Arama

Milli kültürün korunmasıda bireylere düşen görevler nelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 27 Ekim 2017 Gösterim: 12.092 Cevap: 2
büşra maden - avatarı
büşra maden
Ziyaretçi
25 Nisan 2009       Mesaj #1
büşra maden - avatarı
Ziyaretçi
Milli kültürün korunmasıda bireylere düşen görevler nelerdir?
EN İYİ CEVABI berke aktaş verdi
MİLLİ KÜLTÜRÜN KORUNMASI İÇİN PROGRAM
a) Milli Eğitimin düzenlenmesi:
Sponsorlu Bağlantılar
Bu hedef için düzenlenmesi gereken kurumların başında okullar gelmektedir. Bugün Türkiye'deki tüm okullarda "Milli Tarih" başlığı altında dersler okutulmaktadır ancak bu dersler gerekli milli tarih bilincini vermekte yetersiz kalmaktadır.
Genç nesiller ilkokul, ortaokul ve lise öğrenimi sırasında Türk milletinin tarihini daha detaylı ama daha ilgi çekici bir biçimde öğrenmeli, tarihteki Türk başarıları ile gurur duyacak şuura kavuşturulmalıdır. Bunun için de kuşkusuz hem eğitim müfredatları yeniden gözden geçirilmeli hem de öğretmenlerin iyi bir biçimde yetiştirilmesine dikkat edilmelidir.

b) Medyanın milli kültüre hizmet için yönlendirilmesi:
Bugün toplum bilinci üzerinde en çok etkiye sahip olan güç, medya, özellikle de televizyondur. Bu kanal kullanılarak toplumun eğitilmesi son derece verimli olacaktır.
Ancak ne yazık ki Türkiye'de televizyon olumlu bir işlev yüklenmekten çıkmış, yalnızca bir ticari araç haline dönüşmüştür. En çok seyredilen özel televizyon kanallarında yalnızca "eğlence" programları yer almakta, hiç bir öğretici yayın yapılmamaktadır. Bu haliyle televizyon, kitleleri eğiten bir araç olabileceği halde, kitlelerin zihnini boşaltan, onları bilinçsizleştiren bir araç haline dönüşmüştür. Hatta özel televizyonların, sürekli ekrana getirdikleri bazı programlar ve filmler sonucunda, Türk milli kültürünü, milli harsını, örf ve törelerini aşındıran, bunların yerine materyalist anlayışı ve dünya görüşünü kitlelere enjekte eden bir araç konumuna geldiğini söyleyebiliriz.
Milli kültürün önemini idrak etmiş vatanseverler, medya gibi güçlü bir potansiyeli muhakkak eğitici ve faydalı bir şekilde kullanmalıdır. Fransa gibi demokratik ülkelerde de yapıldığı gibi, medya milli kültüre hizmet etmeye teşvik edilmeli, milli kültürü dejenere eden yayınlar süzgeçten geçirilmelidir.
Bunun yanısıra, Kültür Bakanlığı tarafından hazırlanacak olan eğitici ve bilinçlendirici programların özel televizyonlar tarafından yayınlanmasını sağlayacak yasal düzenlemelere gidilmelidir. Bu televizyonları seyreden, hatta bu televizyonlar dışında bir bilgi kaynağı olmayan kitleler, binlerce amaçsız program yerine, bu tür yararlı programlar ile eğitilebilir.

