Arama

Euro NCAP - Tek Mesaj #1

RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
1 Mart 2008       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
logoeuroncap2007ge9

1997 yılında İngiltere'de kurulan Yeni Arabaları Değerlendirme Programı (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) şu anda Almanya, Fransa, İsveç, İspanya gibi bir çok ülke tarafından da destekleniyor.

Bu organizasyon yeni çıkan arabalara ön, yan ve yaya çarpışmaları sonucunda elde ettiği performansına göre yıldız veriyor. Yeni çıkan otomobillerin aldığı yıldızlar otomobil üreticileri ve alıcıları tarafından titizlikle takip ediliyor.

Çarpışmalar hangi hızlarda gerçekleşiyor?

*Önden çarpma testi: Otomobil saatte 64 kilometre hızla duvara çarptırılıyor. Bu sayede, 55 kilometre hızla giden iki otomobilin çarpışma etkisi belirleniyor.

*Yandan çarpma testi: Araç duran otomobile çarptırılıyor. Bu test 50 km/h'lik hızla sürücü kapısını kapsayacak şekilde otomobile çarpması anlamına geliyor.

*Yaya koruma testi: Euro NCAP’in çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcuların güvenliği değil yayalarında güvenliği araştırılıyor. Bunun içinde 40 km/h hızla giden otomobil bir mankene çarptırılıyor ve yayanın ne kadar yara alacağı tespit ediliyor.

*Direk testi: Sabit duran direğe otomobil yanal açıdan çarptırılıyor.

Bu belirtmiş olduğumuz testlerdeki başarı durumu baz alınarak araçlara yıldız veriliyor. Yapılan bu testler sonucunda otomobillerin aldığı puanlar yolcu güvenliği için 5 yıldız, yaya güvenliği için 4 yıldız üzerinden değerlendiriliyor. 1 yıldız çok kötü, 5 yıldızsa (yaya için 4 yıldız) mükemmel güvenliği belirtiyor.

Euro Ncap organizasyonu kurulduktan sonra Otomobil üreticileri çok daha sağlam ve güvenli araçlar üretmeye başladılar. Euro Ncap testleri otomobil alıcılarını da büyük oranda etkiliyor. Bu konuda çok açık örnekler mevcut. Sadece alıcıları değil üreticilerin de büyük kararlar vermesinde etkili oluyor. Örneğin 1998'de Rover 100 marka otomobilin bir yıldız alması bu aracın üretiminin durdurmasına sebep oldu.