Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Nisan 2006       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Chapter I: Pi-Ramses
Inventory’nizde firavun mührü ile Wadjet-eye adında bir obje bulunmakta. Sol tarafa dönüp ilerlediğinizde, Djer’i (şef) göreceksiniz, onunla konuşun ve ona firavunun mührünü gösterin. Konuşmalardan sonra sağ tarafa dönün ve girişten çıkın. Avlunun sol tarafında bir adam göreceksiniz; sizi botuyla Nil nehrinde gezdirebiliyor. Sağ tarafta (uzak köşesinde), tuğlacılar bulunmakta. Tuğlacıların sol tarafındaki girişe doğru ilerleyin ve testilerle dekore edilmiş girişten girin. Etrafa göz attıktan sonra ikinci kapıdan içeri girin. İçeride Paser’i göreceksiniz, çok hasta. Paser ile konuşarak, tüm seçenekleri seçin. Bir diğer odaya geçtiğinizde, atölyeye geleceksiniz. Atölyede Imhotep’in küçük bir heykeli bulunmakta, ona bakın. Tezgahın sağ tarafına doğru ilerleyerek, oradaki meşaleyi alın. Meşaleyi aldıktan sonra avluya geri dönün ve tuğlacı adamla konuşun (tüm seçenekleri seçmelisiniz). Firavunun mührünü gösterdikten sonra, adam size hayalini anlatacak. Sağ taraftaki girişe doğru ilerleyip, sağa doğru edin ve tapınağa girin.

Tapınağa girdikten sonra sol tarafa dönüp uzaktaki sütuna doğru ilerleyin ve yerdeki parçayı alın. Diğer odaya doğru ilerleyin, sağ tarafa dönün ve ilerlemeye devam ederek tapınağın merkezine gelin. Soldaki resmin üzerindeki boşluğa tıkladığınızda, bir paçanın kayıp olduğunu göreceksiniz; bizim elimizdeki parça, bu boşluğu dolduracak büyüklükte değil. Sola, duvara doğru dönün ve duvara tıklayarak gizli geçidi ortaya çıkartın. Odadan çıkarak yolun sonuna kadar ilerleyin ve Djer ile konuşun. Djer, konuşmalardan sonra size ikinci bir parça verecek. İkinci parçayı aldıktan sonra Djer ile tekrar konuşun ve tüm seçenekleri seçin. Konuşmalardan sonra sağ tarafa dönüp tapınaktan çıkın. Dışarıda yine tuğlacı adamla karşılaşacaksınız, ona elinizdeki 2 parçayı verin. Adam tuğlaları güzel bir şekilde yapıştırıp size geri verecek.

Tapınağa geri dönüp, tapınağın merkezine gidin. Üzerinde boşluk olan resmin yanına gidin ve tuğlacı adamın size yapıştırıp verdiği yeni parçayı buraya yerleştirin. Bu işlem, gizli bir geçit ortaya çıkartacak. Resme koyduğunuz parçaya tıkladığınızda, onu hareket ettiremediğinizi göreceksiniz. Meşalenizi ateşe kullanarak onu yakın ve açtığınız gizli geçitten girin.

Karşıdaki duvarın orada, yerde bulunan Amun Re parçasını alın. Sol tarafa dönüp yerdeki gevşek kiremidi oynatın. Kiremidi oynattığınızda, ortaya bir parça çıkacak, onu alın. Mühürlü girişin soluna doğru ilerleyerek, oradaki hiyerogliflere bakın, bir bulmacayla karşı karşıyayız. Bu bulmacadaki amaç, parçaları hareket ettirerek II. Ramses’in hiyerogliflerini ortaya çıkartmak. Inventory’inizi açıp parşömeni seçerek, hiyeroglifin nasıl olması gerektiğine bakabilirsiniz. İlk olarak bulmacayı aktif hale getirmek için, firavun mührünü alt taraftaki oval yere kullanın. Sol alt kısım, sol sütunu aşağı doğru hareket ettiriyor. Sağ alt kısım ise, orta ve sağ sütunu aşağı hareket ettiriyor. Tabi ki sadece aşağı oynatma seçeneğine sahip değilsiniz. Bunların yanında, sağ üstteki kobra yılanın gözü, 3 sütunu da sağ tarafa, sol taraftaki kobra yılanın gözü ise, 3 sütunu sola hareket ettiriyor. Bulmacaya sıfır başlıyoruz, eğer bir değişiklik yaptıysanız, bulmaca ekranından çıkarak onu resetleyebilirsiniz. Gelelim bulmacanın çözümüne... Sağ alt kısma 5 kez tıklayarak sol ve sağ sütunları eşleyin. Sol taraftaki kobra yılanının gözüne bir kez tıklayıp, orta sütunu sola kaydırın. Sol alt kısma 4 kez tıklayarak sol sütunu yerleştirin. Ve son olarak, sağ alt kısma bir kez tıklayın. Eğer doğru yaparsanız, kapı açılacaktır. Inventory’deki parşömeni açmaya üşenenler için, hiyeroglifin düzgün hali;
Paser’ın yanına geri dönün. Paser’a doğru ilerlerken, meşaleniz sönecek, bu önemli değil çünkü artık gerekli değil. Paser’a, kiremidin altından aldığınız parçayı gösterin. Parçayı gösterdikten sonra, onunla 2 kez konuşun (2 seferde de tüm seçenekleri seçmelisiniz). Gizli odayı açmak için, tuğlacının size verdiği parçayı kullanmamız gerekiyor. Paser size, tapınağı temizlemeniz için bir vazo (büyü) verecek. Amun Re parçasıyla, tuğlacıdan aldığınız yapıştırılmış parçayı birleştirin. Daha sonra bu parçaya, Paser’ın verdiği vazoyu kullanın; ortadan kaybolacak. Boşluğa Amun Re parçasını yerleştirdiğinizde, gizli pasaj kapanacak.

