· Problemi hissetme ve problemin ortaya çıkması · Problemin tanımlanması ve sınırlandırılması · Problemle ilgili olan bilgilerin toplanması · Problemin çözümüyle ilgili hipotezler ileri sürme · En uygun hipotezin uygulanması · Problemin çözülmesi ve sonuca varılması
· Öğrencilerin, öğretme – öğrenme etkinliklerine aktif olarak katılmalarını sağlar. · Öğrencileri, planlı ve düzenli çalışmaya alıştırır. · Öğrencilerin, bilimsel görüş ve düşünüş kazanmalarını sağlar. · Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır. · Öğrencilerde sorumluluk duygusunun gelişmesine yardım eder. · Öğrencilerin problemleri cesaretle karşılamalarını ve bilimsel yaklaşımla ele almalarını sağlar. · Öğrencilere başkalarıyla yardımlaşmanın ve başkalarının fikirlerinden yaralanılması gerektiği görüşünü benimsetir. · Öğrenmeyi daha mantıklı ve sağlam bir temele dayandırır. · Öğrencilerde, cesaretle önerilerde bulunma veya hipotezler ileri sürme yeteneği gelişir. · Öğrencilere, karar vermede acele edilmemesi gerektiği düşüncesini benimsetir.
· Çok zaman alan bir yöntemdir. · Bütün disiplinlere uygulanması mümkün değildir. · Problem çözümünde gerekli olacak birtakım materyal ve kaynakların öğrenci tarafından sağlanması güç olabilir. · Öğrenmenin değerlendirilmesi güçtür.