Üye Ol
Giriş
Hoş geldiniz
Misafir
Son ziyaretiniz:
19:14, 1 Dakika Önce
MsXLabs Üye Girişi
Beni hatırla
Şifremi unuttum?
Giriş Yap
Ana Sayfa
Forumlar
Soru-Cevap
Tüm Sorular
Cevaplanmışlar
Yeni Soru Sor
Günlükler
Son Mesajlar
Kısayollar
Üye Listesi
Üye Arama
Üye Albümleri
Bugünün Mesajları
Forum BB Kodları
Your browser can not hear *giggles*...
Your browser can not hear *giggles*...
Sayfaya Git...
Perşembe, 25 Nisan 2024 - 19:14
Arama
MaviKaranlık Forum
Reklam Nedir?
-
Tek Mesaj #1
HayLaZ61
VIP
BuGS_BuNNY
23 Kasım 2007
Mesaj
#1
VIP
BuGS_BuNNY
Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyuru"dur [1].
Özellikleri Reklam pazarlama nın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alır.Pazarlamanın diğer bileşenleri ürün, fiyatlandırma ve dağıtımdır.
Reklam pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptir.Ürünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan süreçte önemli rol oynar.Ürüne aşinalık kazandırılması, tanıtılması ve kullandırılması amaçlarını güder ancak ürün odaklı olması şart değildir. Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturulmasına yardımcı olmak adına da kullanılabilir.
İyi bir reklamın özellikleri şöyle olmalıdır:
-İlgi çekici
-Şaşırtıcı
-Bir kere kullanmaya yönlendirici
Reklamın yaratıcı ve ticari olmak üzere iki yönü vardır.
Reklamın İnandırıcılığı Reklamcı yaptığı işte başarılı olmak için bazı metodlar kullanır.Bunların başında yaratıcı metod gelir.Hayal kurabilmak bunu gerçeğe uyarlayabilmek ve inandırıcı olabilmek gibi özelliklere haiz olan kişi diğerleri tarafından izlenecek ,takip edilecek bir başka deyişle etkili olacak reklamlar ortaya çıkarır.
Reklamın ticari yönü:
Reklamın başarısı ürün ya da hizmetin alıcısının çoğalmasıyla,bir başka deyişle satılmasıyla ölçülür.Bu da gerçek bir satıcı gibi düşünmeyi ve ona göre hareket etmeyi gerektirir.
Medya:Reklamın yapılması için bir yere ihtiyaç vardır.Bu yer mecralar anlamına gelen medyadır.Tv ,radyo , internet , basılı mecralar ,outdoor denilen açıkhava panoları ve diğer ilan yerleri medya kapsamı içinde bulunur.
Reklamcılıkta sayılabilecek önemli isimler
avid Ogilvy , Jacques Seguela Türkler arasında ise Eli Acıman , Ferit Edgü , Hulki Aktunç, Ali Taran
BEĞEN
Paylaş
Paylaş
Pirana Kovalayan Çılgın Hamsi...
Cevapla
Kapat
Saat: 19:14
Hoş Geldiniz Ziyaretçi
Ücretsiz
üye olarak sohbete ve
forumlarımıza katılabilirsiniz.
Üye olmak için lütfen
tıklayınız
.
Son Mesajlar
Yenile
Yükleniyor...