Paser ile konuştuğunuzda, Paser’ın, Maya’dan Aswan Quarry’deki asistanı Ouni’ye dokümanları getirmesini istediğini öğreneceksiniz. Ayrıca Paser’dan, Imhotep heykeline kullanacağınız siyah bir taş alacaksınız. Olaylar geçtikten sonra Paser bilincini kaybedecek. Diğer odaya geçin ve tezgahın üzerindeki heykele bakın. Heykelin üzerine biraz önce aldığınız siyah taşı kullanarak Quarry dokümanlarını alın. Avluya çıkıp sağ tarafa dönün ve bottaki adamla konuşarak Aswan Quarry’e gidin.
Chapter II: Aswan
Bahçeye geldiğinizde, ilerleyip sağa dönün ve diğer tarafa geçin. 2 tane ev göreceksiniz, sol taraftakinin yanından aşağı bakın ve kurumuş eşek dışkılarını alın. Sol tarafa dönerek Ouin ile konuşun (evin dışında oturan adam). Konuşmalardan sonra, ona getirdiğiniz dokümanları verin. Dokümanı teslim ettikten sonra, ilerlemeye devam edin. İleride, aşağı bakıp etrafınızda döndüğünüzde bazı toplar göreceksiniz. Aralarından sadece aktif olanı alın. Aldığınız bu topu, siyah topların arkasındaki granit taşına kullanın. Bu işlem, topa hasar verecek; onu alın. Ouni’in yanına geri dönüp, onunla tekrar konuşun; Ouni’in evinde bir papirüsün kaybolduğunu öğreneceksiniz. Ouni size, bu eksik papirüse bakmanız için ve Tuya ile (karısı, ayrıca büyük bir doktor) görüşmeniz için izin verecek.

Sağ tarafa doğru dönüp eve girin. İlk odadaki sepetin içinde elmalar var! Diğer odaya geçtiğinizde, lambanın yanında bir miktar boya göreceksiniz. Çalışma masasının üzerinde, bir ilacın tarifi bulunmakta, ona bakın ve yılan ısırmasıyla ilgili olan ilacı not edin. Odaları geçerek Tuya’nın yanına gidin ve onunla konuşun; Paser için ilacı yapabileceğimizi kanıtlamamızı istiyor. Bizden istenen büyünün (ilaç) adı Transfer Spell; bu büyü, bir hastalığı bir kişiden başkasına ya da bir hayvana geçirmeye yarıyor. Dışarı çıkın ve ilk olarak Ouni’nin mendiline, daha sonra da sol taraftaki eşeğe tıklayın. Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra Tuya’nın yanına geri dönün ve onunla tekrar konuşun. Tuya size, kobra yılanını hipnoz etmenize yarayacak olan bir hipnoz büyüsü verecek. Ayrıca konuşmalardan sonra, papirüsü görmek için izne de sahip olacaksınız. Tuya’ın sol tarafında sakız ve bıçak bulunmakta. Kapının yanında ise bir kavanoz göreceksiniz! Ocağın sağ tarafındaki kapıya gidin; kapalı kapının solundaki kabın içinde, bir miktar terebentin sakızağacı bulacaksınız. Artık yılan ısırığı tedavisi için gerekli malzemelerin nerede olduğunu biliyorsunuz. Depoya girin ve sol tarafta, yerde bulunan sepeti açın. Tesadüfe bakın ki, sepetin içinde bir kobra yılanı var ve sizi ısırdı. Sepetin dibinde papirüs bulunmakta. Dışarı çıktığınızda, Tuya’nın gitmiş olduğunu göreceksiniz.

Bir kobra tarafından ısırıldığımıza göre, elimizi biraz çabuk tutmamız gerekiyor. İşte size tekrar tedavi için gerekenler; kurutulmuş eşek dışkısı, sakız, boya (toprak boyası), kurutulmuş terebentin, bir parça kırılmış kavanoz ve acı elma çekirdeği. Bu malzemelerin hepsini bir araya getirip ezmeli ve daha sonra içmelisiniz. Malzemeleri toplamaya başlayalım; kurutulmuş eşek dışkısı zaten elimizde. Depo kapısının sol tarafındaki kaptan terebentini alın. Tuya ile konuştuğunuz yere gidip, oradan sakız ve bıçağı alın. Kapıya doğru ilerleyip, Inventory’nizdeki kavanoza topu kullanın (parçalanacak) ve parçalardan birini alın. Çalışma odasına gidin ve ateşin yanındaki boyayı alın. Karşıdaki odaya geçip, bıçak ile elmalardan birini kesin ve çekirdeğini alın. Tüm malzemeleri bu şekilde topladıktan sonra, Tuya ile konuştuğunuz yere geri dönün ve havana tüm malzemeleri koyun. Havanelini alıp, onu içi dolu havana kullanın; böylelikle karşımı yapacak ve içeceksiniz.

