Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Aralık 2007       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Programın Yapısı

Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı; kazanımlar, etkinlik örnekleri ve açıklamalardan oluşmaktadır. Ayrıca Türk Kültürü bölümünde “üniteler” başlığı da yer almaktadır.
Yıl içerisinde hangi konu ve kazanımlara yer verileceği öğretim yılının başında zümre öğretmenleri tarafından bulunulan bölge ve okulun şartları, öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak belirlenir.

Kazanımlar
Kazanımlar; öğretim sürecinde öğrencilerin edinecekleri bilgi, beceri ve alışkanlıkları kapsamaktadır. Öğrencilerin dil becerilerinde gelişme sağlamaları, bu kazanımların edinilmesine bağlıdır. Kazanımlar, öğrencilerin gelişim düzeyine göre birinci sınıftan onuncu sınıfa doğru aşamalı olarak verilmiştir.
Konuların sınırlılığı kazanımlarla belirlenmiştir. Bu nedenle konu başlıkları ile kazanımlar birlikte değerlendirilmelidir.

Etkinlikler
Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların hayata geçirilmesi ve hedeflenen bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkların kazandırılması için çeşitli etkinlik örneklerine yer verilmiştir. Bu etkinlikler birer öneri niteliğindedir. Öğretmen, bu etkinlikleri olduğu gibi veya çeşitli değişiklikler yaparak uygulayabilir. Yeni etkinlikler hazırlanır ve uygulanırken bunların hangi kazanımlara yönelik olduğuna dikkat edilmeli, ayrıca öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları da göz önünde bulundurulmalıdır. Programda yer alan etkinlikler, öğrenci seviyesine uyarlanarak farklı sınıflarda uygulanabilir.
Programdaki etkinlikler, öğrenci merkezli ve öğrenme sürecinde öğrencinin etkin bir rol üstlenmesini sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenleriyle sürekli iletişim içinde olmaları ve etkinliklerin her aşamasında katılımcı olarak yer almaları programın uygulanması açısından önemlidir.

Açıklamalar
Önemli görülen noktalar “[!]” uyarı sembolüyle, dinlenecek/söylenecek müzik parçaları da “&” sembolüyle belirtilmiştir.