Arama


RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
4 Şubat 2008       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye

Dünya Ralli Şampiyonası (İngilizce: kısa adıyla WRC) 1973 yılında tarihi Monte-Carlo Rallisi ile başlamıştır. Dünya'nın çeşitli ülkelerinde yapılan otomobil yarışıdır. 2003, 2004, 2005 ve 2006 yıllarında Türkiye 'de de yapılan yarış, 2007 yılında takvimden çıkarılmış; fakat 2008 yılı için tekrar takvime dahil edilmiştir.

Dünya Ralli Şampiyonları

Sezon Pilotlar şampiyonası (otomobil) Üreticiler Şampiyonası


2007 Fransa Sébastien Loeb (Citroën) Birleşik Krallık Ford
2006 Fransa Sébastien Loeb (Citroën) Birleşik Krallık Ford
2005 Fransa Sébastien Loeb (Citroën) Fransa Citroën
2004 Fransa Sébastien Loeb (Citroën) Fransa Citroën
2003 Petter Solberg (Subaru) Fransa Citroën
2002 Marcus Grönholm (Peugeot) Fransa Peugeot
2001 İngiltere Richard Burns (Subaru) Fransa Peugeot
2000 Marcus Grönholm (Peugeot) Fransa Peugeot
1999 Tommi Mäkinen (Mitsubishi) Toyota
1998 Tommi Mäkinen (Mitsubishi) Mitsubishi
1997 Tommi Mäkinen (Mitsubishi) Subaru
1996 Tommi Mäkinen (Mitsubishi) Subaru
1995 Colin McRae (Subaru) Subaru
1994 Fransa Didier Auriol (Toyota) Toyota
1993 Juha Kankkunen (Toyota) Toyota
1992 İspanya Carlos Sainz (Toyota) İtalya Lancia
1991 Juha Kankkunen (Lancia) İtalya Lancia
1990 İspanya Carlos Sainz (Toyota) İtalya Lancia
1989 İtalya Massimo 'Miki' Biasion (Lancia) İtalya Lancia
1988 İtalya Massimo 'Miki' Biasion (Lancia) İtalya Lancia
1987 Juha Kankkunen (Lancia) İtalya Lancia
1986 Juha Kankkunen (Peugeot) Fransa Peugeot
1985 Timo Salonen (Peugeot) Fransa Peugeot
1984 Stig Blomqvist (Audi) Audi
1983 Hannu Mikkola (Audi) İtalya Lancia
1982 Walter Röhrl (Opel) Audi
1981 Ari Vatanen (Ford) Fransa Talbot
1980 Walter Röhrl (Fiat) İtalya Fiat
1979 Björn Waldegård (Ford/Mercedes-Benz) Birleşik Krallık Ford
1978 FIA Pilotlar Şampiyonası: Markku Alén (Fiat/Lancia) İtalya Fiat
1977 FIA Pilotlar Şampiyonası: İtalya Sandro Munari (Lancia) İtalya Fiat

Parkur Bilgileri

MONTE-CARLO RALLİSİ
DAĞLARDAKİ ETAPLARDA BAŞARI VEYA BAŞARISIZLIK, KUMARHANEDE DAĞITILAN KARTLAR İLE BÜYÜK İKRAMİYEYİ KAZANMAK KADAR BİRBİRİNE BENZİYOR..
Hiç şüphesiz ki Monte Carlo Rallisi, Dünya Ralli Şampiyonasının en ünlüsü.. Kumarbazların cennetinde dağıtılan kartlar ile büyük ikramiyeyi kazanmanın benzeri bir şekilde, Monte Carlo Rallisi, dağlarda başarı ve başarısızlığın ince çizgisinde gerçekleşiyor. Fransa’nın yüksek dağ yollarının kıvrımları ve virajlarıyla birleşen ani yükseklik değişiklikleri Monte Carlo Rallisi’nde ekipleri zorlarken, yarış haftasında hava da bir hayli değişken olabiliyor. Koşullarının ne zaman ve nerede değişebileceğini kestirmek o kadar zor ki, henüz etap sona ermeden dahi kuru asfalt, klasik ıslak, buz ve kar karışımına dönüşebiliyor.
Bu, ‘karışık birleşim’ ile başa çıkmak için yapılan lastik seçimi, kara büyüden farksız ve lastik şirketleri, yanlış lastikler ile ne kadar zaman kaybedileceğini test etmeye çok zaman harcıyorlar. Doğru lastiğin bulunması sonucunda ise rakiplerden kıymetli dakikalar kazanılıyor.

