Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Şubat 2007       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Etrafınızda dönüp diğer odaya geçerek yatak odasına girin ve Hans ile konuşun. Trenin çıkış kapısına gidin. Trenden ayrılmadan önce, telefon çalacak. Telefondaki Oscar, size Romansbourg’da olduğunuzu söyleyecek. Cep telefonunuza bakarak, hızlı aramaları kontrol edin. Çıkmadan önce ayrıca, banyoyu araştırın.

Trenden çıktığınızda, emekli Colonel Emeliov Goupatchev, bekçi ve müdürle karşılaşacaksınız. Ayrıca bir anons duyacaksınız, pek önemli bir şey değil. Ekranın altındaki çıkışı 2 kez kullanarak ilerlediğinizde, Oscar’ın yanına geleceksiniz, onunla konuşun. Oscar, Hans ile konuşmanızı isteyecek. Arkadaki metal kutunun yanına gidip vanayı çevirin. Vanayı çevirdikten sonra, sol taraftaki leveri çekin. Kömür stoku az olduğu için buradan ayrılamıyoruz. Bir ekran yukarı çıktığınızda, büyük bir makine göreceksiniz. Aşağı taraftaki kızın yanına gidip onunla konuşun. Aşağıda yaşayan insanlar hakkında bir şeyler anlattıktan sonra, sizinle tekrar konuşmak istediğini söyleyerek yanınızdan ayrılacak.

Kız gittikten sonra leveri indirin; kömür bulmaya çalışıyoruz. Henüz kömür yüklü değil, kömür bulmamız gerekiyor. Trenden indiğiniz yere dönüp, karşıdaki kapıdan girin. Mağazanın içinde, bekçiyle tekrar konuşun. Konuşmalardan sonra sağ taraftaki masanın yanında gidip, kutunun içindeki anahtarı alın. Makinenin altında bir not göreceksiniz, onu not edin. Not ettiğiniz bu numara, bir telefon numarası. Telefonunuzu kullanıp bu numarayı aradığınızda, şekerlerle ilgili bilgiler edineceksiniz. Kapının karşısında şeker otomatları bulunmakta. Kutunun içinden aldığınız anahtarları alt taraftaki bölüme kullanarak, makinenin içindeki bozuk paraları alın. Aldığınız paraları tekrar makineye kullanarak, kendinize şeker alın.

Kömür makinesinin yanına geri dönüp, küçük kızla tekrar konuşun. Kıza şeker verdiğinizde, kapının kilidini açan anahtarı balonuyla birlikte uçuracak. Anahtarı aldıktan sonra geçide gidip anahtarı kullanarak aşağı inin. Sola doğru biraz ilerlediğinizde, bankta oturan bir adam göreceksiniz. Adamın yanında, tavandan sarkan (bisikletle motorun arasında) bir obje bulunmakta. Bu objeyi inceleyip, ilerlemeye devam edin. Küçük kızla tekrar karşılaşacaksınız, onunla konuşun. Kömür taşıyıcısının yanında gidip, oradaki bidonu alın; bidonu doldurmamız gerekiyor. Kızla konuşurken, sağ tarafta bir kapı görünüyordu. Bu kapıdan girdiğinizde ilginç bir mekana geleceksiniz. Barmenle konuştuktan sonra, atlı karıncaya benzer aletin kontrol panelini inceleyin. Adventure oynuyoruz ya, hiçbir şey ilk seferde çalışmıyor! Barmenin yanına geri dönüp, onunla tekrar konuşun. Konuşmalardan, barmenin Hans’ı tanıdığını öğreneceksiniz. Barmenin bizden isteği, Hans ile konuşarak atlı karıncayı tamir ettirtmemiz. Bidonu aldığınız yere geri dönün, burada bir makine göreceksiniz. Makinenin sağ tarafındaki kırmızı düğmeye basın. Haritanızı kullanarak aşağı doğru inin ve kilitli kapıya gelin. Kapının zilini çaldığınızda, 2 adam ortaya çıkacak. Adamların biraz deli olduğunu fark edeceksiniz. Adamlar saçma sapan konuşuyorlar, ama ellerinde bizim işimize yarayan bir şey var (gaz). Kapının soluna doğru ilerlemeye devam edin. Biraz ilerledikten sonra, tahtaların arasında bir delik göreceksiniz. Posteri yırtarak boşluktan içeri girin. İlerideki kutunun içinde, bir çift göz göreceksiniz. Kutuyu inceleyerek onu açın. Açtığınız kutudan hayvan kaçacak ve adam da peşinden gidecek. Adam gittikten sonra, arka taraftaki bidonla elinizdekini değiştirin. Kapalı mekana giderek, orada yatan adamla konuşun.

