Arama

Confucius (Konfüçyüs)

Güncelleme: 26 Şubat 2016 Gösterim: 30.851 Cevap: 4
virtuecat - avatarı
virtuecat
Ziyaretçi
6 Ekim 2006       Mesaj #1
virtuecat - avatarı
Ziyaretçi
Çinli filozof (M.Ö. 551-479). Cizvit misyonerlerin, adını «Konfüçyüs» olarak Latinleştirdikleri Kung Fu Dzı, Çin kültürünü derinden etkilemiş bir felsefe ve politika öğretisinin yaratıcısıdır.

Sponsorlu Bağlantılar
«İyi insanlar» yetiştirmeyi amaçlayan bir küçük okulun kurucusuydu, felsefe öğretiyordu. Ona göre erdem, soyaçekim yoluyla aktarılan bir nitelik değil, kişisel bir çabanın ürünüdür. Bunun için, dürüst olmalı, çevresiyle ahenk içinde yaşamalı ve başkalarına güven göstermelidir. Hareketlerine, davranışlarına ve duygularına hâkim olmak, atalarına saygı göstermek ve toplumun kurallarına uymak da gereklidir.

Ahlâk Kuralları

Topraklarında düzenin kurulmasını arzulayan imparatorlar tarafından benimsenen Konfüçyüs ahlâkı, sonradan, gelenekçilikle eş anlam kazandı. Bu niteliğiyle çoğu zaman törelere önem vermeyen bir öğreti sayılan Taoculuğa karşı çıkartıldı. Gerçekte ise, bu iki düşünce, birbirleriyle çelişkili değil, birbirinin tamamlayıcısıdır: yüzyıllar boyunca Konfüçyüsçülük Çinlilerin toplum yaşamını yönetti, Taoculuk ise kişisel kaygılarına (özellikle dinsel) yön verdi.

Çin Komünizmi ve Konfüçyüs

XX. yy. başlarından itibaren Çin devrimcileri, Konfüçyüsçülük ile de, onun tutucu yönleriyle de mücadeleye giriştiler. Gene de, çağdaş Çin toplumunda devletin önemi ve ahlâkın oynadığı rol hakkındaki inançlar, bu eski ustanın felsefesini garip bir biçimde andırmaktadır. Bu yüzden, 1974 başlarında, bir devrimci eleştiri akımı, Çin halkının düşüncesinden Konfüçyüsçülüğü kesinlikle silip atmağa girişti.


Konfüçyüs ve öğrencileri, XIV. yy. Kore resmi. Kendi evinde açtığı okulda eğitici ve sonradan Çin imparatorunun adalet bakanı ve danışmanı olarak Konfüçyüs, toplumsal ve siyasal reform düşüncelerini uygulama alanına koymağa çalıştı. Deyişlerinden birine göre: «Eğer insan kendini yönetmeyi biliyorsa, devleti yönetmekte de hiç bir güçlükle karşılaşmaz demektir.»
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 26 Şubat 2016 20:42
Biyografi Konusu: Confucius (Konfüçyüs) nereli hayatı kimdir.
MYDMR - avatarı
MYDMR
Ziyaretçi
24 Ağustos 2007       Mesaj #2
MYDMR - avatarı
Ziyaretçi
Büyük Çin bilgesi, filozof, siyasal yönetici ve Çin tarihinde resmi din olarak kabul edilen öğretilerin kuramcısı Konfüçyüs, M.Ö 551 yılında, Lu kentinde -şimdiki Shantung eyaletinde- doğdu. Chou hanedanlığı döneminde (M.Ö. 1027-256), Hristiyanlığın doğuşundan yaklaşık beş yüz yıl önce yaşadı. Küçük yaşlardayken babası ölünce, annesi tarafından mütevazı koşullarda büyütüldü.

Sponsorlu Bağlantılar

Ambar bekçiliği ve kamu arazisi yöneticiliği yaptı ama asıl isteği, Chou hanedanlığının ilk zamanlarına özgü ahlak değerlerini yaymak, bu hanedanlığın kuruluş döneminde hüküm süren iki kralın, Wen ile Wu'nun ülkülerini yeniden canlandırmaktı. Ama onun dönemi zorlu bir dönemdi. Chou hanedanlığının ilk yıllarının ayırıcı özelliği olan siyasal birlik, siyasal güç, hanedanlığı oluşturan kent devletleri arasındaki çatışmalarla, hanedanlıktan olmayan devletlerin yayılmacı saldırılarıyla, dağlarla vahşi bölgelerden gelen göçebe toplulukların akınlarıyla büyük ölçüde örselenmişti.