Uzun yıllar ralli, ekiplerin daha kolay konsantrasyon sağlayabilmeleri için normal yol koşullarında düzenlendi. Bugün ise, Dünya Ralli Şampiyonası’nın en başarılı organizasyonlarından biri haline gelen Monte Carlo Rallisi, Formula 1 yolunun yüzme havuzu kısmının etrafında servis alınan, üç günlük bir ralli olarak yapılıyor.
Monte Carlo’nun, klasikleşen Burzet veya Sisteron gibi ünlü etapları günümüzde kullanılmıyor, ama ralli fanatikleri için manevi anlamda bir tapınak olan klasik ‘Col du Turini’, yarışın son günü geçiliyor. Ralli hayranlarının binlercesi yol kenarına dizilerek her virajda kahramanlarını alkışlamak için hazır bekliyorlar.

Monte Carlo Rallisi belki geceleyin koşulduğu zamanki eski atmosferinden bir çok şeyini kaybetmiş olabilir ama hala yarış severler için heyecanlı bir ralli olma özelliğini koruyor.

Ralli Özellikleri


Tarih 20–22 Ocak 2006
Şehir Monte Carlo
Zemin Asfalt / kar / buz
2004 Kazanan Sebastian Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi ACM > AUTOMOBILE CLUB DE MONACO
Yerel Start Saati / TSI 07:00 / 08:00

İSVEÇ RALLİSİ


DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASININ TEK GERÇEK KAR RALLİSİ; İSVEÇ
Tungsten ile güçlendirilmiş çiviler, 1 saniyede en az 17 kez zemine çakılarak güçlü ralli otomobillerinin yol üstünde tutunmasını sağlarken, aynı zamanda da seyircilere olağanüstü güzel bir seyir zevki veriyor...

Marcus Gronholm, Castrol destekli Ford takımı ile, hem 2006 WRC takviminin ikinci yarışını hem de üst üste ikinci yarışını kazanmak istiyor. 54 yıllık kar rallisinin tarihinde Fransız rallici Sebastien Loeb, iki yıl önce, İskandinavya dışından kazanan ilk pilot oldu. Monte Carlo Rallisi’nde geniş ve ince profilli lastikler kullanılmasına karşın, takımlar İsveç’teki gizli tuzaklarla dolu dağ yollarında dar kar lastikleri ile inanılmaz bir tutunma sağlayacaklar.
Küresel ısınma, son yıllarda kar kalınlığının düşmesinde en büyük neden. Geçmiş yıllarda kar kalınlığı organizasyon tarafından azaltılmasına karşın, son yıllarda yollarda yeteri kadar kar bulunmuyor. Soğuktan adeta donmuş durumdaki toprak zemin üstünde yapılmasına karşın yarış hala seyir açısından çok zevkli. Ancak, seyirciler şampiyonanın tek kar rallisi öncesinde yine de yoğun kar yağmasını umutla bekliyorlar.

Bir ralli otomobilinin, tam gaz bir tepe üstünden zıplayacağını ve yere indiğinde, kar-buz karışımına tutunarak, aynı zamanda da yolun kenarındaki kar kümelerine saplanmadan, üstelik güçlü lastiklerinin savurduğu kar ve buz bulutunun içinde giderken izleneceğini garanti eden başkaca bir ralli, İsveç’ten başka bir yerde mevcut değil..
Eğer koşullar istenildiği gibi olursa, organizasyon, dondurulan bir gölün yüzeyinde bir etap düzenlemek istiyor. Geçmişte bir kez, aynı gölün yüzeyi öylesine sertleşmişti ki, bir ‘tren’, Karlstad limanından karşıya güvenle geçebilmişti! İsveç Rallisi’nin en ilginç etabını seçmek ise, gerçekten çok zor.. Ama bir ralli sever, mutlaka 33 kilometrelik Granberget etabını ilk ihtimal olarak programında göz önüne bulundurmalı.

