Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Özdemir Asaf'ın şiirlerinin genel özellikleri nedir?

Gösterim: 23487 | Cevap: 20
  • ozdemir asaf edebi kisiligi
  • ozdemir asaf in edebi kisiligi
  • ozdemir asaf siir anlayisi
Misafir
12 Ocak 2011 21:17   |   Mesaj #11   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
"Özdemir Asaf 1950'lerde kişiliğini bulduğu, şiirinin özelliklerini belirgenleştirdiği zaman, bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri, duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi, ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış, Özdemir Asaf'da düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş, özenle işlenmiş, geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin, duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı." (Memet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, İst., 1996, s. 38-39).

* * *

"Ö. Asaf'ın şiirlerinin hem öz hem söyleyiş bakımlarından A.H. Çelebi'nin şiirleriyle yakınlığı var. İlk kitabındaki şiirlerde de düşünceye ve sözcük oyunlarına eğilimi görülüyor. Dağlarca, O.Veli, Necatigil etkileri gözlemleniyor. İkinci kitabında (ilk kitabında da bazı şiirlerde duyumsanan) lirizm öne geçiyor. Fakat, gerek temaları, gerek sözcük dağarcığı ile fazlaca daralan bir şiir dünyası... Üçüncü kitabında bilgelik, özlülük, duygululuk ve ironinin üstün bir sentezi var." (Ataol Behramoğlu, Büyük Türk Şiiri Antolojisi, c. 2, İst., 1997, s. 1137).

* * *

"Sanki asılacakmışım.. Ölecekmişim.. Son sözünü söyle demişler gibicesine.. / Ben hep böyle yazmaya çalıştım, irili ufaklı, ne yazdımsa." (Özdemir Asaf'ça -Otokopi, Deneme-, İst., 1993, s.12).
Misafir
15 Ocak 2011 20:50   |   Mesaj #12   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
aynı ödevi bende yapıyorum şiirleri dikkatli okunulduğunda, hayatı incelendiğinde bütün soruların cevaplarını bulabilirsiniz arkadaşlar siz araştırın yine de bulamazsanız elimden geldiğince örnekleriyle açıklamaya çalışırım
misafir
16 Ocak 2011 00:41   |   Mesaj #13   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
"Özdemir Asaf 1950'lerde kişiliğini bulduğu, şiirinin özelliklerini belirgenleştirdiği zaman, bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri, duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi, ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış, Özdemir Asaf'da düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş, özenle işlenmiş, geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin, duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı." (Memet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, İst., 1996, s. 38-39).

* * *

"Ö. Asaf'ın şiirlerinin hem öz hem söyleyiş bakımlarından A.H. Çelebi'nin şiirleriyle yakınlığı var. İlk kitabındaki şiirlerde de düşünceye ve sözcük oyunlarına eğilimi görülüyor. Dağlarca, O.Veli, Necatigil etkileri gözlemleniyor. İkinci kitabında (ilk kitabında da bazı şiirlerde duyumsanan) lirizm öne geçiyor. Fakat, gerek temaları, gerek sözcük dağarcığı ile fazlaca daralan bir şiir dünyası... Üçüncü kitabında bilgelik, özlülük, duygululuk ve ironinin üstün bir sentezi var." (Ataol Behramoğlu, Büyük Türk Şiiri Antolojisi, c. 2, İst., 1997, s. 1137).