Konuşmalardan sonra dışarı çıkın ve kömür yükleme makinesinin yanına gidin. Motora, biraz önce aldığınız bidondan gazı doldurup çalıştırın. Küçük kızla tekrar konuşup yukarı çıkın ve oradaki kolu çekin. Aşağı inip kömür makinesine gidin ve onun kolunu da çekerek treni kömürle doldurun. Kömür işini hallettikten sonra Oscar gelecek ve Hans’ın kaybolduğunu söyleyecek. İşimiz zaten başımızdan aşkın, bir de adam kayboluyor!

Bara gittiğinizde, Hans ile karşılaşacaksınız. Buradan ayrılıp bekçinin dükkanına gidin ve bekçiyle konuşun. Bekçi isteğiniz üzerine üst katın merdivenleri indirecek. Üst kata çıkarak, oradan kar kıyafetlerini alın. Aldığınız kıyafetleri giymek için trene dönün ve banyoya girin. Üzerinizi değiştirdikten sonra, alt tarafa inin. Etraftakilerle konuşup küçük kızın yanına gidin. Küçük kızla konuşarak ondan metal parayı alın ve manastıra gidin. Köprüye geldiğinizde, kutuya parayı atarak kağıtlardan bir tane alın. Aldığınız bu kağıt, maske yapmanıza yarıyor. Hans’ın yanına geri dönün ve bu kağıda onun yüzüne kullanarak yüzünün şeklini çıkarın.

Manastıra geri dönüp ilerleyin ve sağ tarafa dönün, çamaşırlarını yıkayan bir papaz göreceksiniz. Onunla konuştuktan sonra, manastırın kenarına giderek oradaki zili çalın. Zilden sonra ortaya çıkan papaz, size baktıktan sonra içeri almayacak. Çamaşır yıkayan papazın yanına geri dönüp, onun tekrar konuşun ve tüm seçenekleri seçin. Kasabaya dönüp bekçinin işlettiği mağazaya gidin. Bekçiyle konuştuğunuzda, size 3 tane düdük verecek (kuşlar için). Düdükleri aldıktan sonra çamaşır yıkayan papazın yanına geri dönün. Düdüklerin hepsini bu papaza verdiğinizde, onları denemeye başlayacak. Kuş, çaldığı düdüklerden birine cevap verdiğinde, papaz koşarak yanınızdan ayrılacak. Papaz gittiğinde, kıyafetlerden birini alın. Bu kıyafeti giydikten sonra zili çaldığınızda, papaz sizi içeri alacak.

İçeri girip yukarı çıktığınızda, sol taraftaki aletin yanına giderek oradan kibriti alın. Aşağıya doğru ilerleyip, bir sonraki ekranda sol üst tarafa doğru gidin. Eğer doğru yere geldiyseniz, büyük bir kapıya geleceksiniz. Bu kapıdan geçerek dümdüz ilerleyin. Perdenin arkasından bir din adamı daha çıkacak. İşte Hans’ı getireceğimiz doktor bu. Onunla tüm seçenekleri seçerek konuştuğunuzda, Hans’ı tedavi için buraya getirecekler.

Hans tedavi için geldiğinde, tekrar doktorla konuşacaksınız. Konuşmalardan sonra, Hans’ın odasına gidin. Hans ile, tüm seçenekleri seçerek konuşun. Konuşma sonucunda, bir mektup ile bir kabartma alacaksınız. Bahçeye çıktığınızda, bir fırça göreceksiniz. Onu alıp doktorla tekrar konuşun. Konuşma bittikten sonra, bir ekran geri gidin; duvarda 2 tane resim göreceksiniz. Soldaki resmin üzerine fırçayı kullanarak temizleyin; ortaya bir haç çıkacak. Buradan ayrılarak, büyük beyaz ağacın yanındaki binaya gidin. En alt kata inip duvardaki demiri alın. Duvarda ortaya çıkarttığınız lambaları yakın. Lambaları yaktığınızda, ortaya bir bulmaca çıkacak. En üst kata çıktığınızda, ışıklar göreceksiniz, ortadaki delikten bakın. Delikten bakarken, çamaşır yıkayan papazın verdiği mamut şeklindeki objeyi buraya kullanın. Delik kapandığında, kolları çekin. Kolları doğru sırayla çektiğinizde, kütüphane duvarında bir mamut resmi ortaya çıkacak. Mamutun gözüne bastığınızda, gizli bir geçit ortaya çıkıyor. Geçidi inceleyip, içeriden kitap ile kupayı alın. Buradan ayrılarak, manastırın girişine gelin. Sağ tarafta bir el arabası göreceksiniz, buradan bahçe makasını alın. Beyaz ağaçlığın yanına gittiğinizde, burasının bir mezarlık olduğunu öğreneceksiniz.

