Arama

Euro NCAP - Tek Mesaj #2

RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
3 Mart 2008       Mesaj #2
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Belirli aralıklarla, Avrupa ülkelerinde satılan araçların çarpışma testlerini gerçekleştiren Avrupa bağımsız yeni araç değerlendirme programı EuroNCAP, 8 yeni modelin çarpışma testini gerçekleştirerek bu araçlara ait raporunu yayınladı.

Diğer kurumlardan bağımsız olarak yolcu, çocuk ve yaya güvenliği konularında çarpışma testleri ve değerlendirme yapan EuroNCAP, Daihatsu Terios, BMW X3, Renault Kangoo, Citroen C5, Suzuki Splash, Nissan Navara, Mitsubishi L200 ve Isuzu D-MAX'in çarpışma testlerini gerçekleştirerek sonuç raporunu yayınladı. Test edilen modeller arasından bazıları beklenen güvenlik notunu alırken, bazı modeller ise güvenlik açıklarıyla hayal kırıklığı yarrattı.

İşte EuroNCAP'in çarpışma testine katılan yeni modeller:

Daihatsu Terios

Daihatsu'nun küçük 4x4 arazi aracı Terios, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız aldı.

daihatsuterios700273be2ap4

Daihatsu'nun küçük 4x4 arazi aracı Terios, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız aldı.

Terios, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil kalmadığı gözlendi. Önden darbe alan aracın yer zemininde ve arka koltuklarında kayma olduğu tespit edildi. Ön konsolda ve yan cephelerde ön tarafta oturanların bacakları için risk oluşturabilecek bölgelerin bulunduğu belirtildi.

Terios, yandan çarpışma testinde, test aracı üzerinde yan hava yastıkları bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

Terios, çocuk güvenliği testinde, kaza esnasında yolcu kabininin stabil kalamaması nedeniyle puan kaybetti.Yer zeminindeki oynama nedeniyle arka taraftaki ISOFIX bağlantı noktalarında oynama tespit edildi.Ön tarafa çocuk yolcu oturtulduğu zaman koltuğun daha geride bir pozisyona getirmesi gerektiği ve hava yastığının kapalı konuma getirilmesi gerektiği belirtildi. Hava yastığının kapatıldığı durumlarda hava yastığının açık yada kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye yetersiz bilgilendirildiği vurgulandı. ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin olması gerektiği konusunda uyarıldı.

Terios, yaya koruması testinde, maksimum puan aldı. Kaza esnasında tampon ve motor kapağında yayalara zarar verebilecek noktaların az olduğu vurgulandı.

Test Aracı Detayları :
Model : Daihatsu Terios 1.5l
Gövde Tipi : 5 kapı SUV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1190 kg

daihatsuterios7602147a7hc2

BMW X3

bmwx3700256acbko4

BMW'nin 4x4 arazi aracı X3, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı.

X3, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Ön konsolun sürücü ve ön tarafta oturan yolcu için risk teşkil ettiği belirtildi. Kaza esnasında sürücü ve yolcunun bel ve bacaklarında bir takım darbe izleri gözlendi.

X3, yandan çarpışma ve direk testinde, arka kapı mandallarının sıkıştığı gözlendi. Bu durum hakkında net bilgi edinilemediğinden, araç içerisindeki manken üzerinden alınan veriler yardımıyla değerlendirme yapıldı ve maksimum puan verildi.

X3, çocuk güvenliği testinde, önden ve yandan yapılan çarpışma testeleri esnasında, cansız manken üzerinden alınan veriler sayesinde üç yaşından ufak çocuklar için maksimum güvenlik sağladı gözlendi. Bu veriler sayesinde X3'e maksimum puan verildi. Ön tarafa çocuk yolcu oturtulmak istendiğinde, ön yolcu koltuğunda ISOFIX bağlantı noktaları var olduğu belirtildi. Ayrıca bu seçenek kullanıldığı zaman yolcu hava yastığının devre dışı kaldığı vurgulandı.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi konusunda uyarıldı.