Konfüçyüs'ün kenti Lu işgalcilerin denetimi altına girmişti. Konfüçyüs, öğretisine yetke, nüfuz sağlayacak bir kamu görevine atanmayı başaramamıştı. Bundan ötürü, benzer beklentiler taşıyıp benzer güçlüklerle karşılaşan diğerleri gibi Konfüçyüs de, küçük bir öğrenci, izleyici topluluğunun eşliğinde gittiği saraylara, yöneticilere hizmet sunarak gezginci öğreticilik yapmaya başladı.


KONFÜÇYÜSÇÜLÜK

Giriş
"Denge Felsefesi"
Ahlâk ve Jen
Bilgi ve İnsan
Adların Düzeltilmesi
Konfüçyüs ve Eski Yunan
Tarihi Serüveni
Seçmeler
Konfüçyüs'ün yaşam öyküsüyle kişiliğinin de ona atfedilen öğretilerin ayrıntılarının da doğruluğundan emin olmak olanaklı değil. Kaynaklarda, onun ölümünden sonra geliştirilmiş, kuşkusuz pek çok yönüyle izleyicileri tarafından elden geçirilmiş, zenginleştirilmiş, yeniden düzenlenmiş karma açıklamalar vardır. Mevcut bilgilerdeki kimi iç tutarsızlığa, kimi vurgu farklılığına karşın, bilgi ile ahlaksal erdem arayışına tutkuyla inanan, tüm yaşamı boyunca dürüstlüğünü koruyan, kendini sadece öğretmeye adayan bir adama ait bütünlüklü çizgileri seçmek olanaklı. Benzer şekilde, Konfüçyüs'e atfedilen yazılı özdeyişlerin ona ait olup olmadığını saptamak da olanaklı değil. Konfüçyüs'e atfedilen deyişlerle düşüncelerin çoğu ”Konuşmalar” diye bilinen bir seçkide toplanmıştır.
Konfüçyüs düşüncesi, 1583'te Pekin'e yerleşen Cizvit misyonerleri, Çin bilgisi ile kültürünü özümseyip bu yeni bilgilerini Avrupa'ya aktarancıya kadar Batı dünyasında bilinmiyordu. K'ung Fu-tzu adını Latinceleştiren de bu Cizvitler olmuştu ve böylece bu büyük bilge, dünyanın pek çok yerinde Konfüçyüs adıyla tanındı.






Konfüçyusun Aşk Öğütleri

Eş seçmeyi kitap seçmeye benzeten ünlü Konfüçyus'un eşlerin birlikte mutlu bir hayat sürmeleri için
birbirinden ilginç 14 öğüdü var. Eh, yüzyıllardır kulaktan kulağa yayılmaya devam ettiğine göre pek
de yabana atılır, öğütler olmasa gerek.

1- Tedavi edilemez derecede romantik olun.

2- Birlikte kitap okuyun, elele tutuşun ve birlikte düzenli yürüyüşlere çıkın.

3- Gülümsemeler bulaşıcıdır. Ona da bulaştırın.

4- Güvenilir bir sırdaş olun ve onu hiç kimseye şikayet etmeyin.

5- Onun en sevdiği çiçeği, rengi, müziği, şiiri ve yazarı bilin.

6- Ona, beklemediği hoş sürprizler yapın. Hiçbir neden yokken de kart ya da küçük aşk notları
yollayın.

7- Birbiriniz için özel ve gizli takma adlar bulun.

8- Aşk, birlikte saçmalamaktır. Arada bir, birlikte sonuna kadar saçmalayın.

9- Kimin haklı olduğunu tartışmayın, neyin doğru olduğuna karar verin. Her tartışma sonunda barış
anlaşmasını bir öpücükle imzalayın.

10- Sevdiğinizi yalnızca onun duyabileceği biçimde eleştirin. Övgünüzü ise bütün dünyaya duyurun.

