Arama

Can Atilla - Tek Mesaj #3

NihLe - avatarı
NihLe
Ziyaretçi
29 Mayıs 2007       Mesaj #3
NihLe - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  php3ZbMP6AM.jpg
Gösterim: 824
Boyut:  29.8 KB

CAN ATİLLA, HAREMİN SİS PERDESİNİ NOTALARIYLA KALDIRIYOR

Elektronik new age müziğin ülkemizdeki en önemli ve başarılı temsilcilerinden birisi olan CAN ATİLLA, “CARİYELER VE GECELER” isimli yeni albümünde dramatik hayatları, başarıları, hırsları ve hayal kırıklıklarıyla Osmanlı tarihinin en mahrem konusu olan “Harem’deki cariyelerin bilinmez dünyası'nı notalarıyla bizlere aktarıyor.

SONY BMG ve PoeM Music ortaklığıyla piyasaya sürülen “CARİYELER VE GECELER” albümü, bütün arzusu kendinden çıkan melodilerin kitleleri duygulandırması, hüzünlendirmesi, düşündürmesi yani kısaca bir şekilde etkilemesi olan büyük bir bestekarın eseri.

Albümün açılış şarkısı "Cariyeler ve Geceler"de albümün içeriğini günümüze altyapısı ve sözleri vasıtasıyla taşıyabilen; esprili, mutlu, biraz da erotik unsurlar içeren renkler var. Parçanın Türkçe bölümlerini bestecinin uzun zamandır birlikte çalıştığı Ayça Dönmez seslendirirken, Bengalce bölümlerini ise yıllardır ülkemizde yaşayan Bangladeş’li bir şarkıcı olan Faria seslendirdi.

CAN ATİLLA, albümde yer alan diğer şarkılarda da esir pazarını, cariyelere haremde ilk banyo yaptırılışını, ilk İstanbul gezintisini, mutlu mutsuz portrelerini ve danslarını kapsayan; kimi zaman neşeli, kimi zamansa dramatik bir atmosfere sahip bir anlatım kullanıyor. Tüm şarkılarında akustik enstrumanlar kullanan besteci, kadın ruhunu ağırlıklı olarak solo keman ezgileri ile ifade ediyor.

“Gerçek sanat önce kişisel olarak doğar ve zaman içinde kitleleri etkiler” düşüncesiyle hareket eden CAN ATİLLA , “CARİYELER VE GECELER” isimli çalışmasında “gerçek müzisyen olma sorumluluğunu” hakkıyla taşıdığını ispat ediyor ve müzikseverlere bir kez daha en üst düzeyde kaliteli müzik sunuyor.

Track List
1.Cariyeler Ve Geceler 5:12
2.Hamamda İlk Gözyaşları 5.41
3.Mara Despina 6:53
4.Rozalina (Gülfem Sultan) 4.36
5.İstanbul Da İlk Gezinti 5.22
6.Peçenin Ardındaki Gözler 5:57
7.Esir Pazarı 5:50
8.Tüller , Tenler , Nefesler 6:14
9.Roksalan ( Hürrem Sultan ) İçin Taksim 4:26
10.Anılar , Yapraklar , Mektuplar 7:05
11.Uzaklardan Bir Kız 3:41
12.Cariyeler Ve Geceler ( Radıo Edıt ) 3:51


Tüm Orijinal Beste , Düzenleme Ve Keman Kompozisyonları : Can Atilla
Cariyeler Ve Geceler İntro Melodisi : N. Rımsky Korsakoff – Şehrazat Söz : C.A
“Uzaklardan Bir Kız” : Söz : Semih Bayraktar , Müzik : Faria
Yapım : Poem Müzik Prodüksiyon
Stüdyo: Poem Studıo
Prodüktör : Can Atilla
Kayıt – Mıx : Can Atilla
Masterıng – Edıtıng : Okan Doğu – Marşandiz
İletişim – Poem Müzik Kağan Mutlu : 0312 466 06 34 - 0312 427 73 65
Nur Ulusoy : 0532 301 61 79

