Arama

2012 Formula 1 Sezonu

Güncelleme: 13 Nisan 2012 Gösterim: 6.661 Cevap: 3
buz perisi - avatarı
buz perisi
VIP Lethe
10 Ocak 2012       Mesaj #1
buz perisi - avatarı
VIP Lethe
FIA, 2012 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda yarışacak takımları ve pilotların listesini açıkladı. Listede McLaren takımından Jenson Button sezonu takım arkadaşının önünde tamamladığı için 3 numaraya geçerek yer değiştirdi.
Formula 1'de 2012 sezonu, klasikleştiği gibi Avustralya GP'si ile başlıyor. 12 takım, 24 pilot bu zorlu sezonda birbirleriyle kapışacaklar. Bu sezon pistte tam 6 Dünya Şampiyonu bulunuyor. Son iki senenin şampiyonu Sebastian Vettel, McLaren Mercedes'in şampiyon İngilizler'i Jenson Button ve Lewis Hamilton, Ferrari'nin çifte Dünya şampiyonlu pilotu Fernando Alonso, Mercedes'in yedi kez şampiyon olmuş efsanesi Michael Schumacher ve bu sezon ralli dünyasından tekrar Formula 1'e dönen, Lotus'un "Buz Adam" lakaplı pilotu Kimi Raikkonen pistteki şampiyon pilotlar olacaklar.

Bu yıl yarışacak olan takımlar ve pilotları

RED BULL RACING (AUT)
Red Bull Racing Renault
1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber
VODAFONE MCLAREN MERCEDES (GBR)
McLaren Mercedes
3. Jenson Button
4. Lewis Hamilton
SCUDERIA FERRARI (ITA)
Ferrari
5. Fernando Alonso
6. Felipe Massa
MERCEDES GP PETRONAS F1 TEAM (DEU)
Mercedes
7. Michael Schumacher
8. Nico Rosberg
LOTUS F1 TEAM (GBR)
Lotus Renault
9. Kimi Raikkonen
10. Romain Grosjean
SAHARA FORCE INDIA F1 TEAM (IND)
Force India Mercedes
11. Paul di Resta
12. Nico Hulkenberg
SAUBER F1 TEAM (CHE)
Sauber Ferrari
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Perez Mendoza
SCUDERIA TORO ROSSO (ITA)
STR Ferrari
16. Daniel Ricciardo
17. Jean Eric Vergne
AT&T WILLIAMS (GBR)
Williams Renault
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna
TEAM CATERHAM (MAL)
Caterham Renault
20. Heikki Kovalainen
21. Jarno Trulli
HRT F1 TEAM (ESP)
TBA
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan
MARUSSIA F1 TEAM (RUS)
Marussia Cosworth
24. Timo Glock
25. Charles Pic
In science we trust.
buz perisi - avatarı
buz perisi
VIP Lethe
10 Ocak 2012       Mesaj #2
buz perisi - avatarı
VIP Lethe
FIA, Formula 1 2012 sezonun takvminin taslağını belirledi. Takvim'de Türkiye Grand Prix'i 6 Mayıs olarak gösterilmiş durumda. Ancak yarışların Türkiye'de yapılmasına devam edilip edilmeyeceği için resmi bir anlaşma imzalanmadı.

Takvime göre sezon 11 Mart da Bahreyn'de başlayacak ve 25 Kasımda Brezilya ile sona erecek. Sezon 21 yarıştan oluşacak ve bu F1 tarihinde bir sezonda en fazla koşulan yarış olacak.

2007 yılınının ardından Amerika tekrar takvime geri dönecek. Yarış Kanada GP'den 1 hafta sonra 17 Haziranda yapılacak.

Türkiye Grand Prix'sinin 2012 taslak takvimine girmesi yarışın ülkemizde tekrar yapılması yönünde çok olumlu bir hamle olarak değerlendiriliyor.

İşte taslak takvim:
  • 11/03 Bahrain Sakhir
  • 18/03 Australia Melbourne
  • 01/04 Malaysia Sepang
  • 08/04 China Shanghai
  • 22/04 Korea Yeongam
  • 06/05 Turkey Istanbul*
  • 20/05 Spain Barcelona
  • 27/05 Monaco Monaco
  • 10/06 Canada Montreal
  • 17/06 United States Texas
  • 01/07 Europe Valencia
  • 15/07 Britain Silverstone
  • 29/07 Germany Hockenheim
  • 05/08 Hungary Budapest
  • 02/09 Belgium Spa-Francorchamps
  • 09/09 Italy Monza
  • 30/09 Singapore Singapore
  • 14/10 Japan Suzuka
  • 28/10 India New Delhi
  • 11/11 Abu Dhabi Yas Marina
  • 25/11 Brazil Interlagos
In science we trust.
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
22 Ocak 2012       Mesaj #3
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
2012 Formula 1 takvimi onaylandı
20 yarışın bulunduğu takvimde sezon 18 Mart'ta Avustralya Grand Prix'si ile başlıyor ve 25 Kasım'da Brezilya Grand Prix'si ile son buluyor.
Takvimde ilgi çeken noktalardan biri gelecek sezon Ağustos ayında hiç yarış yapılmayacak olması. Geçtiğimiz yıllarda tatil olması nedeniyle Ağustos ayında en az 1 yarış yapılıyordu.