11- Bedeninize iyi bakın. Daima sağlıklı ve dinç olmayı hem kendinize hem de ona borç bilin.

12- Bir kucaklaşmadan ilk ayrılan siz olmayın.

13- Eş seçmek kitap seçmeye benzer, iyi tasarlanmış bir kapak ve cilt ilginizi çekebilir. İceriği
sağlam olmadıkça sonunu getirmek zordur.

14- Aşk için evlenin. Hem eşinizin hem de kendinizin en iyi arkadaşı olun.

KONFÜCYÜS'TEN İNGİLİZCE BİR HİKAYE
Stories from Ancient China: Gentlemen Hold No Worries or Fear

Confucius1 had a disciple named Sima Niu, whose brother wanted to hunt down and kill Confucius because the latter had criticised his secret and illegal city wall construction. As a result, Confucius and his disciples could no longer stay in the Song Kingdom.

Thinking of his brother's bad deeds, Sima Niu couldn’t help sighing sadly, "Other people have brothers worthy of praising. It is only I who don’t."

Zixia, a student of Confucius, heard what he said, and comforted him: "I have heard people say, ‘Life and death are just destiny; riches and honour are up to the heavens.’ As long as a gentleman is honest and respectful at heart, has no negligence, and treats others with respect and courtesy, all other people in the world are his brothers. Why would a gentleman worry about having no brothers worthy of praise?"

Sima Niu then asked Confucius how a person could be considered a gentleman. Confucius replied, "A gentleman has no worries or fear."

Sima Niu said, "Without worries or fear, one can be considered a gentleman?"

Confucius knew well about Sima Niu’s feelings. To increase his confidence, Confucius answered, "If you don’t have guilt to find when looking within, why would you worry or fear?"

At this moment Sima Niu understood what Confucius had said. Confucius continued, "The evil and rebellious things your brother has done have nothing to do with you. If you always worry that others may be prejudiced against you for your brother's actions, your heart won’t be calm. Trust yourself. If you behave righteously and are not guilty, why would you care what others may think?"

From Lun Yu2

Notes:

(1) Confucius (551 B.C. - 479 B.C.) was a famous Chinese spiritual Master. His teachings about morality have deeply influenced East Asian life and thought for two thousand years.

(2) Lun Yu, or Analects of Confucius, are a record of the words and acts of the Chinese Sage Confucius and his disciples, as well as the discussions they held.
Son düzenleyen MYDMR; 24 Ağustos 2007 19:41 Sebep: Mesajlar Otomatik Olarak Birleştirildi
we come one - avatarı
we come one
Ziyaretçi
18 Ocak 2008       Mesaj #3
we come one - avatarı
Ziyaretçi
konfucyus1
Konfüçyüsyanizm

Dinin kurucusu Konfüçyüs (M.Ö. 551- 479) adındaki bir filozoftur. Şantung eyaletinde doğmuŞ ve orada ölmüŞtür. O zamandan beri eyalet Çinlilerce kutsal sayılır. Konfüçyüs 'ün hayatında baŞarılı bir öğretmenlik dönemi vardır. O 'nun en önemli özelliklerinden biri kendine aŞırı güvenidir. Bütün hayatı boyunca insanları, iyiye, doğruya ve Şerefli bir yaŞamaya yönelten, inandığı prensipleri yaymak için kitap yazan Konfüçyüs, daha çok akla hitap metodunu kullanmıŞ, mistik bir tavır takınarak metafiziğin her türünü reddetmiŞtir. Konfüçyüs hiçbir zaman Lao-Tseu gibi (Taoizm 'in kurucusu), gibi ilahi bir kuvvetin elçisi olduğunu iddia etmemiŞtir. Dini konular üzerinde fazla konuŞmamasına rağmen çoğu zaman O, kutsallaŞtırılmıŞtır.

Konfüçyanizm 'de insanın evlenmeden veya bir erkek evlat bırakmadan ölmesi büyük günah sayılır. Çünkü erkek evladın, ata ruhlarına ibadeti devam ettireceğine inanılır. Ata ruhları her aile için özel koruyuculuk görevini yerine getirir.

