Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
19:26, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Cuma, 05 Aralık 2025 - 19:26
Arama
MaviKaranlık Forum
Can Atilla
-
Tek Mesaj #4
NihLe
Ziyaretçi
29 Mayıs 2007
Mesaj
#4
Ziyaretçi
Albüm hakkında:
Ne zaman İstanbul'da gözüm yıkık surlara takılsa hep garip bir hüzün hissederim. Sadece önünden geçip gittiğimiz bu surlar hala ayakta ve hayatımızın bir parçası. Ama kimler neler yaşadılar buralarda, ne efsaneler, ne destanlar yaşandı bu surların önünde ve ardında!
Yeni albümümün konusu için tarihin tozlu sayfalarında gezinirken, ana tema olarak Doğu Roma İmparatorluğu' nun sonunu getiren " İstanbul'un Fethi " hadisesini seçtim. Osmanlı kadar dünyayı da ilgilendiren, ortaçağın kapanıp yeni çağın başlamasına ve rönesans fikrinin başlangıcına kadar süren bir destandı bu. Araştırmalarımda, Fatih' in şahsının ve döneminin yeni albümümün konseptine uygun olduğunu gördüm. " Osmanlı İmparatoru " ünvanının yanısıra, " Doğu Roma İmparatoru " da olan bir komutan, şair, devlet adamı ve daha birçok özelliğe sahip bir şahsiyetti Fatih. İkimilyon metrekare üzerinde bir topluluğu yöneten bir serdardı. Adaleti, toleransı, diğer dinlerin kendi coğrafyasında yaşaması ile ilgili hoşgörüsü sadece Türk yazarların değil, dünya da da bir çok yazarın takdirlerini kazanmıştı.
Albümün, " Fatih " ağırlıklı konulardan ziyade, dinleyici için o zamana bir müzikal yolculuk olmasını hedefledim. Osmanlıların yanısıra Bizanslıların duygularından ve hayatlarından kesitleri de işledim. Dinleyicinin bu kurgu içinde o zaman yaşanan duyguları hissedebilmesi bu albümün asıl amacını oluşturmaktadır.
Tarih öğrenilebiliyor ama o zamanı ve yaşanmışlıkları hissedebilmekte en az onun kadar önemli olmalı.
Tüm Orijinal Beste, Düzenleme Ve Keman Kompozisyonları : Can Atilla
Yapım : Poem Müzik Prodüksiyon
Stüdyo : Poem Studıo
Prodüktör : Can Atilla
Kayıt – Mıx : Can Atilla
Masterıng – Edıtıng : Okan Doğu – Marşandiz
İletişim – Nur Ulusoy : 0532 3016179
Poem Müzik : 0312 466 06 34 - 0312 427 73 65
Sanat Yönetmeni : Semih Bayraktar
Kapak Tasarımı : Cargo Ajans
Fatih Portresi : Paolo Veronese
Vıdeo Prodüksiyon : Üçgen Prodüksiyon
Klipten birkaç orjinal imaj:
Track List:
Önce Güneş tutuldu!
First the Sun was eclipsed:
Klavyeler:Can Atilla, Ney:Bilgin Canaz, Anlatıcı : Ahmet Aksoy
1453 – Fetih
1453 - The Conquest:
Edirne' den Konstantiniyye' ye tozlu topraklı yollarda ney, nakkare, davul sesleriyle yürüyen yüzbinler, yeniçeriler, atlılar, kağnılar, toplar ve koca Serdar. Tüm Avrupa bu kalabalığın seslerini merakla dinliyordu. Rönesansa kadar uzanacak bu çetin yolda tarih yeniden yazılıyordu.
Klavyeler : Can Atilla, Ney:Bilgin Canaz , Kanun : Ahmet Baran, Perküsyon : Berat Tekin
Constantinople:
Ilık bir meltem vardı şimdi tepede, sis dağılmış, herşey daha açık seçik görülüyordu. Kubbeleri göz kamaştıran Velakerna, eşi benzeri olmayan kutsal Ayasofya, masmavi dalgalarıyla boğaziçi ,kıyısında dans edip şarkı söyleyenleriyle Haliç ve başının üstünde sonsuzluğun krallığı gökyüzü. Hepsi ona aynı şeyi fısıldıyordu sanki.....