Kobra ısırığı sorunundan kurtulduktan sonra, kobra yılanının bulunduğu sepetten papirüsü alın. Dışarı çıkıp Ouni ile konuştuğunuzda, size papirüsü okuyacak; bize ancak, Ptah’ın yardım edebileceğini öğreneceğiz. Memphis’e gidip, Khaemouaset ile konuşmamız gerekiyor. Ouni size, ilerdeki yılan sokmalarına karşı kurutulmuş yılan verecek. Bottaki adamın yanına dönüp onunla konuşun ve Memphis’e gidin.
Chapter III: Memphis
Küçük kilisenin önündeki muhafızla konuştuğunuzda, giriş izniniz olmadığını göreceksiniz; muhafızın ismini öğrenmemiz gerekiyor. Etrafınızda dönüp girişe doğru ilerleyin ve gölcüğün sağ tarafına geçin. Yerde çakıl taşları göreceksiniz, onları alın. Sepet yapan adamla konuşmaya çalıştığınızda sizi kovacak. Aşağı baktığınızda, sepetin içinde bir şey olduğunu göreceksiniz. Sepet yapan adama yakınken, biraz sola doğru dönüp çakıl taşlarını gölün basamağına kullanın. Taşları kullandıktan sonra, hızlı bir şekilde sepetteki objeyi alın. Tekrar sepet yapan adamla konuşup ona sepetten aldığınız objeyi verdiğinizde, muhafızın ismini öğreneceksiniz; Pamose.

Muhafızın yanına geri gidip, yılan hipnozu büyüsünü kullanın. Daha sonra muhafızla konuşup, ona Inventory’nizdeki objelerden herhangi birini gösterin. Sağ tarafa dönüp lambaya tıklayın, Ptah’ın yüksek rahibi Khaemouaset yanınıza gelecek. Rahibe papirüsü verdikten sonra, onunla konuşarak tüm seçenekleri seçin. Konuşmalardan sonra sağ tarafa dönüp dolabı açın. Wadjet-eye’ı, daha sonrada bıçağı çatlağa kullanarak kurumuş akrebi alın. Bunun üzerine Khaemouaset size rüzgarı kontrol edebilmeniz için bir obje verecek. Ortadaki masadan anahtarı alın ve onu açık dolabın arkasındaki sandığa kullanın.

Sandığın kapağını açmak öyle kolay değil, yani sadece anahtarı sokmakla olmuyor. Aşağıdaki resme bakarak, kilidin içindeki çarkları görebilirsiniz.
Resimdeki çarklar şöyle;
1- Bakır
2- Ardıç ağacı
3- Fildişi
4- Abanoz
5- Gümüş
6- Altın
Gelelim sandığı açmaya... Alttaki oku kullanarak çubuğu saatin ters yönünde bir kez çevirin. İkinci boşluğa ardıç ağacını yerleştirip, onu 2 kez çevirin (yön fark etmiyor). Altıncı boşluğa altın çarkı yerleştirip, yeşil buton ortaya çıkana kadar onu çevirin. Beşinci boşluğa gümüş çarkı yerleştirip, üstteki oku kullanarak onu saat yönünde bir kez çevirin. Birinci boşluğa bakır çarkı yerleştirip, onu saat yönünde bir kez çevirin. İkinci boşluğa ardıç ağacı çarkını yerleştirip, onu saatin ters yönünde bir kez çevirin. Beşinci boşluğa gümüş çarkı yerleştirip, yeşil buyon ortaya çıkana kadar onu çevirin. Dördüncü boşluğa abanoz çarkı yerleştirip, yeşil buton ortaya çıkana kadar onu çevirin. Üçüncü boşluğa fildişi çarkını yerleştirip, yeşil buton ortaya çıkana kadar onu çevirin. İkinci boşluğa ardıç ağacı çarkını yerleştirip, yeşil buton ortaya çıkana kadar onu çevirin. Son olarak birinci boşluğa bakır çarkı yerleştirip, yeşil buton ortaya koyana kadar onu çevirin. Eğer her şeyi doğru yaparsanız, sandık açılacak. Sandığın içinden Kyphi esansını alıp, onu Khaemouaset’e verin; esansın tamamlanmamış olduğunu öğreneceksiniz, güzel kokulu bir ota ihtiyacımız var. Kilisenin karşısındaki göle doğru gidin ve sepet yapan adamla güzel kokulu ot (fragrant rush) hakkında konuşun. Sizden, balığa fırlattığı bıçağını geri getirmenizi isteyecek. Eğer bunu yaparsanız, güzel kokulu otu alacaksınız. Bıçak, gölün ortasındaki nilüferde, onu bir şekilde almalıyız. Gölün diğer tarafındaki su rezervine gidin ve buradan ipi alın. Girişin yakınında, sağ taraftaki duvarın üzerindeki kuşun yanına gidin. Yerdeki çakıl taşlarını alıp, onu kuşa doğru fırlatın. Kuş kaçarken, bir bakır parçasını yerinden sökecek, onları alın; ip ile kanca otomatik olarak Inventory’nizde birleşecekler.
Sepet yapan adamın yanına geri dönün ve yüzünüz göle dönükken, yakındaki nilüfere kancanızı kullanın. Maya, kanca yardımıyla nilüferi kendine çekecek ve içindeki bıçağı alacak. Bıçağı sepet yapan adama verdiğinizde, size kokulu otla (fragrant rush) birlikte bir de nilüferi tohumu verecek. Kiliseye geri dönüp Khaemouaset’e kokulu otu verin. Bunun üzerine Khaemouaset seremoniye başlayacak ve...
Chapter IV: World of Ptah
Yukarı kalkmış taşa doğru ilerleyin ve aşağıya, aktif lav nehrine bakın. Sağ tarafa döndüğünüzde, bir örs kayası göreceksiniz. Sol tarafa dönüp uzaktaki duvara tıklayarak yakınlaşın. Zeminde bir kıskaç göreceksiniz, onu alın. Etrafınızda dönüp mağaradan içeri girin. Ana odadaki Sakhmet heykeline baktığınızda, elindeki objenin kayıp olduğunu göreceksiniz (yaşamın anahtarı). İçinde Thot’un kafasının bulunduğu kavanoza doğru dönün ve kavanoza kıskacı kullanın. Kavanozu açtıktan sonra, kafaya tıklayarak onu sağ tarafa çevirin. Buradan dışarı çıktığınızda, aynı yerde olduğunuzu göreceksiniz; her yer lav dolu alana çıkıyor. Koridordan çıkıp cüce ile konuşun; Ptah’ı görebilmek için Sistrum adında bir alete sahip olmanız ve onu öven şarkılar söylemeniz gerekiyormuş. Evet mikrofonlarınız ses kartınızın Mic girişine takın ve... Msn Happy Kendimize bir Sistrum yapmamız gerekiyor. Cücenin tepesinde bir ip var, ona dikkat edin. Mağaraya tekrar girin ve bu sefer kafayı arka tarafa çevirerek odadan ayrılın. Etrafı incelediğinizde, bronz şerit ve bir kol göreceksiniz, onları alın. Mağaraya tekrar geri dönün ve bu sefer kavanozu sol tarafa çevirin. Mağaranın 4. bölümünden dışarı çıktığınızda, bir tokmakla karşılaşacaksınız, onu alın. Bıçağınızı kullanarak duvardaki ipi kesin. Mağaraya girip kafayı sağ tarafa çevirin ve odadan çıkın. Örs kayasının bulunduğu yere gidin ve bronz şeridi lav havuzuna kullanarak ısıtın. Isıttığınız bronz şeridi örs kayasına kullanıp, tokmağı da onun üzerine kullanın. U şekline soktuğunuz bronz şeridine kolu kullanarak müzik aletinin ilk parçasını yapın.

