Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var|Gösterim: 80.081|Cevap: 1|Güncelleme: 5 Haziran 2016

Minerallerin çeşitleri, görevleri ve bulundukları besinler nelerdir?

Misafir
19 Ekim 2009 14:05   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Minerallerin çeşitleri, görevleri ve bulundukları besinler nelerdir?
EN İYİ CEVABI Safi verdi
Minerallerin Görevleri
vitaminler ile birlikte çalışarak vitaminlerin ve diğer besin maddelerinin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır. Böylece, sağlıklı diş ve kemik yapısı, kalbin düzenli ve verimli çalışması, kas fonksiyonları, üreme sağlığı, hücre korunması ve gelişimi, sağlıklı dolaşım ve sinir sistemi, vücuttaki su dengesinin korunması gibi pek çok hayati fonksiyonda görev alırlar. Bu nedenle, insan vücudu için sağlıklı ve dengeli beslenmede vitamin ve minerallerin önemi büyüktür.Vücudun sağlıklı kalması için ihtiyaç duyduğu.

Sponsorlu Bağlantılar
Minerallerin vücudumuzda rolü
  • Çeşitli biyokimyasal, metabolik süreçleri ve hücrelere oksijen sağlamak, elektrik darbelerinde kemik parçası olan sinir ve kas kasılma transferini kolaylaştırmak, vücudun normal baz ve sıvı dengesini korumak.
  • Elektrolit (mineraller, kalsiyum, potasyum, magnezyum, sodyum vb.) maksimum fiziksel aktiviteye ulaşmada önemli bir unsurdur.
  • Vücudun sağlıklı asit-alkali dengesini, oksijen varlığı ile hayatta olmayan virus ve patojenleri engeller.
  • Mineraller büyük miktarda kaya, kum, su, mercan, fauna ve flora içerir.
  • İnsan kendisi değil sadece vücudu mineral üretebilir. Mineralleri sadece yiyecek ve içeceklerden alabiliriz.
  • Eğer vücudumuz için yeteri miktarda mineral almaz isek, vücudun her fonksiyonda mineral ihtiyacı olduğunda kendi rezervlerinden kullanır.
  • Mineral eksikliği, kırıklgan saç, kötü dişler, kırılgan kemikler, kuru cilt ve çok daha fazlasına neden olur.
Mineral İçeren Yiyecekler :
  • Kalsiyum içeren yiyecekler: Süt ve süt ürünleri, soya fasulyesi, brokoli, lahana, koyu yeşil yapraklı sebzeler, badem, ceviz, fıstık,sardalya.
  • Demir içeren besinler : Kırmızı et, balık, yumurta sarısı, soya fasulyesi, kabuklu yemişler, kuru üzüm, pekmez.
  • Bakır içeren besinler : Karaciğer, balık, kabuklu hayvanlar, yapraklı sebzeler, bezelye, fındık, ceviz, mantar, çavdar.
  • Çinko içeren besinler : Yumurta sarısı, baklagiller, kabak çekirdeği, ayçiçeği çekirdeği, buğday tohumu, tüm tahıllar.
  • İyot içeren besinler : Deniz balıkları, sebze (zeminin içerdiği iyot miktarına bağlı), iyotlu yemek tuzu.
  • Potasyum içeren besinler : Meyve, sebze, süt ürünleri, muz, kurukayısı, kuru üzüm, portakal, avokado, kabak, incir, sarımsak, hurma, patates.
  • Magnezyum içeren yiyecekler : Badem, fıstık, fındık, ceviz, soya fasulyesi, rafine edilmemiş tahıllar, tam tahıllı ekmek ve koyu yeşil sebzeler.
  • Selenyum içeren besinler : Deniz ürünleri, tavuk, soğan, sarımsak, brokoli, buğday tohumu.
  • Sodyum içeren besinler : Yemeklik tuz, buğulama ve salamura et, salam ve balık ürünleri, ekmek, peynir, maden suyu.
  • Fosfor içeren besinler : Balık, et, yumurta, işlenmemiş tahıl ürünleri, fındık, ceviz, maya, peynir.
  • Kükürt içeren besinler : Yumurta sarısı, et, süt, balık, peynir, fındık, ceviz, sebze.
  • Manganez içeren besinler : Ananas, ceviz, fındık, baklagiller, işlenmemiş tahıl ürünleri, sebze, bira mayası, kakao.
  • Krom içeren besinler : Siyah çay, kakao, bal, fındık, ceviz, ilenmemiş tahıllar, peynir, et, mantar.
DEVAMI Mineraller ve Beslenmedeki Önemi
Son düzenleyen Safi; 5 Haziran 2016 18:24
Diğer Konular:
26 Mayıs 2016 03:39   |   Mesaj #2   |   
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Minerallerin Görevleri
vitaminler ile birlikte çalışarak vitaminlerin ve diğer besin maddelerinin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır. Böylece, sağlıklı diş ve kemik yapısı, kalbin düzenli ve verimli çalışması, kas fonksiyonları, üreme sağlığı, hücre korunması ve gelişimi, sağlıklı dolaşım ve sinir sistemi, vücuttaki su dengesinin korunması gibi pek çok hayati fonksiyonda görev alırlar. Bu nedenle, insan vücudu için sağlıklı ve dengeli beslenmede vitamin ve minerallerin önemi büyüktür.Vücudun sağlıklı kalması için ihtiyaç duyduğu.

