Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Aralık 2007       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Problem Çözme Metodu

Okulun görevlerinden biri de öğrencilerin hayata başarıyla uyum sağlayacak şekilde yetişmelerini sağlamaktır. Bu nedenle problem çözme metoduna yer verilmesi, okulun bu görevini gerçekleştirmesi bakımından önemlidir.

Problem Çözme Bir Öğretim Metodu Olarak Kullanılırken Aşağıdaki Basamaklar İzlenir:
· Problemi hissetme ve problemin ortaya çıkması
· Problemin tanımlanması ve sınırlandırılması
· Problemle ilgili olan bilgilerin toplanması
· Problemin çözümüyle ilgili hipotezler ileri sürme
· En uygun hipotezin uygulanması
· Problemin çözülmesi ve sonuca varılması
Problem çözme metodunda, bir problemin ele alınışı ve çözümlenmesi esnasında dört metot dikkate alınır:
Tümevarım Metodu:
Özel durumlardan veya örneklerden genel bir sonuca ulaşmaktır.

Tümdengelim Metodu: Genel ilkelerden özel durumlara giden bir akıl yürütme şeklidir.
Çözümleme Metodu:
Bir bütünü elemanlarına ayırma, çözümleme ve tahlil etmedir.

Bireşim Metodu:
Bir konuyu, tümevarım ve tümdengelim metotlarından giderek zihni gerekçeleri birleştirmek suretiyle açıklamak ve sonuca varmaktır. Çünkü düşünce eyleminin olması, incelemelerin bir sonuca yönelmesi ve bunları yeni alanlara uygulamak için sentez şarttır. Birleşim metodu bir anlamda, parçalardan yeni bir bütün veya bir sentez oluşturmaktır.

Faydaları
· Öğrencilerin, öğretme – öğrenme etkinliklerine aktif olarak katılmalarını sağlar.
· Öğrencileri, planlı ve düzenli çalışmaya alıştırır.
· Öğrencilerin, bilimsel görüş ve düşünüş kazanmalarını sağlar.
· Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır.
· Öğrencilerde sorumluluk duygusunun gelişmesine yardım eder.
· Öğrencilerin problemleri cesaretle karşılamalarını ve bilimsel yaklaşımla ele almalarını sağlar.
· Öğrencilere başkalarıyla yardımlaşmanın ve başkalarının fikirlerinden yaralanılması gerektiği görüşünü benimsetir.
· Öğrenmeyi daha mantıklı ve sağlam bir temele dayandırır.
· Öğrencilerde, cesaretle önerilerde bulunma veya hipotezler ileri sürme yeteneği gelişir.
· Öğrencilere, karar vermede acele edilmemesi gerektiği düşüncesini benimsetir.
Sınırlılıkları
· Çok zaman alan bir yöntemdir.
· Bütün disiplinlere uygulanması mümkün değildir.
· Problem çözümünde gerekli olacak birtakım materyal ve kaynakların öğrenci tarafından sağlanması güç olabilir.
· Öğrenmenin değerlendirilmesi güçtür.