Pist Özellikleri


Tarih 04–05 Şubat 2006
Şehir Karlstad, İsveç
Zemin Kar ve Buz
2004 Kazanan Sebastien Loeb (Citroen)
2005 Kazanan Petter Solberg (Subaru)
Resmi Web Sitesi Uddeholm Swedish Rally
Yerel Start Saati / TSI 06:30 / 07:30


MEKSİKA RALLİSİ



SOMBREROLAR, TEKİLA VE CORONA BİRASI SPONSORLUĞUNDA DÜZENLENEN DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASININ SON KATILIMCISI OLAN RALLİDE, ŞÜPHESİZ EĞLENCE ÖN PLANA ÇIKIYOR. ANCAK TOZLU ORTA AMERİKA ETAPLARI AYNI ZAMANDA EKİPLER İÇİN DE SERT BİR TEST ORTAMI OLARAK DİKKAT ÇEKİYOR.
Bu yıl üçüncü kez gerçekleşecek olan rallinin merkezi, Meksika’nın 380 kilometre uzağındaki Leon şehri. WRC takvimindeki yarışlar içerisinde en yüksek irtifalara sahip bazı etaplarının geçilecek olması, hem sporcuların hem de otomobillerin gücünü tüketiyor. İlk gün, Guanajuato şehrinin arkasında yükselen Sierra de Lobos ve Sierra de Guanajuato sıra dağlarındaki zorlu etaplar ekipleri bekliyor olacak. Yine ilk günün en önemli detayı, rallinin en hızlı ve en yüksek etaplarından biri olarak Ortega ile La Esperanza arasında yer alan 29 kilometre uzunluğundaki özel etapta rakımın 2737 metreye kadar yükselmesi.
İkinci ayak, yarışın en uzun bölümü. Her biri 23 kilometreden daha uzun ve birbirinden zor altı özel etap yarışçıları bekliyor olacak. Yarışın en uzunu etabı ise, aynı zamanda son günün açılış etabı. Meksika Rallisinin organizatörleri, Dünya Ralli Şampiyonasının kapalı servis alanı olarak hizmet veren tek ralli merkezi olan Leon kentinin Poliforum fuar alanında, takımların ve mekanikerlerin işlerini bir hayli kolaylaştırıyorlar.

Ralli Özellikleri


Tarih 3-5 Mart 2006
Mekân Leon, Meksika
Zemin Toprak
2005 Kazanan Petter Solberg (Subaru)
Resmi Web Sitesi Rally Mexico 2008
Yerel Start Saati / TSI 09:00 / 17:00

İSPANYA RALLİSİ


KATALUNYA RALLİSİ DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI SERİSİNİN EN BAŞARILI ORGANİZE EDİLEN YARIŞLARINDAN BİRİ OLARAK RALLİ SEYİRCİSİNİN EN KOLAY VE EN UCUZ ULAŞABİLECEĞİ ETKİNLİK OLARAK DİKKAT ÇEKİYOR.
Ucuz uçak, ucuz konaklama (yarış tatil dönemi dışında olduğundan), pek çok ucuz ve lezzetli yemek seçeneği yanında mükemmel bir eğlence! WRC ile birlikte kaçırılmayacak bir tatil fırsatı. Lloret de Mar şehri Barselona’nın bir saat doğusunda ve her iki kent de Dünya’nın çok önemli kültür varlıklarını barındırıyor. Lloret, tüm hafta sonu yarışın merkez olarak kullanan yer olarak ön plana çıkıyor.

Ralli aslında Lloret ve Vic arasında gerçekleşiyor. Etaplar Barselona kentinin batısında, birbirine çok yakın ve kolay ulaşma imkanı olan yerler. Sabah erken saatlerde geçilen etaplar bazen çok alçalan bulutlardan etkilenir ve doğal olarak yağmur yağabilir, ama İspanya’da yağmur sürekli bir durum değil.

Bu yarışının karakteristik özelliklerinden biri de, pilotların virajları içten kestiklerinde alt kaplamaların asfaltın kenarına sürtünmesi ile çıkardıkları kıvılcımlar.
Bu yarışta izlenme için pek çok yer bulunuyor, La Trona etabının start noktasından 10 dakikalık yürüyüş ile ulaşılan bölge en meşhuru, ancak burası izleme pek çok izleme noktasının sadece birisi. C25 otobanı Lloret ile Vic kentini birbirine bağlar. St Sadurni d’Osomort köprüsü özel etabın içinde yer alıyor ve WRC serisinin en meşhur viraj kombinasyonu olarak biliniyor. Katalan bayraklarının her boşlukta ve beton kolon üstünde gururla sallandığını görebilirsiniz.

Köprüyü inşa eden mühendisler, muhtemelen asla köprünün bir kenarında İspanya'nın yarısının birikerek kahramanları izlemeyeceklerini düşünmediler ama bu bir gerçek! Her ciddi ralli hayranı, en azından bir defa bunu yaşamalı!

