var diyorsanız bütün kapılar ardına kadar açıktır. Küçük şirketler bayan makina mühendisi çalıştırmaz bu durum benim gibi bayan mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise böyle bir ayrım asla görmedim.
Son düzenleyen Safi; 26 Ağustos 2018 01:01