Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Uçaklar nasıl uçar?

  • ucak havada nasil ucar
  • ucak nasil ucar
  • ucaklar nasil ucar
3
  • 3 Gönderen volture
18 Ekim 2008 15:51   |   Mesaj #1   |   
volture - avatarı
VIP "Ipıslak Balık"
ist/sak

26241
2.506 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 17-03-2007
Uçakların uçmasını, havada tutunmasını, ilerlemesini sağlayan unsurlar vardır. Bunlar gerçekleşmezse uçaklar uçamazlar.
Bunlar;
- Lift (Kaldırma kuvveti)
- Center of Gravity& Weight. (Ağırlık merkezi &Ağırlık)
- Drag (Geri sürükleme)
- Thrust (İtme).
Bu kuvvetler biribirini tamamlayarak uçakların uçmasını sağlar. Örneğin; kanatlar havada tutunmayı, motorlar ileri geri hareket etmeyi sağlar. Uçakların uçması Bernoulli prensibine dayanır. Bir akışkanın, (bu gaz veya sıvı olabilir) hızı arttıkça basıncı düşer. Bu ilkeden yola çıkarak, uygun kanat yapısını da buna ilave edersek, hava akımını kaldırma kuvvetine çevirmiş oluruz. Ancak bu kaldırmanın olabilmesi için de hava akımını ve itmeyi sağlayacak motora ihtiyaç vardır. Bunların yanısıra aerodynamic bir yapıya, kumanda yüzeylerine ve iniş takımlarına da ihtiyaç vardır.
Şimdi gelelim kaldırma kuvvetine (lift): Bir uçakta kanat yapısını inceleyecek olursak, su damlasını andıran bir yapısı olduğunu görürüz. Ancak, kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar.
Şöyle ki; kanat yüzeyinin önüne çarpan hava akımı, kanadın üst yüzeyi daha kavisli olduğu için, hızlı bir şekilde, alt yüzey ise daha düz olduğu için, üste göre yavaş hareket eder. Bu da yüksek bir basınç oluşumuna neden olur ve bir kaldırma kuvveti meydana gelir.
Fakat bir uçağın kanadında oluşan bu kaldırma kuvvetinde uçağı havada tutabilmesi için de, uçak havalanma esnasında iken kaldırma kuvvetinin uçağın ağırlığından fazla olması, düz uçuşta ise eşit olması gerekir.
Kanat yapıları uçakların hızına göre değişir. Örneğin; düşük süratli uçaklarda kanat kısmı daha kavisli ve büyüktür. Çünkü kavis arttıkça drag (geri sürükleme) artar. Onun içindir ki yüksek süratli uçaklarda drag’ı önlemek ve hızı azaltmamak için, kanat üst yapısının kavisi daha azdır. Bu yüzden özellikle savaş uçaklarında kanattaki kavisler ve kalınlıkları daha azdır...
Onun içindir ki sürate ve amaca uygun olarak her uçak için ayrı özellikte kanat yapıları geliştirilmektedir.
adsız, _KleopatrA_ ve batuhanbozkurt bu mesajı beğendi.
Chelsea_Eny
24 Kasım 2011 19:07   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Uçak nasıl uçar? - UZMANTV
İzleyin.
busenaz
13 Ocak 2013 17:13   |   Mesaj #3   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
kanatlari olmazsa ucamaz zaten

---------- Mesaj tarihi 15:13 ---------- Önceki mesaj tarihi 15:12 ----------

baska cevaplar yokmu?
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Uçaklar nasıl uçar? Konusuna Benzer Konular

Uçaklar nasıl uçar?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 12
Son Mesaj: 1 Mart 2014 16:41
Uçaklar hakkında bilgi verir misiniz?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 5
Son Mesaj: 27 Mart 2013 15:00
Uçaklar nasıl havada kalır?
Gönderen: Misafir 249 Forum: Soru-Cevap
Cevap: 1
Son Mesaj: 8 Nisan 2010 19:54
Uçaklar Arkalarında Niçin Bulut Bırakırlar?
Gönderen: ThinkerBeLL Forum: Bunları biliyor musunuz?
Cevap: 0
Son Mesaj: 18 Mart 2009 21:27
Kuşlar Nasıl Uçar?
Gönderen: B.L.A.C.K Forum: Bunları biliyor musunuz?
Cevap: 0
Son Mesaj: 12 Ekim 2008 21:05
Sayfa 0.198 saniyede 12 sorgu ile oluşturuldu