Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Afiş nasıl yapılır?

Bu konu Soru-Cevap forumunda agahbaba tarafından 30 Mart 2009 (18:01) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
126057 kez görüntülenmiş, 49 cevap yazılmış ve son mesaj 8 Mayıs 2014 (16:44) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 3.71  |  Oy Veren: 14      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 30 Mart 2009, 18:01

Afiş nasıl yapılır?

#1 (link)
agahbaba
Ziyaretçi
agahbaba - avatarı
afiş nasıl yapılır
En iyi cevap _KleopatrA_ tarafından gönderildi

AFİŞ
Afişler, tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu grafik ürünlerdir. Kübizim, Dışavurumculuk, Art Nouveau, Art Deco, Bauhaus, Uluslararası Tipografik Stil gibi modern sanat ve tasarım akımlarının çağdaş Afiş dilinin gelişiminde büyük etkisi olmuştur.
1798’de Alois Senefelder’in taş baskı tekniğini buluşundan sonra geliştirilen renkli taş baskı teknikleri,afişin sanatsal bir yapı kazanmasında önemli bir rol oynamıştır.Çağdaş afiş tasarımının ilk temsilcileri; Jules Cheret ve Henri de Touleouse-Laurrec’dir. 20. yy.ın önemli afiş sanatçıları arasında; Alphonse Mucha, El Lissitzky, Laszlo Moholy-Nagy, Josef Müler-Brockmann, Herbert Matter, Henry Tomaszewski, Jan Lenika, Saul Bass ve Milton Glaser’i saymak mümkündür.
Büyük boyutlu dış mekan afişleri, duvar yüzeylerine ve ilan panolarına asılır. İç mekan afişleri ise lobi, salon ve koridorlarda kullanılmak üzere daha küçük boyutlarda hazırlanır. Dış mekan afişlerinin izlenme süresi kısadır. Buna karşın iç mekan afişleri daha uzun süre incelenbilir. Afişin izlenme süresi tasarım,tasarım sürecinde dikkate alınması gereken bir kriterdir.

Afişler üç ana gruba ayrılır:
Reklam Afişleri:
Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afilşlerdir. Beş sektörde yaygın olarak kullanılır.
-Moda
-Endüstri
-Kurumsal reklamcılık
-Gıda
-Tuzim
Kültürel Afişler: Festival, seminer, sempozyum, balo, konser, sinema, tiyatro, sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer.

Sosyal Afişler: Sağlık ,ulaşım,sivil savunma,trafik çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanısıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır .


AFİŞ TASARIMINDA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ


Mesaj:

Tasarımcı; afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalıdır, verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel bir sistem olşturmalıdır.

Mesaj-İmge Bütünlüğü:

Tasarıma temel oluşturan düşüncenin fotograf yoluyla mı, illustrasyonla mı, yoksa salt tipografi ile mi daha etkili bir biçimde vurgulanacağı arştırılmalı; mizahi, trajik ya da soyut imgelerden hangisinin anlatımı daha güçlendirdiği belirlenmelidir.

Sözel Hiyerarşi:
Tasarımcı,afişte yer alan başlık, alt başlık, slogan gibi sözel bilgiler arasında – izleyiciyi mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kurmalıdır.

Farkedilirlik:
Bazı afişler yukarıda saydığımız kriterlere uygun gibi görünseler de, etkisiz ve yavan olabilmektedirler. Böyle bir sonucu engelleyecek tek şey tasarımcının hayal gücüdür. Yaratıcı düşünce ve buluşun hiçbir kuralı yoktur. Buluş ve yaratıcılık içeren her şey, afiş tasarımınıda yansıtılabilir. Çünkü bir afiş için en önemli kriter farkedilebilmektir.