Ralli Özellikleri


Tarih 24-26 Mart 2006
Mekân Lloret de Mar, İspanya
Zemin Asfalt
2005 Kazanan Sebastien Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi www.rallycatalunya.com
Yerel Start Saati / TSI 08:30 / 10:30

FRANSA RALLİSİ


DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI’NDA DAHA ÇOK TANINAN ADIYLA; 'TOUR DE CORSE', SEZONUN İKİNCİ GERÇEK ASFALT YARIŞI OLARAK EŞİT UZUNLUKTAKİ BİR BAŞKA YARIŞA NAZARAN BASİT TANIMIYLA HERKESİ DAHA ÇOK HEYECANLANDIRIR VE KORKUTUR.
Korsika, izlenme keyfi veren kıvrımlı dağ yollarında ve yol kenarlarındaki sürücülerin daha dikkatli olmalarını gerektiren büyük uçurumları ile bilinir. Korsika'da kazanmak, çok önemli ama tersini düşündüğümüzde çok acı sonuçları olabilir; Colin McRae'nin bir kaç yıl önce bir boğazdan aşağı uçarak ters dönen otomobilinin içinde neredeyse bir saate yakın bir süre sıkışıp kaldığını unutmamak gerek!
Korsika’nın yollardaki zemin kalitesi yıllar içinde düzeltildi ve alışılmış kaygan asfalt yerine artık zemini daha çok tutunmayı sağladı. Tabii bunun sonucunda etapların hızı da, tehlike düzeyi de arttı. Daha önceden olduğu gibi Bastia ve Calvi’de gece molaları verilmediği için, yarışın parkuru ralli merkezi olan Ajaccio şehrinden fazla uzaklaşmıyor. İyi bilinen eski etaplar parkurun oluşturulmasında kullanılırken, adanın doğası gereği etaplara çok fazla erişim yolunun olmamasından dolayı da seyirciler ancak etapların sonlarına park ederek seyir noktalarına uzun yürüyüşlere hazır olmalılar.
Sarrola-Carcopino etabının sonuna yakın bir yerde olağanüstü manzara ve izleme noktaları var ama bunun için de Ajaccio'daki seyirci noktasında olmak gerekir. Yarış sırasında etaplar geçilirken yağmur yağdığı takdirde sürücülerin doğru zamanda doğru lastikte karar vermesi çok önemli. Monte Carlo kadar bir piyango değil, ama yer yer ondan da beter bir ralli!

ARJANTİN RALLİSİ


MEKSİKA RALLİSİ ŞAMPİYONAYA EKLENİNCEYE KADAR, ARJANTİN RALLİSİ AMERİKA KITASININ TEK YARIŞIYDI, ANCAK BU UZUN YOLCULUĞA HER ZAMAN DEĞER!
Arjantin’e gitmek için mutlaka seyahat etmesini sevmelisiniz, yoksa sizin için ulaşım tam bir kabus olabilir! Dünyanın her yerinden genellikle Arjantin’in üç şehrine ulaşılabilinir. Takımlar, hava yoluyla Cordoba'ya gelir ve daha sonra ralli merkezinin olduğu göl kıyısındaki tatil sayfiyesi Villa Carlos Paz'a kadar 50 kilometrelik karayolu geçilir.

Dünya Ralli Şampiyonası’nın en çok talep gören yarışlarından birisi olan Arjantin’de konukseverlik mükemmel olarak bilinir.. Andes dağının eteklerinde bulunan setler, etap yüzeylerinin kumlu olmasının başlıca nedeni olarak gösterilirler ama aşağıda pusuya yatan irice kayaların varlığı bile tek başına büyük problemlere sebep olabilir. Bir yarışçının, süspansiyonundaki ağır hasar nedeniyle yarış dışı kalması sonrasında söylediği ünlü bir sözü, çok kimse tarafından hatırlanır; "Vurduğumuz kaya öyle büyüktü ki, altının Avustralya'da dışarı çıktığını söyleyebilirim!"
Temmuz aylarında Avrupa'da yaz, Arjantin'de ise kış hüküm sürer. Günler, dondurucu soğuk ve bazen sisli sabahlar olarak tanımlanır, fakat güneş sisi kaldırdıktan sonra kesinlikle açık bir gün yaşanır. Sürücülerin yol notları çok düzgün olmalı. Özellikle yüksek etaplarda, olumsuz hava koşulları da dikkate alındığında doğru çizgiden en ufak bir şaşma bir felakete neden olabilir.
FIA’nın parkur kısıtlamaları, hala büyük bir seyirci kitlesine sahip olan Arjantin Rallisi’nin dağ eteklerindeki iki klasik etapları; Giulio Cesare ve El Condor’un yarış dışında kalmasına neden oldu. Arjantin Rallisi’nin farklı etaplarında serpiştirilmiş halde olan su geçişleri o kadar ünlüdür ki, içinde bir su geçişi olmayan etap çok nadir bulunur. San Marcos Sierra - Cuchi Corral etabında en büyük ve en ünlü su geçişi yer alırken, bazı etaplarda iki kez su geçişi yaşanır. Barbeküler, etaplarda yol boyunca dizilir ve yerel halk dostça, sizleri mangal başına davet eder! Aman, etyemezler Arjantin’e uğramasınlar!