* * *

"Sanki asılacakmışım.. Ölecekmişim.. Son sözünü söyle demişler gibicesine.. / Ben hep böyle yazmaya çalıştım, irili ufaklı, ne yazdımsa." (Özdemir Asaf'ça -Otokopi, Deneme-, İst., 1993, s.12).
Misafir
16 Ocak 2011 16:24   |   Mesaj #14   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
aynı ödev banada lazım çok çok acil yarın son lütfen yaa
Misafir
18 Kasım 2011 18:06   |   Mesaj #15   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
paradokslar bir matematikçi olarak benim çok hoşuma gider. 2=1 en harika şiirlerindendir.
Misafir
10 Aralık 2011 16:40   |   Mesaj #16   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
ÖZDEMİR ASAF
11 Haziran 1923’te Ankara’da doğdu. 28 Ocak 1981’de İstanbul’da öldü. Asıl adı Halit Özdemir Arun. İlk öğretiminin bir bölümünü Galatasaray Lisesi’nde yaptı.1942'de Kabataş Erkek Lisesi'nden mezun oldu. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ve İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü'ndeki öğrenimini yarım bıraktı. Bir süre sigortacılıkla uğraştı. Zaman ve Tanin gazetelerinde çevirmen olarak çalıştı. 1950’de İstanbul'da Sanat Basımevi’ni kurarak yayıncılığa başladı, kendi şiir kitaplarını bastı. 1955’te Yuvarlak Masa Yayınları’nı kurdu. İlk şiirleri "Servet-i Fünun Uyanış" dergisinde yayınlandı. çeşitli dergilerle, Vatan gazetesinin sanat sayfalarında çıkan şiirleriyle tanındı. Özgün ve etkileyici bir dil kullandığı şiirlerinde "ikinci kişi" sorununu ele aldı. İkinci kişiye bağlılığını çeşitli yönlerden inceledi, kendi davranışlarını soyutlama yoluyla bir düşünce düzeyine yükselterek çözümlemeye çalıştı. Özellikle son dönem şiirlerinde dize sayısını azaltarak duygu ve zeka pırıltılarının kaynaştığı kısa şiirler yazdı. Şiirlerinin bir bölümünde toplumla, yaşadığı çağla ve kendisiyle hesaplaşmasının buruk öfkesi gözlemlenir. Bu yaklaşımla yeni taşlama biçimleri üreterek hiciv şiirinin öğelerini ustaca kullandı. İnsan ilişkilerinin toplumsal ve bireysel düzlemlerdeki çelişkilerini "sen-ben" ikileminde yansıttı. Şiirlerinde çok sık kullandığı sevgi, ayrılık, ölüm temaları, son şiirlerinde yerlerini kaçış, umutsuzluk ve tedirginliğe bıraktı.
Hiciv, edebiyatta bir yazı türü. Bir kişi, olay, durum, iğneleyici sözlerle, alaylı ifadelerle manzum yolla eleştirilmesine hiciv ya da, yergi adı verilir. Eski Yunan ve Lâtin edebiyatında ilk örneklerine rastlanan tarz, Batı edebiyatında bir şiir türü olarak gelişmiştir. Eleştirici bir anlatımı olan şiirler Divan edebiyatında hiciv, Halk edebiyatında taşlama, yeni edebiyatımızda ise yergi olarak anılmaktadır. Bu tür şiirlerde didaktik özellikler içerdiğinden didaktik şiir içinde değerlendirilmesi mümkündür. Ancak açık bir eleştiri sözkonusu olduğundan ayrı bir sınıfında ele alınması tercih edilir.

Halk edebiyatında ise taşlama terimi kullanılır. İlk örneklerine Yunan ve Lâtin edebiyatlarında rastlanan yerginin Batı'da ayrı bir şiir türü olarak geliştiği görülür. Türk edebiyatında da düzyazı biçiminde hicivler yazılmakla birlikte genellikle nazım yeğlenmiştir. Divan şairlerinin çoğu hiciv sayılabilecek şiirler söylemişlerse de bu türün en başarılı örneklerini Nef'i vermiştir. Türk edebiyatında salt yergi türünde ürün veren şair de Eşref'tir.

Divan edebiyatında Bağdatlı Ruhi ve Nef'î, Tanzimat edebiyatında Ziya Paşa, Abdülhamit devrinde Eşref, Milli Edebiyat döneminde ise Neyzen Tevfik, Halit Nihat Boztepe, İhsan Hamami hiciv dalında önemli eserler vermişlerdir.
Misafir
17 Aralık 2011 21:45   |   Mesaj #17   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

ödev

Bu ödev bana da acil lazım bu ayın 27'sine kadar lütfen yapan varsa paylaşsın. ben kendim yapmayı denedim fakat bir türlü bilgileri toparlayamadım çok acil lazım!!
Misafir
17 Aralık 2011 21:47   |   Mesaj #18   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
bu ödev bana da acil lazım bu ayın 27'sine kadar lütfen yapan varsa paylaşsın. ben kendim yapmayı denedim fakat bir türlü bilgileri toparlayamadım çok acil lazım!!
Misafir
23 Aralık 2011 15:43   |   Mesaj #19   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

Özdemir Asaf

Ya Arkadaşlar Özdemir Asaf In Şiirlerinde Yer Alan Zihniyeti,Ahenk Unsurlarını Nasıl Kullandığı ve Kullanılan Dilin Özellikleri Nelerdir Lütfen Yardım Edebilirmisiniz
Misafir
26 Aralık 2011 19:54   |   Mesaj #20   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
şiirlerinde yaygın olarak kullanılan zihniyet
ahenk unsurlarını nasıl kullandığı
kullandığı dilin özellikleri
genel olarak kullandığı temalar
şAİRİN HANGİ GELENEĞE BAĞLI KALDIĞI
BUNLARI CEVAPLARMISINIZ LÜTFEEEN ÖDEV ACİL LAZIM
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Özdemir Asaf'ın şiirlerinin genel özellikleri nedir? Konusuna Benzer Konular

Özdemir Asaf'ın şiirlerinin konusu nedir?
Gönderen: Misafir Forum: Cevaplanmış
Cevap: 1
Son Mesaj: 2 Mayıs 2014 09:32
Cevap: 0
Son Mesaj: 9 Nisan 2014 21:01
Cevap: 2
Son Mesaj: 1 Kasım 2012 20:08
Özdemir Asaf
Gönderen: BARIŞ Forum: Edebiyat tr
Cevap: 15
Son Mesaj: 20 Ekim 2012 10:40
Cevap: 2
Son Mesaj: 20 Nisan 2012 21:03
Sayfa 0.341 saniyede 10 sorgu ile oluşturuldu