Mağaraya tekrar girin ve kafayı sağ tarafa çevirdikten sonra odadan çıkın. Cüce ile bronz çubuk hakkında konuşun; sizden ip için yardım isteyecek. Iventory’nizdeki ipi, cücenin üzerindeki ipe kullanıp, cüceyle tekrar konuşun. Bunun üzerine cüce size, bronz çubuğu verecek ve Ptah’a nasıl dua edeceğinizi gösterecek. Mağaraya girip kavanozu, kafa öne bakacak şekilde çevirin ve odadan çıkın; Maya, Ptah için dua etmeye başlayacak. Olaylar geçtikten sonra Ptah ile tüm seçenekleri seçerek konuşun. İlk geçidi açmaya yarayan anahtarın kalıbı metal işçisinde bulunmakta, anahtara ihtiyacımız var.

Sakhmet salonuna girin ve kavanozu sağ tarafa çevirip buradan çıkın. Cüce ile konuştuğunuzda, size boş bir kalıp verecek. Tekrar Sakhmet salonuna girin ve bu sefer kavanozu ön tarafa çevirip buradan çıkın. Ptah ile, anahtar hakkında konuşun. Lav havuzuna gidip boş kalıbı, havuza, daha sonra da örs kayasına yerleştirin. Sonunda ortaya lavdan bir obje çıkacak, onu alın. Sarkhmet salonuna dönün ve Sakhmet anahtarına lavdan yaptığınız objeyi kullanın. Sol tarafa dönük oyuğa bakın ve sopaya tıklayarak onu aşağı indirin.

Sakhmet benzeri, ikinci bir salon açılacak, içeri girip etrafı dolaştığınızda lambalarla aydınlatılmış ve üzerinde çizimler olan 4 oyuk göreceksiniz. Gözü kullanarak Orisis’isi koruyan 4 tanrıçayı inceleyin. Sarkhmet heykelinin yanına geri dönün. Heykelin temeline baktığınızda kare bir alan göreceksiniz. Temelin önündeki taş plaka çöküyor; taş plakaya hasarlı topu yerleştirin. Bu işlem kare alanı açacak. 4 tanrıçanın topunu alın. Sakhmet heykelinin karşına geçin (yüz yüze gelin) ve Bastet topunu sol alt oyuğa, Sakhmet topunu sol üst oyuğa, Wadjet topunu sağ üst oyuğa ve Sechemtet topunu sol üst oyuğa yerleştirin. Eğer hepsini doğru yere yerleştirirseniz, bir şey hareket edecek, buradan ayrılın. Diğer Sakhmet salonuna girip, Sakhmet ile konuşun. Konuşmalar sırasında size bir soru soracak, soruyu şu seçeneği seçerek yanıtlayın; He created... the world. Sorudan sonra Sakhmet, bir şeyler çalacak ve siz de aynısını çalmaya çalışacaksınız. 3 değişik ses bulunmakta; “vop” diye bir ses, metalik bir ses ve ıslık gibi bir ses. Hareket ederek müziği kesin ve etrafta dolanın. İçine su damlayan 3 tane oyuk göreceksiniz. Suların damlama hızları birbirinden farklı. Hızlara göre 3 değişik sesi ayarlamamız gerekiyor. Daha sonra, oyuklara objeler yerleştirerek müzik yapacağız. Sakhmet heykelinin karşına geldiğinizde, elinizdeki nilüferi sol alttaki oyuğa yerleştirin; bu, “vop” sesini yapacak. Yaptığınız müzik aletini sol üst oyuğa yerleştirin; bu, metalik sesi çıkartmamıza yarayacak. Sakhmet heykelinin karşına tekrar geldiğinizde, ayağının yanında bir kase göreceksiniz. Elinizdeki vazoyu (temizleme vazosunu) tabağa kullanarak kaseyi alın. Bu kaseyi, ıslık gibi sesi elde etmek için sağ üstteki oyuğa yerleştirmelisiniz. Eğer her şeyi doğru yaparsanız, kapı açılacak.

