Arama

Branş Öğretmenleri

Güncelleme: 11 Mayıs 2007 Gösterim: 33.122 Cevap: 9
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
3 Ekim 2006       Mesaj #1
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
MÜZİK ÖĞRETMENİ
_________________________________________________
Sponsorlu Bağlantılar

TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda, öğrencilere ya da yetişkinlere, müzik ile ilgili eğitim veren kişidir.
GÖREVLER
Müzik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Müzik öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, -Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, -Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, -Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, -Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, -Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, -Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ - Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri. -Piyano, org, keman, saz, klasik gitar, flüt, mandolin, ney gibi müzik aletlerini kullanabilir.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Müzik öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe, - Gelişmeye elverişli bir müzik kulağına sahip, -El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Müzik öğretmeni, sınıfta ve müzik odasında görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.


ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Meslek elemanlarının büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda müzik öğretmeni olarak çalışırlar. Koro, Çalgı ve Çalgı Toplulukları, Dini Musiki, Çalgı Bakımı ve Onarımı, Sanat Sosyolojisi, Sanat Eserlerini İnceleme, Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği, Müzik Tarihi, Grupla Çalışma Teknikleri, Müziksel İşitme ve Okuma, Orkestra, Piyano-Çalgı konularında ders verirler. - Yetenekli kişilere özel müzik dersleri de verebilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; üniversitelerin eğitim fakültelerinin “Müzik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.


MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’na (ÖSS) girmek ve özel yetenek sınavını kazanmak gerekmektedir. Ayrıca fakültelerin Müzik ve Müzikoloji ( Müzik Bilimleri ), Türk Musikisi Devlet Konservatuarı ile Devlet Konservatuarları’nın Temel bilimler, Kompozisyon, ses Eğitimi, Müzik Bilimleri, Çalğı Bölümleri (Nefesli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano), Bando Şefliği, Folklor ve Etnomüzikoloji, müzikoloji, Opera, Şan ve Opera, Türk Sanat Müziği bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar da bu alanda öğretmenlik yapabilirler.


EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilere, müzik alanında kurumsal ve uygulamalı çeşitli derslerin yanı sıra, ortak dersler ve öğretmenlik formasyonu dersleri verilmektedir. Eğitim sırasında okullarda uygulama yapılmaktadır.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Bu programa yerleştirilenler arasından özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir. Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler. Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9. derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Her yıl öğretim yılı başında eğitim- öğretim tazminatı alırlar.

MESLEKTE İLERLEME
- Çalıştıkları okulda müdürlük veya müdür yardımcılığı yapabilirler.
-4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler. - MEB'ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler.

BENZER MESLEKLER:
Resim öğretmenliği.


DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
3 Ekim 2006       Mesaj #2
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
MATEMATİK ÖĞRETMENİ

TANIM
Sponsorlu Bağlantılar
Çalıştığı eğitim kurumunda öğrencilere, matematik ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER
Matematik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Matematik öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Matematik öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Matematiğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı, kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Matematik öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.


ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Meslekle ilgili eğitimini tamamlayanlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, matematik öğretmeni olarak görev yapabilirler. Matematik dersi dışında, Geometri, İleri Matematik, Astronomi ve Uzay Bilimleri, Analitik Geometri, İstatistik, Matematik Uygulamaları derslerine girerler. Özel dershanelerde de çalışabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Meslek eğitimi, çeşitli üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Matematik Öğretmenliği" ve “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Bu bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir. Ayrıca Matematik Bölümü, Matematik Mühendisliği, Matematik-Bilgisayar Bölümü, Astronomi ve Uzay Bilimleri (Kredisin en az %30’unu Matematik alanında aldığını belgelendirenler) bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar öğretmenlik yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır. Eğitim süresince öğrenciler, Matematik, Analitik Geometri, Genel Fizik, Analiz, Lineer Cebir, Soyut Matematik , Soyut Cebir, Nümerik Analiz, Kısmi Türev, Reel Analiz gibi dersler alırlar. Eğitim sırasında, okullarda uygulama yapılmaktadır.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir. Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler.
Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9. derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Her yıl öğretim yılı başında eğitim- öğretim tazminatı alırlar.

