Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Modern şiir geleneğinin özellikleri nedir?

  • modern siir
  • modern siir gelenegi
  • modern siir ozellikleri
Ziyaretçi
Cevaplanmış   |    18 Aralık 2008 20:53   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
madern şiir geleneginin özellikleri? lutfen yardım edın yha
En iyi cevap MesirKentli tarafından gönderildi

Çok fazLa özeLLiği yok.. Kabaca bir tanım yapmak ve özeLLikLerini beLirtmek gerekirse;

Türk şiiri Tanzimattan sonra Batı şiiri iLe karşıLaşmış ve Batı şiirinde yeni nazım şekiLLeri görmüştür. ŞairLerimiz hem bu nazım şekiLLerini kuLLanmışLar hem de serbest şiir adı veriLen yeni bir nazım şekLi ortaya çıkarmışLardır. Bu dönemde divan şiiri tükenmeye başLamış ve yeni bir şiir anLayışı ortaya çıkmıştır.

ÖzeLLikLeri :

-DiLi sade ve anLaşıLırdır.
-Modern şiirde nazım birimi mısradır ; fakat beyitLer , dörtLükLer ve bentLerLe de şiirLer yazıLabiLir.
-Modern şiirde öLçü serbesttir.
-Modern şiirLerde kafiye ve rediften ziyade ses zenginLiğine önem veriLir; fakat şair isterse bunLarı kuLLanabiLir..
-Modern şiirde konu sınırsızdır. Her şey şiirin konusu oLabiLir
-Modern şiirde beLLi bir nazım şekLi yoktur; fakat sone ve terzarima gibi nazım şekiLLeri Batı edebiyatından aLınıp kuLLanıLmıştır.
-Modern şiir herkese (haLka ve yüksek zümreye) hitap edebiLir..

MesirKentli
18 Aralık 2008 21:01   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Çok fazLa özeLLiği yok.. Kabaca bir tanım yapmak ve özeLLikLerini beLirtmek gerekirse;

Türk şiiri Tanzimattan sonra Batı şiiri iLe karşıLaşmış ve Batı şiirinde yeni nazım şekiLLeri görmüştür. ŞairLerimiz hem bu nazım şekiLLerini kuLLanmışLar hem de serbest şiir adı veriLen yeni bir nazım şekLi ortaya çıkarmışLardır. Bu dönemde divan şiiri tükenmeye başLamış ve yeni bir şiir anLayışı ortaya çıkmıştır.

ÖzeLLikLeri :

-DiLi sade ve anLaşıLırdır.
-Modern şiirde nazım birimi mısradır ; fakat beyitLer , dörtLükLer ve bentLerLe de şiirLer yazıLabiLir.
-Modern şiirde öLçü serbesttir.
-Modern şiirLerde kafiye ve rediften ziyade ses zenginLiğine önem veriLir; fakat şair isterse bunLarı kuLLanabiLir..
-Modern şiirde konu sınırsızdır. Her şey şiirin konusu oLabiLir
-Modern şiirde beLLi bir nazım şekLi yoktur; fakat sone ve terzarima gibi nazım şekiLLeri Batı edebiyatından aLınıp kuLLanıLmıştır.
-Modern şiir herkese (haLka ve yüksek zümreye) hitap edebiLir..
Keten Prenses bu mesajı beğendi.
Ziyaretçi
4 Ocak 2009 17:33   |   Mesaj #3   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
MODERN ŞİİRİN GENEL ÖZELLİKLERİ MADDELER HALİNDE NAZIM BİRİMİNİ NAZIM ÇEŞİTLERİNİ GENELDE HANGİ UYAKLARLA KULLANILDIĞI ÖLÇÜSÜNÜN NE OLDUĞU DİLİNİN NASIL BİR DİL OLDUĞU ŞİİRLERİN KONULARININ NE OLDUĞU GEREKLİİİİİ


SALI GÜNÜ SINAVIM VAR ACİLLLLLL
4 Ocak 2009 17:48   |   Mesaj #4   |   
Yavru_Aslan - avatarı
VIP Sol Yanımın Sahibi
İstanbul

27550
1.367 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 23-07-2008
Alıntı
MesirKentli adlı kullanıcıdan alıntı

Çok fazLa özeLLiği yok.. Kabaca bir tanım yapmak ve özeLLikLerini beLirtmek gerekirse;

Türk şiiri Tanzimattan sonra Batı şiiri iLe karşıLaşmış ve Batı şiirinde yeni nazım şekiLLeri görmüştür. ŞairLerimiz hem bu nazım şekiLLerini kuLLanmışLar hem de serbest şiir adı veriLen yeni bir nazım şekLi ortaya çıkarmışLardır. Bu dönemde divan şiiri tükenmeye başLamış ve yeni bir şiir anLayışı ortaya çıkmıştır.