Afişteki imgelerin düzenlenmesinde şu öneriler yararlı olabilir:

1- Afişteki imge sayısı üç, iki hatta mümkünse bir ile sınırlandırılmalıdır. Başlık ya da slogandan oluşan tipografik unsur, fotograf ya a illüstrasyon ve zemin (fon) afiş üzerinde üç farklı imge olarak algılanır.
2- Afişteki sözel unsurlar mümkün olduğunca azaltılmalıdır. 3, 4 ya da 5 sözcükten oluşan başlık ve sloganlar; mesajı daha çabuk iletir. Sözel mesaj on sözcüğün üstüne çıktığında, okuma zorluğu başlar. Amerikan Reklamcılık Enstitüsü'ne göre bir dış mekan afişi, ana düşünce ve mesajını en çok altı saniye içinde iletebilmelidir.
3- Fotograf ya da illüstrasyon, afiş üzerinde mümkün olduğunca büyük bir ölçekte kullanılmalıdır. İmgeyi bütünüyle göstermek her zaman gerekmeyebilir. Sözel unsurlar ve imgeler arasında açıklayıcı, destekleyici, yorumlayıcı ya da kontrast oluşturan bir ilişki kurulmalı, yazı ile görüntü birbirini yavan bir şekilde tekrar etmemelidir
5- Süslü ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir.
6- Renkler geniş yüzeyler halinde kullanılmalı, parlak ve canlı renkler tercih edilmeli ve renkler arasında güçlü kontraslar oluşturulmalıdır.
Rapor Et
Reklam
Eski 30 Mart 2009, 22:52

Afiş yapmak

#2 (link)
MesirKentli
Ziyaretçi
MesirKentli - avatarı
Merhabalar bu makalede etkili ve göze hitap eden afiş tasarımı nasıl yapılır, örneklerle size anlatacağım ve dünya çapında üne kavuşmuş sinema afişlerinden örnekler vereceğim.
Bu makalede konuya teknik anlamda girmeyeceğim, daha çok bilgilendirme amaçlı ve tasarıma ilgili olan arkadaşları yönlendirmek ve bilgilendirmek amaçlı bir yazı olacak. Öncelikle şunu açık yüreklilikle belirtmeliyim ki; tasarım yapmak için çok fazla bilgiye ya da teknik bilgiye sahip olmanı gerekmiyor. Çok basit düşünerek; çok etkili tasarımlar yapabilirsiniz. Günümüzdeki tasarımlar çok sadece ve etkileyici oluyor. Çok ünlü tasarımcılar bile artık sadelik ve anlaşılırlık üzerine tasarımlarını yapıyorlar. Bu yüzden kendinizi fazla kasmadan, enerjinizi doğru alana yönlendirerek, çok etkili tasarım yapabileceğinize inanmalısınız.
Peki hiç tasarım bilmiyorsunuz ve tasarıma meraklısınız ne yapmanız gerekir? Sanırım zor bir soru oldu. Tamam tamam telaşlanmayın ben size tüyo vereceğim. Pazarlamada ve İletişimde gerilla taktikleri vardır. Yani müşteriye ürünü satmak için pazarlamacı ya da firma elinden gelen her yöntemi kullanır ve başarılı olur. Peki pazarlamada ve iletişimde gerilla taktikleri oluyor da tasarımda neden olmasın. Evet tasarıma başlamadan belirli bir plan doğrultusunda hareket etmelisiniz ve belirli hedefleriniz olması gerekmektedir. Şimdi bunlar nelerdir öğrenelim:

1. Araştırma Süreci: Ana konumuz Afiş tasarımı; fakat neticede tasarım yapacaksınız ve hangi tasarımı yaparsanız yapın, ilk başta araştırmanız gerekmektedir. Kafanıza göre tasarım yapmaya kalkarsanız başarı şansınız sıfırdır. O yüzden tasarıma başlamadan önce iyi bir araştırma süreci geçirmeniz gerekmektedir. Örneğin afiş tasarımı yapacaksanız, o zaman sinema sitelerine girip afişler nasıl tasarlanmış, renkler nasıl kullanılmış, hangi fontlar kullanılmış, efektler nasıl kullanılmış bunlar iyi analiz etmeniz gerekmektedir. Bu araştırma sürecini tamamladıktan sonra kafanızda ne yapmanız gerektiğini canlandırma yeteneğine kavuşacaksınız.
2. Teknik Bilgi: Tasarım yapmak için bazı tasarım programlarını iyi kullanmak zorundasınız ve bu programları hiç bilmiyorsanız ben size birkaç örnek vermek istiyorum: Adobe Photoshop Cs4, Illustrator Cs4, Fireworks Cs4 gibi tasarım programları işinizi mükemmel şekilde görür. Programları edindikten sonra, internetten kaynaklardan ve e-booklardan yararlanarak bu programları iyi bir şekilde kullanabilirsiniz. Programları öğrendikten sonra 2. aşama ise tekniklerinizi geliştirmek, bunun için de www.pixel2life.com gibi siteleri ziyaret ederek teknik bilgilerinizi,ordaki örneklere resimli bakarak geliştirebilirsiniz.
3. Uygulama Süreci: Tasarımları incelediniz ve teknik bilginiz de yeterince var, şimdi tasarıma geçmek istiyorsunuz ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz, işte gerçek tasarım problemi. ama neyse ki hayatımızda renkler var. Şimdi başlamanız gereken tek nokta var, o da renk seçimi. Yani yapacağınız tasarım için zemin rengi ve görsel malzeme renkleri ve font renklerini belirlemeniz gerekmektedir. Örneğin beyaz zeminli bir tasarıma siyah illustrasyon ya da daha koyu giri bir görsel tasarım kullanabilirsiniz. Font seçerken de açık mavi ya da kırmızı tonlarda font kullanabilirsiniz ki bu renkler birbirleriyle çok uyumludur.