Minerallerin vücudumuzda rolü
  • Çeşitli biyokimyasal, metabolik süreçleri ve hücrelere oksijen sağlamak, elektrik darbelerinde kemik parçası olan sinir ve kas kasılma transferini kolaylaştırmak, vücudun normal baz ve sıvı dengesini korumak.
  • Elektrolit (mineraller, kalsiyum, potasyum, magnezyum, sodyum vb.) maksimum fiziksel aktiviteye ulaşmada önemli bir unsurdur.
  • Vücudun sağlıklı asit-alkali dengesini, oksijen varlığı ile hayatta olmayan virus ve patojenleri engeller.
  • Mineraller büyük miktarda kaya, kum, su, mercan, fauna ve flora içerir.
  • İnsan kendisi değil sadece vücudu mineral üretebilir. Mineralleri sadece yiyecek ve içeceklerden alabiliriz.
  • Eğer vücudumuz için yeteri miktarda mineral almaz isek, vücudun her fonksiyonda mineral ihtiyacı olduğunda kendi rezervlerinden kullanır.
  • Mineral eksikliği, kırıklgan saç, kötü dişler, kırılgan kemikler, kuru cilt ve çok daha fazlasına neden olur.
Mineral İçeren Yiyecekler :
  • Kalsiyum içeren yiyecekler: Süt ve süt ürünleri, soya fasulyesi, brokoli, lahana, koyu yeşil yapraklı sebzeler, badem, ceviz, fıstık,sardalya.
  • Demir içeren besinler : Kırmızı et, balık, yumurta sarısı, soya fasulyesi, kabuklu yemişler, kuru üzüm, pekmez.
  • Bakır içeren besinler : Karaciğer, balık, kabuklu hayvanlar, yapraklı sebzeler, bezelye, fındık, ceviz, mantar, çavdar.
  • Çinko içeren besinler : Yumurta sarısı, baklagiller, kabak çekirdeği, ayçiçeği çekirdeği, buğday tohumu, tüm tahıllar.
  • İyot içeren besinler : Deniz balıkları, sebze (zeminin içerdiği iyot miktarına bağlı), iyotlu yemek tuzu.
  • Potasyum içeren besinler : Meyve, sebze, süt ürünleri, muz, kurukayısı, kuru üzüm, portakal, avokado, kabak, incir, sarımsak, hurma, patates.
  • Magnezyum içeren yiyecekler : Badem, fıstık, fındık, ceviz, soya fasulyesi, rafine edilmemiş tahıllar, tam tahıllı ekmek ve koyu yeşil sebzeler.
  • Selenyum içeren besinler : Deniz ürünleri, tavuk, soğan, sarımsak, brokoli, buğday tohumu.
  • Sodyum içeren besinler : Yemeklik tuz, buğulama ve salamura et, salam ve balık ürünleri, ekmek, peynir, maden suyu.
  • Fosfor içeren besinler : Balık, et, yumurta, işlenmemiş tahıl ürünleri, fındık, ceviz, maya, peynir.
  • Kükürt içeren besinler : Yumurta sarısı, et, süt, balık, peynir, fındık, ceviz, sebze.
  • Manganez içeren besinler : Ananas, ceviz, fındık, baklagiller, işlenmemiş tahıl ürünleri, sebze, bira mayası, kakao.
  • Krom içeren besinler : Siyah çay, kakao, bal, fındık, ceviz, ilenmemiş tahıllar, peynir, et, mantar.
DEVAMI Mineraller ve Beslenmedeki Önemi

Daha fazla sonuç:
minerallerin görevleri

Hızlı Cevap
Mesaj:



Bu sayfalarımıza baktınız mı
Pixabay Resimleri:
paneli aç