İçeri girdiğinizde bir sunak ve lav havuzunun ortasında yuvarlak ve üçgen şekiller göreceksiniz. Odanın her köşesinde, geometrik şekiller bulunmakta. Odadaki bulmacada amacınız (Ptah bahsetmişti bundan), yuvarlak objeleri daireler bulunan yerlere yerleştirerek ışıkları yakmak. Işıklar yandığında, rüzgar çıkıyor ve sunağın üzerindeki obje hareket ediyor. Çıkışın yakınındaki kare alanın karşısında durup, havayı kontrol etme büyüsünü sunağın ortasındaki topun üzerine kullanın. Böylelikle bu top, üçgen alanın üzerine çıkacak. Yuvarlak alanın önünde durup, büyüyü kare objenin üzerine kullanarak onu sunağın ortasına doğru hareket ettirin. Üçgen alanın ortasında durup, büyüyü tekrar kare objeye kullanın ve onu çıkışa doğru hareket ettirin. Yuvarlak alanın karşısında durup, büyüyü üçgen objeye kullanarak onu kare alanın karşısındaki duvara doğru hareket ettirin. Üçgen alanın karşısında durup büyüyü yuvarlak objeye kullanarak onu sunağa doğru hareket ettirin. Son olarak, üzerinde üçgen obje bulunan kare alanın karşısında durun ve büyüyü yuvarlak objeye kullanarak onu yuvarlak alana doğru hareket ettirin. Eğer her şeyi doğru yaparsanız, büyülü topu elde etmiş olacaksınız.

Büyülü topu aldıktan sonra Ptah’ın yanına geri dönün ve onunla konuşun; Ptah’ın eline, işçiler tarafından yapılmış bir top gelecek. Ptah size arıların büyülü balmumundan verecek. Lav havuzuna büyülü topu attıktan sonra Khaemouaset ile konuşun. Kiliseden çıkın ve bottaki adamla konuşarak Aswan’a gidin.
Chapter V: Aswan
Ouni ile konuştuktan sonra onun evine gidip Tuya ile konuşun. Tuya sormadan önce, ona Ptah’ın kilisesinden aldığınız kurumuş akrebi verin. Kırmızı mürekkebi boş papirüsü kullanarak iyileştirici formülü kopyalamamız gerekiyor. Diğer çalışma masasının sonuna gidin ve oradan boş papirüsü alın (içinde parşömen kağıdı bulunan vazonun solunda). Formüle yakın plan yapın ve boş papirüsü formülün altındaki boş alana yerleştirin. Calamus’u alıp onu kırmızı mürekkebin içine batırın ve daha sonra onu boş papirüse kullanın. Formülü kopyalayıp aldıktan sonra, onu Tuya’ya verin; Tuya formülü küçük bir heykelin içine koyacak. Bu küçük heykeli yakmamız gerekiyor. Tuya’nın arkasındaki çakmağı alın ve Tuya’nın biraz önce bulunduğu açık odadaki fırının yanına gidin. Ağacın altındaki ince dalları alıp onları fırına yerleştirin. Daha sonra çakmak ile ince dalları yakın ve fırının içine küçük heykeli kullanın. Yanmış Paser figürünü aldıktan sonra, Tuya’nın bulunduğu yere gidin ve sol taraftaki odaya girin. İçerideki paspası alın. Dışarı çıkıp Ouni ile konuşun. Sol tarafa dönün ve evler ile kayalıkların arasındaki taş ocağına gidin. İlerlemeye devam edip suyu alın (kavanozun içinde). Hendeğin sonunda, sol taraftaki kerestelerin yanına gidin ve yerdeki sopayı alın. Ateşin yanına gidip paspası ateşe kullanın. Ateşe yakın plan yaptığınızda, tuhaf bir objenin yandığını göreceksiniz. Paspasın sağ tarafına tıklayarak geride kalan külleri alın. Daha sonra biraz önce aldığınız sopayı kullanarak garip bıçağı alın. Sopayı kullandıktan sonra, sopa kavrulacak. Etrafınızda dönüp Ouni ile Nil’in suları hakkında konuşun. Taş ocağından çıktığınızda, bir demo ortaya çıkacak. Demodan sonra bottaki adamla konuşarak kasabanın girişine gidin.
Chapter VI: Memphis
Muhafızla konuştuğunuzda, size Khaemouaset’in burada olmadığını söyleyecek. Etrafınızda dönüp gölün bulunduğu alana gidin. Gölün sağ tarafına doğru gidip ilk ağacın yanındaki uzun sopayı alın. Son ağacın yanına gidip oradan da tabağı alın. Sepet yapan adamla konuştuktan sonra, suyun göle girdiği yere gidin ve genç kızla konuşun. Taşkını ortadan kaldırmak için, Isis’in alıcısını genç kıza getirmemiz gerekiyor.