İçeri girip ağaca doğru ilerleyin. Ağacın arkasın bir mezar taşı göreceksiniz, üzerinde yazanları okuyun; işte aradığımız kişinin mezarı. Bahçe makasını kullanarak mezarı biraz temizleyin. Kestiğiniz bitkileri almayı ihmal etmeyin. Buradan ayrılıp sol tarafa doğru ilerleyin. Duvarda büyük bir yarık göreceksiniz, oradan baktığınızda başınız dönecek.

Manastıra ilk geldiğiniz yere geri dönüp, kibriti aldığınız fırını inceleyin. Sol tarafta bir kol bulunuyor, bu ateşi yakmakta. Onu çekerek ateşi yakın ve daha sonra kovanın içine mezardan kestiğiniz bitkileri atın. Musluğun altındaki kahverengi bölmeyi açın. Yan tarafta asılı duran objelerden birine tıkladığınızda, bir tanesi açtığınız bölmeye girecek. Bölmeyi kapatıp musluğu açarak kendinize mum yapın. İşlem bittikten sonra bölmeyi açarak, içeriden bitkilerden yaptığınız mumu alın. Hans’ın yanına geri dönüp, masanın üzerine Inventory’nizdeki kupayı koyun. Koyduğunuz kupanın üzerine mumu yerleştirip, onu kibritle yakın. Mumun kokusuyla Hans uyanacak, onunla konuşun. Konuşmalardan sonra doktorun odasına gidip onunla konuşun; tüm seçenekleri bitirene kadar konuşmaya devam edin. Konuşmalardan sonra kalbi alıp, etraftaki herkesle konuşun. Buradan ayrılıp bara gidin ve dişliyi oradaki makineye takın. Taktığınız dişlinin deliklerine tıklayarak boruları ona bağlayın ve daha sonra ortadaki çubuğa basarak makineyi çalıştırın. Tüm atları harekete geçirene kadar bunu yapmaya devam etmelisiniz.

Atların çalıştığını gösteren demodan sonra, telefonunuzu kullanarak Oscar’ı arayın ve ondan gerekli bilgileri alın. Artık aleti çalıştıran kolu çekebilirsiniz; bu alet bizim yolculukta kullanacağımız aracımız olacak. Araç hazır, ama onun için de gaza ihtiyacımız var. Küçük kızın yanına gidip onunla konuşun; kunduz Youki’nin neden hoşlandığını öğrenmemiz gerekiyor. 2 hırsızın yanına gidip, oradaki hayvana elinizdeki şekerlerden birini verin. Böylelikle bir çekiç alacaksınız. Aracınızın yanına dönüp yolculuğa hazırlanın.

Karlarla kaplı bir alana geleceksiniz. Kontroller size geçtiğinde, yukarıya, sağa doğru ilerleyin. Kısa bir süre sonra trenle bağlantıya geçeceksiniz. Yolun sağ tarafına doğru ilerlemeye devam edin. İleride, sıkışmış bir balık göreceksiniz. Yolu yukarıya kadar takip ettiğinizde, yerde kurumuş bazı dallar göreceksiniz. Bu dalları alıp balığın yanına geri dönün. Taşların altına biraz önce aldığınız dalları yerleştirip, onları kibrit yardımıyla yakın. Bu işlem sayesinde balığı alabileceksiniz. Aldığınız bu balığı küçük kıza götürün. Bu sayede kunduz gidecek ve köprü de size kalacak. Köprüyü kullanarak karşıya geçin.