Sanat Yönetmeni : Semih Bayraktar
Kapak Tasarımı : Cargo Ajans

1.Cariyeler Ve Geceler :
Klavyeler : C.A , Kanun : Deniz Göktaş , Solo Vokaller : Ayça Dönmez , Faria, Keman Solo : Mete Yalçın, Orient Keman : Turay Dinleyen, Darbuka : Berat Tekin ,Back Vokaller : Ayça Dönmez, Başak Güleç, Burcu Güleç
2.Hamamda İlk Gözyaşları :
Klavyeler : C.A , Harp : Çağatay Akyol , Keman : Özgür Baskın, Ud : Hakan Elbaşı ,Ney : Celalettin Biçer
3.Mara Despina:
Klavyeler : C.A, Vokal : Faria, Keman : Mete Yalçın, Şaman Davulu, İ Ran Darbukası, Arbane, Domblebaz : Selim Bayraktar
4.Rozalina :
Piano Solo Ve Klavyeler : C.A, Soprano : Aslı Gültek İ N
5. İstanbul Da İlk Gezinti :
Klavyeler : C.A, Kanun : Deniz Göktaş , Bendir, Darbuka, Tef : Berat Tekin
Obua : Çınar Turkan, Orient Keman : Turay Dinleyen
6.Peçenin Ardındaki Gözler
Klavyeler : C.A, Vokal : Faria, Darbuka : Berat Tekin, Akustik Gitar : Bora Çeliker, Back Vokal : Ayça Dönmez, Başak Güleç, Burcu Güleç
7.Esir Pazarı:
Klavyeler : C.A, Vokal : Faria, Ziller : Berat Tekin
8.Tüller,Tenler,Nefesler:
Klavyeler : C.A ,Vokal : Faria, Ziller : Berat Tekin, Konuşmacı : Özlem Ünaldı, Sözler : Serap Besimoğlu
9.Roksalan ( Hürrem Sultan ) İçin Taksim
Klavyeler : C.A
10. Anılar ,Yapraklar , Mektuplar:
Klavyeler : C.A, Harp : Çağatay Akyol, Keman : Özgür Baskın, Konuşmacı : Özlem Ünaldı, Sözler : Serap Besimoğlu
11.Uzaklardan Bir Kız:
Klavyeler : C.A , Vokal : Faria
12.Cariyeler Ve Geceler ( Radıo Edıt )
Klavyeler : C.A , Kanun : Deniz Göktaş , Solo Vokaller : Ayça Dönmez , Faria, Keman Solo : Mete Yalçın, Orient Keman : Turay Dinleyen, Darbuka : Berat Tekin Back Vokaller : Ayça Dönmez, Başak Güleç, Burcu Güleç

Albünün 3-D Animasyon Klibi "Altın Portakal" Ödülü Sahibi Animatör Uğur Erbaş Tarafından Hazırlandı.

Klipten birkaç orijina imaj:
Ad:  01.jpg
Gösterim: 613
Boyut:  11.4 KBAd:  02.jpg
Gösterim: 641
Boyut:  15.7 KB
Ad:  03.jpg
Gösterim: 654
Boyut:  11.5 KBAd:  04.jpg
Gösterim: 632
Boyut:  16.0 KB
Ad:  05.jpg
Gösterim: 605
Boyut:  12.7 KBAd:  07.jpg
Gösterim: 641
Boyut:  10.7 KB

Can Atilla
" Cariyeler ve Geceler " üzerine

“Roksalan” yani bizim ve dünyanın tanıdığı adıyla “Hürrem Sultan” müziğime bu bilinmeyen dünyanın kapılarını açan isim oldu. 2003 yılında Şehir Tiyatroları için “Gayrı Resmi Hürrem” adlı oyunun müziklerini yaparken ve sonrasında Osmanlının bu “en bilinmeyeni” olan Harem ve orada yaşanan anılar,hikayeler,Türkiye de yayınlamaya karar verdiğim bu albümün ön fikrini oluşturdu.
Müzik yapmak ; kendi müziğini yapmak...bu içgüdü Konservetuvardaki ilk yıllarımdan beri beni " ben " yaptı. Hep arzum benden çıkan melodilerin kitleleri duygulandırması,hüzünlendirmesi,düşündürmesi, kısaca mutlu etmesiydi.
1992 yılında "Bilinçaltı" adlı ilk albümümü yayınladığımda Türkiye de Enstrumantal müzik alanında ilklerden biri olmuştu.
90 lı yılların başından bugüne dek yapmış olduğum çalışmalarımı ; " albümlerim " ve " filmler , tiyatrolar , dans gösterileri , reklam jingle müzikleri , tv dizileri gibi özel prodüksiyonlar " için hazırladığım müzikler olarak iki farklı platformda gerçekleştirdim