Konfüçyanizm Vu-Ti (M.Ö. 140-87) zamanından 1912 yılına kadar devletin resmi dini kabul edilmiŞtir. Bir bakıma Konfüçyanizm, geleneksel Çin Şinizmi 'nin kaideleŞmesi Şeklidir.


konfucyus2
Kutsal Metinleri
Konfüçyanizm 'in mukaddes kitapları, Konfüçyüs 'ün öğrencileri tarafından büyük bir dikkatle toplanmıŞtır. Bu metinler Konfüçyüs 'e isnat olunan (Ta-Hio, Tehoung-Young) ve (Loun-You) iki kitaptan meydana gelmiŞtir ve 1- Klasikler, 2- Kitaplar diye iki kısma ayrılır.

Konfüçyüs bütün eski Çin metinlerini (sosyal, dini, ahlaki gelenek, görenek) gözden geçirmek suretiyle atalar kültürüne dayalı Çin medeniyetini ortaya koymak istemiŞtir. Konfüçyanizm 'in en önemli dini metinleri olan beŞ klasik Şu kitaplardan meydana gelmektedir:

-DeğiŞiklikler Kitabı,
-Tarih Kitabı,
-Şiirler Kitabı,
-Törenler Kitabı,
-ilkbahar ve Sonbahar Vekayinameleri.

konfucyus3
Sung Hanedanı tarafından (XI. Yüzyıl) bir araya getiren diğer dört kutsal metin de Şunlardır:

-Konfüçyüs 'ün KonuŞmaları,
-Mansiyus 'un Sözleri,
-Ortayol Doktrini,
-Büyük Bilgi.

Kutsal metinler üzerine Çin bilginlerince yazılan tefsirlerin en meŞhuru Tehou-Hi 'nin eseridir.
/font>
Devlet ve Halk Dini Olarak Konfüçyanizm ve ibadetleri
Konfüçyanizm 'de ayrı bir rahipler sınıfı olmadığı için ayinler genellikle devletin yetkili memurlarınca yönetilir. Dünyanın üstün idarecisi Gök tanrı için yapılan törenleri hemen ekseriyetle imparator yönetir. Her yıl 22 aralık gece yarısından sonra baŞlayan bu törenler adaklar, içkiler, yiyecekler ve müzikli alaylar Şeklinde icra edilir. Pekin 'in güneyindeki dünyanın en büyük mihrabı sayılan üç teraslı beyaz mihrabın çevresinde yapılır.

inançlarına göre yer yüzüne ibadet daha aŞağı dereceden bir tabiat kuvvetine tapınma Şeklidir. Yukarıda iŞaret edilen yukarıda iŞaret edilenin dıŞında, her yıl yapılan güneŞ ve ay ibadeti ile ilgili ayinler de yine devlet görevlilerince yürütülür.(Son yıllarda bu anlayıŞ yavaŞ yavaŞ terk edilmektedir)

Halk ibadetinde en yaygın olan anlayıŞ atalara ibadettir. Konfüçyüs 'ten önce de çok yaygın olan bu ibadet, O 'ndan sonra da devam etmektedir; çünkü bu dinin ölmüŞ ata ruhlarının ev veya mezarın etrafında dolaŞtıklarına inanırlar. Bu bakımdan evin sakinleri belli zamanlarda, ölüleri için kutsal birliği sağlamak üzere yiyecek hazırlamayı bir görev bilir. Konfüçyanizm 'de önemli bir yer tuttuğu için ruhları rahatsız etmeden son derece sakınılır

konfucyus4
Öğreti ve ÖzdeyiŞleri
Öğretileri en büyük ilgiyi Çin 'de Han Hanedanı 'ndan görmüŞtür.”Büyük Bilgi” ve “Ortayol Doktrini” adlı kitapların yayınlanması bu zamanda gerçekleŞmiŞtir. O 'nun öğretileri ilgili esasların yer aldığı “Konfüçyüs 'ten Seçmeler Kitabı”, öğrencilerinin-inanlarının- gayretiyle derlenmiŞtir. Seçme Konfüçyüs ÖzdeyiŞlerinden bazıları Şöyledir.