Örnek bir afiş tasarımı
Örnek olarak bir savaş filmi afişi tasarlayacağız ve kafamızda canlandıralım. Savaş filmi olduğuna göre hemen renkleri düşünelim, tabiki bir çoğunuz askeri renklerin tümünü kafanızda canlandırdı. İşte olay bu, tasarımı öğrendiniz, daha sonra görsel malzeme seçimi ve aklımıza hemen savaş araçları geliyor değil mi: Uçak, tank, tüfek, top vs. Ve insan yüzleri, asker giyimli insanlar gibi, peki bütün bunları afişimize nasıl yerleştireceğiz?
Öncelikle filmimizin ismi Er Rayn’ı Kurtarmak olsun. Bu filmin afişini solda görmektesiniz, inanın bundan çok daha güzel tasarımlar yapabilirsiniz ki Hollywood böyle bir tasarım yapıyorsa bence kendinize güvenin.
Yukardaki tasarımda oyuncuların asker giyimli resimleri koyulmuş ve background üzerine eritme tekniği uygulanmış ve şafak arka zemin yani biz buna background diyoruz ve alt kısım siyah belirlenerek filmin ismi yazılmış ve diğer detaylar. Alın size afiş tasarımı bu kadar basit, aslında olay burda bitiyor. Sade, anlaşılır ve çok etkili olması. Biz Er Rayn’ı Kurtarmak değilde, Savaşan Kartallar diye bir film afişi yapalım: işin içinde kartal olduğuna göre background’u koyu mavi seçelim ve işin içinde plotlar olduğu için, kask takmış ve kokpitte oturan bir savaş plotunun kafası büyük bir şekilde afişin ortasına yerleştirelim. Kaskının üzerine kartal resmi eritelim ve afişin üst kısmının orta bölümüne filmin ismini yazalım ve alt kısma herhangi bir renkle, siyah, gri, beyaz yarım zemin atıp yazı karakterleriyle oyuncuları ve diğer detayları yazabiliriz.
Yukardaki anlatım biraz kabaca oldu ama eğer araştırma yeteneğine sahipseniz ve tasarım programlarını da biliyorsanız size hiçbir hoca bir şey öğretemez. Tasarım göreceli bir kavramdır, Dünya’da çok basit tasarımlar çok etkili olabiliyor ve en iyi üniversite hocalarından çok daha güzel tasarımlar yapacak bir sürü çaylak var. O yüzden araştırmak ve ona göre bir stil belirleyip tasarıma başlamak, işte olay bu. Özetlemek gerekirse, kendinize güvenin ve araştırın ve daha sonra kendi hayal gücünüzle tasarımları şekillendirin. Araştırma yaparken örneklerden etkilenin; fakat bu sizin yaratıcılığınızın önüne geçmesin. Kendinize göre bir stil belirleyin ve kendi hayallerinizi tasarıma yansıtın. Eğer böyle bir yol izlerseniz çok iyi bir tasarımcı olabilirsiniz.


Alıntıdır.

Rapor Et
Eski 4 Ekim 2009, 20:08

Afiş nasıl yapılır?