1992 - 2005 ! onüç yıl geçmiş ve o zamandan bu zamana ülkemizde müzik dinleme ve diğer sanat kavramları kişiselleşmiş,bu çok mutluluk verici birşey.Çünkü Dünyadaki örnekleri gibi "Gerçek Sanat önce kişisel olarak doğar ve zaman içinde kitleleri etkiler".
Bu geçen zaman içinde Yurtiçi ve yurtdışında yayınladığım albümlerimle , çok sayıda Filmler ( Sır Çocukları , Atatürk , Fenerbahçe , Nemrut...), Diziler ( Şaşıfelek Çıkmazı , Ferhunde Hanımlar , Bizim Evin Halleri , Vasiyet , Bay Kamber...) , Tiyatrolar ( Kuvayi Milliye Destanı , Gayrı Resmi Hürrem , Süleyman ve Öbürsüler , Sığıntı ,Yer Demir Gök Bakır....) için bestelediğim müziklerle içimdeki müziği keşfettiğimi ve ona istediğim şekilde yön verebildiğimi hissettim.
Geçen sene yayınladığım "OMNI" adlı albümüm, Hollanda da daha sonra da ülkemizde Elektronik Müzik adına çok farklı bir çalışmaydı ve bana yine uluslararası bir platformdan "Scwingungen Elections" seçmelerinden dünya ikinciliği getirdi.Albümde yer alan ve benim için farklı bir kompozisyon olan " Leb - i Derya " parçası albümü keşfeden bazı radyoların playlist listelerinde uzun süre üst sıralarda yer aldı.
Geçtiğimiz yıl ( diğer albümlerimd en farklı olarak) Akustik enstrumanlarla yorumlanmış , romantik , insanların duygusal eğilimlerine hitabedecek bir konu araştırdım.Bu konu dinleyicileri , tarihinin bilinmezlerine götürecek, ilgisini ve merakını canlandıracak, bu günkü değer yargılarıyla kıyasladığında hüzünlendirecek , ama tam bu anda esprili bir şarkıyla yüzlerde sakin ama tatlı bir tebessüm uyandırabilecek bir konu olmalıydı ; Osmanlı haremindeki bilinmeyen kadın esirlerin ( yani Cariyelerin ) hayatlarından müzikal yansımalar .
Ne yazık ki bu konu ile ilgili tarihi gerçeklerin pek azı belgelenmiş.Bu konu Osmanlının gerçektende "en bilinmeyeni" olmuş.Dış dünyada hayat devam ederken sanki başka bir gezegene hapsolmuş,dillerini bilmedikleri yani onlara birşey sorulduğunda dahi söyleyebilecekleri hiçbirşeyi olmayan, çoğu daha onlu yaşlarında esir alınarak , hayata ,aşka dair hiçbir tecrübesi olmayan küçük kızlar yani Cariyeler,Odalıklar,Gözdeler....
Albümde " Roksalan " yani bilinen adıyla "Hürrem Sultan" için bestelediğim Taksimin haricindeki müzikal cariye portreleri için , daha çok mutsuz,hırslı, melankolik yönleriyle beni çeken " adsız " yani ünlü olamamış cariyelere yer verdim.Çünkü onların duygusal çöküşleri , müziğim için bende çok insani ve romantik çağrışımlar uyandırdı .
Ayrıca albümde iki adet şarkı yer alıyor, bunlardan ilki aynı zamanda albüme adını veren "Cariyeler ve Geceler" diğeri ise "Uzaklardan Bir Kız".Albümün içeriğini günümüze sözleri vasıtasıyla taşıyabilen, esprili,mutlu ,biraz da erotik unsurlar içeren renkler.
Bilindiği gibi Osmanlı dönemindeki Cariyelerin hepsi yabancı ülkelerden getirilen kölelerdi.Yabancı ülkeden gelen kızların seslerinin ve nağmelerinin kalplere doğrudan ulaşabilmesi için, yabancı bir şarkıcı tarafından seslendirilmesi gerekmekteydi. "Faria" ülkemizde uzun yıllardır yaşayan Bangladeş li bir şarkıcı ve albüm içindeki şarkıları ve doğaçlamaları seslendirdi ve bu sayede yabancı cariyelerin ses renklerini elde ettim. Ayrıca uzun zamandır birlikte çalışmalar gerçekleştirdiğim Ayça Dönmez de albümüm "Hit" Şarkısı "Cariyeler ve Geceler" in Türkçe bölümlerini seslendirdi.
Albümüm tüm parçalarında Akustik enstrumanlar kullandım , ve "Kadın Ruhu" nu ağırlıklı olarak solo Keman ile ifade ettim.Daha önceki albümlerimden farklı olarak bu "Akustik - Etnik" albümde , yine " Enstrumantalist ", " Stüdyo Mühendisi" , Stüdyo Müzisyenliği" kimliğimi "Bestecilik" kimliğimle birleştirdim.
Umarım bilinmez bir dünyaya açılan kapının önünde notalarım sizi onlarla buluşturur.
canatilla.com