Arama

Nüfus müdürlüğünde memur olmak için ne yapmalıyım?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 22 Ağustos 2016 Gösterim: 57.915 Cevap: 4
KEMALETTİN - avatarı
KEMALETTİN
Ziyaretçi
22 Mart 2009       Mesaj #1
KEMALETTİN - avatarı
Ziyaretçi
Nüfus müdürlüğünde memur olmak için ne yapmalıyım?
EN İYİ CEVABI sahillerindostu verdi
Dostum ilk önce KPSS'den 70 üzeri puan alman lazım.
Ardından Adliye Zabıt Katibi olarak, Hükümet binası derler orada herhangi bir bölümde görev alırsın.
Sponsorlu Bağlantılar

Yani girebilmek için önce KPSS'DEN 70 puan.
Ardından Bunlar mülakat cinsinden memur alırlar atanma olmaz.
Adliye Katip alacağı zaman Mülakata girersin 3 Dakikada 90 Kelime daktiloda veya bilgisayarda seni mülakata sokarlar.
3 Dakikada 90 Kelime yazarsan, Seni Sözlü Mülakata alırlar.
Sözlü Mülakatta da başarılı olursan. Memursun.
Ardından Kaymakamlık veya Valilik binasında genel olarak Adliye Zabıt Katipi diye Memur alınır.
Daha sonra ihtiyaca göre Hükümet Konağında bulunan bir bölüme geçer ve orada çalışırsın.
Bu alanlar; İcra Dairesi, Adliye, Seçim Bürosu, Nüfus Müdürlüğü vb. değişir...
Yani sana gerekli olanlar,
* kpss 70 puan,
* 3 Dakikada 90 Kelime
* Sözlü Mülakat

Bu kadar...
Son düzenleyen Safi; 23 Temmuz 2016 00:51
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
22 Mart 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye

Nüfus Memuru Mesleği


Nüfus memurunun görevi,yurttaşların doğum,ölüm,askerlik,evlenme,boşanma gibi durumlarıyla ilgili değişiklikleri nüfus kütüklerine kaydetmektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Bir ülkedeki yurttaşların sayısının, doğum ve ölüm oranını, askerlik, evlilik,adres, vatandaşlık gibi değişen durumlarını tespit etmek devletin görevlerinden biridir.Türkiye'de bu işlemler İç İşleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür. Her ilde bir il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğü, her ilçede de bir nüfus müdürlüğü bulunur.

NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ
Ülkemizde nüfus ve vatandaşlık işleri İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık işleri Genel Müdürlüğünce yürütülmektedir.Bu amaçla Her ilde bir il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğü, her ilçede de bir nüfus müdürlüğü bulunur. İllerde ayrıca il merkezinde merkez ilçe nüfus müdürlükleri bulunur. Büyük bazı İllerde ilçe nüfus müdürlüklerine bağlı nüfus şeflikleri bulunmaktadır.

Nüfus Müdürlüklerinin görevleri
  • Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek, Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenlemek,kişinin doğumundan ölümüne kadar kişisel ve medenî durumuna, uyrukluğuna ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve hukukî olayların belirlenip saptanması, bu amaçla düzenlenmiş kütüklere yazılması, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulması, nüfus kayıtları ile adres bilgilerinin ilişkilendirilmesini sağlar.
  • Doğum, ölüm, evlenme, boşanma, kayıt düzeltme, soybağı, evlat edinme,tanıma gibi kişisel hal değişiklikleri işlemlerinin tümü nüfus müdürlüklerinin görev alanına girer. Bu görevlerin bir bölümünde ilk beyan makamı iken bir bölümünde mahkeme kararlarından sonra tescil makamıdır.
  • Nüfus ve aile cüzdanlarının düzenlenip ilgililere verilmesi, yeni doğan çocukları nüfus kütüğüne kayıt ederek bu çocuklara nüfus cüzdanı verilmesi nüfus müdürlüğünce yürütülür.
  • Kişilerin adres kayıtlarının tutulması, bu konudaki değişikliklerin takip ve kontrolü ve bunlarla ilgili gerekli bilgi ve belge verilmesi yine nüfus müdürlükleri tarafından yapılır.
  • Vatandaşlığa alınma,vatandaşlıktan çıkma, vatandaşlığın kaybı gibi işlemler de nüfus müdürlüklerince yürütülür.
  • Askerliğe alınacak kişiler nüfus teşkilatının kayıt ve cetvelleriyle belirlenir. Seçmen kütükleri nüfus müdürlüklerince yürütülen Adres Kayıt Sistemi çerçevesinde belirlenir.
  • T.C. Kimlik numarası projesini başlatan ve uygulayan kurum olup, bu proje sayesinde tüm kurumlar bilgi ve belgelerini kişilere daha kolay ulaştırma imkanına kavuşmuş ve kurumların vatandaşlarlara iletişimi kolaylaşmıştır.
  • Nüfus teşkilatınca yürütülen Kimlik Paylaşım Sistemi ile tüm resmi kurumlar vatandaşın nüfus bilgilerine ulaşma imkanına kavuşmuş ve böylece, sık sık vatandaştan istenilen belgelerin bu proje ile ilgili kurum tarafından bu proğramdan alabilmesi sağlanmıştır.
  • Tüm kurum ve kuruluşların kişiye ilişkin kayıtları nüfus müdürlüklerince tutulan nüfus kayıtları esas alınarak belirlenir. Bu amaçla tüm kişi ve kurumlara gerekli bilgi, nüfus kayıt örneği ve adres belgesi gibi belgeler nüfus müdürlüklerince verilmektedir.
  • Nüfus sayımları nüfus teşkilatının kurduğu Adres Kayıt Sistemi sayesinde artık her an güncel olarak alınabilmektedir. Daha önce sokağa çıkma yasağı uygulanarak yapılan ve gerçek nüfus istatistiklerini yansıtmayan nüfus sayımı uygulaması ADRES KAYIT SİSTEMİ sayesinde insanlarımızı eve hapsedilmekten kurtardığı gibi ülkemizi çok sağlıklı ve çağdaş bir nüfus sayımı ve istatistiklerine kavuşmuştur.