#3 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
afiş nasıl hazırlanır
Rapor Et
Eski 29 Kasım 2009, 16:07

Afiş Tasarımı

#4 (link)
_KleopatrA_
Ziyaretçi
_KleopatrA_ - avatarı
AFİŞ
Afişler, tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu grafik ürünlerdir. Kübizim, Dışavurumculuk, Art Nouveau, Art Deco, Bauhaus, Uluslararası Tipografik Stil gibi modern sanat ve tasarım akımlarının çağdaş Afiş dilinin gelişiminde büyük etkisi olmuştur.
1798’de Alois Senefelder’in taş baskı tekniğini buluşundan sonra geliştirilen renkli taş baskı teknikleri,afişin sanatsal bir yapı kazanmasında önemli bir rol oynamıştır.Çağdaş afiş tasarımının ilk temsilcileri; Jules Cheret ve Henri de Touleouse-Laurrec’dir. 20. yy.ın önemli afiş sanatçıları arasında; Alphonse Mucha, El Lissitzky, Laszlo Moholy-Nagy, Josef Müler-Brockmann, Herbert Matter, Henry Tomaszewski, Jan Lenika, Saul Bass ve Milton Glaser’i saymak mümkündür.
Büyük boyutlu dış mekan afişleri, duvar yüzeylerine ve ilan panolarına asılır. İç mekan afişleri ise lobi, salon ve koridorlarda kullanılmak üzere daha küçük boyutlarda hazırlanır. Dış mekan afişlerinin izlenme süresi kısadır. Buna karşın iç mekan afişleri daha uzun süre incelenbilir. Afişin izlenme süresi tasarım,tasarım sürecinde dikkate alınması gereken bir kriterdir.

Afişler üç ana gruba ayrılır:
Reklam Afişleri:
Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afilşlerdir. Beş sektörde yaygın olarak kullanılır.
-Moda
-Endüstri
-Kurumsal reklamcılık
-Gıda
-Tuzim
Kültürel Afişler: Festival, seminer, sempozyum, balo, konser, sinema, tiyatro, sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer.

Sosyal Afişler: Sağlık ,ulaşım,sivil savunma,trafik çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanısıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır .


AFİŞ TASARIMINDA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ


Mesaj:

Tasarımcı; afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalıdır, verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel bir sistem olşturmalıdır.

Mesaj-İmge Bütünlüğü:

Tasarıma temel oluşturan düşüncenin fotograf yoluyla mı, illustrasyonla mı, yoksa salt tipografi ile mi daha etkili bir biçimde vurgulanacağı arştırılmalı; mizahi, trajik ya da soyut imgelerden hangisinin anlatımı daha güçlendirdiği belirlenmelidir.

Sözel Hiyerarşi:
Tasarımcı,afişte yer alan başlık, alt başlık, slogan gibi sözel bilgiler arasında – izleyiciyi mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kurmalıdır.

Farkedilirlik:
Bazı afişler yukarıda saydığımız kriterlere uygun gibi görünseler de, etkisiz ve yavan olabilmektedirler. Böyle bir sonucu engelleyecek tek şey tasarımcının hayal gücüdür. Yaratıcı düşünce ve buluşun hiçbir kuralı yoktur. Buluş ve yaratıcılık içeren her şey, afiş tasarımınıda yansıtılabilir. Çünkü bir afiş için en önemli kriter farkedilebilmektir.

Afişteki imgelerin düzenlenmesinde şu öneriler yararlı olabilir:

1- Afişteki imge sayısı üç, iki hatta mümkünse bir ile sınırlandırılmalıdır. Başlık ya da slogandan oluşan tipografik unsur, fotograf ya a illüstrasyon ve zemin (fon) afiş üzerinde üç farklı imge olarak algılanır.
2- Afişteki sözel unsurlar mümkün olduğunca azaltılmalıdır. 3, 4 ya da 5 sözcükten oluşan başlık ve sloganlar; mesajı daha çabuk iletir. Sözel mesaj on sözcüğün üstüne çıktığında, okuma zorluğu başlar. Amerikan Reklamcılık Enstitüsü'ne göre bir dış mekan afişi, ana düşünce ve mesajını en çok altı saniye içinde iletebilmelidir.
3- Fotograf ya da illüstrasyon, afiş üzerinde mümkün olduğunca büyük bir ölçekte kullanılmalıdır. İmgeyi bütünüyle göstermek her zaman gerekmeyebilir. Sözel unsurlar ve imgeler arasında açıklayıcı, destekleyici, yorumlayıcı ya da kontrast oluşturan bir ilişki kurulmalı, yazı ile görüntü birbirini yavan bir şekilde tekrar etmemelidir
5- Süslü ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir.
6- Renkler geniş yüzeyler halinde kullanılmalı, parlak ve canlı renkler tercih edilmeli ve renkler arasında güçlü kontraslar oluşturulmalıdır.
Rapor Et
Eski 6 Ocak 2010, 15:53

Afiş nasıl yapılır?