Yolu takip ederek ilerlemeye devam edin ve yol ayrımına gelin. Yıkık köprüyü geçtikten sonra, bir kulübe göreceksiniz. İçeri girerek şöminenin üzerindeki objeleri alın; bebek, keser ve balıkçılıkla ilgili bir kitap. Kulübenin mutfağına geçerek, tezgahın üzerindeki balık çantasını alın. Kulübenin giriş kapısını açtığınızda, bir ayıyla karşılaşacaksınız. Bu yüzden bu kapıyı kullanamıyoruz. Arka kapıyı kullanarak aşağı inin. Oltanıza yeşil renkli iğneleri takıp, onu yıkık ağacın bulunduğu yere doğru sallayın. Oltayla balığı tuttuktan sonra, eve geri dönün. Giriş kapısının yanında bir pencere göreceksiniz. Tuttuğunuz balığı buraya kullanarak, onu ayıya doğru atın. Balığın peşinden giden ayı, kapıdan çekilecek ve siz de çıkabileceksiniz. Yıkık köprüye doğru ilerleyip, köprünün üzerindeki ipe keseri kullanın ve ip bağlı tahtayı alın. Bu tahtayı ağaca kullanıp, kendinize alternatif bir köprü yapın. Karşıya geçtikten sonra, duvara tırmanmamız gerekiyor. Keseri tepeye çakın ve onu kullanarak tırmanmaya başlayın. İlerleme konusunda yanlış seçim yaparsanız, tırmanmaya devam edemiyorsunuz. Eğer daha fazla ilerleyemediğiniz bir noktaya gelirseniz, bir alt kısma dönüp sağ ya da sol tarafı deneyin. Bu şekilde ilerleyerek tepeye çıkmamız gerekiyor. Yukarı çıktıktan sonra sol tarafa doğru ilerleyin. Kısa bir süre sonra bir uçak enkazına geleceksiniz. Uçağı incelediğinizde, bir panel göreceksiniz, onunla oynamamız gerekiyor. İlk olarak sol üstteki düğmeye basarak alete güç verin; bu sayede kırmızı, sarı Msn Angel ve yeşil (B) ışıklar ortaya çıkacak. İlk olarak A ile işe başlayalım. B’ye basarak onu kapatın, böylelikle yeşil ışık kaybolacak. Sağ altta, ortadaki metal düğmeye (ışık ile diğer metal düğme arasındaki) basarak yeşil ışığı yakın. Sağ üstte, rakamların yanındaki kırmızı ışık da yanacak. Şimdi, sağ alttaki yeşil ışığın üstünde bulunan 3 düğmeyle, 3 rakamını elde edene kadar oynayın (rakam sağ üstte gösteriliyor). Daha sonra mavi düğme aşağıdayken, soldaki sarı ve ortadaki kırmızı düğmeye yukarıya alın. Böylelikle 03 rakamını elde edeceksiniz. Aynı işlemi B için de uygulamamız gerekiyor. Bu sefer yeşil ışık açık olmalı. 3 rakamını elde ettiğiniz düğmelerle bu sefer, 28 rakamını elde edene kadar oynayın. Daha sonra, soldaki sarı düğmeyi aşağıya, ortadaki kırmızı ile sağdaki mavi düğmeyi de yukarı pozisyonuna getirin. Eğer doğru yaparsanız, 28 rakamını elde edeceksiniz. Bunlar frekansları gösteriyor, 0328.
Bu rakamı not aldıktan sonra panel ekranından çıkıp bir ekran üste geçin; uyuyan pilotla karşılaşacaksınız. Buradan ayrılın ve buraya gelirken es geçtiğiniz dönüşten (sola dönüş) girin. Eğer doğru yerden döndüyseniz, bir istasyona geleceksiniz. İstasyonda telsizi kullanarak 0328 kodunu girin ve mikrofonu kullanın. Bu telsiz sayesinde pilotla konuşabileceksiniz. Konuşmadan sonra buradan ayrılıp uçağın yanına dönün ve pilotla konuşun. Konuşma bittiğinde uçağa binip, panelle ve fırlatma koltuğunu kullanmayı deneyin, bir şey elde edemeyeceksiniz. Uçaktan çıkıp pilotla tekrar konuşarak kullanım hakkında bilgi edinin.

Radarın yanına geri dönün ve pilotla konuştuğunuz aletin sağ tarafındaki minik radarı açın. Kuleye çıktığınızda, bir çanak göreceksiniz, onu trene doğru döndürmelisiniz. Bu çanak sayesinde, trenin koordinatlarını belirleyeceğiz. Koordinatları hesaplamak için, 4 işlem bilmek yetiyor. Boşluklardaki rakamları hesapladığımızda, ortaya çıkan koordinat 80-20 oluyor. Koordinatı elde ettikten sonra, uçağın yanına geri dönün ve koltuğa oturup, panele biraz önce elde ettiğiniz koordinatları girin. Girdiğiniz koordinatlar sayesinde, tekrar trenin yanındayız.

Trene geldikten sonra dümdüz ilerlediğinizde, Oscar’ı karlar içinde göreceksiniz, onu oradan çıkartın. Oscar yine sorunlu, bu yüzden bize Hans’ı bulmakta yardımcı olamıyor. Sağ taraftaki ekranı kullanarak trene girin. Yatak odasına gittiğinizde, yerde bir harita göreceksiniz, onu alın. Bir ekran daha geçtiğinizde (alt taraftan), bir yağ pompası göreceksiniz. Onu da alıp Oscar’ın yanına geri dönün. Yağ sayesinde, Oscar’ı yağlayarak çalışır duruma getireceğiz.