Ralli Özellikleri


Tarih 28–30 Nisan 2006
Mekân Villa Carlos Paz, Arjantin
Zemin Toprak
2005 Kazanan Sebastien Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi Rally Argentina
Yerel Start Saati / TSI 08:30 / 13:30

İTALYA RALLİSİ


İTALYA RALLİSİNİN MERKEZİ, MİLYONERLER SAYFİYESİ OLAN PORTO CERVO KENTİNDE KURULUR, ETAPLAR İSE SARDUNYA’NIN KUZEYİNDEKİ KIYI YOLLARINDA YER ALIR..
Yüzey, nerede ise kum denecek kadar küçük çakıllı toprak ve parkurda ortadan hızlıya kadar pek çok viraj çeşidi yer alıyor. Etaplar genelde hızlı ama Corsica'da dik inişlerden o kadar çok yok, bundan dolayı o da göreceli olarak güvenli.
'Eski' Sanremo Rallisi ile kıyaslandığında adaya gelen seyirci sayısında azalma olmasına karşın İtalyan’lar için hala çok önemli. İtalyan mutfağını deneme şansını kim kaçırabilir?
Sardunya, Toskana olamaz ama en azından sürücüler, Sanremo'nun yukarısındaki akıl durdurucu dört saatlik asfalt etaplardan kurtulacaklar ve toprak bölümler, engebeli Toskana tepelerinin ortasında olacak.

Ralli Özellikleri


Tarih 19–21 Mayıs 2006
Mekân Porto Cervo, Sardunya
Zemin Toprak
2005 Kazanan Sebastien Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi www.rallyitalia-sardinia.com
Yerel Start Saati / TSI 08:45 / 09:45

YUNANİSTAN RALLİSİ


SON YILLARDA WRC TAKVİMİNE EKLENEN PEK ÇOK YENİ YARIŞA KARŞIN, AKREPOL RALLİSİ ALTIN JÜBİLESİNİ YAPMIŞ RALLİLERDEN BİRİ OLARAK ŞAMPİYONA TAKVİMİNDE YER ALMAYI SÜRDÜRÜYOR.
Akropol Rallisi, yeni gelen fiyakalı ve gösterişli yarışların yüksek teknolojisinin uzağında olmasına karşın geçmişine sıkıca tutunmasıyla tanınıyor. Son on yılda organizatörler, rallinin eski ve yeni etaplarını birbirine bağlayabilmek için yarışa ev sahipliği yapan şehri değiştirdi. Ralli, başkentte bulunan ve ismini aldığı tarihi anıtın gölgesinde seramonik olarak start almasına karşın, şimdi Atina’nın bir kaç saat kuzeyindeki Lamia kentini merkez olarak kullanılıyor.
Yunanistan'da Haziran ayı çok sıcak geçmesine karşın, bölgede iklimin özelliği nedeniyle yarışı daha da zorlaştıran bazen yağmur ve hatta kar yağabiliyor! Etaplar, Kıbrıs'tan daha hızlı ama kayalar her yere saçılmış durumda. Patlayan lastiklerin ve kereviz gibi açılan amortisörlerin servis alanına döndüklerinde anlatacakları hikâyelerde bu kayalar var, tabii eğer bir şekilde geri dönebilirlerse!

Ralli parkurunda Lamia bölgesi temel alınırken, Bauxites ve Stiri gibi klasik etaplar da kullanılıyor. Seyirciler araçlar geçtikten sonra kendilerini kaplayan toza aldırmadan tüm parkur boyunca sıralanıyorlar. Yunanistan, karmakarışık olabilir ama Akropol Rallisi sezonun en sert rallilerinden birisi olarak öne çıkıyor.