Yuvarlak yapıya gidip yapının tepesine baktığınızda, bir kabartma göreceksiniz. Kabartmanın üzerine bir tane boş papirüs yerleştirin ve daha sonra üzerine közlediğiniz sopayı kullanın. Becerikli Maya sayesinde kabartmanın bir kopyasını alacaksınız. Sepet yapana adamın yanına gidip onunla tekrar konuşun ve ona biraz önce yaptığınız kabartmanın kopyasını verin. Tutkala ihtiyacı olduğunu, bunun içinde bir yumurta kullanacağını söyleyecek. Etrafınızda dönüp girişin sol tarafındaki duvara doğru ilerleyin. Yukarıda bir yuva göreceksiniz, onun altına gelecek şekilde yere tabağı yerleştirin. Uzun sopayı yuvaya kullanarak yumurtalardan birini aşağı, tabağın üzerine düşürün. Düşen yumurta paramparça olacak, onu alın. Sepet yapan adamın yanına geri dönüp ona parçalanmış yumurtayı verin. Ayrıca adama, yazması için kalemi de (ince sopa, calamus) verin. Kısa bir süre sonra hazırlanmış eser Inventory’nizde olacak. Genç kızın yanına gidip resmi ona verin. Şimdi bu resmi, gerekli yere koymamız gerekiyor. Yuvarlak yapıya gidin ve resmi, kabartmanın üzerine koyun. Ortaya bir pırıltı çıkacak, ona tıklayıp kutsal Isis’in alıcısını alın ve onu genç kıza götürün.

Isis ile konuştuktan sonra, ölülerin geçidinden geçeceksiniz; su sorununu çözebilecek tek kişi Orisis. Isis size sihirli bir ağ verecek. Sağ tarafa dönüp, adanın sonunda zambakların aştığı yere gidin. Zambak tohumlarını suya atıp diğer tarafa tıklayın. Sunağa geldiğinizde, bir bulmacayla karşılaşacaksınız. Bulmacadaki amaç, bu sunaktaki 3 taşı diğer adadaki sunağa taşımak. Bir seferde ancak bir taş taşıyabilmektesiniz. Nut Geb ile, Shu da Nut ile yan yana kalmamalı (bunlar taşların, yani taş tanrılarının isimleri). Bu bulmacayı kuzu, çoban ve kurt bulmacası gibi düşünebilirsiniz, mantık tamamen aynı. Nut’ı (en üstteki taş) alın ve sol tarafa dönüp onu diğer adadaki sunağa götürün. Taşların bulunduğu adaya geri dönüp, bu sefer Shu’yu (ortadaki taş) alın. Diğer adaya geçip, Shu’yu bırakın ve Nut’ı alın. Nut ile birlikte diğer adaya geçip, Nut’ı bırakın ve Geb’i alın. Geb’i diğer adaya götürüp, yanınıza taş almadan taşları aldığınız adaya geri dönün. Buradan son olarak Nut’ı alıp onu diğer adadaki sunağa götürün. Her şeyi doğru yaptığınızda, sol taraftaki adaya gidin (köprüden hemen önce). Buradan taşları alıp köprüden karşıya geçin. En sağdaki adaya gidip Isis ile konuşun.

Tekrar bir bulmacayla karşı karşıyayız. Bu bulmacada amaç Horus, şahin ve Set’e rehberlik etmek. Soldan sağa doğru adalara 1-5 arasında rakamlar verelim. Şu an 5. adada bulunuyoruz, buradan ayrılıp 4. adaya gidin (kaplumbağanın yanındaki). Siz 4. adaya gittiğinizde, kaplumbağa 2. adaya doğru hareket edecek. Sol taraftaki 1. adaya geçip, şahinin ortadaki adaya uçmasını sağlayın. Buradan 2. adaya geçip, kaplumbağayı 5. adaya hareket ettirin. Son olarak 5. adaya gidip, kaplumbağayı ortadaki adaya gönderin. Eğer her şeyi doğru yaptıysanız, şahin ve kaplumbağanın ortadaki adada buluşmış olması gerekiyor. Ortadaki adayı ve kaplumbağayı kullanarak diğer adaya geçin.

