Arama

Fuar Nedir? - Tek Mesaj #4

MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
2 Şubat 2007       Mesaj #4
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Marketingist Pazarlama Fuar Ve Konferansı


Reklamcılardan halkla ilişkilere, tanzim ve teşhircilerden doğrudan pazarlamaya kadar pazarlama dünyasının bütün bileşenleri ilk defa bir fuar çatısı altında bir araya geliyor. Dünyada da sadece birkaç örneği bulunan ve Tifaş ile Marketing Türkiye’nin işbirliğinde organize edilen MarketingIst Pazarlama Fuar ve Konferansı, 19-21 Kasım 2004 tarihleri arasında İstanbul Tüyap Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

Klasik fuarlardan farklı olarak hem fuar, hem konferans şeklinde yapılandırılan organizasyon, bugüne kadar Türkiye’de gerçekleştirilen en büyük pazarlama etkinliği olacak. Temel olarak da sektörden, sektörle ilgili yan alanlardan ve alt sektörlerden katılımlarla ticari bir platform oluşturarak pazarlama sektöründe "sektör bilincini" geliştirecek.

Uluslararası pazarlama dünyasında İstanbul merkezli, entegre bir etkinlik olmayı hedefleyen MarketingIst, pazarlama sektöründeki 7 bin şirketten yaklaşık 30 bin ilgili profesyonel ziyaretçiyi B2B ortamında buluşturup, konferanslarla sektörde tanınmış yerel ve uluslararası konuşmacıların yer alacağı, 2 bin kişiye hitap eden bir bilgi platformu olma misyonunu üslenmiş.

MarketingIst, benzerlerinden farklı şekilde, gerçek bir fuar olarak niteleniyor. Gerçekleştirilecek hizmetlerle, bu hizmetlerden yararlanacakların karşılaşacakları geniş bir kapsama sahip olacak olan fuarda; düzenlenecek eğitim programları, seminerler, paneller ve uygulama deneyimlerinin paylaşılacağı konferanslarda, pazarlamanın kurumsal bir etkinlik olarak önemi ve süreçleri anlatılacak.

Düzenlenecek eğitimler, içerik seviyesi olarak iki ana hatta sahip olacak. Birinci hatta, pazarlamanın temel felsefesi ve süreçleri; ikinci hatta ise çalıştaylar, örnek olaylar ve ağırlıkla deneyimlerin paylaşıldığı panel ve seminerler yer alacak.

Konferanslar "Araştırma sunuları", "Şirket Tanıtım Seminerleri", "Seminer ve Konferanslar", "Örnek Vakalar", "En İyi vakalar", "Çalışma Grupları" ve "Yarışma/Ödüller" başlıkları altında gerçekleştirilecek.
Fuarın ana teması "Pazarlama Zekası", sembolü ise İstanbul ile Marketing kelimelerinin arasındaki köprüyü temsil eden noktalar. Noktalar giderek büyüyorlar çünkü bu gözde sektörün büyümesini temsil ediyorlar.


Pazarlama Zekası
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni ve fuarın konferans bölümünün organizasyonundan sorumlu olan Günseli Özen Ocakoğlu bu soruyu şöyle yanıtlıyor:
"Düşündük ki, kurumların hayatta kalabilmesi için bir takım özelliklere, değişebilirliğe ve bir zekaya sahip olması gerek. Dünyanın oluşumundan beri iki tür canlı ayakta kalmış. Bir tanesi değişime uğrayanlar, diğeri de zeki olanlar. İki inanış var: Bir tanesi Adem ve Havva’dan geldiğimize inanan düşünce. Diğeri de evrim teorisine inanan düşünce.

Her ikisine de baktığımızda, bugüne kadar değişmeden yaşamını, neslini sürdürebilmiş tek canlı varlık olarak insanı görüyoruz. O zaman zeka önemli bir fonksiyon. Çünkü insanoğlunun fiziksel bir gücü yok, yani sadece aklını kullanmış. Kurumlar için de aynı ironiyi yapabiliriz. Kurumların da başarılı olabilmesi, rekabete rağmen pazar payı oluşturabilmeleri ve marka yaratabilmeleri bir zekayı gerektiriyor. Zeka önemli. Fırsatları görüyor olmak önemli."

Ocakoğlu’na göre, bir kurumun varlığını sürdürebilmesi için en önemli şey, kuruluştan sonra, zeki olması ve kurumsal bir zekanın yaratılması gerekliliği. Kurumsal zeka ise kurumda var olan bilginin, örtük bilginin açık bilgiye dönüştürülüp kurumun hizmetine sunulmuş olması demek. Dışarıdaki açık bilginin kurum içerisinde kullanılmış olmasını sağlamaya "Bilgi Yönetimi" (Knowledge Management) deniyor.

İşte, Pazarlama Zekası’nın konsept olarak seçilmesinde bu gerçeklerden yola çıkıldı. Konferanslar da kurumların ne kadar zeki olduğuna, bu zekayı ne kadar kullandıklarına yönelik olarak hazırlandı. Yani, verilecek olan eğitimin süreçleri de bilginin kullanımına yönelik olarak planlandı.