Ralli Özellikleri


Tarih 02–04 Haziran 2006
Mekân Lamia, Yunanistan
Zemin Toprak
2005 Kazanan Sebastien Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi Welcome
Yerel Start Saati / TSI 07:00 / 08:00

ALMANYA RALLİSİ


DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI SERİSİNE 2002 YILINDA KATILAN, TRIER ÇEVRESİNDE GERÇEKLEŞEN ALMANYA RALLİSİ GENELLİKLE PİLOTLARIN MUTLU OLMADIKLARI KARMAŞIK ÖZELLİKTEKİ ETAPLARDAN OLUŞUYOR.
Almanya Rallisinin bazı etapları çok hızlı ve bazıları da Almanya’nın şarap üretiminin büyük bölümünün üretildiği Mosel bölgesinin bağları boyunca yer alırlar. Bunun yanı sıra, bazı özel etaplar Baumholder askeri eğitim alanı içinde geçer ve işte burada sıkıntı başlar.

Seyir açısından büyük açıklıkların olması, ralli hayranlarının uzun kilometrelerce yarışı emniyetli bir şekilde izlemesini sağlar. Özel etap yolları, “Hinklesteins” denilen tankları durdurmak için kullanılan beton bloklar ile çizilir. Eğer bu beton bloklar, bir tankı durdurabiliyorsa, hatalı bir ralli aracını epey bir hasara uğratır ama sürücüler de bundan nefret ederler.
Ülkenin önde olan turist merkezlerinin birinin temel alınması nedeniyle biraz Türkiye gibi, Almanya Rallisi’nde de verimlilik modeli esas alınıyor. Trier karayolu ile Lüksemburg'dan yarım saat uzaklıkta ve bir kaç saatin içinde Avrupa'nın pek çok kentinden kolayca erişilebilir, bundan dolayı, ralli hayranlarının çoğunu etaplarda görebilirsiniz. Ayrıca, ünlü Nurburgring pistine de çok yakın, bu sayede, 14 millik tarihi Nordschleife pistinde birkaç turda atabilirsiniz.

Sekiz toprak yarıştan sonra, Almanya, asfalt yarışlar sonrasında şampiyonluk unvanını hedefleyenler için yeni bir dönemin başlangıcı. Asfalt üstünde başarılı olan araçlar, asfaltın siyah rengi ile rahatlarlar ama sonuçlar sıcak olmayabilir ve asfalt ustası sürücüler geç de olsa şampiyonluk tacına doğru uzun adımlarla ilerlemek isterler, ama bazen şampiyona liderinin yakalaması için geç olabilir!

Ralli Özellikleri


Tarih 11–13 Ağustos 2006
Mekân Trier, Almanya
Zemin Stabilize / Asfalt
2005 Kazanan Sebastian Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi Rallye Deutschland
Yerel Start Saati / TSI 09:30 / 10:30

FİNLANDİYA RALLİSİ


KALKIŞ HIZI: 171 KM/SAAT,
UÇUŞ MESAFESİ: 57 METRE,
KAPTAN PİLOT: MARCUS GRONHOLM,
SİLAH : CASTROL DESTEKLİ FORD FOCUS RS
BU YIL, FİNLANDİYA RALLİSİ’NDE GÖRMEK İSTENİLEN SAHNE İŞTE BU!
İsveç Rallisi’nin bir benzeri şekilde, Finlandiya'nın tırmanma karakterli yollarının herhangi birisini iyi bilen pilotların başarılı oldukları bir yarış olan Finlandiya Rallisi’nin tarihinde bazı istisnalar da var, ki bunlardan biri olan; Castrol eski pilotu Markko Märtin, bu yarışı kazanan üçüncü İskandinav olmayan sürücü olarak tarihte yerini aldı.

Bir toprak ralli olmasına rağmen, yollar, öyle düzgündür ki mühendisler, eğer zıplamalar olmasa, asfalt ayarlarındaki amortisörler ile araçları yarışa hazırlayabilirlerdi. Araçlar, etapların büyük bir yüzdesinde, sanki bir macera parkında paten kayar gibi sürekli havada yol alırlar.

Orman yollarının kıvrımlarında ve virajlarında otomobiller, eğer sürücüler doğru çizgide viraja girmeyi başarabilirse, havada dönerek yollarına devam ederler. Hata yaparlarsa da, aynı otomobiller servis alanına bir çöp kutusu görünümünde dönebilirler.
Finlandiya, Dünya Ralli Şampiyonasının manevi evi sayılır ve bu ralli, karayolu ile Helsinki'ye üç saat mesafedeki üniversite kenti Jyvaskyla şehrinden asla ayrılmayan, şampiyona serisinin benzersiz bir yarışı olarak bilinir..