-Oğuldan istenen babaya, memurdan istenen hükümdara, kardeŞten istenen ağabeye, arkadaŞtan istenen de kendisine verilmelidir.
-Temkinli olanlar pot kırmaz
-Kendimize yapılmasını istemediğimizi baŞkasına yapmamalıyız.
-insanlar prensiplerine hakim olabilir. Prensipler insanlara hakim olamaz.
-DüŞünmeden öğrenmek,boŞuna zaman harcamaktır.
-Bilgi desteğinden yoksun bir fikir,tehlikelidir.
-Sizden üst durumda olan birinin beğenmediğiniz halleriyle sizden alt durumda olan birine davranmayın.


konfucyus5
Ahlak AnlayıŞları
Konfüçyanizm, bir dinden çok ahlaki sistem olarak algılanmıŞtır. O, ahlaki prensiplerinde cemiyet ve milletin ıslahı ile mutluluğu sağlamayı hedef almıŞtır. O bir yandan toplumu saadete ulaŞtıracak prensipler koymuŞ, diğer yandan da Çin 'in eski dini tasavvurlarını canlandırmaktan geri kalmamıŞtır. Hiçbir zaman “öbür dünya”nın varlığını inkar etmemiŞtir.

Konfüçyüs, topluma daimi olarak hata iŞlemekten uzak kalmalarını hatırlatmıŞ,iŞlenen bir suçun cezasının mutlaka bu dünyada görüleceğine onları inandırmaya çalıŞmıŞtır. O her fırsatta çevresindekilere birbirlerinden özür dilemelerini telkin etmiŞ, insanın her zaman hatadan muaf olamayacağına dikkat çekmiŞtir.

konfucyus6
Konfüçyanizm 'in ahlaki prensiplerini,Büyük Bilgi adlı eserinde görmek mümkündür. Bu kitabında Konfüçyüs barıŞı sağlama yolunun bizzat insanın kendi benliğinde oluŞması gerektiğine dikkat çekerek ancak kendisiyle barıŞık olan insanın ev halkını çevresini ve nihayet milletini yönlendirebileceğini belirtmiŞtir. O 'na göre 5 fazilet vardır:

-iyilik yapmak
-Güvenilir bir Şahsiyet olmak
-Dürüst davranmak
-Terbiyeli olmak
-Tedbirli davranmak

BaŞarını her zaman faziletin varlığı anlamına gelmeyeceğini söyleyen Konfüçyüs ancak iyilikte ısrar etmek suretiyle hikmet ve faziletin bir anlam taŞıyacağını açıklamıŞtır.

Konfüçyüs 'e göre ahlaki telkinlerin meyve verebilmesi için Şu ana temeller üzerine oturması Şarttır.

-Kültür
-Sözünde durma
-iŞ idaresi
-Üste karŞı dürüst davranma

konfucyus7
Ahlaki olgunluğun temel öğelerini teŞkil eden insanı iliŞkileri Konfüçyüs beŞ maddede toplamıŞtır. Bunlar ;

-Amir - memur iliŞkisi
-ArkadaŞ - dost iliŞkisi
-Karı - koca iliŞkisi
-Ana-babanın çocuklarıyla iliŞkisi
-KardeŞler arası iliŞkiler.

Sosyal hayatın bütün yönlerini içine alan bu beŞ esas, bütün diğer ahlaki istemlerinde vazgeçemeyeceği prensiplerin baŞında gelmektedir. Konfüçyüs 'e göre hayırseverlik ve adalet ahlaki olgunluğu tamamlayan iki önemli erdemdir. Toplumda bazı görevler sırf ahlaki oldukları için yapılmak zorundadır. Menfaatler adaletin gerçekleŞmesini önleyen en büyük faktörlerdir. Bunun için insanları bu duygudan uzaklaŞtırmak gerekir.



konfucyus8
Günümüzde Konfüçyanizm
Günümüzde Konfüçyüsyanizm Çin, Çin Hindi (Tayland, Tayvan, Vietnam ), Kore, Japonya,Hindistan 'da taraftar kitlesine sahip olmakla beraber Avrupa ve Amerika 'da da Konfüçyüs Dini mensupları bulunur. Doğu dinlerinin birbirleriyle iç içe geçmesi taraftar sayısı hakkında net bilgi almayı güçleŞtirmekle birlikte, bazı din araŞtırmacılarınca bu sayının 350.000.000 'un üzerinde olduğu ifade edilmektedir. Konfüçyanizm nitelik olarak din -ahlak öğretisi özelliklerinden dolayı farklı bir dine inanan biri tarafından da kabul edilebilir olduğundan özellikle batı ülkelerinde yayılmaya devam etmektedir.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
snackbloot - avatarı
snackbloot
Ziyaretçi
30 Kasım 2010       Mesaj #4
snackbloot - avatarı
Ziyaretçi
Konfüçyus Tapınağı, Konfüçyus Konutu ve Konfüçyus’un Mezarı
c 中国国际广播电台