MESLEKTE İLERLEME
Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler.
4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler. MEB' ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler.

BENZER MESLEKLER:
Fizik öğretmeni, matematik mühendisi.


DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
3 Ekim 2006       Mesaj #3
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
MODA TASARIMI ÖĞRETMENİ
_________________________________________________

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumu ya da kuruluşunda öğrencilere ya da yetişkinlere moda tasarımı ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER

Moda tasarımı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeyindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Moda tasarımı öğretmeni bu program çerçevesinde; - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır, - Moda ile ilgili sektörü izler, bunların öğretim programına yansıtılması için ilgililere öneride bulunur.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu, - Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar - Eğitim araçları (projeksiyon, tepegöz, video, tv., video bantları, slayt, saydam, bilgisayar, bilgisayar yazılımları, CD vb.), - Bilgisayar.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Moda tasarımı öğretmeninin hem alanı hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir. Moda tasarımı öğretmeni olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde akademik yeteneğe, - Renk ve şekilleri algılayabilen, - Çizim yapabilme yeteneğine sahip, - Estetik görüşe sahip, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, - Girşimci kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Moda tasarımı öğretmeni; sınıfta, atelyede, giyim ile ilgili konfeksiyon, tekstil vb. işletmelerde görev yapar ve görevini genellikle ayakta yürütür.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız meslek liselerinde, Anadolu kız meslek liselerinde, Anadolu kız teknik liselerinde,mesleki ve teknik eğitim merkezlerinde,çok programlı liselerde, kız teknik öğretim olgunlaşma enstitülerinde pratik kız sanat okullarında, halk eğitim merkezlerinde ve mesleki eğitim merkezlerinde Giyim/Hazır Giyim/Moda Tasarımı Öğretmeni olarak görev yapabilirler.
- Aynı zamanda üniversitelerde öğretim görevlisi olarak çalışabilirler. - Moda tasarım öğretmeni olarak çalışmak istemeyenler, giyim sektöründe üretim planlamacısı, tasarımcı ve yönetici olarak görev alabilmektedirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi Ankara Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Moda Tasarımı Öğretmenliği Bölümünde verilmektedir.


MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için, - Lise veya dengi okul mezunu olmak, - Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) Moda Tasarımı Öğretmenliği bölümü için yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puanı almak, - Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda “Moda Tasarımı Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir. - Meslek liselerinin Moda Tasarım, Moda (Giyim) Tasarım, Tekstil Konfeksiyon bölümlerinden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavını (ÖSS) kazanıp, Moda Tasarımı Öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar; Genel Kültür Dersleri: Atatürk İlkeleri İnkılap Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil. Meslek Dersleri: Teknik Resim, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Temel Dikim Teknikleri, Temel Kalıp Çizimleri, Temel Sanat Eğitim, Genel İşletme, Giyim Süsleme Tasarımı, Malzeme Bilgisi, Moda Resmi, Tasarım İlke ve Yöntemleri, Bilgisayar Destekli Kalıp Tasarımı, Model ve Kalıp Tasarımı, Proje, Koleksiyon Hazırlama, Hazır Giyim Üretimi. Meslek Formasyon Dersleri: Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Gelişim ve Öğrenme, Öğretmenlik Uygulaması, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Sınıf Yönetimi, Özel Öğretim Yöntemleri, Mezuniyet Projesi, Rehberlik, Okul Deneyimi. Ayrıca eğitim sırasında üçüncü sınıfta staj, dördüncü sınıfta ise okullarda öğretmenlik uygulama çalışmaları yapmaktadırlar.