Finlandiyalılar, tutku derecesinde ralli hayranları olarak tanınırlar, hatta bira ve sosisleri ile de fazlasıyla mükemmel olurlar! Bu yarışta o kadar çok güzel etap bulunur ki, en güzelini seçmekte insan zorlanır. Yine de en mükemmel atmosfer, rallinin en uzun atlamasının yer aldığı Ouninpohja etabı olarak bilinir. Ralli hayranları, ilk otomobilin geçmesinden saatler öncesinde yol boyunca sıralanırlar. Zıplama mesafesinin herkes tarafından rahatça görülebilmesi için metre işaretleri konulur ve tam gaz ile uçağın pistten kalkışı benzeri zıplama için kimin “Sisu” (Finlilerin doğal vitamin kaynağı) aldığını beklerler.

Ralli Özellikleri


Tarih 18-20 Ağustos 2006
Mekân Jyvaskyla, Finlandiya
Zemin Toprak
2005 Kazanan Marcus Grönholm (Peugeot)
Resmi Web Sitesi Neste Oil Ralli
Yerel Start Saati / TSI 08:30 / 09:30

JAPONYA RALLİSİ


SON BİRKAÇ ON YILDA BU KADAR ÇOK JAPON OTOMOBİL ÜRETİCİSİNİN OLMASINA KARŞIN DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI TAKVİMİNE 30 YIL SONRA ALINMASI BİRAZ GARİP!
Japonya Rallisi esas olarak Hokkaido Rallisini baz alıyor ve Japonya adasının güneyinde Obihiro çevresinde gerçekleşiyor. Hokkaido, genel anlamda Eylül ayında aynı enlemdeki güney İtalya ile benzer hava koşullarında oluyor ve hava koşullarının ılıman olması bekleniyor.

Japonya Rallisi tamamen toprak etaplarda geçerken, yollar sürekli değişkenlik gösteriyor. Zaman zaman daralıyor, virajlı dağ yollarında her yönüyle hızlanıyor ve sonradan kırsal bölgelerdeki dar yollara yöneliyor. Yarışın ilk ayağındaki etaplar kentin tam içindeki Rikubetsu off-road parkurunun da kullanıldığı Rikubetsu’nun güneyinde koşuluyor. Gün, Obihiro’nun komşusu Satsunai’deki seyirci özel etabı ile tamamlanıyor.
İkinci gün Rikubetsu parkuru iki kez daha geçilirken, kasabanın doğusunda ve güneyinde dört özel etap daha geçiliyor. Her etap ikişer kez kullanıldıktan sonra yeniden Satsunai kentindeki seyirci özel etabı tekrarlanıyor. Yarışın son gününde üç özel etap; Shintoku kasabası yakınındaki etap, Obihiro’nun kuzey batısındaki etap ile rallinin en hızlı ve uzun etabı Penke tekrar geçiliyor, yarış Satsunai’daki seyirci özel etabı ile tamamlanıyor. 1972 Kış Olimpiyatlarına ev sahipliği yapan Sapporo’ya çok yakın olan Hokkaido’yu her yıl altı milyon turist ziyaret ediyor.

Ralli Özellikleri


Tarih 01–03 Eylül 2006
Mekân Hokkaido, Japonya
Zemin Toprak
2005 Kazanan Marcus Grönholm (Peugeot)
Resmi Web Sitesi RALLY JAPAN
Yerel Start Saati / TSI 08:00 / 02:00

KIBRIS RALLİSİ


JAPONYA'DAKİ YENİ BİR RALLİDEN SONRA, WRC, KIBRIS'TA ESKİ RALLİLERDEN BİRİNE GERİ DÖNÜYOR. SICAK, TOZLU ETAPLARI VE DÜŞÜK HIZLARI KOKPİTTE BUNALMAK İÇİN YETERLİ KOŞULLAR.
Yavaş ve virajlı etaplarda sıcaklık, sürücüleri fiziksel olarak arabaların içinde bitirecek düzeyde hakim olmasına karşın Kıbrıs, spor ile tatili birleştirmeyi isteyen seyirciler için iyi organize edilmiş fantastik bir ralli olarak dikkat çekiyor. Bazı takımlar için, araçların üstündeki hava akışının azalmasına rağmen kokpit sıcaklıklarını aşağıda tutabilmek ve içeri hava alarak klima etkisi sağlamak için motor güçlerinden feda etmesini anlamak gerekiyor.