X3, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle yaya güvenliği konusunda başarılı bulunmadı. Kaza esnasında yayaların kafa ve bacaklarına koruma sağlanamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : BMW X3, 2.0 diesel
Gövde Tipi : 5 kapı SUV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1745 kg

bmwx376025849dcr9

Renault Kangoo

renaultkango70028f172rw0

Renault'nun ufak MPV aracı Kangoo, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız aldı.

Kangoo, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Direksiyon dayanağı sürücü için muhtemel bir risk oluşturduğu belirtildi.Ayrıca Kangoo'nun sürücü ve yolcu için ğöğüs koruması yetersiz bulunarak marjinal olarak değerlendirildi.

Kangoo, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıklarının donanım seçenekleri arasında olmasına karşın, test aracında bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

Kangoo, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi. Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendi.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

Kangoo, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına maksimum koruma sağladığı gözlendi. Ancak motor kaputu üzerindeki çoğu noktanın kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : Renault Kangoo 1.5 dCI 'Expression'
Gövde Tipi : 5 kapı MPV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1429 kg

renaultkango7602908f1kb9

Citroen C5

citroenc57002a88eawj7

Citroen'in büyük aile aracı C5, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden beş yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız alarak güvenlik konusunda taviz vermediğini kanıtladı.

C5, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı. Sürücünün dizleri direksiyonun alt kısmında açılan airbag sayesinde kaza esnasında sıfır hasar aldı. Sürücü ve yolcunun baş kısmı için açılan airbag oldukça yüksek düzeyde koruma sağladı. Ayrıca kaza esnasında yolcunun dizleri ön konsoldan uzak kalarak oluşabilecek hasarların hiçbirine rastlanmadı.

C5, yandan çarpışma testinde, maksimum puan almayı başardı.

C5, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi. Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendi.Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

C5, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına maksimum koruma sağladığı gözlendi. Ancak motor kaputu üzerindeki çoğu noktanın kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : Citroen C5 2.0 diesel 'Dynamic'
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1608 kg

citroenc57602b57e2vd3

Suzuki Splash

suzukisplash7002eb9daqa7

Suzuki'nin süper mini aracı Splash, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız alarak güvenlik konusunda iddialı olduğunu kanıtladı.

Splash, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kalmayı başardı. Ön konsolun bazı noktalarının önde oturanların bacaklarında hafif tahribatlara yol açabileceği vurgulandı.

Splash, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıkları test aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

Splash, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi. Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendi.Ayrıca bu durumla ilgili bilgi notunun var olduğu ancak Avrupa'da kullanılan tüm dillerde yazılması gerektiği vurgulandı. Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

Splash, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına yüksek koruma sağladığı gözlenerek maksimum puan verildi. Ancak motor kaputu üzerindeki bazı noktaların kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi.

Test Aracı Detayları :
Model : Suzuki Splash 1.2 GLS
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1030 kg

suzukisplash7602fa832ht2

Nissan Navara

nissannavara700310c94dc2

Nissan'ın ticari Pick-UP aracı Navara, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden yarım yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız aldı.

Navara, önden çarpışma testinde, hava yastığının açılmasında yaşanan gecikme nedeni ile hayal kırıklığı yarattı. Kaza esnasında yolcu tarafındaki hava yastığının çok geç açıldığı gözlenirken, bu durumun yolcunun boynunda ciddi yaralanmalara sebebiyet vereceği belitildi. Kaza mankeni üzerinden alınan verilerde zaten bu durumu açıkça ortaya koydu. Ön konsolun bazı noktalarında kaza esnasında yolcuların bel, bacak ve ayaklarına zarar verici olduğu tespit edildi.

Navara, yandan çarpışma testinde maksimum puanla ayrıldı. Yan hava yastıkları test aracının üzerinde standart olarak bulunmaması nedeniyle değerlendirme yapılmadı.

