Arama

Biyografi ve deneme yazarken nelere dikkat etmeliyim?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 18 Aralık 2014 Gösterim: 2.142 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Aralık 2012       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Biyografi yazarken nelere dikkat edilmelidir?
Deneme nasıl yazılır?


Biyografi veya deneme yazarken nelere dikkat etmeliyim?
EN İYİ CEVABI Valeria verdi
Deneme
MsXLabs.org
Reklamlar

Makale gibi düşünsel plânla yazılır. Fakat makaleden kısa yazılardır. . Yazar anlattıklarını kanıtlamak zorunda değildir. Bilimselden çok kişisel görüşünü açıklar, okuyucusunu kendisi gibi düşündürme kaygısı yoktur. . Günübirlik yazılardır, en beğenileni bile birkaç gün sonra unutulur. Biyografi yazmak için ele aldığımız kişi hakkında sağlam bilgiler, belgeler, çeşitli dokümanlar toplamamız gerekir. O kişiyle ilgili anılardan, mektuplardan, gazete ve dergilerden çıkan yazılardan, kitaplardan faydalaonabiliriz. Biyografi yazarken şu plânı uygulamalıyız: Kişinin doğum yeri, tarihi, çocukluk dönemi, yaşadığı yer, eğitim dönemi, iş hayatı, kişiliği, eğilimleri, yetenekleri, çevresiyle ilişkileri, hizmetoleri, eserleri, etkisi. Bütün bunları araştırıp gerekli bilgileri topladıktan sonra gerçekleri çarpıtmadan, tarafsız bir anlayışla ve açık, sade, akıcı bir dille biyografimizi kaleme alabiliriz.

GİRİŞ

1. Arkadaşımın doğum yeri ve tarihi
a) Ailesi hakkında kısa bilgi b) Ailenin kaçıncı çocuğu olarak dünyaya geldiği.

2. Ailenin çocuklarıyla ilgili beklentileri, hayalleri.

GELİŞME
1. Çocukluk dönemi
  • a) Okul öncesi (ilgileri, oyunları, oyuncakları, korkulan, sevinçleri vb.)
  • b) İlkokul hayatı (Kayıt, okulda ilk gün, başarıları, başarı- sızlıkları, arkadaşlarıyla geçimi vb.)
  • c) Ailesinin ve kendisinin geleceğe yönelik düşünceleri.

2. İlkokuldan sonraki öğrenim dönemi

a) Ortaokula başlaması ve devamı.
  • — Derslerdeki başarı durumu, sevdiği ve sevmediği dersler.
  • — Ders dışı faaliyetleri, zevkleri.
  • — Okumaya ve yazmaya karşı olan ilgisi veya ilgisizliği.
  • — Biyolojik, psikolojik, sosyolojik gelişmeler vb.
b) Liseye başlaması ve devamı
  • — Ders durumu
  • — Üniversiteye hazırlık
  • — Netleşen idealleri.
  • — Kişiliği, çevresiyle ilişkileri, eğilimleri, yetenekleri vb.

SONUÇ

1. Ailesinin ve çevresinin arkadaşımla ilgili devam eden veya değişen beklentileri.
2. Arkadaşımın idealleri doğrultusunda gösterdiği kararlı- lık.


Son düzenleyen Valeria; 18 Aralık 2014 18:41 Sebep: İç başlık.
Valeria - avatarı
Valeria
VIP Çilekli
18 Aralık 2014       Mesaj #2
Valeria - avatarı
VIP Çilekli
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Deneme
MsXLabs.org
Sponsorlu Bağlantılar

Makale gibi düşünsel plânla yazılır. Fakat makaleden kısa yazılardır. . Yazar anlattıklarını kanıtlamak zorunda değildir. Bilimselden çok kişisel görüşünü açıklar, okuyucusunu kendisi gibi düşündürme kaygısı yoktur. . Günübirlik yazılardır, en beğenileni bile birkaç gün sonra unutulur. Biyografi yazmak için ele aldığımız kişi hakkında sağlam bilgiler, belgeler, çeşitli dokümanlar toplamamız gerekir. O kişiyle ilgili anılardan, mektuplardan, gazete ve dergilerden çıkan yazılardan, kitaplardan faydalaonabiliriz. Biyografi yazarken şu plânı uygulamalıyız: Kişinin doğum yeri, tarihi, çocukluk dönemi, yaşadığı yer, eğitim dönemi, iş hayatı, kişiliği, eğilimleri, yetenekleri, çevresiyle ilişkileri, hizmetoleri, eserleri, etkisi. Bütün bunları araştırıp gerekli bilgileri topladıktan sonra gerçekleri çarpıtmadan, tarafsız bir anlayışla ve açık, sade, akıcı bir dille biyografimizi kaleme alabiliriz.

GİRİŞ

1. Arkadaşımın doğum yeri ve tarihi
a) Ailesi hakkında kısa bilgi b) Ailenin kaçıncı çocuğu olarak dünyaya geldiği.

2. Ailenin çocuklarıyla ilgili beklentileri, hayalleri.

GELİŞME
1. Çocukluk dönemi
  • a) Okul öncesi (ilgileri, oyunları, oyuncakları, korkulan, sevinçleri vb.)
  • b) İlkokul hayatı (Kayıt, okulda ilk gün, başarıları, başarı- sızlıkları, arkadaşlarıyla geçimi vb.)
  • c) Ailesinin ve kendisinin geleceğe yönelik düşünceleri.

2. İlkokuldan sonraki öğrenim dönemi

a) Ortaokula başlaması ve devamı.
  • — Derslerdeki başarı durumu, sevdiği ve sevmediği dersler.
  • — Ders dışı faaliyetleri, zevkleri.
  • — Okumaya ve yazmaya karşı olan ilgisi veya ilgisizliği.
  • — Biyolojik, psikolojik, sosyolojik gelişmeler vb.
b) Liseye başlaması ve devamı
  • — Ders durumu
  • — Üniversiteye hazırlık
  • — Netleşen idealleri.
  • — Kişiliği, çevresiyle ilişkileri, eğilimleri, yetenekleri vb.

SONUÇ

1. Ailesinin ve çevresinin arkadaşımla ilgili devam eden veya değişen beklentileri.
2. Arkadaşımın idealleri doğrultusunda gösterdiği kararlı- lık.


Hızlı Cevap
Mesaj:

Benzer Konular

2 Haziran 2017 / broken* Cevaplanmış
13 Kasım 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
29 Kasım 2017 / Misafir Cevaplanmış