MESLEKTE İLERLEME

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir (Müdür, Müdür Yardımcısı vb.).
Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavda başarılı oldukları takdirde “Eğitim Yöneticiliği” yapabilirler. Aynı zamanda yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak, akademik kariyer yapabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.
- Eğitim sonunda öğretmenliğe hak kazanan, yeni göreve başlayan Moda Tasarımı Öğretmenleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda çalışırlar. Bu ücret kıdeme ve yıllık belirlenen katsayı artışlarına göre belli aralarla değişmektedir.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
3 Ekim 2006       Mesaj #4
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
MODEL ÖĞRETMENİ
_________________________________________________

TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, model meslek alanı ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER

Model meslek alanı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Model öğretmeni, bu program çerçevesinde; - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.) - Kendisine ayrılan ders saatlerinde çalışma planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder, - Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ

- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, ders kitapları, yardımcı kitaplar, - Model bölümü meslek dersleri öğretim programında yer alan bilgi ve becerilerin, öğrencilere öğretilmesi için gerekli olan; malzemeler, atölye ve laboratuar donanımları, el aletleri, cihazlar, makineler ve eğitim setleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Model bölümü atölye ve meslek dersi öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, -Fen bilimlerine karşı ilgili ve bu alanda başarılı, -El ve gözlerini eşgüdümle kullanabilen, - Doğru, düzlem, cisim ve uzay ilişkilerini görebilen, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Model öğretmeni, görev yaptığı kurum ve kuruluşlarda derslik ve alanı ile ilgili atölye ve laboratuarlarda görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve tozludur.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Teknik Eğitim Fakültesinin Model Eğitim Bölümünü bitirenler, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarına bağlı, mesleki ve teknik ortaöğretim okulları ile çıraklık ve yaygın eğitim kurumlarının model ve benzeri bölümlerinde, atölye ve meslek dersi öğretmeni olarak çalışabilirler. Ayrıca kendi işlerini kurabilirler.


MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi daha önce Teknik Eğitim Fakültesi “Model Öğretmenliği” bölümünde verilmiştir (bu bölüme öğrenci alınmamaktadır).

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir.


EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince, Döküm Teknolojisi, Döküm Teknikleri, Mekanik, Makine Elemanları, Model Teknolojisi Model Teknikleri, İş Güvenliği, Model İmalat Teknolojisi, Malzeme Bilgisi, Matematik, Model Meslek Resmi, Talaşlı Model İmalat Teknikleri, Özel Model Teknolojisi, Model İmalat Makineleri, Cisimlerin Dayanımı, Metal ve Plastik Model Teknikleri, Metal ve Alaşımların Katılaşması, Makine Elemanları, Mesleki ve Teknik Eğitime Giriş, Birey ve Öğrenim Metotları vb. dersler verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
- Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler. - Eğitim sonrasında, teknik öğretmen olarak 8. derecenin 1. kademesinden göreve başlarlar. Görev yaptıkları okul bünyesinde döner sermaye işletmesi bulunduğu takdirde döner sermaye ücretinden belli oranda pay alırlar. Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME
-
Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler.
- Çalıştıkları okullarda idari görevlere yükselebilirler. BENZER MESLEKLER: Makine mühendisliği, mobilya ve dekorasyon öğretmenliği, tesviye öğretmenliği, döküm öğretmenliği, makine- model teknikerliği

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
3 Ekim 2006       Mesaj #5
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
KİMYA ÖĞRETMENİ


TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, kimya ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER
Kimya konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Kimya öğretmeni, bu program çerçevesinde; - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, -Ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Kimya öğretmeni olmak isteyenlerin;
-Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip, - Doğal bilimlere özellikle kimya konularına meraklı ve bu alanda başarılı, - Gözlem ve deney yapmayı seven, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Kimya öğretmeni, sınıfta ve laboratuarda görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı kimyasal madde kokulu, biraz tozlu ve gürültülüdür.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Meslek elemanlarının büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda , kimya öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca İleri Kimya, Fen Bilgisi, Bilim ve Teknoloji, Bilgi Teknolojisi, Çevre ve İnsan, Teknik Atelye, Kimya Uygulamaları, Proses, Plastik İşleme, Gıda Teknolojisi, Lastik Teknolojisi ve Petrokimya derslerine girerler. - Kimya Öğretmenleri dershanelerde de görev yapmaktadırlar.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Meslek eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin '' Kimya Öğretmenliği'' bölümlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir. Ayrıca, Kimya Bölümü ile Kimya Mühendisliği bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlarda bu alanda öğretmenlik yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır. Eğitim süresince, Genel Kimya, Kimyada Matematiksel Yöntemler, Genel Matematik, Genel Fizik, Anorganik Kimya, Analitik Kimya, Organik Kimya, Organik Kimya Laboratuarı, Atom ve Molekül Yapısı, Çekirdek Kimyası, Enstrümantal Kimya, Özel Öğretim Yöntemleri gibi dersler okurlar. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı’nca burs verilmektedir. Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler.
Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9. derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Her yıl öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı alırlar.