Navara, çocuk güvenliği testinde, kaza esnasında önden ve yandan gelebilecek darbelere karşı üç yaşının altındaki çocuklara maksimum güvenlik sağladığı belirtildi. ISOFIX bağlantı noktalarının açıkça belirgin olmadığı gözlendi. Ön yolcu güneşliğinin içindeki airbag kullanım talimatında, çocuk yolcuların ön koltukta oturduğu zaman kaza esnasında tehlike altında olabileceği konusu açıkça belirtilmeli denildi.

Navara, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısına rağmen sınıfındaki diğer araçlara göre daha başarılı bulundu. Yetişkin birine kaza esnasında çarpılması durumunda motor kaputu üzerindeki bazı yumuşak bölgelerin koruyucu özellikte olduğu gözlendi. Aynı kazada çocuklar için tehlikenin daha yüksek olduğu gözlendi. Ön tamponun orta kısımlarını yanlara oranla daha zarar verici olduğu belirtildi.

Not: Euro NCAP, Nissan Navara'ya ait yeni çarpışma testinin ilerleyen zamanlarda yayınlanacağını açıkladı.

Test Aracı Detayları :
Model : Nissan Navara 2.5 diesel
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008

nissannavara76032b301zx9

Mitsubishi L200

mitsubishil20070033994ajb9

Mitsubishi'nin ticari Pick-UP aracı L200, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı.

L200, önden çarpışma testinde, test mankeni üzerinden alınan verilerde, kaza esnasında sürücü göğüs kafesinde yaralanmaya neden olabilecek tahribat saptandı. Ön konsolun yapısının bacaklar ve ayaklarda yaralanmalara sebep olabileceği belirtildi.

L200, yandan çarpışma testinde maksimum puanla ayrıldı. Yan hava yastıkları test aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

L200, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda güvenlik açısından sakıncalı bulundu. Airbagin çocuk yolcular için zarar verici olabileceği belirtildi. Ayrıca bu bilginin araç içerisinde açıkça belirtilmediği de gözlendi. Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

L200, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle güvensiz bulundu. Ön tampondaki yumuşak iki bölge haricide geriye kalan bölümlerin bir yayaya çarpılması durumunda zarar verici olabileceği vurgulandı.

Test Aracı Detayları :
Model : Mitsubishi L200 Double Cab 2.5 DI-D
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1880 kg

mitsubishil200760343e92yr4

İsuzu D-MAX

isizudmax70035248dce1

Isuzu'nun ticari Pick-UP aracı D-MAX, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden bir buçuk, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden iki yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı.

D-MAX, önden çarpışma testinde, yolcu bölümünde oldukça dengesiz olduğu gözlendi. Sürücünün baş korumasının oldukça güçsüz olduğu tespit edildi. Kaza esnasında mankenin üzerindeki sensörler, boyun ve göğüs bölgesinde ciddi yaralanmalar olabileceğini ölçtü. Ön konsolun yapısının bacaklar ve ayaklarda ciddi yaralanmalara sebep olabileceği belirtildi.

D-MAX, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıkları test aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı.

D-MAX, çocuk güvenliği testinde, 3 yaşının altındaki çocuklar için belirlenen güvenlik sınırını aştı. Bu durumun kaza esnasında ufak çocuklar için zarar verici olabileceği belirtildi. Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği konusunda uyarıldı.

D-MAX, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle güvensiz bulundu. Bir yayaya çarpılması sonrası oluşabilecek hasarlarda yetişkinler için bacaklar, çocuklar için ise kafa kısmında ağır hasara sebebiyet verilebileceği belirtildi. Ayrıca motor kaputunun verebileceği hasarların yüksek olduğu vurgulandı.

Test Aracı Detayları :
Model : Isuzu D-MAX / Rodeo 2.5 dizel crew cab, LHD
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1875 kg

isizudmax76035c726cr3