Çin'de Konfüçyus Felsefesi'nin kurucusu olan Konfüçyus, dünyanın en büyük felsefecilerinden biri olarak kabul ediliyor. Konfüçyus'u anmak için inşa edilen Konfüçyus Tapınağı, Konfüçyus'un Konutu ve Konfüçyus'un ailesinden gelenlerin mezarları, Çin'de 2 bin yılı aşkın süre hüküm süren hanedanların, gelmiş geçmiş imparatorların Konfüçyus'a büyük saygı gösterdiklerinin ve Konfüçyusçuluğun gelişmesini teşvik ettiklerinin bir göstergesi olmanın yanı sıra, Çin tarihinde ve Doğu kültüründe çok önemli yer tutar. Konfüçyus Tapınağı, Konfüçyus Konutu ve Konfüçyus soyluların mezarları, Konfüçyus'un memleketi Shandong eyaletinin Qufu kentinde bulunur. "Çin'deki Birinci Tapınak" olarak adlandırılan Konfüçyus Tapınağı, Çin'in en büyük ve en tanınmış Konfüçyus'u anma yeridir. Konfüçyus'un ölümünden iki yıl sonra, yani M.Ö 478 yılında, zamanın Lu devleti kralı, Konfüçyus'un kaldığı konutu tapınağa dönüştürdü. Başlangıçta yalnızca üç odaya sahip olan Konfüçyus Tapınağı'nda Konfüçyus'un giysileri ve diğer eşyaları sergilendi. Tapınakta her yıl anma törenleri yapılırdı. Sonra Konfüçyus'un yarattığı Konfüçyusçuluk kültürü, adım adım Çin'in genel kabul gören kültürü haline geldi. Her hanedanın imparatorları tarafından sürekli olarak genişletilen Konfüçyus Tapınağı, büyük çaplı bir yapılar topluluğu haline geldi. Qing hanedanının imparatoru Yongzheng 18. yüzyılın başlarında bir kez daha Konfüçyus Tapınağı'nı onarıp genişletti. Konfüçyus Tapınağı'nın boyutları bugüne kadar korundu.
kongmiao
  
Güneyden kuzeye bin metreden fazla uzunluktaki Konfüçyus Tapınağı'nın yüzölçümü, 100 bin metrekareye ulaştı. 500 odadan oluşan Konfüçyus Tapınağı, ölçüsü bakımından Beijing'deki Yasak Kent'in ardından ikinci büyük eski yapılar topluluğudur ve Çin'in eski çağlarına ait büyük tapınak örneği olarak kabul edilmektedir.
Konfüçyus Tapınağı’nın mimari yapısı, feodal toplumun en yüksek tarzına, yani imparatorluk saraylarının mimari yapısına göre tasarlanmıştır. Tapınağın ana yapıları, güneyden kuzeye uzanan bir eksen hattı boyunca inşa edilmiştir. İki yanında düzenli olarak yardımcı yapılar kurulmuştur. Konfüçyus Tapınağı’nın dokuz avlusu vardır. Tapınağın ana salonu, dokuz odaya sahiptir. 9, en büyük tek rakamdır. Çin’in feodal döneminde 9, yalnızca imparatorlar tarafından, özellikle imparatorluk saraylarında kullanılabilirdi. Halktan insanlar 9 rakamını kullanırlarsa, ölüm cezasına çarpıtırılabilirlerdi. Ancak Konfüçyus Tapınağı, istisnadır. Öte yandan Konfüçyus Tapınağı’nın ana salonunun önünde 5 kapı vardır. Feodal toplumun kurallarına göre, yalnızca imparatorluk yapıları, 5 sıra kapıya yapıya sahip olabilirdi. Beijing’deki Yasak Kent’in de 5 kapısı vardır.
Konfüçyus Tapınağı'nın ana yapısı olan Dacheng Salonu, 30 metre yüksekliğinde ve doğudan batıya yaklaşık 50 metre genişliğindedir. Damı altın gibi parlayan sarı renkli kiremitlerle kaplanan Dacheng Salonu, çok görkemli bir görüntüye sahiptir. Dacheng Sarayı, Beijing'deki Yasak Kent'in Taihe Salonu'yla kıyaslanarak "Çin'in üç büyük eski salonu"ndan biri olarak kabul edilir. Salonun en çok dikkat çeken kısmı, önünde bulunan ve üzerlerinde ejderha figürleri oyulmuş 10 sütundur. 6 metre yüksekliğindeki ve 1 metre çapındaki tek bir büyük taştan yapılan her sütunun üzerindeki, çok titizlikle oyulan ejderha figürleri, birbirinden farklıdır. Çin'in eski çağlarındaki taş oyma sanatının şaheseri olarak kabul edilen bu 10 ejderhalı sütunlar, Yasak Kent'teki sütunlardan daha görkemli ve güzel görünür.
kongmiao1
 