c) Akademik araştırmaların desteklenmesi:
Milli kimliğin oluşmasındaki en önemli iki unsur bilindiği gibi dil ve tarihtir. Cumhuriyet'in ilk yıllarında kurulan Türk Dil ve Türk Tarih Kurumlarının bu konuda yaptığı çalışmalar bilinmektedir. Ancak özellikle son dönemlerde bu konuya yeterince önem verilmemektedir.
Oysa, milli kimliğin muhafazası konusunda dil ve tarih araştırmaları son derece büyük bir öneme sahiptir. Bu alana kaydırılacak kaynaklarla, Türk tarihinin daha iyi araştırılması, yeni bulguların ortaya çıkartılması sağlanmalıdır. Üniversitelerde konu hakkındaki kürsülerin genişletilmesi, akademik kariyer yapmak isteyenlerin bu konuda teşvik edilmesi yararlı olacaktır. Bu araştırmalarla elde edilebilecek olan başarılı bulgular, hem kısa hem de uzun vadede Türk Milli bilincinin ve kültürünün gelişmesine katkıda bulunacaktır. Ayrıca, Türkiye sınırları dışında yaşayan Türkler'den sorumlu ve geniş yetkiye sahip bir devlet bakanlığının kurulması, orta ve uzun vadede Türk dünyasının bütünleşmesi için kuşkusuz son derece yararlı olacaktır.

BAKINIZ Milli Kültür Nedir? Milli Kültürün Önem ve Unsurları
Son düzenleyen Safi; 27 Ekim 2017 01:02
berke aktaş - avatarı
berke aktaş
Ziyaretçi
25 Nisan 2009       Mesaj #2
berke aktaş - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
MİLLİ KÜLTÜRÜN KORUNMASI İÇİN PROGRAM
a) Milli Eğitimin düzenlenmesi:
Sponsorlu Bağlantılar
Bu hedef için düzenlenmesi gereken kurumların başında okullar gelmektedir. Bugün Türkiye'deki tüm okullarda "Milli Tarih" başlığı altında dersler okutulmaktadır ancak bu dersler gerekli milli tarih bilincini vermekte yetersiz kalmaktadır.
Genç nesiller ilkokul, ortaokul ve lise öğrenimi sırasında Türk milletinin tarihini daha detaylı ama daha ilgi çekici bir biçimde öğrenmeli, tarihteki Türk başarıları ile gurur duyacak şuura kavuşturulmalıdır. Bunun için de kuşkusuz hem eğitim müfredatları yeniden gözden geçirilmeli hem de öğretmenlerin iyi bir biçimde yetiştirilmesine dikkat edilmelidir.

b) Medyanın milli kültüre hizmet için yönlendirilmesi:
Bugün toplum bilinci üzerinde en çok etkiye sahip olan güç, medya, özellikle de televizyondur. Bu kanal kullanılarak toplumun eğitilmesi son derece verimli olacaktır.
Ancak ne yazık ki Türkiye'de televizyon olumlu bir işlev yüklenmekten çıkmış, yalnızca bir ticari araç haline dönüşmüştür. En çok seyredilen özel televizyon kanallarında yalnızca "eğlence" programları yer almakta, hiç bir öğretici yayın yapılmamaktadır. Bu haliyle televizyon, kitleleri eğiten bir araç olabileceği halde, kitlelerin zihnini boşaltan, onları bilinçsizleştiren bir araç haline dönüşmüştür. Hatta özel televizyonların, sürekli ekrana getirdikleri bazı programlar ve filmler sonucunda, Türk milli kültürünü, milli harsını, örf ve törelerini aşındıran, bunların yerine materyalist anlayışı ve dünya görüşünü kitlelere enjekte eden bir araç konumuna geldiğini söyleyebiliriz.
Milli kültürün önemini idrak etmiş vatanseverler, medya gibi güçlü bir potansiyeli muhakkak eğitici ve faydalı bir şekilde kullanmalıdır. Fransa gibi demokratik ülkelerde de yapıldığı gibi, medya milli kültüre hizmet etmeye teşvik edilmeli, milli kültürü dejenere eden yayınlar süzgeçten geçirilmelidir.
Bunun yanısıra, Kültür Bakanlığı tarafından hazırlanacak olan eğitici ve bilinçlendirici programların özel televizyonlar tarafından yayınlanmasını sağlayacak yasal düzenlemelere gidilmelidir. Bu televizyonları seyreden, hatta bu televizyonlar dışında bir bilgi kaynağı olmayan kitleler, binlerce amaçsız program yerine, bu tür yararlı programlar ile eğitilebilir.

