Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var|Gösterim: 27.611|Cevap: 7|Güncelleme: 26 Kasım 2016

Kapanma yaşı nedir, kapanmayıp sadece ibadetlerimizi yerine getirsek olmaz mı?

Mesaja atla
Ziyaretçi
24 Aralık 2008 14:53   |   Mesaj #1   |   
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Bir genç kız kapanmalımıdır?
Kaç yaşında kapanılmalıdır?
Kapanmasak ama ibadetlerimizi yerine getirsek olur mu?
EN İYİ CEVABI OneNight verdi

Tesettür (Örtünme)


MsXLabs.org

Sponsorlu Bağlantılar
Tesettür, örtünmek demektir. Arapça setr 'örtünmek' kökünden gelir. İslam dünyasında kadınların kıyafetleri ile ilgili hususları belirlemede kullanılan bir kavramdır. Zaman zaman türban kavramı ile karıştırılır oysa ki tesettür kavramı daha geniş bir kavramdır ve türban konusunu da kapsamaktadır.

Kur'an'daki kıyafet ile ilgili ayetler
"Ey Adem oğulları! Size ayıp yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise yarattık. Takvâ elbisesi... İşte o daha hayırlıdır. Bunlar Allah'ın âyetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi)." (A'râf Sûresi, 26)

"Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz." (Nûr Suresi, 31)

"Bir nikâh ümidi beslemeyen, çocuktan kesilmiş yaşlı kadınların, zinetleri (yabancı erkeklere) teşhir etmeksizin (bazı) elbiselerini çıkarmalarında kendilerine bir vebal yoktur. İffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir." (Nur Suresi, 60)

"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir." (Ahzâb Suresi, 59)

"Ey Adem oğulları! Her secde edişinizde güzel elbiselerinizi giyin; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü Allah israf edenleri sevmez. De ki: Allah'ın kulları için yarattığı süsü ve temiz rızıkları kim haram kıldı? De ki: Onlar, dünya hayatında, özellikle kıyamet gününde müminlerindir. İşte bilen bir topluluk için âyetleri böyle açıklıyoruz." (A'râf Sûresi, 31-32)

"Hayvanları da O yarattı. Onlarda sizin için ısıtıcı (şeyler) ve birçok faydalar vardır. Onlardan bir kısmını da yersiniz." (Nahl Suresi, 5)

"Allah, yarattıklarından sizin için gölgeler yaptı. Dağlarda da sizin için barınaklar yarattı. Sizi sıcaktan koruyacak elbiseler ve savaşta sizi koruyacak zırhlar yarattı. İşte böylece Allah, müslüman olmanız için üzerinize nimetini tamamlıyor." (Nahl Suresi, 81)


DEVAMI >>> İslam Dininde Tesettür (Başörtüsü ve Kapanma)


Son düzenleyen perlina; 26 Kasım 2016 15:18
25 Aralık 2008 00:07   |   Mesaj #2   |   
Keten Prenses - avatarı
Üye

Çocukların Yaşlarına Göre Edep Sınırları


Dinen anne-baba olmanın getirdiği mesuliyetlerden biri de çocuklarımızın yaşlarına uygun olarak, edeple ilgili örtünme mevzularını öğreterek yaşamlarını idame ettirmelerini sağlamamızdır Bunu yaparken onlara son derece saygılı ve merhametli olmakla, onlara da bu hasletleri öğretmekte ve dinlerini yavaş yavaş ve yaşlarına uygun olarak öğrenmelerini temin etmekte oluruz

Sponsorlu Bağlantılar
Küçük yaştaki erkek ve kız çocuklarının dinen avret mahallerini edebe uygun örtmeleri hususunda mezhepler 3’e ayrılır Malikiler bu konuda çok esnek, Hanefiler ve Hanbeliler vasat, Şafiler ise katıdırlar

Hanefilere göre, 0-4 yaş arası avret yeri yoktur Bu yaş çocuğunu sevmek, ellemek, dokunmak mübahtır 4-11 Yaş arası ise, çocukların ön ve arka uzuvları, bunların etrafı, uyluklar edep yeri kabul edilir 10 yaş sonrasında edep yerleri, artık namaz ve dışında, buluğ çağına gelmiş bir erkeğin edep yerleri kabul edilir Kız-erkek ayrımı yoktur

Malikiler kız-erkek ayrımı yaparlar 0-8 yaş arası erkekler çocuklar için edep yeri olmamasına rağmen bu sınır kızlarda 0-2 yaştır