Yolcu vagonuna geri dönüp, yerdeki paneli inceleyin. Oscar’ı telefonla aradıktan sonra trenin sürücü bölümüne gidin ve Oscar ile konuşun. Konuşmalar yardımıyla, panel açılacak. Paneli kullanarak, yolcu vagonunun trenden ayrılmasını sağlayın. Yolcu vagonuna geri dönüp, odanın ortasındaki metal plakanın yanına gelin. Oscar’ı tekrar arayıp bu plakayı açın. Plakanın altından çıkan 5 çubuk, size bağlantı noktalarını gösteriyor. Bağlantıları tamamlamak için 1., 3. ve 5. yumrulara tıklayın. Treni bu şekilde hareket ettirdikten sonra Youki adlı bir köye gidiyoruz.

Köye geldiğinizde, trenden inip dümdüz ilerleyin. Kısa bir süre sonra motosikletin yanına geleceksiniz, motosikletin arkasındaki pikeyi alın ve onu yan taraftaki heykelin (putun) ağzına tıkın. Bu sayede, rahatsız edici sesi kesmiş oluyoruz. Trenin sağ tarafına geçin ve alt tarafa doğru devam ederek oradakilerle konuşun. Konuşmalardan sonra, sessizliği fark edecekler ve motorlarına atlayıp uzaklaşacaklar. Motorun yanına geri dönüp, yerdeki çivili paletleri ağanıza kullanın. Bu çivili paletler sayesinde, duvara tırmanabileceksiniz. Tepeye doğru tırmanırken buzlu alana geldiğinizde, biraz önce konuştuğunuz adamlardan birini hırsızlık yaparken yakalayacaksınız. Bunun üzerine geçişimizi engelleyip bizi tehdit edecek. Oscar’ı arayarak olanları haber verin. Bunun üzerine Oscar tren düdüğünü çalacak. Düdük çaldığında, sol taraftaki kızağa bakın. Kenarında bir bıçak göreceksiniz, onu alıp ipi kesin.

Aşağı düştükten sonra kulübeden çıkın, kapının yanında ufak bir adam göreceksiniz, onunla konuşun (köyün şefiymiş bu bücür!). Arkanızda bir kap bulunmakta, onun içinden bir parça kemik alın. Sağ tarafa doğru devam ettiğinizde, büyük davulların olduğu bir yere geleceksiniz. Buradan aşağı inip ilerlemeye devam ettiğinizde, suya bir şeyler indirmeye yarayan bir mekanizma göreceksiniz. Kemiklerden yapılmış bu aletin üzerinden matarayı alın. Onun yanında, yerde, tahtamsı bir obje göreceksiniz, onu da alın. Kemikten yapılmış aletin leverini kullanarak yukarı çağırın ve ona matarayı takın. Matarayı bu şekilde aşağı indirdiğinizde, matara suyla dolacak. Aleti yukarı geri çekip su dolu matarayı alın. Bir ekran yukarı çıktığınızda, bir şeylerle uğraşan bir adam göreceksiniz. Onun yanında, yerde duran tuhaf objeyi de alın. Son aldığınız 2 tuhaf objeyi birleştirdiğinizde, ortaya bir sapan çıkıyor (bu 2 objeyi görmek oldukça zor, ikisi de karların arasında neredeyse kaybolmuş durumda). Sapanı yaptıktan sonra, büyük davulların bulunduğu yere geri dönün ve sapanı kullanarak sarkıtları yere indirin. Sarkıtları hallettikten sonra davul sesleri kesilecek, içeri girin.

İçeride tuhaf bir kadınla karşılaşacaksınız, onunla konuşun. Konuşmalardan sonra, yatağın arkasındaki maskeyi alın. Sol tarafa doğru ilerlediğinizde, bir masa göreceksiniz. Masanın üzerindeki küçük oyuncağı alın. Buradan çıkıp, kemikten yapılmış aletin (matarayı doldurduğunuz) yanına gidin. Bu noktada arkınızı dönüp ilerlediğinizde, kafesin içine konmuş olan Youki’leri göreceksiniz. Yerde bir balık kılçığı var, onu alın. Sağ tarafa doğru devam ettiğinizde, bir mağara girişine geleceksiniz, içeri girin.