Konfüçyus Tapınağı'nda Çin tarihindeki her hanedana ait 2 binden fazla anıt tablet korunur. Bu tabletlerden 50’sinin üzerinde imparatorların yazısı vardır. Bu, Konfüçyus'un Çin'in feodal toplumundaki yüksek konumunu yansıtır.
Konfüçyus Konutu, Konfüçyus Tapınağı'nın yanında bulunur. Konfüçyus'un torunları bu konutta oturmuştu. Bu konut, Çin'in Ming ve Qing hanedanları dönemindeki imparator sarayı dışındaki en büyük konuttur.
kongfu
  Çin tarihinde hüküm süren Song ve Jin hanedanları döneminde (12-13. yüzyılda) inşa edilmeye başlayan Konfüçyus Konutu, feodal toplumda yaşayan aristokratlara ait tipik bir konuttur. 500 odaya sahip olan ve 50 bin metrekare genişliğindeki Konfüçyus Konutu'nun büyüklüğü ve yapısı, özgün özellikler taşır. Konutun ön kısmı çalışma yeri, arka kısmı yaşam bölgesidir. Konfüçyus Konutu'nda tarihi dosyalar ve her hanedan dönemine ait kıyafetler ile eşyalar da dahil birçok yüksek değerli tarihi eser korunmaktadır.
kongfu1
  Konfüçyus ve Konfüçyus’un torunlarına ait mezar alanı, şu anda dünyada en uzun zamandır kullanılan ve bir aileye ait en geniş mezar alanıdır. 2 kilometrekareyi kapsayan alanda 2500 yıl içinde Konfüçyus ailesine ait 100 binden fazla mezar bulunuyor. Burada korunan mezar taşlarının sayısı, Han hanedanı itibarıyla 5 bini geçmiştir. Konfüçyus soyunun mezarları topluluğu, Çin'in her hanedanı dönemindeki siyasi, ekonomik ve kültürel gelişme ile değişen cenaze törenlerinin araştırılması için çok değerli malzemeler sağlar.
konglin
  
Dünyaca tanınmış olan Konfüçyus Tapınağı, Konfüçyus Konutu ve Konfüçyus mezarları, zengin kültürel birikim yansıtmanın yanı sıra yüksek değerli doğa mirasları olarak da kabul ediliyor. Konfüçyus Tapınağı, konut ve mezar alanında yetişen 17 binden fazla yaşlı ve ünlü ağaç, bu üç yerin gelişme sürecine tanıklık etmiştir ve eski çağların iklimi ile ekolojik sisteminin araştırılması için değerli malzemeler sağlar.
Barındırdığı derin kültür birikimi, uzun geçmişi, büyüklüğü, zengin ve değerli tarihi eserleriyle tanınmış olan Konfüçyus Tapınağı, Konfüçyus Konutu ve Konfüçyus'un ssoyundan gelenlerin mezarları topluluğu, 1994 yılında UNESCO tarafından "Dünya Kültür Mirasları Listesi"ne alındı.
  
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
18 Ekim 2015       Mesaj #5
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Confucius

Ad:  Confucius1.jpg
Gösterim: 486
Boyut:  60.2 KB

Ad:  Confucius2.jpg
Gösterim: 789
Boyut:  29.7 KB