Arama

Toyota Avensis

Güncelleme: 27 Eylül 2009 Gösterim: 36.123 Cevap: 3
HerHangiBiri - avatarı
HerHangiBiri
Ziyaretçi
9 Aralık 2008       Mesaj #1
HerHangiBiri - avatarı
Ziyaretçi
Yeni Toyota Avensis

2009 new yeni toyota avensis 4
2009 new yeni toyota avensis 2
2009 new yeni toyota avensis 6


Japon üretici Toyota’nın Avrupa için tasarladığı ilk D sınıfı otomobil olan Avensis, üçüncü nesliyle yollara çıkmak için gün sayıyor. 2009 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’ye getirilmesi beklenen Avensis, hayli kapsamlı bir çalışma sonucu ortaya çıkartılmış.

İngiltere’de üretimine başlanan yeni Avensis, ilk kez 1997’de Corona’nın devamı olarak geliştirilip piyasaya sunulmuştu. Toyota’nın Avrupa için geliştirilen ilk D sınıfı modeli olan Avensis, yine mühendislik çalışmalarından üretimine kadar daha fazla Avrupalı tadında. Bunun nedeni de, aracın gelişimi için 35 mühendisin Japonya’ya gönderilmesi ve son detaylar için Baş Mühendis Yamamoto’nun da Avrupa’ya gelerek çalışmalarını bu kıtada devam etmesi. Yamamoto, son şekli verilmiş Avensis ile kıtada 5 bin km yol yaparak, bu sınıftaki araçları kullanan sürücülerin beklentilerini öğrenmiş.

"AMİRAL GEMİSİ"

Toyota’nın Avrupa’daki “amiral gemisi” durumunda olan Avensis, tasarımıyla tamamen farklı bir araç haline gelmiş. Daha köşeli ve saldırgan hatlara sahip olan yeni Avensis, eskisinin aksine daha iri ve yatık farları, stop lambalarıyla dikkat çekiyor.

Aracın boyu sadece 50 mm uzarken, geliştirme aşamasında yapılan çeşitli düzenlemelerle iç mekânında eskisinden daha fazla baş ve diz mesafesi oluşmuş. Son dönemdeki eğilime uygun olarak “daha sessiz bir iç mekân”ın yaratıldığı Avensis’te, ergonomi ve sürüş konforu açısından da büyük geliştirmeler yapılmış. Her şeyden önce aracın süspansiyon sistemi yumuşatılırken, yol tutuşu güçlendirilmiş, sınıfında ilk sayılabilecek “elektrikli direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı” gibi unsurlar eklenmiş.

YENİ TEKNOLOJİLERİ VAR

Çok düşük bir rüzgâr sürtünme katsayısına sahip olan yeni Avensis, böylelikle tüketimi azaltırken, yola daha iyi oturur hale gelmiş.

Toyota, yeni Avensis’in çevreci özelliğini sadece rüzgar direncine bağlamamış elbette. Araçta kullanılan tüm motorlar tamamen yeniden geliştirilmiş.

En yeni süpap teknolojisine sahip benzinli motorlar, eskisine göre daha güçlü, ancak az tüketiyor. 1.6 lt (132 HP), 1.8 lt (147 HP) ve 2.0 lt (152 HP) benzinli, 2.0 lt (126 HP), 2.2 lt (150 ve 180 HP) dizel motorlarla donatılan yeni Avensis, karbondioksit salınımı açısından da hayli düşük değerler yaratıyor. Motor seçeneklerine bağlı olarak yeni nesil Multidrive S adı verilen CVT teknolojili bir otomatik şanzımana da kavuşan Avensis, bu akıllı vites kutusuyla manuelden daha düşük tüketim değerlerine imza atabiliyor.

Türkiye’ye ise 1.6 ve 2.0 lt benzinlinin yanı sıra 2.0 lt dizel motorlarla getirilecek yeni Avensis’te, 2.0 lt benzinli motor Multidrive S şanzımanla satılacak.

Araçta donanım paketlerine göre standart veya isteğe bağlı sunulabilen 7 hava yastığı, direksiyon destekli araç denge kontrolü (VSC+), çarpışma önleyici sistem, çekiş kontrolü (TRC), elektrikli ve hafızalı direksiyon, elektronik park freni, elektrikli katlanabilir yan aynalar, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, arka ve arka yan camlarda güneşlik, 17’ inç alüminyum alaşım jantlar, sürüşe duyarlı bi-xenon farlar, akıllı giriş ve çalıştırma sistemi gibi unsurlar mevcut.


RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
20 Aralık 2008       Mesaj #2
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
2009 Toyota Avensis Tourer
012844287ds3

032897399ob7
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Eylül 2009       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yeni toyuta avesesin fiyatı örenmek istiyurum
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
27 Eylül 2009       Mesaj #4
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

yeni toyuta avesesin fiyatı örenmek istiyurum

Hızlı Cevap
Mesaj:

Etiketler: Toyota Avensis