İçeri girince, sol tarafa doğru ilerleyin ve biraz önce aldığınız oyuncağı tutacağa asın. Oyuncağı astıktan sonra aleti döndürdüğünüzde, bir kuş gelecek. Aleti bir kez daha çevirdiğinizde, kuş size cevap veriyor. İlerideki duvara doğru ilerlediğinizde, başka bir bulmacayla karşılaşacaksınız. İlk olarak sağ alt köşeye tıpayı takın. Ağacın yanına geçip, oradaki sopaya put şeklindeki garip objeyi takın (oyuncak!). Bu aleti de bir kez çevirdiğinizde, kuş gelecek. Aleti bir kez daha çevirdiğinizde, kuş size cevap verecek ve kertenkele benzeri yaratık duvara girecek. Başta taktığınız tıpayı çıkartıp, onu bu sefer ortadaki deliğe takın. Böylelikle yaratık sol tarafa kayacak. Bu şekilde yaratığı kaydıracağız. Tıpayı sırasıyla deliklerden bu şekilde geçirerek, yaratığı en sola çekin (en son olarak tıpayı en soldaki deliğe sokacaksınız). Deliğin üzerinden suyu döktüğünüzde, yaratık yine yer değiştirecek. Üstte, ortada bir delik göreceksiniz, oraya balık kılçığını kullanın. Eğer doğru yaparsanız, meyve sahibi olacaksınız (rüya meyvesi). Meyveyi aldıktan sonra yaşlı kadının yanına geri dönün.

Kadın bizi, bu meyve sayesinde rüyalar alemine gönderiyor. Uyuyup rüyalar alemine gittikten sonra, bir mağarayla karşılaşacaksınız. Mağaraya girip, sonuna kadar ilerleyin, yerde bir mamut oyuncağı göreceksiniz. Mamut oyuncağını aldıktan sonra, buradan çıkın. Mağaradan çıkıp ilerlediğinizde, uzun bir yolculuk olacak, bir bahçeye geleceksiniz. Bahçedeki küçük kızla konuşun. Konuşma bitince, sol taraftan ilerlemeye devam edin, sonunda bir fabrikaya geleceksiniz. Fabrikaya girip, merkeze gelin. Buradan sağ tarafa doğru ilerleyip malikaneye gidin. Malikanede, sol taraftaki odaya girin. İçeride bir adamla karşılaşacaksınız, onunla konuşun. Konuşma bittiğinde, Anna’ın yanına geri dönüp işe gidiş saatini öğrenin; 7:15. Malikaneye geri dönüp, merdivenlerin altında bulunan saate bakın. Buradaki bulmacada amaç, saati 7:15 ayarlayarak Voralberg’in evden ayrılmasını sağlamak. Saatin üst kısmına tıklayarak saate bakın; saat şuan 2:45’i gösteriyor. Saati incelediğinizde, zilin yanında 2 adamın durduğunu ve sarkacın sıkışmış olduğunu göreceksiniz. Sayı panelinde 2 tuş bulunmakta, bunlardan soldaki saati 15 dakika ileri alırken, sağdaki 30 dakika ileri alıyor. Düğmeye tıkladığınızda, saatin 2:45 olduğunu göreceksiniz. Sağ taraftaki düğmeye 5 kez, sol taraftakine de bir kez basın. Daha sonra 2 adamın yukarısına tıklayarak saati kurun ve sarkacı harekete geçirin. Sarkacı çalıştırdığımıza göre, artık saati 7:15’e ayarlayabiliriz; sağ taraftaki tuşa 9 ve sol taraftaki tuşa bir kez basın. Saati kurmak için sağ alttaki yeri kullanmanız gerekiyor. Son olarak adamların zili çalması için zile tıklayın.

Eğer her şeyi doğru yaparsanız, 7:15’i gösteren saat çalmaya başlayacak ve Voralberg fabrikaya doğru yola koyulacak. Voralberg’in, masanın üzerinde bir anahtar bıraktığını göreceksiniz. Anahtarı alıp merdivenlerden yukarı çıkın ve sağ taraftaki odaya girin. Odada Hans’ı göreceksiniz, onunla konuşun. Size cevap vermeyecek, oyuncak mamutu ona verin. Masanın üzerine tıklayarak köye geri dönün.