Adanın sol tarafında, suyun toplandığı yere gidin. Buranın karşısında, adanın diğer tarafında bulunan boş depoya su götüren bir kanal bulunmakta. Eğer diğer taraftan taş almadıysanız, buradan da taş alabilirsiniz (adanın sağ tarafında). İpi kontrol ettiğinizde, sağlam olduğunu göreceksiniz. Asılı sepetin içine taşları yerleştirip ipe tıkladığınızda, kanal yardımıyla boş depoya suyun dolduğunu göreceksiniz.
Chapter VII: Book of The Dead
Ayağımızı 7. bölüme basar basmaz bir bulmacayla karşılaşıyoruz. Sunakta 6 tablet bulunuyor, bunlarla oynayarak muhafızla eşlemeye çalışıyorsunuz. Oyma arının üzerine büyülü bal mumunu sürerek taş bulmacasını aktif hale getirin. 6 taş soldan sağa doğru şu şekilde; “neg eb ess ou et a.” Taşlardan şunlara basın; 1, 6 ve 4 (Negaou). İkinci muhafızın yanına gitmek için labirenti geçmemiz gerekiyor (ikinci test). Buradaki amaç, Ka ile birlikte labirentte ilerlemek ve aynı anda labirentin yukarısındaki çıkışa ulaşmak. Ortada 2 farklı labirent var, ama ikisi de birbirinin kopyası. Labirentin içindeki bazı alanlar bloke edilmiş durumda, bunlar ikinizin de ilerleyişini engelliyor. Unutmayın, ikinizde aynı anda çıkışa ulaşmalısınız. Aşağıdaki resim, bulmacanın çözümünde size yardımcı olacaktır.
Labirent yolları yukarıdaki gibi parçalara ayrılmış durumda. Resmi kullanarak, sırasıyla 2,1 ve 5. parçalara gelin. Daha sonra 9, 13, 9, 5 ve 1. parçalara geldiğinizde, Ka tıkanıp kalacak. 2, 3 ve 7. parçalara gelin. Siz tıkanıp kaldığınızda, Ka 2 kez ilerleyecek. 8. parçanın üzerine geldiğinizde, bu sefer Ka labirentte tıkanacak. Sırasıyla 4, 3 ve 7. parçalara gelin. Ka tıkanmış durumdayken, sırasıyla 8, 12 ve 16. parçalara gelin. Son olarak 15. parçaya gelip Ka ile aynı anda dışarı çıkın. İkinci testi de bu şekilde geçtikten sonra, sıra geliyor 3. muhafıza...

Küçük muhafız taşın ortasında, açık renkli muhafız da onun sağ tarafında bulunuyor. Papirüs altının sağ tarafında, altın ise taşın sağ tarafında bulunuyor. Lapis Lazuli, taş ile altının arasında bulunmakta. Tüye sahip olan muhafızı bulmamız gerekiyor (sanırım, “bu adam ne diyor” diyorsunuzdur). Bulmacadaki amaç, tüye sahip olan muhafızı bulmak. Verilenlere göre, doğru muhafızı seçmemiz gerekmekte. Altın, Lapis Lazuli ve papirüs muhafızları, küçük taş muhafızının sağ tarafında bulunmakta. Küçük taş muhafızı, soldan ikinci olduğuna göre, tüye sahip olan baştaki olmalı; baştaki muhafıza tıklayın (sol taraftaki).

Üzerinde 4 Tanrı’nın takımyıldızı bulunan 4 ayrı resim göreceksiniz. Herhangi 2 resmin önünde durun ve yukarıya, takımyıldızına bakın; takımyıldızını oluşturan noktaları inceleyin. Gökyüzündeki takımyıldızıyla eşleşen takımyıldızı haritasına gidin. Takımyıldızdaki 2 düz yıldız Horus’u, 2 düz olmayan yıldız da boğayı resmediyor. Orisis’in yanına gidip, onunla 2 kez konuşun; düşman ortaya çıkacak. Bıçağı Orisis’e verdiğinizde, Red düşmanınız olacak. Burada yapmanız gereken şey, Orisis’in talimatlarını izlemek. Orisis’ten Kyphi ve büyülü bir tütsü (uyku getiren bir tütsü) alacaksınız.

Genç tanrıçayla 2 kez konuştuğunuzda, dönmeniz için size gizli tarifi verecek. Sepete yapan adamla, daha sonra da kekeleyen adamla konuşun. Kekeleyen adam, onu iyileştirirseniz size tuz vereceğini söyleyecek. Değiş tokuş yapmaya yarayan mendili kekeleyen adama kullanıp, daha sonra da mendili sepet yapan adama kullanın. Böylelikle adamı kekelemekten kurtaracak ve tuzu alacaksınız. Sepet yapan adamla konuşarak biraz gülmek iyi gelecektir. Msn Happy