c) Akademik araştırmaların desteklenmesi:
Milli kimliğin oluşmasındaki en önemli iki unsur bilindiği gibi dil ve tarihtir. Cumhuriyet'in ilk yıllarında kurulan Türk Dil ve Türk Tarih Kurumlarının bu konuda yaptığı çalışmalar bilinmektedir. Ancak özellikle son dönemlerde bu konuya yeterince önem verilmemektedir.
Oysa, milli kimliğin muhafazası konusunda dil ve tarih araştırmaları son derece büyük bir öneme sahiptir. Bu alana kaydırılacak kaynaklarla, Türk tarihinin daha iyi araştırılması, yeni bulguların ortaya çıkartılması sağlanmalıdır. Üniversitelerde konu hakkındaki kürsülerin genişletilmesi, akademik kariyer yapmak isteyenlerin bu konuda teşvik edilmesi yararlı olacaktır. Bu araştırmalarla elde edilebilecek olan başarılı bulgular, hem kısa hem de uzun vadede Türk Milli bilincinin ve kültürünün gelişmesine katkıda bulunacaktır. Ayrıca, Türkiye sınırları dışında yaşayan Türkler'den sorumlu ve geniş yetkiye sahip bir devlet bakanlığının kurulması, orta ve uzun vadede Türk dünyasının bütünleşmesi için kuşkusuz son derece yararlı olacaktır.

BAKINIZ Milli Kültür Nedir? Milli Kültürün Önem ve Unsurları
Son düzenleyen Safi; 27 Ekim 2017 01:04
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Kasım 2014       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
milli kültür bir millete kimi kazandıran diğer milletlerle arasındaki farkı belirlemeye yarayan tarih boyunca meydana getirirler 10 millete ait maddi ve manevi değerleri uyumlu bir vekilidir bir toplumun bilet ve bomba onun bütünlüğünü sağlayan milli kültür tarih bir milletin bütün fertlerinin bilinmesi benimsenmesi kurumsal olması ve geliştirilmesi gereken kültürü hazinelerinden bir tarih milletin geçmişteki vardı onu mimari ile bugüne kalan hatıra türk milletinin bugün üzerinde yaşadığı toprak onu vatan yapmak için şehit olan kolye işleyen atalarımızın yani tarih indir bunların bilinmesi ve korunması erkek için bir vazifedir ve bu kızlar içinde bayanlar içinde çocuklar için de her yaşayan canlı için de geçerlidir dil bir milletin kültürel değerlerin başında gelir ve bir milletiz yemeğini oluştu duygu ve düşünce insanı aktaran bir vasıta olduğu için duygu ve düşünce birliği ile gelişir kendi milletinin tarihi ve kültürünü öğrenmek ve incelemek isteyen her türk dili bilmek zorundadır türkiye'de tike 1071 vatandaş kalmamalıdır atatürk türkiye için ekonomik kalkınma yanında sosyal ve kültürel kalkınma ya da aynı ölçüde yer verilmedi eklenmiş bir milletin az ye az ye az ye diye bir şekilde varlığını devam ettirmesi bir toplum milli şuara değişmesinden en büyük rolü güldür oyna bunu çok iyi bilen atatürk millî şuurun ayakta kalabilmesi ve uyanık bulunan ması için dil ve tarih uğrunda çalışmaya mecburuz gerek melis şiir konusunda ne kadar dar olduğunu ortaya koymuştur ile atatürk kültür birliğinin bir millet millet yapan ona onu ortaya koymuştur türkiye cumhuriyetinin temeli türk kahramanlığı ve türk kültürüdür atatürk söylemiştir.

Benzer Konular

14 Kasım 2012 / Misafir Cevaplanmış
25 Mart 2012 / Misafir Soru-Cevap
5 Kasım 2010 / Misafir Soru-Cevap
17 Ocak 2011 / Akin00 Soru-Cevap
17 Ekim 2011 / Misafir Cevaplanmış