Şafiler küçük kız çocuğunun da, erkek çocuğunun da edep yerlerini büyük insanlar gibi kabul ederler

Hanbelilerde ise, 0-7 yaş için edep yeri yokken, 7 yaş üstü çocuklarda ise ön ve arka uzuvlardır

Bu bilgilerden de anlaşıldığı gibi, edep, yani vücudun dinen örtünmesi gereken yerleri olmayan çocukların bedeni temizliklerini anne-baba, erkek kız çocuk ayrımı olmadan yapabilirler Yaş itibariyle edep sınırları çizilmiş çocuklarda ise bu bölgeleri örtmek ve dokunmamak gerekirÇocukların kendilerini anlamaya başladığı yaşlardan itibaren onların edep bölgelerine dokunmanın, sevmenin, öpmenin, okşamanın onları yanlış duygulara sevk edeceği, cinsel davranış bozukluklarına yol açacağı, eş cinsellik gibi sapıklıklara yol açacağı psikologlar tarafından vurgulanmaktadır Unutulmamalıdır ki, cinsel kimlik bozuklukları doğuştan gelen bir rahatsızlık değil, yetiştirilme bozukluğudur!
Son düzenleyen Safi; 25 Kasım 2016 22:29
eskisanat
24 Temmuz 2011 21:18   |   Mesaj #3   |   
eskisanat - avatarı
Ziyaretçi
Kur'anda kapanmak sizin tercihinizdir ve bu hususta kuran da Nur süresinin 31 inci ayetine bakınız ve neyi anliyorsanız onu uygulayın ,namazda mutlaka kapanın .
Son düzenleyen perlina; 26 Kasım 2016 15:15
26 Temmuz 2011 14:07   |   Mesaj #4   |   
nötrino - avatarı
VIP SiNiRLi-RUTİNE AYKIRI
İslam dininde örtünmek, Allah'ın Kur'an'da açık ve seçik olarak bildirdiği bir emirdir. Bu emri uygulayıp uygulamamak sadece sizi bağlar, sorumluluk da size aittir. Sözlerinize dikkat edin.Örtünmek farz olan bir ibadettir.Böylesi hassas bir konuda oluşturacağınız her cümleye, kelimeye, harfe dikkat ederek konuşun. Kişisel fikirlerinizi kendinize saklayın.
Örtünmek farz bir ibadettir ve önem verilmeyip sıradan bir ayrıntı gibi görülüp saçların açılması haramdır. Namazın nasıl kılınacağı, namaz kılınırken uyulması gereken farzların neler olduğu bildirilmiştir. Namazda örtünmek de Allah'ın emrine uymak içindir namazın içindeki farzlardandır!
Son düzenleyen perlina; 26 Kasım 2016 15:15
16 Eylül 2011 16:29   |   Mesaj #5   |   
kosovalı hulya - avatarı
VIP VIP Üye
Tesettür farzdır Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır. Tesettürle ilgili âyet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış, âlimler de bizlere bildirmiştir. Bu husustaki tartışmalar kasıtlıdır.

Kur’an-ı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir. Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır.
Sponsorlu Bağlantılar

Kur’an-ı kerimde mealen, (Sakın ana-babana öf deme) buyuruluyor. (İsra 23)

Bir kimse, ana-babasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur’anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur’ana uymuş mu oluyor? Âyet-i kerimenin manası, (Ana-babanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir. (Beydavi)

Bunun için Kur’an-ı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur’an tercümesine bakmak çok yanlış olur. Herkes Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu.

Hırsızlık suçtur. Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez. Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir. Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır.

Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur’an-ı kerime bakıp anlayamaz. Kur’an-ı kerim, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de anlamak büyük ilim işidir. Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır. Onun için hiç kimseye Kur’an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz. Bir okuyucu “Kur’an tercümesi, okuyarak dinsiz oldum” diye acı bir itirafta bulunmuştu.

Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır. Kur’an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır. Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir. Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]

(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mektubat-ı Rabbani]

Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]
Bu âyet-i kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir. Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bir âyet-i kerime meali de şöyle:

(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] cilbablarını [dış kıyafetlerini] giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]

Bu tercümeye bakıp “Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer. Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilir” diyenler çıkmıştır. Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhür, El-mugni]

Bu hadis-i şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor. Kur’an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor. Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!

Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai)

Kadın avrettir, tesettürü farzdır. Âyet-i kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür.

Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır. Tesettür farzdır Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır. Tesettürle ilgili âyet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış, âlimler de bizlere bildirmiştir. Bu husustaki tartışmalar kasıtlıdır.

