Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Mart 2006       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Hiç Bilmeyenler için FRP Nedir?

Kısaltmanın açılımı "Fantastik Rol Yapma"dır. FRP, doğaçlama sözlü tiyatro, doğaçlama hikaye yazma/anlatma veya evcilik/kovboyculuk. FRP çocukken oynadığımız hayal etmeye dayalı oyunların derinleştirilmiş, sabit kurallar getirilmiş halidir.
Bir hikaye anlatıcısı vardır. Bu kişiye "Zindancı Başı" denir. Bu kişi kısaca bir bilgisayar oyununda yapay zekanın yaptığı işi yapar. Yani oyuncuların içinde bulunduğu evrenin her şeyini şekillendirir. Oyuncular ise, hikaye içinde yer alan kendi karakterlerinin olaylara nasıl tepki vereceklerini anlatırlar. Oyunun içinde geçtiği evrene uygun bir kural seti şeçilir. Her türlü evren için kural setleri vardır ama hepsini Türkiye'de bulmak zordur.
Mesela, orta çağda geçen büyülü bir dönem için "Zindan ve Ejderhalar" seti idealdir. Bu kural setinde oyuncunun olabileceği karakterlerin sınırları, karşılarına çıkabilecek yaratıkların çeşitleri, satın alınabilecek silahların ve öğrenilebilecek büyüler, vb. belirlenmiştir. Bir Şövalye asla yalan söyleyemez, kötülük yapamaz ve kötülüğü görmezden gelemez. Ayrıca bir Şövalye macera boyu ilerledikçe silah kullanma yetenekleri yanında, tanrısından gelen güçlere kavuşur, ve çok güçlü bir şövalye aynı zamanda tanrısının mucizelerini gerçekleştirebilir.
Bu kural yığınları gözünüzü korkutmasın, bir oyuncu sadece ne yapmak istediğini söyler, her şeyi Zindancı Başı halleder. Oyuncu sadece oynadığı karakterin sınırlarını bilse yeter; bir savaşçıyı canlandırırken, büyü yapacağım derse ayıp olur.
FRP’de, 2. Dünya Savaşı’ndaki bir doktoru ya da 3000 yılındaki bir robotu veya bir zaman polisini, isterseniz bir vampiri canlandırabilirsiniz; kısacası hayal gücü üst sınırdır.

FRP Nedir?

FRP'de denen Fantasy Role Playing, yani Fantastik Rol Yapma Oyunu’dur.Oyundaki amaç eğlenmektir başta. Sonraki ise rol yapmaktır. Sakın oyunu bir Diablo ile karıştırmayın. Çayıra çıkıp ork kestiğiniz bir oyun değil bu… Oyuncuların istedikleri her şeyi yapma, her şeyi düşünme özgürlükleri var. Ama oynattığı karakterin kapasitesi ve kişiliğini aşmamak şartıyla. Mesela bir Barbar Fireball büyüsünü yapamayacağı gibi Büyücü de Great Sword kullanamaz.Ve tabii karakterin kişiliği, mesela bir paladin (iyiliğin koruyucuları, şövalyeler) asla bir goblinle anlaşma yapmaz, hatta goblin gördüğü yerde kılıcını çekerek (paladinler gözüpek ve cesurdurlar, görevleri uğruna canlarını feda etmekten kaçınmazlar) goblin grubu kaç kişi olursa olsun saldırır. Fakat bir düzenbaz (hele ki buçukluksa) goblinlerle bedava olmak şartıyla bir akşam yemeği bile yer!(Genellikle buçukluk/düzenbaz karakterlerin başına komik olaylar gelir,oyunda çok daha fazla eğlenmek için bir düzenbaz şarttır)Örneklerde uzar gider,ama mantığı anlamışsınızdır.

Bu Oyun Nasıl Oynanır?

Bu oyunu oynamak için en az 2 kişiye ihtiyaç var.
DM ; DM açılım olarak Dungeon Master, yani Zindan Efendisi demek. DM’in görevi senaryoya bağlı kalarak oyunu yönetmek. Ama çok önemli bir husus var ki çok fazla senaryoya bağlı kalmamak o da. Oyuncuları kısıtlamadan oynanacak oyun her zaman daha iyidir .Bunun için de DM’in biraz doğaçlama yeteneğine sahip olması gerek. Oyunu yönetmekten kasıt da oyunda oyuncuların karşısına çıkacak karakterleri oynatmak, (yani onların rolünü DM alıyor)
Oyuncuların görevi ise rol yapmaktır.Oyuncular öncelikle oynatmak istedikleri karakterleri seçerler. Bu karakter senaryoda mevcuttur. Bu karakterlerden birisini seçmelidirler. Oyuncular kendi yarattıkları bir karakterle oynamamalıdırlar.Yeteneklerini ve özelliklerini tabii yine oyuncu ayarlayacak ama karakterin geçmişinin DM yazılması senaryoda olacak sürpriz olayları da beraberinde getirir ki mesela hapisten kaçan bir hırsız vardır ve hapse girmesini de en iyi arkadaşı sağlamıştır. Onunla karşılaşma sahnesi oyunun senaryosuna müthiş bir katkı sağlar. Ha bu geçmişi karakter yazıp DM’e verir ve DM’de bunu senaryoya uydurur ama baştan tüm kurgusu yapılmış bir senaryo her zaman iyidir.Yani oyunun sonu bir yerlere varmalı ortalıkta dolaşıp ork kesmemeli oyuncular bir yerden sonra. Ve oyuncular da haritada her istedikleri yere gitmemeliler. Bunun için DM bazı şeyler uydurur ki zaten oyuncuların bir görevleri varsa oyuncular görevin gösterdiği yolda yürüyecekleri için bu genellikle sorun olmaz.

Kaynak : frpnet.net