Günseli Özen Ocakoğlu, bunu yaparken, hem bilgi seviyesi olarak aşağıdaki KOBİ’lere, hem de daha üst seviyedeki sektör profesyonellerine ayrı ayrı seslenileceğini belirtiyor.


Giderek büyüyen daireler
Pazarlamayı sadece reklam ve satış zanneden kişi ve kuruluşlara pazarlamanın bir süreç olduğunu anlatmalıyız. Bu nedenle giderek büyüyen dairelerle pazarlama zekasını, büyüyen pazarları ve giderek büyüyen sektörü tanımlamaya çalıştık.

Farkı neler?
Peki, MarketingIst’te farklı olan ne? Günseli Özen Ocakoğlu’na göre, üretmek elbette önemli. Ama üretilenlerin tüketiciyle buluşturulması da bir o kadar önemli. Eğer ürettiklerinizi tüketiciyle nasıl buluşturacağınızı bilmiyor ve ürününüz adına bir talep yaratamıyorsanız işiniz zorda demektir. O halde üretime geçmeden önce nasıl tüketileceğini de hesaplamak gerekiyor. İşte, MarketingIst girişimciye ürününü nasıl pazarlayacağını, tutunduracağını ve sadakat yaratacağını anlatacak.

Ayrıca MarketingIst, girişimciyi, doğrudan pazarlamanın neden gerektiği konusunda bilinçlendirirken, var olan pazarlama etkinliklerini de kullanmayı öğretecek. Pazarlama sektörüne hizmet veren kuruluşların fuara bu anlamda katılmaları bir gereklilik. Nitekim fuar ziyaretçileri de bu hizmetleri kullanacak yatırımcı ve iş adamlarından oluşacak.

İNTERPRO Yürütme Kurulu Üyesi Erdem Özel, diğer farkları ise şöyle sıralıyor:
• MarketingIst, benzerlerinden farklı olarak gerçek bir fuar olma özelliğini taşıyor.
• Aynı şekilde, marketing konusunda düzenlenen ilk B2B fuar olma özelliği var.
• MarketingIst, hizmetlerle, bu hizmetlerden yararlanacakların karşılaşacakları geniş bir kapsama sahip ilk fuar olacak.
• Düzenlenecek eğitim programları, seminerler, paneller ve uygulama deneyimlerinin paylaşıldığı konferanslarda, pazarlamanın kurumsal bir etkinlik olarak önemi ve süreçleri anlatılacak.
• Eğitimler, içerik seviyesi olarak iki ana hatta olacak. Birinci hatta, pazarlamanın temel felsefesi ve süreçleri; ikinci bölümde ise çalıştaylar, örnek olaylar ve ağırlıkla deneyimlerin paylaşıldığı panel ve seminerler yer alacak.

Kim, ne için katılmalı?
Günseli Özen Ocakoğlu ve Erdem Özel’e göre bu fuara, kurumların pazarlama süreçleri içinde kullandığı mal ve hizmetleri üreten, sunan veya satan tedarikçilerle bu tedarikçilere ürün satan üçüncü partiler katılmalı.

Konferanslar bölümüne katılması gerekenlerin başında ise, kurumlarında üretimle doğrudan ilişkisi olanlarla, bu ürünleri tüketicilerine satmak isteyenler; pek çok ürün ve hizmeti bir arada görüp birikimlerini güncellemek isteyenler; geleceğin hem teknolojileri hem de ürün anlamında trendlerini bilmek ve yakından izlemek isteyenlerle pazarlama konusunda henüz girişimde bulunmak isteyenler geliyor. Ocakoğlu, bu noktada ayrıca şunları ekliyor:
"Pazarlamanın altı tane temel fonksiyonu ve her birinin altında da yüzlerce alt fonksiyonu bulunuyor. Dolayısı ile siz pazarlama ürünü veya hizmeti sunan kuruluşsanız, kendi yerinizi bilme konusunda da eksikleriniz olabilir. Bir ambalajcının fuara katıldığını düşünelim. O ambalajcı sadece kendisi ile ilgili alanı korumayı düşünürken, oysa ki ambalaja gelene kadar yapılması gerekli olanları ve ambalajdan sonra yapılması gerekli olan şeyleri de öğrenecek. Örneğin etiketçilik pek önemsenmeyen bir alandır. Ama bir etiketçinin orada olması etiketin ne kadar önemli bir konu olduğunu anlamasına yardımcı olacak. Hem fuara katılanlar bunu görecek hem de etiketçi bunu hissedecek. İşinin sadece etiketle sınırlı olmadığını, bir sürecin parçası olduğunu hissedecek." MarketingIst’le ilgili ayrıntılı bilgiler, fuarın resmi internet sitesi olan Marketingist 2006 Pazarlama Fuar ve Konferansı 'dan alınabilecek.