Kur’an-ı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir. Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır.

Kur’an-ı kerimde mealen, (Sakın ana-babana öf deme) buyuruluyor. (İsra 23)

Bir kimse, ana-babasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur’anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur’ana uymuş mu oluyor? Âyet-i kerimenin manası, (Ana-babanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir. (Beydavi)

Bunun için Kur’an-ı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur’an tercümesine bakmak çok yanlış olur. Herkes Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu.

Hırsızlık suçtur. Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez. Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir. Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır.

Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur’an-ı kerime bakıp anlayamaz. Kur’an-ı kerim, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de anlamak büyük ilim işidir. Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır. Onun için hiç kimseye Kur’an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz. Bir okuyucu “Kur’an tercümesi, okuyarak dinsiz oldum” diye acı bir itirafta bulunmuştu.

Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır. Kur’an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır. Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir. Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]

(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mektubat-ı Rabbani]

Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]
Bu âyet-i kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir. Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bir âyet-i kerime meali de şöyle:

(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] cilbablarını [dış kıyafetlerini] giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]

Bu tercümeye bakıp “Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer. Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilir” diyenler çıkmıştır. Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhür, El-mugni]

Bu hadis-i şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor. Kur’an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor. Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!

Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai)

Kadın avrettir, tesettürü farzdır. Âyet-i kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür.

Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır.
8 Temmuz 2013 16:54   |   Mesaj #6   |   
Intersect - avatarı
VIP Waffen-SS
Her İnsan Ergenliğe Girdikten Sonra Dini İbadetlerini Yerine Getirmek Zorundadır. Yani Allahın İsteklerini, ve O Sizden Kapanmanızı İstiyor.
25 Kasım 2016 15:01   |   Mesaj #7   |   
zalım - avatarı
Üye
Akıl baliğ olmuş her bayanın kapanmış olması gerekli.
Son düzenleyen perlina; 26 Kasım 2016 15:18
26 Kasım 2016 15:02   |   Mesaj #8   |   
OneNight - avatarı
VIP ℬ𝒆 𝓣𝒆 𝓝𝓪𝓫𝒆
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

Tesettür (Örtünme)


MsXLabs.org

Sponsorlu Bağlantılar
Tesettür, örtünmek demektir. Arapça setr 'örtünmek' kökünden gelir. İslam dünyasında kadınların kıyafetleri ile ilgili hususları belirlemede kullanılan bir kavramdır. Zaman zaman türban kavramı ile karıştırılır oysa ki tesettür kavramı daha geniş bir kavramdır ve türban konusunu da kapsamaktadır.

Kur'an'daki kıyafet ile ilgili ayetler
"Ey Adem oğulları! Size ayıp yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise yarattık. Takvâ elbisesi... İşte o daha hayırlıdır. Bunlar Allah'ın âyetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi)." (A'râf Sûresi, 26)

"Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz." (Nûr Suresi, 31)

"Bir nikâh ümidi beslemeyen, çocuktan kesilmiş yaşlı kadınların, zinetleri (yabancı erkeklere) teşhir etmeksizin (bazı) elbiselerini çıkarmalarında kendilerine bir vebal yoktur. İffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir." (Nur Suresi, 60)

"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir." (Ahzâb Suresi, 59)

"Ey Adem oğulları! Her secde edişinizde güzel elbiselerinizi giyin; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü Allah israf edenleri sevmez. De ki: Allah'ın kulları için yarattığı süsü ve temiz rızıkları kim haram kıldı? De ki: Onlar, dünya hayatında, özellikle kıyamet gününde müminlerindir. İşte bilen bir topluluk için âyetleri böyle açıklıyoruz." (A'râf Sûresi, 31-32)

"Hayvanları da O yarattı. Onlarda sizin için ısıtıcı (şeyler) ve birçok faydalar vardır. Onlardan bir kısmını da yersiniz." (Nahl Suresi, 5)

"Allah, yarattıklarından sizin için gölgeler yaptı. Dağlarda da sizin için barınaklar yarattı. Sizi sıcaktan koruyacak elbiseler ve savaşta sizi koruyacak zırhlar yarattı. İşte böylece Allah, müslüman olmanız için üzerinize nimetini tamamlıyor." (Nahl Suresi, 81)


DEVAMI >>> İslam Dininde Tesettür (Başörtüsü ve Kapanma)


Daha fazla sonuç:
kaç yaşında kapanmalı

Hızlı Cevap
Mesaj:



Bu sayfalarımıza baktınız mı
paneli aç