Arama

Medya Haber - Tek Mesaj #619

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Mart 2007       Mesaj #619
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Biz neden ölüyoruz?


Bırakın süngerli bariyerleri. Bizde uyarı levhası bile yok. Bir ayağımız hep çukurda! Cezalar caydırmıyor, yeni facialara davetiye çıkarıyor

clear pixel
02.03.2007

Her gün atlattığımız tehlikeleri düşündüğümüzde ve yandaki fotoğraflara baktığımızda bu sorununun yanıtını bulmak hiç de zor değil... Dilara öldü, rögar çukurunun üzeri örtüldü ama başka caddelerde belki de onlarcası daha yeni kurbanlarını yutmayı bekliyor... Yetersiz güvenlik önlemleri kadar caydırıcı olmayan yasalar da bu sorunun yanıtı aslında. Geçmişteki acılar da bunun kanıtı...

* Tarih 6 Şubat 1996... Yer, İzmir Bornova Osmangazi Mahallesi. Müge Edipoğlu’nun kullandığı otomobil, belediyenin parklara toprak almak için açtığı 20 metre uzunluğundaki çukura düştü. 5 kişinin öldüğü kazada Bornova Belediye Başkanı ve yetkililer hakkında 5’er yıl hapsi istendi. Sonunda araç sürücüsü Dr. Edipoğlu 8’de 4 kusurlu bulundu. Hiçbir yetkili ceza almadı.

Düşüp ölen kız suçlandı
* Tarih 11 Kasım 2004. Yer Antalya’nın Kepez ilçesindeki Gazi Bulvarı. 14 yaşındaki lise öğrencisi Süheyla Yöntem, uzun süredir kapağı açık olan ve çevresinde uyarı levhası konmayan rögar çukuruna düştü; 200 metre sürüklenerek yaşamını yitirdi. Genç kızın ölümüyle ilgili açılan davalar, 3 yıla sonra bile sonuçlanmadı. Bilirkişi raporunda yer alan “düşen de suçlu” ifadesi ise aileyi şok etti.

* Tarih 1 Eylül 2001. Yer yine, İzmir, Çiğli. Belediyenin şirketi İzelman’ın açtığı çukura düşen Kumru Ekin öldü. Yerel mahkeme belediye yetkililerini 11 bin YTL tazminata mahkum etti.

* Yıl 1996. Yer İzmir Narlıdere... Naringül - Sami Uğur çiftinin iki oğlu yağmur suyu dolu çukura düştü. Aile belediye yetkililerini suçladı. Sanıklar 2.5’ar yıl hapis cezasına çarptırıldı, ancak cezaları paraya çevrildi.

Belediye şantiyeleri mercek altına aldı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Avrupa’daki şantiye örneklerini İstanbul’a uyarlamak için kolları sıvadı.. Bunun için belediye yetkilileri Avrupa’nın önde gelen kentlerinde şantiye çalışmalarını inceledi... İstanbul’daki 19 şantiye de kameralarla takibe alındı. Belediye bürokratları ve kontrol mühendisleri, şimdi Avrupa’daki örneklerle İstanbul’dakileri karşılaştırıyor. Topbaş’ın kendilerine vatandaş gözünde oy kaybettiren düzensiz şantiye görüntülerini ortadan kaldırmakta kararlı olduğu belirtiliyor. Büyükşehir Belediyesi, yukarıdaki fotoğraflarla da saptadığı kriterleri İstanbul’daki şantiyelere uygulayacak.