Eğitimin 1’inci Hattı’ndan...
Bu hatta pazarı büyütmeye yönelik çabaları karşılayan içerikler olacak. Dolayısıyla bu hat Pazarlama Zekası yaratacak olanlara sesleniyor.
• Müşteri odaklı şirket ne demek?
• Pazarlamanın satıştan farkı nedir?
• Pazarlama jargonunun anlaşılır kılınması, hatta Türkçeleştirilmesi.
• Üreticiler ürünlerini ne zaman pazarlamaya başlamalı?
• Pazarlama departmanı ne işe yarar ve kimlerden oluşmalı?
• Pazarlama yapmak isteyen kuruluşların öncelikleri neler olmalı?
• Pazarlama için ne kadar para harcamak gerekir?
• Reklam ve Halkla İlişkiler süreçleri nasıl işler?
• Zor zamanlarda kriz yönetimi nedir?
• Hangi ürün, nasıl pazarlanır; ya sizin ürününüz nasıl pazarlanmalı?
• Marka olmadan çok satılan ürünler var mıdır, illa marka mı olmak gerekiyor?
• Pazar payını büyütmek için stratejiler.
• Devlet desteği nerelerde var?
• Pazarlamada en çok sorulan 10 soru.

Eğitimin 2’nci Hattı’ndan...
İkinci hatta, genel olarak üretici ve hizmet verenler kendi birikim ve ürünlerini paylaşacak.
• Çalıştay, örnek olay, panel ve konferansların yanı sıra kurumsal hizmet ve ürün tanıtımları,
• Sektörel sorunların masaya yatırıldığı paneller,
• Ünlü konuklardan deneyim ve ip uçları,
• Kurumsal hizmet ve ürünler üreten firmaların kendilerini tanıttığı sunumlar,
• Mecra büyütmeyle ilgili paneller,
• Doğrudan pazarlama, mobile marketing, softwarciler tarafından verilecek konferanslar.

Fuarlar neden önemli?
"Fuar aslında şu anda dünyada var olan en gelişmiş pazarlama platformudur. Çünkü fuar, diğer pazarlama araçlarından farklı olarak, alıcı ve satıcının, üretici ve tedarikçinin yüz yüze görüşmelerinin dışında beş duyunun da kullanıldığı, fiziksel temasın olduğu, interaktif etkileşimin olduğu, teşhir, gösterme, uygulamanın iç içe olduğu, yani pazarlamanın bütün boyutlarını kullandığı için en gelişmiş pazarlama sistemidir. Örneğin Almanya bu alanda dünyanın en ileri ülkelerindendir. Bu ülke fuarcılığı, kendi ticaretini geliştirmek adına kaldıraç olarak kullanan ülkelerin en başında geliyor. Türkiye de yakın geçmişten itibaren bu platformu doğru olarak kullanmaya başladı.

Fuarı temel olarak iki unsur oluşturuyor: Katılımcılar ve ziyaretçiler. Bunlar alıcı ve satıcı olarak da kategorilendirilebilir. Bir taraf bir problemi çözmek için bu platforma geliyor. Diğer taraf ise o probleme yönelik çözümler sunmak için.

Katılımcıya maksimum fayda sağlaması açısından bakıldığında ise fuarlar beş başlık altında ele alınabilir:
1. Bunlardan birincisi, pazar konumlandırmasıdır. İçinde bulunduğu pazarda şirketler ne olursa olsun markaları konumlandırmalarıyla pazardaki yerlerini alırlar. Dolayısıyla sizin endüstrinizin bir fuarı varsa, o platformda bulunma şekliniz pazardaki konumlanmanızı belirleyecek önemli bir unsurdur.
2. İkincisi, var olan kullanıcılarla, kanallarla, yani tedarikçiler, iş ortakları, çözüm ortakları vs. ile çok kısa aralıklarla yoğun bir görüşme platformu sağlanıyor. Ziyaretçilerin sadece sizin için değil, aynı zamanda o endüstriye ait diğer gelişmeleri, pazarın durumunu da görmek için geldiğini varsayacak olursak, size ayrılacak zaman da kısa olacaktır. Dolayısıyla hazırlığın buna göre yapılması gerekir.
3. Üçüncüsü yine, potansiyel müşteriler, potansiyel partnerlarla ilgili. Sizin alanınızla ilgili çözüm arayanların sizin o platformda bulunduğunuzu bilmeleri gerekir. Bunun için iyi bir ön duyuru yapmak, çeşitli yayınlarla, broşürlerle bunu desteklemek ve potansiyel alıcıyı kendinize yönlendirmek önemlidir.
4. Dördüncüsü, fuar önemli bir mesaj verme platformudur. Bu dönemde o alanla ilgilenen medya mensuplarının özel sayfalarla veya köşelerde dile getirmesi için çaba göstermek gerekiyor. İyi bir PR politikasıyla fuarın mesajının daha geniş hedef kitlelere ulaşması sağlanmalıdır.
5. Bunlarla bağlantılı olarak imaj ve yenilik anonsu geliyor. Fuara katılan şirketlerin diğerlerinden farklılaşabilmesi ve iyi bir imaj oluşturması açısından, en yeni teknoloji veya ürünlerini, kısaca bir yeniliği anons etmesi önem taşıyor."


Son düzenleyen Safi; 23 Aralık 2015 00:01