ÖzeLLikLeri :

-DiLi sade ve anLaşıLırdır.
-Modern şiirde nazım birimi mısradır ; fakat beyitLer , dörtLükLer ve bentLerLe de şiirLer yazıLabiLir.
-Modern şiirde öLçü serbesttir.
-Modern şiirLerde kafiye ve rediften ziyade ses zenginLiğine önem veriLir; fakat şair isterse bunLarı kuLLanabiLir..
-Modern şiirde konu sınırsızdır. Her şey şiirin konusu oLabiLir
-Modern şiirde beLLi bir nazım şekLi yoktur; fakat sone ve terzarima gibi nazım şekiLLeri Batı edebiyatından aLınıp kuLLanıLmıştır.
-Modern şiir herkese (haLka ve yüksek zümreye) hitap edebiLir..


Buyrun Üstte Yazıyo
Misafir
15 Aralık 2009 18:23   |   Mesaj #5   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
-DiLi sade ve anLaşıLırdır.
-Modern şiirde nazım birimi mısradır ; fakat beyitLer , dörtLükLer ve bentLerLe de şiirLer yazıLabiLir.
-Modern şiirde öLçü serbesttir.
-Modern şiirLerde kafiye ve rediften ziyade ses zenginLiğine önem veriLir; fakat şair isterse bunLarı kuLLanabiLir..
-Modern şiirde konu sınırsızdır. Her şey şiirin konusu oLabiLir
-Modern şiirde beLLi bir nazım şekLi yoktur; fakat sone ve terzarima gibi nazım şekiLLeri Batı edebiyatından aLınıp kuLLanıLmıştır.
-Modern şiir herkese (haLka ve yüksek zümreye) hitap edebiLir..

acil 112 ))) msnem erkek eklesin beni bende erkekim lütfen kızlar eklemesin tacettin_321@hotmail.com
Misafir
21 Aralık 2009 18:06   |   Mesaj #6   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Misafir
8 Ocak 2010 20:26   |   Mesaj #7   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
lutfen bana acıl olarak batıdan alınan nazım şekilleri ni yani sone,tarzarima,triyole
_KleopatrA_
8 Ocak 2010 20:30   |   Mesaj #8   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

lutfen bana acıl olarak batıdan alınan nazım şekilleri ni yani sone,tarzarima,triyole

…Sone…
(Nazım Biçimleri)

İlk iki bendi dörtlük, son iki bendi üçlük on dört mısradan oluşan nazım şekli. Önce İtalyan edebiyatında kullanılmış, sonra Fransız edebiyatına, oradan da diğer Avrupa edebiyatlarına geçmiştir. Edebiyatımızda ilk Cenab Şahabeddin’in sone şeklinde şiir yazdığını görüyoruz. Servet-i Fünûn şairlerinin hemen hepsi bu nazım şeklini benimser.
Sone kafiye sistemi üçe ayrılır:
1. İtalyan tipi: Kafiye şeması abba, abba, ccd, ede
2. Fransız tipi: Kafiye şeması abba, abba, ccd, eed (İtalyan ve Fransız tipi sone arasındaki tek fark son üçlüğün düzenindedir.)

3. İngiliz tipi: Mısra sayısı değişmemekle beraber ilk on iki mısra tek bir bend, son iki mısra da ayrı bir bend halinde yazılırlar.


Özellikleri:
1. Genel olarak kısa şiir, türkü demektir.
2. 14 mısradan oluşan ve daha çok lirik konuların işlendiği bir nazım şeklidir.
3. İlk iki bent dörder, son iki bent üçer mısradır.
4. Kafiye örgüsü şöyledir. abba abba ccd ede
5. Türk şairleri sonenin kafiye örgüsünde serbest hareket etmişlerdir.
6. Edebiyatımıza Servet-i Fünun döneminde Fransız Edebiyatı etkisiyle geçmiştir.
7. Tevfik Fikret ve Cenap Şehabettin bu türün örneklerini çok vermişlerdir.

KUŞLAR
Bütün yaz bahçelerde ötüşen minimini
Kuşların o sevdalı sesleri işitilir
Onların Allah yollar sularını, yemini,
Onlar yalnız uçmayı ve ötmesini bilir.