#5 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
afiş nasıl hazırlanır-yapılır?
Rapor Et
Eski 17 Mayıs 2010, 19:26

ah şu afişler

#6 (link)
ödevci_00
Ziyaretçi
ödevci_00 - avatarı
afiş yapmak için önce göze çarpan bir slogan sonra konuyla ilgili resim öyle işte
Rapor Et
Eski 25 Kasım 2010, 13:52

Afiş nasıl yapılır?

#7 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Bakın Arkadaslar Afis'i Size Turkce Ogretmenı Veyatta Baska Bir Ögretmen Verdiyse O sıze Orada Acıklamasını Yapar Belli Ki Siz O Zaman Öğretmeni Değil Baska Bır İsle Ugrasıyordunuz Bu kesındır Cunkı Bunu Her Ögrenci Yapar Ama Azcık Dha Dikaat Edınız Mesala Bu Site Görsellerde Arastırınız Ben Bir Daha kı Yorumda Afiş Nasıl Hazırlanır Aktarıcagım Musade Edın Siteyi Verem: afiş - Google'da Ara Bu siteye Sizde Gırebılırsınız Gorseller AFiş Bu Kdr Basıt Hadı kolay Gele Sız Artık oradan arastırısınız ßß
Rapor Et
Eski 5 Aralık 2010, 11:18

Afiş nasıl yapılır?

#8 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Mesela ilk önce spor çeşitlerini yaparsın sporun önemini (vb. seyleri de ) yazarsınn
Rapor Et
Eski 9 Aralık 2010, 13:28

Afiş nasıl yapılır?

#9 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
afiş nasıl hazırlanır ?
Rapor Et
Eski 9 Aralık 2010, 13:34

Afiş nasıl yapılır?

#10 (link)
ener
Ziyaretçi
ener - avatarı
Alıntı:
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

afiş nasıl hazırlanır ?
Afişteki imgelerin düzenlenmesinde şu öneriler yararlı olabilir;

1-Afişteki imge sayısı üç,iki hatta mümkünse bir ile sınırlandırılmalıdır.Başlık yada slogandan oluşan tipografik unsur,fotograf ya a illüstrasyon ve zemin(fon) afiş üzerinde üç farklı imge olarak algılanır.

2-Afişteki sözel unsurlar mümkün olduğunca azaltılmalıdır.3,4 ya da 5 sözcükten oluşan başlık ve sloganlar;mesajı daha çabuk iletir.Sözel mesaj on sözcüğün üstüne çıktığında,okuma zorluğu başlar.Amerikan Reklamcılık Enstitüsüne göre;bir dış mekan afişi , ana düşünce ve mesajını en çok altı saniye içinde iletebilmelidir.

3-Fotograf ya da illüstrasyon,afiş üzerinde mümkün olduğunca büyük bir ölçekte kullanılmalıdır.İmgeyi bütünüyle göstermek her zaman gerekmeyebilir.
Sözel unsurlar ve imgeler arasında açıklayıcı,destekleyici,yorumlayıcı ya da kontrast oluşturan bir ilişki kurulmalı,yazı ile görüntü birbirini yavan bir şekilde tekrar etmemelidir

5-Süslü ve dekoratif yazılar yerine okunaklı yazı karakterleri tercih edilmelidir.

6-Renkler geniş yüzeyler halinde kullanılmalı,parlak ve canlı renkler tercih edilmeli ve renkler arasında güçlü kontraslar oluşturulmalıdır.
Etiketler:
  • afis nasil hazirlanir
  • afis nasil yapilir
  • afis nedir
  • afisler nasil yapilir
  • tiyatro afisi nasil hazirlanir
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.280 saniyede (82.11% PHP - 17.89% MySQL) 18 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 18:51
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi