Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Aralık 2007       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Grupla Çalışma Metodu

Grup; birbiriyle ilişkileri ve aralarında ortak değerleri olan , birbirlerine bağlı iki veya daha fazla kişiden oluşan toplumsal bir birimdir. Grupla çalışma, ferdin sosyal gelişimini ve değişimini sağlayan bir metottur. Bu metotla ferdin sorumluluk duygusu, başkaya veya gruba katkıda bulunmak zevki de artırılmış olur. Bu metot öğrencilerden oluşturulan gruplara birer konu verilmesi ve konunun öğrencilerce araştırılarak, sınıfta grup halinde anlatılması şeklinde olmaktadır.

Faydalar
· Öğrenciler arasında karşılıklı etkileşme mümkün olur.
· Öğrencilerin ilerlemelerini değerlendirmek, onların daha iyi beceri kazanmalarına imkan sağlamak mümkün olur.
· Öğrencilerin, başkalarının fikirlerine daha çok saygı duymalarını sağlar.
· Öğrenci, başkalarını dikkatle dinlemeyi ve bir topluluk karşısında nasıl konuşulacağını öğrenmiş olur.
· Öğrenci, diğer insanlarla yardımlaşma ve işbirliği yapmayı öğrenir.
· ‘Ben’ yerine ‘biz’ kavramının gelişmesine yardımcı olur.
· Birlikte öğrenme ve başarma azminin kuvvetlenmesine neden olur.
Grupları Teşkili
3 – 7 kişiden meydana gelen gruplar en iyi çalışma gruplarıdır. En ideali 5 kişilik çalışma gruplarıdır. Her grupta bir başkan, bir sözcü ve bir de sekreter bulunmalıdır. Gruplar teşkil edilirken; ilgi grupları, seviye grupları, aynı semtte oturanların bir grup meydana getirmeleri, numara sırasına göre gruplama sınıfta oturdukları yere göre gruplamaya başvurulabilir. Çalışmaya başlayan grup içindeki her fert, öğretmenin rehberliği ile çalışmanın inceliklerini, her birinin ne yapacağını, sorumluluğunu iyice öğrenmelidir.

Konuların Paylaştırılması
Konuların paylaştırılmasında genellikle üç yol izlenir:
  1. Konunun tamamını sınıftaki öğrenciler alır, sonunda –sıra ile veya kura ile tespit edilen- grup derste diğerlerine aktarır.
  2. Konu kısımlara ayrılır, her grup bir kısmı alır, hazırlanır, sınıfa aktarır ve çalışmalarını bir rapor haline getirirler.
  3. Gruplar, tamamen ayrı konular ele alırlar. Grubun dışındakiler, anlatan grubun konusunu ders anında öğrenirler.
Grup İçi Çalışma
  • Konu hakkında grupta bulunanların bildikleri ve ilgileri tespit edilir.
  • Birleşik konular ayrıştırılır.
  • Konunun işlenmesinin hangi safhada ve nasıl yapılacağı taslak plan halinde hazırlanmalıdır.
  • Konu işlenirken yapılacak iş ve çalışmalar, yapacak kişiler, ayrılacak zaman tespit edilmelidir.
  • Karşılaşılacak muhtemel zorluklar ve çareleri gözden geçirilmeli, önceden tespit edilmeyen fakat çalışma sırasında ortaya çıkabilecek güçlükler dikkate alınmalıdır.
  • Kullanılacak araç ve gereçler, nereden ve nasıl temin edileceği, temin edecek öğrenciler tespit edilmelidir.
  • Ferdi çalışmalar başladıktan sonra grupça ara değerlendirme yapılır.
  • Konu sınıfa aktarılmadan önce ferdi çalışmalar grupça değerlendirilir. Grup raporu hazırlanır, konu sınıfa aktarılmaya hazırdır.
Aktarma (Konunun Sınıfta İşlenmesi) Değerlendirme
  • Ara değerlendirme
  • Grup içi değerlendirme (Rapor hazırlamadan önce)
  • Aktarmadan sonraki değerlendirme
Grup Çeşitleri
1. Türdeş (Mütecanis) Gruplama
İlgi ve İhtiyaç Grupları : Öğretimde en çok yer verilen grup şeklidir. Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi derslerinin öğretiminde geniş ölçüde yararlanılır.
Seviye Grupları : Türkçe, Matematik ve Yabancı Dil derslerinde seviye gruplamasından büyük ölçüde yaralanılır. Bu derslerin öğretmenleri belli konularda problemleri olan öğrencileri bir araya getirir, onlara yardımcı olabilir.

2. Karışık Gruplama
Fısıltı grupları: Çok kısa bir süre için ve çok özel bir amaç için beşer altışar kişiden oluşturulur.
İş Grupları
Küçük Grup Tekniği (Buzz Grup Çalışması)