Kıbrıs Rallisine, Kıbrıs adasının güney kıyısında yer alan ve kabaca, adanın iki havaalanı Larnaka ve Paphoz’ın arasında, her ikisinin de ulaşım kolaylıklarından yararlanan koşullarda ve tam ortasında bulunan Limassol ev sahipliği yapıyor. Etaplar, Troodos dağlarının arasında kuzey doğru uzanıyor ve gerçek bir düelloya sahne oluyor. 2005 yılında Nisan ayında gerçekleştikten sonra, bu yıl Kıbrıs Rallisi de Eylül'e kaydı. Bu yüzden, yaz sonu da olsa, sıcaklıklar daha da yüksek olabilir.
Ralli takımları için bu rallide işler iki kat zorlaşıyor. Kıyı boyunca sıralanan en üst sınıf turist oteller tatil için bulunmaz fırsat olduğundan, pek çok takım elemanı, bir arada zamanı geçirmek için nadir bir fırsat olduğundan, ailelerini de adaya getiriyorlar. Yeni Zelanda'da 100 km/saat veya Finlandiya’da 120 km/saate ulaşan hızlar ile kıyaslandığında, Kıbrıs’ta lastikler ve vites sistemine aşırı yük biniyor ve uzun zıplamalar veya yürekleri hoplatan sıçrayışlardan çok daha zorlu sert virajlar sürücüleri daha fazla yıpratıyor.

Ralli Özellikleri


Tarih 22–24 Eylül 2006
Mekân Limasol, Güney Kıbrıs
Zemin Toprak
2005 Kazanan Sebastien Loeb (Citroën)
Resmi Web Sitesi www.cyprusrally.org.cy
Yerel Start Saati / TSI 08:00 / 08:00

TÜRKİYE RALLİSİ

Dünya Ralli Şampiyonasının en kırıcı rallisinin Türkiye Rallisi mi yoksa Akropol Rallisi mi olduğunu belirlemek çok zor. Takvimdeki yerinin Haziran’dan Ekim ayına değiştirilmiş olması, Türkiye Rallisi’nin karmaşık yapısını da etkileyecek bir unsur.

Yeni belirlenen tarihte, Ekim ayında, yağmurlu günlerin geri dönmesi sonucu yarış daha kötü hava koşullarında gerçekleşebilir, yağmur etaplarda halay çekebilir. Takvimdeki yer değişikliğinin avantajı ise araç içindeki koşulların daha serin olması, fakat tozun çamura dönüşecek olması her şeyi daha ilginç yapacak.
Yarışın bütün etkinlikleri Antalya’dan karayolu ile 45 dakika mesafedeki kıyı kenti Kemer’de geçiyor. Ralli Merkezi ve servis alanı yanı sıra takımların da konakladığı deniz kenarındaki pek çok modern otel, aynı zamanda ralli hayranlarına da ev sahipliği yapıyor. Kıbrıs ile karşılaştırılmayacak derecede, Yunanistan’dan da hem sayıca, hem kalite olarak, hem de Dünya Ralli Şampiyonası kalitesi açısından çok daha üstün standartlardaki oteller, ülkenin etkili reklâmını da yapıyorlar.

Rallinin, fazlasıyla yeni bir yarış olması nedeniyle, 'Klasik' unvanını henüz elde etmiş bir etabı bulunmamasına karşın, bundan dolayı yapılması gereken en iyi şey, herhangi bir etap için, Kemer’in 30 kilometre kuzeydoğundaki dağda bulunan Söğütcuma köyünün hedef olarak seçilmesi olur! Oradan, üç farklı etaba yolunuzu kendiniz rahatlıkla bulabilirsiniz. Bu arada da ekiplerin pek çoğu yolda yanınızdan geçmiş olacak. Türkiye Rallisi için Dünya Ralli Şampiyonasında “mutlaka yapılmalı” denilecek seviyeye ulaşması için zamana ihtiyaç var ama burada büyük bir potansiyel mevcut.

Ralli Özellikleri


Tarih 13–15 Ekim 2006
Mekân Kemer, Türkiye
Zemin Toprak
2005 Kazanan Sebastien Loeb (Citroen)
Resmi Web Sitesi www.rally-of-turkey.org
Yerel Start Saati / TSI 09:30 / 09:30
Son düzenleyen ahmetseydi; 13 Haziran 2016 21:34