Köye geldikten sonra Oscar’ı arayarak buradan ayrılın; Oscar saldırıya uğrayacak. İlerlerken, bir düş kapanı göreceksiniz. Ona dokunduğunuzda, rüyalar aleminden Anna’ın (küçük kız) sesini duyacaksınız. Kafesin yanına gidin ve buradan bir üst ekrana geçin. Merdivenlerden yukarı çıkıp, diğer merdivenleri kullanmadan yolu takip edin. Yolda bir kaç yerliyle karşılaşacaksınız, onlarla konuşun. Trene doğru ilerlediğinizde, raylarda bir ip olduğunu göreceksiniz. İpi raydan çekemiyoruz. Oscar’ın yanına gidip onunla konuşun. Yerliler Oscar’dan korkuyor, bunu önlemek için ona kadından aldığınız maskeyi verin. Oscar bu maskeyi taktığında, yerliler ondan korkmayacak. Yerlilerin yanına geri dönüp, onlardan tekrar yardım isteyin. Yerlilerin sayesinde raydaki ipi kaldıracaksınız. Trene gidip, ipi sıkıştırmamız gerekiyor, eğer sıkıştırmazsak kaldıraç çalışmıyor. Buraya geldiğiniz merdivenlere gidip, soldaki merdivenlerden yukarı çıkın. Yan tarafta, kocaman bir alet göreceksiniz. Ön taraftaki leveri çekerek treni içeri alın. Youki’lerin sağından ilerleyerek trene çıkın ve Oscar ile konuşun. Konuşmalardan sonra, yaşlı kadının yanına geri dönün; Oscar’ı yatakta yatarken göreceksiniz. Oscar’a tıkladığınızda, yeni bir bulmacayla karşılaşıyoruz. Aşağıdaki resme bakarak, yuvarlak plakadaki çentiklerin hangi rakamlarla eşleştiğini görebilirsiniz.
Tuşlara basarak, saate benzeyen paneli 7:15’e ayarlamamız gerekiyor. Saat yönünde giderek, 3. ve 7. çentiklere basın. Daha sonra sırasıyla 12., 6., 9. ve 3. çentiklere basarak Oscar’ın kalbini alın. Otomatik olarak Voralberg’in anahtarı Inventory’nize gelecek. Hans ve daha sonra kadınla konuşup trene geri dönün. İşi abartıyoruz, treni biz kontrol edeceğiz. İlk olarak Voralberg’in anahtarını, direksiyonun üzerindeki boşluğa yerleştirin (pembe ışığın oraya). Bu, mekanizmayı çalıştırıyor. Sol üstteki lever, üst taraftaki aleti uzatırken, sağ üstteki bu aleti yukarı aşağı oynatıyor. Kontrol panelinin sağındaki 2 tuş ise, üst taraftaki aletle objeleri almanızı sağlıyor. Anahtarı yerleştirdikten sonra, sol ve sağ üstteki leverleri kaldırın; trenin üstündeki aletin yukarı kalktığını göreceksiniz. Sağ taraftaki 2 düğmenin solundakine basarak, üstteki aletle kömür almaya başlayın. Sağ taraftaki ölçek, size tam olarak dolduğunuzu gösterecektir.

Şimdi aynı şeyi su almak için kullanacağız. Sağ taraftaki leveri aşağı indirip, sol üstteki levere tıklayın. Böylelikle aletin aşağı indiğini göreceksiniz. Sağdaki 2 düğmeden soldakine basarak suyu almaya başlayın. Sol taraftaki gösterge, deponun dolduğunu gösterecektir. Suyu da doldurduktan sonra, soldaki kontrol panelinde bulunan vanayı çevirin; kontrol panelinin altında alevler göreceksiniz. Ana v*****n yanındaki küçük vanayı çevirerek, köşedeki tankı buharla doldurun. Son olarak soldaki düğmeye basın ve buhar fışkırtıcısını uzatın.

Aşağı inip sağa doğru ilerleyin; Hans’ın mamut gemisine doğru gittiğini göreceksiniz. Köprüden karşıya geçip, rampanın yanındaki şefle konuşun. Youki bahçesine gidin ve kapıyı açarak girmelerine izin verin. Gemiye binip başka bir yere gidiyoruz.

Hans ile konuşup, gemiden inin ve bir ekran yana geçin. Yukarıya, iskeletin yanına gittiğinizde, yerde bir sarkıt göreceksiniz, onu alın. Sola doğru ilerlediğinizde, bir çapa göreceksiniz. Çapaya sarkıtı kullanın. Sola doğru ilerlemeye devam ettiğinizde, küçük bir adaya geleceksiniz. Penguenlerin yanına gelip gemiye bakın; kapılardan birinin açık olduğunu göreceksiniz. Bir ekran geri dönerek, penguen sürüsüne doğru ilerleyin. Biraz ileride, bir yuva göreceksiniz; yuvada bir kaç tane yumurta var. Invnetory’nizdeki bebeği yuvaya koyup, buzulun yanına geri dönün. Sarkıtı kullanarak buzu itin ve kendinize bir sal yapın.