Küçük kiliseye, Khaemouaset’i görmeye gidin. Kapıdaki görevli yine bizi içeri almayacağınız söyleyecek. Kobra hipnozunu kullanarak onu tekrar hipnoz edin. İçeride Khaemouaset ile konuşup ona kutsal tarif ile tuzu verin. Demodan sonra tekrar Khaemouaset ile konuşun. Buradan çıkıp bottaki adamın yanına gidin ve Pi-Ramses’e gidin.
Chapter VIII: Pi-Ramses
İlerlediğinizde, sol tarafta Djer’i göreceksiniz, onunla konuşun. Küçük heykeli Djer’in üzerine kullandığınızda, şeytani güçleri serbest bırakacaksınız. Bunun üzerine muhafızla birlikte Tuya gelecek ve sizi tutuklayacak; hain olan kişi Tuya! Uyku getiren tütsüyü lambaya koyup evden dışarı çıkın; eğer başarısız olursanız, bir felaket olacağına dair bir öngörü göreceksiniz. Buradan ayrılıp Djer’in yanına gidin ve onunla konuşun. Buradan çıkın, sağ tarafa dönün ve sağdaki girişe doğru ilerleyin. Khaemouaset ile konuştuğunuzda, Tuya’ın, Set’in piyonu olduğunu öğreneceksiniz. Konuşma sonucunda bir yağmur büyüsü alacaksınız. Tuya ile yapacağınız savaş için, büyü çalışmanızda yarar var; büyüler hakkında geniş bilgiyi son bölümde bulabilrsiniz. Sağ tarafa, tapınağın girişine doğru ilerleyin. Tuğlacı adamla konuştuktan sonra tapınağa girin. Tuya iç odada bulunmakta ve yalnız kalmak istiyor. Rüya testini geçmemiz gerekmekte, işte cevaplar;
1. The beginning of your dream indicates that in 3 summers, the harvest will be particularly good.
2. You will lose your parents.
3. You will have the support of the gods and because of that, you will rise above common folk.
4. You will live an honest life.
5. You will gain authority over people.
Testi halledip tuğlacı adamla tekrar konuştuğunuzda, size bulduğu büyülü bir sandığı verecek; sandığı kime vermesi gerektiğiyle ilgili bir ses duyduğunu öğreneceksiniz. Tuya’nın yanına giderken dikkatli olmamız gerekiyor. Tapınağın içine girdiğinizde, bir adım atıp bekleyin. Sol tarafta oturan muhafız kafasını merkez yola çevirdikten kısa bir süre sonra uyuyacak. Bu sırada sağ taraftaki muhafız da sağ tarafından bir şeyler alacak ve yüzü sütunun arkasında kaybolacak. Sağ üstteki muhafız ise, tam bu sırada buradan uzaklaşacak. Bunları bekleyip, doğru zamanda ilerleyin.
Chapter IX: Duels at Pi-Ramses
Odaya doğru ilerlediğinizde, Tuya’nın sizi beklediğini göreceksiniz. Tuya birden düelloya başlayacak. Tuya’nın hangi büyüyü yaptığına dikkat edin (onu dinlemeniz gerekiyor). Onun yaptığı büyüye göre, siz de karşı koyacağınız büyüyü yapmalı (Inventory’nizden) ve bu büyüyü Tuya’ın üzerine kullanmalısınız. Sahip olduğunuz güçler ekranın köşesinde gösteriliyor, eğer kaybederseniz oyun otomatik olarak restart olacaktır. Aşağıda, Tuya’ın yaparken söylediği büyüleri ve bunlara hangi büyülerle karşı koyacağınızı bulabilirsiniz (ilki büyünün adı, yanındaki Tuya’ın büyüyü yaparken söyledikleri ve en sağdaki de hangi büyüyle karşılık vereceğiniz);
Burn – I obey magic, burn leave nothing but ashes. – Rain spell
Hypnosis – May the fire of the goddess Nehkbet turn you into slepp. – Purification Jar
Dead souls – Come ye dead souls, come unto this place ye know not. – Cobra of hypnosis
Ka – May the shadow of your ka be surronded and turn to stone. – Magic net
Lotus transformatino – I am the lotus nourished by the sun and inhaled by the nose of Re – Wadjet eye of clairvoyance
Magic net – Attendants of cords, bind my enemy. – Banner for wind
Bu şekilde onunla savaşıp onu yendiğinizde, Tuya yılana dönüşecek. Yılanı takip edin.
“?” ikonuna tıklayarak kurallar hakkında bilgi alabilirsiniz. Oyundaki son bulmacaya, yani düelloya geldik. Sıra sizdeyken, ya hareket edebilir ya da büyü yapabilirsiniz. Her yöne hareket edip büyü yapma olanağına sahipsiniz. Tuya, yani yılan ise, geri dışında her tarafa hareket edebiliyor. Etrafta gördüğünüz tüm alanlara (kare alanlara) büyü yapabilmektesiniz, orada biri olsa da olmasa da; maviler sizin yaptığınız büyüleri, kırmızılar ise yılanınkileri gösteriyor. Karşılıklı yapacağınız büyüler, alanları (büyülerin yapıldığı kare alanlar) etkisiz hale getirerek, bir tur için büyüye karşı bağışıklık kazanmanızı sağlıyor. Eğer kırmızı bir alana gelirseniz ölürsünüz. Yılan ise, mavi alanlardan birine geldiğinde bir parçasını oraya bırakıyor. Yani anlayacağınız, sizin bir tek şansınız varken, yılanın çok sayıda şansı var. Mouse’un sol tuşu Maya’yı hareket ettirmenize, sağ tuş ise büyü yapmanızı sağlıyor.

Oyun sırasında çok sayıda mavi alan yapmaya çalışmalısınız. Yılana yakın olmanızda da fayda var, böylelikle o geriye hareket edemediği için onu mavi alanların arasına sıkıştırabilirsiniz. Bu karşılaşmada neler yapacağınızı anlatmak gerçekten de çok uzun sürecektir. Ayrıca burada bir bulmaca olmaması sonucu, bu kavgada sizi yalnız başınıza bırakıyorum. Bol şans...

Yılanı da uzun bir uğraştan sonra hallettiğinizde, onu alıp büyülü sandığın içine koyun. Ana tapınaktan geçerek Paser’in yanına gidin. Bazı gürültüler duyacaksınız, tapınak tamamen boşaltılmış. Köşedeki çıkıştan çıktığınızda, Paser’ın avlusunda Djer’i göreceksiniz, onunla konuşun. İşçiler nehre, taşı görmeye gidecekler. Bu arada muhafız da buradan ayrılacak. Küçük heykele Wadjet eye büyüsünü, daha sonra da bıçağı kullanın. Heykelin içinde kurumuş akrep çıkacak. Bu akrep sayesinde, Paser’ı iyileştirecek ve bir zorlu Adventure’a daha son noktayı koymuş olacaksınız.
Son düzenleyen Blue Blood; 21 Şubat 2007 12:13