Klavyeler:Can Atilla, Keman : Cihat Aşkın, Ney : Bilgin Canaz, Harp : Çağatay Akyol, Perküsyon : Berat Tekin
Boğaziçi rüyaları:
Bosporus Dreams:
Fetihten sonra ilk kez şehrine huzurla doya doya baktı. Tüm umutsuzluklar,endişeler sonsuza kadar boğazın sularına gömülmüştü. Parlayan güneş tepede tüm ruhunu sıcacık sarıyordu." Her şey işte şimdi başlıyor ! " diye düşündü. Yapılacak çok şey vardı ama rüyalar gerçekleşmek için çok beklemişti.
Klavyeler : Can Atilla, Keman : Cihat Aşkın, Ud : Hakan Elbaşı, Ney : Bilgin Canaz, Perküsyon : Berat Tekin
Yeni hayat:
A New Life:
Tüm şehir yeniden kuruluyordu adeta, yepyeni camiler, medreseler ,kütüphaneler, hastaneler, kervansaraylar yeni sahipleriyle buluşuyordu. Filozoflar, Ressamlar, Astrologlar, Şairler ve niceleri ruhlarındaki coşkularıyla hep birlikte çağı değiştiriyorlardı. Rönesansın ilk kıvılcımları ateşe dönüşmek üzere idi.
Klavyeler : Can Atilla, Duduk : Mikail Geçer, Keman : Cihat Aşkın, Ritm gitar : Murat Yücel, Perküsyon : Berat Tekin
Gülbahar:
Fatih' in Arnavut asıllı güzel, romantik cariyesi. Sesinin onu etkilediği söylenirdi. Oğlu Beyazıt' ın annesidir.
Klavyeler : Can Atilla, Soprano : Aslı Gültekin, Çello : Taylan Sarı
Rumeli Hisarının yapılışı:
The Building of Rumeli Castle:
Eski Hermes tapınağının bulunduğu yerde toplandılar. “ İlk günün şerefine beraber çalışalım ” dedi ve kırk elli okka ağırlığındaki kayaları omuzlarında taşıyarak duvar inşasına başladı.Tüm ahali onun bu gayretini gördü ve “ İstediği zamandan evvel bu hisar tamamlanacaktır ” diye ona söz verdiler.
Klavyeler : Can Atilla, Keman : Cihat Aşkın, Ud : Hakan Elbaşı, Perküsyon : Berat Tekin, Geri vokaller : Sesim Gökalp
Zeynep Hatun' un gizli aşkı:
Lady Zeynep' s Secret Love:
Fatih döneminin kadın şairlerinden ve Fatih' in huzuruna peçesiz çıktığı rivayet olunan Zeynep Hatun' un herkesten gizlediği " Fatih " e olan aşkını anlatan dizeleri.
Şehâ bu sûret-i zîbâ sana Hakk'dan inâyettir
Sanasın Sûre-i Yûsuf cemâlinden bir âyettir
Senin hüsnün, benim aşkım, senin cevrin, benim sabrım
Demâdem artar, eksilmez, tükenmez, bî-nihâyettir.
Ey şah! Bu süslenmiş, yaratılırken özenilmiş görünüş (hem karakter hem dış görünüş olarak) sana Allah'tan gelmiş bir hediyedir.
Öyle ki, Yusuf Sûresi'nin kendisi, senin güzelliğin sûresinin bir âyeti sanılacak kadar güzelsin.
Senin güzelliğin arttıkça benim aşkım, senin cefâ edişin, bana çektirişin arttıkça da benim sabrım artar, eksilmez, tükenmez,
sana karşı aşkım ve sabrım sonsuzdur.
Sözler:Zeynet Hatun , Beste - Solist:Ayşe Erdal , Ud:Bayram Coşkuner
Kahramanların hikayesi:
The story of heroes:
Destan yazan yüzbinler sonunda başardılar. Surlar artık imkansız gelmiyordu onlara. O ise " Herşeye değdi " diye düşünüyordu. Tersa güzel artık onundu. Kulaklarında ılık bir nağme beliriverdi ansızın; onun aşkını anlatan bir makamda gezinen hayali bir güzelin nağmeleri. Cesaret, inanç ve kahramanlık Konstantiniyye' nin ve dünya tarihinin akışını değiştiriyordu.