Biri bir dalda yorgun, bir çılgın, havada
Biri daha ötede öter, durmadan öter
Akşam olunca döner, birleşirler yuvada
Melekler bu yuvayı kanatlarıyla örter

Gönül sen de kaygısız, bu kuşlara benzersin
Dilerim Allah’ımın rahmeti eksilmesin
Baharın bu zavallı kuşları üzerinden

Onlar baharın ruhu, kırların neşesidir
O sevdalı kuşların musikisi, sesidir
Bana şiirlerimin ahengini öğreten

A. Kutsi Tecer


…Terza Rima…
(Nazım Biçimleri)

Terza Rima üçer mısralık bentlerle yazılmış bir nazım şekilidir. Bent sayısı belirsizdir. Tek bir mısra ile sona erer. Kafiye şeması şöyledir: Aba bcb cdc ded e. İlk olarak İtalyan edebiyatında görüldü. Dante İlahi Komedya’sını bu nazım şekliyle yazdı. Edebiyatımızda terza rima’yı Tevfik Fikret, Şehrâyîn adlı tek şiirinde denemiştir. 1908’den sonra pek kullanılmamıştır. Bu biçimde yazılmış kısa şiirlerin son mısrasının kuvvetli olmasına dikkat edilir.

1. İtalyan edebiyatı’na mahsus bir nazım şeklidir.
2. Üçer mısralık üç bent ve sonda yer alan tek mısradan oluşur. Yani Üç dizeli bentlerden oluşur, son bent tek dizeden meydana gelir.
3. Kafiye düzeni, örüşük kafiyedir; aba, bcb, cdc, d şeklindedir.
4. Dante’nin İlahi Komedyası terza-rima örneğidir.
5. Edebiyatımızda terza-rimayı ilk önce Servet-i Fünûncular kullanmıştır.
6. Servet-ı Fünun şairleri tarafından batıdan alınarak edebiyatımıza kazandırılmış nazım biçimidir.

Not: Terza-rimaya uyak düzeni nedeniyle örüşük uyak da denilir.


Triyole, on mısralı bir nazım şeklidir. Önce iki mısralı kısım, sonra dörder mısralı iki kısım gelir. Birinci kısmın ilk mısrası birinci dörtlüğün sonunda, yine birinci kısmın ikinci mısrası ikinci dörtlüğün sonunda tekrarlanır. Dört mısralı kısımlarda, eklenen mısraların ilk üç mısra ile anlam bütünlüğü sağlaması gerekir. Kafiye şeması şöyledir: Ab aaaa bbbb. Örnek:
  • Yüzünde hasta-i sevdâ gibi melâlet var,
  • Nedir bu hâl-i perişanın ey hilâl-seher?
  • Sabâh-ı feyz-i bahâride mübtesem ezhâr
  • Çemen çemen mütemevvic nesîm-i anber-bâr:
  • Niçin? Ben anlamadım kimden etsem istifsâr?
  • Yüzünde hasta-i sevdâ gibi melâlat var!
  • Dem-i seherde yanında şu parlayan ahter
  • Hazan içinde solan bir çiçek gibi dil-ber
  • Sürûr fec ile şâdân iken bütün yerler,
  • Nedir bu hâl-i perişanın ey hilâl-i seher?
Tahsin Nuhid
Misafir
23 Eylül 2010 21:24   |   Mesaj #9   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
ya biri şiirin tanımını yapabilir mi? acilll
Misafir
24 Kasım 2010 22:40   |   Mesaj #10   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
slm
ben modern siir geleneginin tam olarak tanimini istiorum lutfenn aciiiiiiiiilllllllllln
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Modern şiir geleneğinin özellikleri nedir? Konusuna Benzer Konular

Toplumcu gerçekçi şiir özellikleri nedir?
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 18
Son Mesaj: 8 Ocak 2015 20:36
Halk şiiri ve modern şiir nedir, örnek verir misiniz?
Gönderen: alican-52 Forum: Soru-Cevap
Cevap: 9
Son Mesaj: 22 Şubat 2012 21:25
Modern şiir geleneğine ait aşk şiiri örnekleri var mı?
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 5
Son Mesaj: 5 Nisan 2011 16:57
Cevap: 0
Son Mesaj: 29 Nisan 2010 14:32
Modern döneme ait şiir örneği verebilir misiniz?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 1
Son Mesaj: 4 Aralık 2009 22:25
Sayfa 0.398 saniyede 13 sorgu ile oluşturuldu