Salla gemiye girdiğinizde, sağ tarafta bir varil göreceksiniz, onu yoldan çekip oradaki kolu aşağı indirin. Kapıdan geçerek, Hans’ın yanına gidin ve onunla konuşun. Merdivenlerden yukarı çıktığınızda, yerde bir kanca göreceksiniz, onu alın. Gemiye girdiğiniz yere geri dönüp, oradaki demire (yukarıdaki) kancayı takın ve aşağıdaki leveri çekin.

Lever işini hallettikten sonra, gemiden inerek sağ tarafa doğru ilerleyin. Bir merdivene geleceksiniz, oradan yukarı çıkıp adamla konuşun. Madalyonu aldıktan sonra gemiden aşağı inin ve bu sefer sol tarafa doğru ilerleyin. Biraz ileride, bir kasa göreceksiniz. Kasanın yanına gidip, üzerindeki taşları alın. Bir sonraki ekrana geçip sağ taraftaki çiçeklere baktığınızda, bir taş daha bulacaksınız. Taşı ve çiçeklerden bir tanesini aldıktan sonra, Hans’ın yanına gidin ve onunla konuşun. Youkilerden biri kafesten atlayıp kapağı kaldıracak. Sağ taraftaki merdivenlerden inerek, kumdan heykelin yanına gelin. Yine bir bulmacayla karşı karşıyayız. Bu bulmacada amacımız, doğru taşları doğru yerlere yerleştirmek. Doğru yerler, Youki madalyonunun iç kısmında gösteriliyor. 4 taş plakayı yerleştirin; 5. taş, madalyonun doğru yerinde bulunmakta. Geri çekip, aleti döndürün. Eğer işlemi doğru yaptıysanız, aletin ortasından bir anahtar çıkacak. Anahtarı alırken, taş kısmın altında ortaya çıkan şekle dikkat edin, anahtarı aldığınızda şekil kaybolacak (Y’ye benzer şekil gidecek). Aşağıdaki resimleri referans olarak kullanabilirsiniz.
Anahtarı aldıktan sonra, Hans’ın oturduğu yerin diğer tarafına geçin. Bu sefer de flütle ilgili bir bulmaca çıkıyor karşımıza. Bu bulmacadaki amaç ise, mamutları çağırmaya yarayan sesi ortaya çıkartmak. Flüt farklı kısımlardan oluşmakta, bunları sırasıyla ele alacağız. İlk kısım karanlık bir panel... Bu panel, yön kodlarını girmenizi sağlıyor. Artı şeklindeki deliğe en son aldığınız anahtarı kullanın. Böylelikle ortaya şekiller çıkacak. Youki madalyonuna bakıp, Y’ye benzeyen şekli bulun. Yeni bulmacada ortaya çıkan şekiller arasından da bu şekli bulmalısınız; yukarıdaki resimde gösteriliyor (iç sırada, kırmızı okla gösterilen). Anahtarı delikten çıkartıp, onu aşağıdaki resimde gösterilen yere takın.
Tekerleğin yanına dönüp, onu çevirin. Köşede, üzerinde delikler olan başka bir panel göreceksiniz. Bu panel de, havayı içeri ya da dışarı vererek sesleri ayarlamanızı sağlıyor. Panelin üzerinde 6 tane delik göreceksiniz; bazıları tamamen açık, bazılarının bir kısmı açık, bazıları ise tamamen kapalı. Dikey kola tıklayarak, deliklerin üzerindeki örtüleri kaldırın. Delikleri, mamut gemisindeki resme göre ayarlamamız gerekiyor; duvarda, mamut süren bir kişinin resmi vardı, ona göre. Sol üstteki ile sağ üst ve alttaki delikler açık olmalı. Üst ortadaki ve alt soldaki deliklerin bir kısmı kapanmalı; bunun için dikey kola bir kez tıklamanız yeterli. Alt ortadaki deliği ise tamamen kapatmalısınız; bunu da, dikey kola 2 kez tıklayarak yapacaksınız. Delikleri bu şekilde ayarladıktan sonra, sağ tarafta bulunan yatay kola tıklayarak hava akışını sağlayın. Eğer her şeyi doğru yaparsanız, mamutları çağırmanızı sağlayacak bir ses ortaya çıkıyor. Hans’ın son isteğini gerçekleştirerek bir Adventure’a daha son noktayı koyuyoruz.
s01s02s03s04s05