Aşık olduğum Tersa güzel
Buyruğundur bir ömre bedel
Yalvardım Mevla'ya lutfetse kuluna
Bahşetse seni hükm-i ezel
Klavyeler : Can Atilla, Sözler - Solist : Ayşe Erdal , Harp : Çağatay Akyol, Ud : Hakan Elbaşı, Ney : Bilgin Canaz, Kanun : Ahmet Baran, Perküsyon : Berat Tekin
Bellini portreyi yaparken:
As Bellini drew his portrait:
“ İlk gördüğümde yorgundu yüzü, belli ki çok hasta, yarın eğer ayakta durabilirse bıraktığım yerden devam edeceğim. O ölümsüzlüğüne ben olsam da olmasam da zaten kavuşmuş. ”
Keman : Cihat Aşkın, Harp : Çağatay Akyol
Ak Şemsettin' in rüyası:
Ak Şemsettin' s Dream :
Bilginler bilginini bulmak için Ankara' ya geldi. Karşısına hiç ummadığı bir aşık, şair ve başı dumanlı bir derviş çıktı. Bu zat çarşıda pazarda ilahiler deyişler okuyor, halktan para topluyordu. Aleme el açan bir derviş ona ne verebilirdi? Sordu soruşturdu, “ muhtaçlar, borçlular için yardım toplar ” dediler ama nafile.Tekrar yola koyuldu. Halep' te geceledi. Ve hem onu hem de tarihi değiştirecek rüyayı işte o gece gördü. Rüyasında boynunda bir zincir vardı, ucu uzaya uzaya taa Ankara' ya varmıştı ve Hacı Bayram' ın elinde idi. Döndü hemen Ankara' ya, yemek vakti varmıştı köye. Dervişler ona bakmadılar bile, yemekler pay edilip artan köpeklerin çanaklarına kondu. Masada istenmediğini anlayan çırak gitti köpeklerin kasesinden yemeye başladı. Bu hal dervişlerin ve Hacı Bayram'ın yüreğine dokundu ve o andan sonra onu da aralarına aldılar.
Klavyeler : Can Atilla, Ney : Bilgin Canaz
Ayasofya yakarışları:
Hagia Sophia Prayers:
Gece Ayasofya' daki son ayinden sonra Bizans halkı Hz.Meryem' in heykelini sokaklarda dolaştırıp ona dua ettiler. İşte o anda ürpertici bir rüzgar peydah oldu ve dev heykel korkunç bir gürültüyle paramparça yere kapandı. Dua sesleri çığlıklara karıştı ve ümitler heykelin parçacıkları gibi rüzgarda uçuşup yok oldu.
Klavyeler : Can Atilla
Valekerna azizeleri:
Valekerna Nuns:
Sarayın boş koridorlarında artık rumca konuşan asiller yoktu, sadece yerde azizelerin kırık çerçeveli resimleri. Hepsi öylece bir noktaya gözlerini dikmiş bakıyorlar şimdi.
Klavyeler : Can Atilla, Solo vokal : Sesim Gökalp, Duduk : Mikail Geçer
Sultanlar Aşkına:
For the love of Sultans:
Bir Masal Gibi Başlar Hikaye
Çağlar Eskimiş Konstantinopolde
Bitmiş Aşkların Sessiz Şehrinde
Bir Kandil Yanar Sönmez Gecelerce
Hayaller Kurar Yanlız Odasında
Kalbine Sorar Kimsin Bu Cihanda
Sonsuzu Arar Masmavi Sularda
Gökte Yıldızlar Parlar Bu Uğurda
Sultanlar Aşkına Dilfigar Yıllar
Surların Şarkısı Suskun Dalgalar
Bekliyor Yine Aşklar Küsmüş Rüyalar
Rüzgarın Ruhuna Teslim Hisarlar
Bir İnançtı Bu Kudret Kitabından
Bir Görev Bilir Kalmış Atalardan
Ay Doğar Yine Parlar Üzerinde
Solsa Da Zaman Konstantinopolde
Beste, Sözler ve Klavyeler : Can Atilla, Vokal : Ayça Dönmez, Ney : Bilgin Canas, Keman : Mete Yalçın, Geri vokaller : Başak Güleç - BurcuGüleç,
15-Sultanlar Aşkına ( Radio Remix )
For the Love of Sultans (Radio Remix )
Klavyeler : Can Atilla , Vokal : Ayça Dönmez , Geri vokaller : Başak Güleç - BurcuGüleç
canatilla.com
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Cevapla
Kapat
Saat: 19:26
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...