Son düzenleyen Safi; 23 Temmuz 2016 00:50
Quo vadis?
sahillerindostu - avatarı
sahillerindostu
Ziyaretçi
22 Mart 2009       Mesaj #3
sahillerindostu - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Dostum ilk önce KPSS'den 70 üzeri puan alman lazım.
Ardından Adliye Zabıt Katibi olarak, Hükümet binası derler orada herhangi bir bölümde görev alırsın.

Yani girebilmek için önce KPSS'DEN 70 puan.
Ardından Bunlar mülakat cinsinden memur alırlar atanma olmaz.
Adliye Katip alacağı zaman Mülakata girersin 3 Dakikada 90 Kelime daktiloda veya bilgisayarda seni mülakata sokarlar.
3 Dakikada 90 Kelime yazarsan, Seni Sözlü Mülakata alırlar.
Sözlü Mülakatta da başarılı olursan. Memursun.
Ardından Kaymakamlık veya Valilik binasında genel olarak Adliye Zabıt Katipi diye Memur alınır.
Daha sonra ihtiyaca göre Hükümet Konağında bulunan bir bölüme geçer ve orada çalışırsın.
Bu alanlar; İcra Dairesi, Adliye, Seçim Bürosu, Nüfus Müdürlüğü vb. değişir...
Yani sana gerekli olanlar,
* kpss 70 puan,
* 3 Dakikada 90 Kelime
* Sözlü Mülakat

Bu kadar...
Son düzenleyen Safi; 23 Temmuz 2016 00:51
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Ocak 2012       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
sahillerin dostu nickli arkadaşım. ketenprenses isimli arkadaşı tamamen yanlış bilgilendirmişsin. Nüfus ta memur veya kaymakamlıkta memur olmak için adliye zabıt katipliği sınavına girilmez.
Adliye hükümet konağından yani kaymakamdan tamamen bağımsız çalışan bir kurumdur. yani adliye katipliği sınavını kazanan birisini nüfusta çalıştırmazlar. Nüfus Müdürlüğü ve Kaymakamlık İçişleri bakanlığına bağlıdır. Adliye ise Adalet bakanlığına bağladır. Yani senin dediğinin imkanı yok. Daha sonrasında adliye katipliğini kazanan birisini seçim müdürlüğünde çalıştıramazlar. seçim müdürlüğü Yüksek seçim kuruluna bağlıdır. Yani oda başbakanlığa bağlıdır. Ayrıca adliye katipliğini kazanan birisini de icra müdürlüğünde çalıştırmazlar. icra müdürlüğü de ayrı bir kurum olarak adliye içinde görev yapar. Ekstra olarak da seçim katipliği içinde 3 dakikada 90 kelime aranmaz. Seçim katipliği kpss atamasına göre yapılır. Yani seçim katiplerinin yüzde 70'i 10 parmak yazmayı bilmez.
Size tavsiyem adalet meslek yüksek okulu okumanız. Adliye seçim ve icra dairelerine katip alımında birinci öncelik bu bölüm mezunlarına tanınıyor.
iyi günler
Kübra10 - avatarı
Kübra10
Kayıtlı Üye
22 Ağustos 2016       Mesaj #5
Kübra10 - avatarı
Kayıtlı Üye
Nüfus müdürlüğünde çalışmak için neler yapmalıyım . Lise KPSS ile alıyorlar mı ?

Benzer Konular

9 Mart 2012 / ByJ Meslekler
27 Şubat 2013 / ocean97 Soru-Cevap
19 Temmuz 2015 / bhriyeee Soru-Cevap
28 Haziran 2014 / KOŞU Soru-Cevap