2011 sezonunda iptal edilen Bahreyn Grand Prix'si ise tekrar takvimdeki yerini aldı. Ancak ülkede devam eden karışıklıklardan dolayı yarışın iptali gündemde olacak.


takvimmm
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
13 Nisan 2012       Mesaj #4
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
FIA'nın Dünya Motorsporları Konseyi, Formula 1 2012 sezonunda yürürlüğe girecek olan kural değişikliklerini açıkladı.
  • Kış testleri öncesi tüm araçlara çarpışma testlerinden geçip onay alma şartı getirildi.
  • Bununla birlikte konsey, sezon ortası testleri geri getirmeye karar verdi. Böylece takımlar sezon ortasında 3 günlük bir test programı uygulama şansına kavuşacaklar.
  • Bir başka önemli değişiklik ise artık güvenlik aracı pistte iken tur bindirilmiş araçların turlarını geri alabilme imkanına sahip olmaları. Böylece güvenlik aracı sonrası oluşan trafik ve mavi bayrak kaosu engellenmiş olacak.
  • Yağmurlu yarışlarda yaşanan aksamalar göz önüne alınarak maksimum yarış süresi 2 saatten 4 saate çıkartıldı.
  • Yeni sezonda pilotlar savunma yapmak için çizgi değiştirdikten sonra yarış çizgisine geri dönemeyecekler.
  • Artık kırmızı bayrak ile yarışın durdurulduğu anlarda pit yolunda bulunan pilotlar yarış tekrar başladığında o anda bulundukları pozisyondan devam edebilecekler.
  • 2012'de pilotlar ilk antrenmanlardan itibaren istedikleri lastik setlerini kullanabilecekler. Daha önceden sadece 3 sete izin veriliyordu.
  • Son olarak FIA artık antrenman veya sıralama turları esnasında boş turlarını atan pilotların şikanları kesmelerine müsade etmeyecek.
Konsey kural değişikleri ile beraber Tek-Koltuk Araçlar Komisyonu başına Gerhard Berger'in getirildiğini açıkladı.

2012 Teknik Düzenlemeleri
FIA, 2012 F1 kurallarının son versiyonunu yayınladı. Bu yıl hem teknik, hem de sportif kurallarda bazı değişiklikler olacak. Ancak değişim daha çok teknik düzenlemelerle ilgili.
Bu yıl iki önemli değişiklik var:
Birincisi egzozun şasideki pozisyonu, diğeri ise buruna ilişkin düzenlemeler. Ancak kontrol sistemleriyle ilgili birçok yeni kural da var.
Gaz pedalı, antistall ve vites değişiminin kontrolüyle ilgili kurallara da açıklamalar getirildi. Mesela bunlardan biri 100 km/s hıza kadar birinci viteste kalma gibi.
FIA'nın internet sitesinde yayınlanan kurallara ilişkin yüzeysel bilgiler şu yönde:
  • 3.7.9 Şasinin önü, daha önce de belirtildiği gibi 550 mm'den daha yüksek olamaz.
  • 3.12.6 Taban için tanınan üretim toleransı 5 mm'den 3 mm'ye düşürüldü.
  • 5.5 Pilotların gaz pedalı vasıtasıyla tork talebi çok daha sıkı bir şekilde tanımlandı.
  • 5.8 Egzoz pozisyonu, daha önce belirtildiği şekilde konfirme edildi.
  • 5.19 Antistall sistemler daha ayrıntılı bir şekilde tanımlandı.
  • 8.6 Tüm pilot butonları ve kontrol mekanızmaları, ECU'ya veri aktarımı ile gerçekleşecek. Pilotların bu kontrolleri kullanması tamamen FIA'nın denetimi dahilinde olacak.
  • 8.11.1 P1 ve P2 için, verileri daha iyi kontrol altına alabilmek için beş ilave sensör daha yerleştirilebilecek.
  • 9.2.5 Debriyaj kontrolüne ilişkin kurallar daha detaylı tanımlandı.
  • 9.8.1 Yarışın başında ve pit stoplarda, araç 100 km/s hıza ulaşıncaya kadar birinci vites kullanılmalı.
  • 9.8.5 Pist pozisyonu, vites değişikliği kontrol verisi olarak kullanılamaz.
  • 12.7.3 Lastikleri ısıtmak için sadece lastik ısıtma battaniyeleri kullanılabilir.
  • 12.8.4 Lastikleri takmak için kullanılan tabancalar sadece hava veya nitrojenle çalışabilir. Helyum kullanılmaz.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!