MESLEKTE İLERLEME
- Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler. -5 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler. - MEB'ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler.

BENZER MESLEKLER:
Fizik öğretmeni, biyoloji öğretmeni, fen bilgisi öğretmeni.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
4 Ekim 2006       Mesaj #6
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
RESİM/RESİM-İŞ ÖĞRETMENİ


TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, resim/resim-iş ile ilgili konularda eğitim veren kişidir.

GÖREVLER
Resim/Resim-İş ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Resim/Resim -iş öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.) - Kendisine ayrılan ders saatlerinde çalışma planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, -Ders kitapları, yardımcı kitaplar - Çalışma masası, resim sehpası, çeşitli boyalar, mürekkep, fırça, tuval, palet, tutkal, renkli kağıtlar, cetvel, maket bıçağı, oyma bıçakları, çeşitli el aletleri vb.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Resim/Resim -iş öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe, - Renkleri ayırt edebilme gücüne, -El ve parmak becerisine, göz-el koordinasyonuna, - Şekilleri ve renkleri ayırt edebilme ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Resim/Resim- iş öğretmeni, sınıfta veya resim atölyesinde görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda ve özel okullarda Grafik, Resim, İş Eğitimi ( İş ve Teknik) branşlarında görev yapabilirler. Sanatçı adayı yetiştiren Güzel Sanatlar Fakültesi Resim, Heykel, Seramik, İç Mimari ve Endüstriyel Tasarım bölümü öğrencileri de öğretmenlik formasyonu alarak bu alanda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca öğretmenlik dışında grafikerlik ve sanat danışmanlığı da yapabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin Eğitimi; Üniversitelere bağlı Resim-İş Öğretmenliği Bölümleri ve Eğitim Fakültelerinin daha önceki yıllarda mezun veren Resim Öğretmenliği Bölümlerinde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’na (ÖSS) girmek ve özel yetenek sınavını kazanmak gerekmektedir. Ayrıca “Resim Bölümü” bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlarda Resim-Resim-İş Öğretmeni olabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince, antik çağdan günümüze, sanatın, tüm estetik kurumlarının genel çizgileri ile tanıtılması ve kuramlar arası ilişki ve çelişkilerin tartışılması, temel sanat eğitimi uygulamalarında plastik elemanlarının (renk, çizgi, leke, doku, kompozisyon, denge, hareket, ritm, form, hacim, ışık vb.) ve sanat kuramlarının tanıtılması, özgün baskı yöntemleri ile yeni anlatım ve tasarım olanaklarını geliştirerek, bu konularda bilgi ve beceri kazanırlar. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler. Eğitim sonrasında, meslek dersi öğretmeni olarak görev alanlar 9. derecenin 1. kademesinden göreve başlarlar. Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME
Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler. Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler. -

BENZER MESLEKLER:
Ressamlık, grafikerlik, heykeltıraşlık, karikatürist,


DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Milli Eğitim Bakanlığı Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
4 Ekim 2006       Mesaj #7
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
SANAT TARİHİ ÖĞRETMENİ
__________________________________________________________

TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere sanat tarihi ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER

Sanat tarihi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Sanat tarihi öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, -Ders kitapları, sanat ansiklopedileri, slayt, projektör, video . -Okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Sanat tarihi öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip - Resim, mimarlık, heykel gibi görsel sanat ürünlerinin özellikleri ve tarihsel gelişimi ile ilgili, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Sanat tarihi öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sanat tarihi öğretmeni olarak çalışmaktadırlar.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Üniversitelerin eğitim Fakültelerinde ''Sanat Tarihi Öğretmenliği'' bölümü bulunmamaktadır. ''Edebiyat Fakülteleri'' ile ''Fen - Edebiyat Fakülteleri''nin ''Sanat Tarihi Bölümünü” ile “Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü Sanat Tarihi Ana Bilim Dalı” mezunlarından Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda Sanat Tarihi Öğretmeni olabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) yeterli “Sözel (SÖZ)” puan almak gerekmektedir. Ayrıca bu bölüm mezunlarından, “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar öğretmenlik yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince, Anadolu Türk Mimarisi, İslamiyet Öncesi Türk Sanatı, İslam Sanatı, Türk-İslam El Sanatları, Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat, Mimari Çizim, Fotoğrafçılık, İslam Tarihi, Osmanlıca, Bizans Sanatı, Arkeoloji, Selçuklu ve Beylikler Dönemi Sanat Tarihi, Osmanlı Tarihi, Çağdaş Türk Resim Sanatı, Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi vb. dersler verilmektedir.

BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
- Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler. - Eğitim sonrasında, 9. derecenin 1. kademesinden göreve başlarlar. Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME
- Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler. - Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler.

BENZER MESLEKLER:
Tarih Öğretmenliği, Resim/Resim-İş Öğretmenliği.


DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
KaFeM_DE_KaFeM - avatarı
KaFeM_DE_KaFeM
Ziyaretçi
4 Ekim 2006       Mesaj #8
KaFeM_DE_KaFeM - avatarı
Ziyaretçi
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ


TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere Türk dili ve edebiyatı ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER

Türk dili ve edebiyatı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ

- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, -Ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, sözel yeteneği gelişmiş, -Dil ve edebiyata ilgi duyan, insanlarla iyi iletişim kurabilen, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı oldukça gürültülü ve biraz tozludur.


ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında, özel okul ve dershanelerde branşlarında çalışabilirler. Türk Dili ve Edebiyatı dersi dışında Türkçe derslerine de girebilirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi, eğitim fakültelerinin "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği" bölümlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sözel (SÖZ)” puan almak gerekmektedir. Ayrıca, “Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü” bölüm mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni” olabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi 5 yıldır. Öğrenciler eğitimleri süresince Türkçe Kompozisyon, Osmanlıca,Türk Dilbilgisi, Türk Edebiyatı, Edebiyat Bilgileri ve Teorisi, Diksiyon, Türk Edebiyat Tarihi gibi derslerin yanı sıra pedagojik formasyon dersleri alırlar , son sınıfta okullarda uygulama yaparlar.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen belirli sayıda adaya MEB’ ce burs verilmektedir. Ayrıca Kredi ve Yurtlar Kurumu’nca verilen öğrenci kredisinden yararlanılabilir. Meslek eğitimini tamamlayanlar 9. dereceden aylıkla göreve başlatılırlar. Her yıl öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı alırlar.

MESLEKTE İLERLEME

- Çalıştıkları okullarda müdür, müdür yardımcısı olabilirler. -MEB' ce açılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler. - Üniversitelerde akademik kariyeri seçenler profesörlüğe kadar yükselebilirler.

BENZER MESLEKLER:
Tarih öğretmeni, Türkçe öğretmeni.


DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
8 Mayıs 2007       Mesaj #9
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
YABANCI DİL ÖĞRETMENİ
_________________________________________________
TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca dillerinden birinde eğitim veren kişidir.


GÖREVLER
Yabancı dil ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Yabancı dil öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ

Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri.


MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Yabancı dil öğretmeni olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Sözel yeteneği gelişmiş, inceleme, araştırma merakı olan, - Yabancı dile karşı ilgili ve bu alanda başarılı, belleği güçlü, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, - İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Yabancı dil öğretmeni, sınıfta görev yapar ve görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.


ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
-
Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda yabancı dil (İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca) öğretmeni olarak çalışabilirler. Bunun yanı sıra dershane vb. kuruluşlarda çalışabilirler. İngilizce öğretmenleri, İngilizce’nin çok yaygın olarak kullanılmasından ötürü , diğer yabancı dil öğretmenlerine göre daha geniş iş olanaklarına sahiptirler.
- Yabancı dil öğretmenlerinin çalışma alanları çok geniş olup ticaret ve turizm şirketlerinde tercüman, üniversitelerde okutman olarak çalışabilmektedirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleki eğitim üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "İngilizce Öğretmenliği”, “Almanca Öğretmenliği”, “Fransızca Öğretmenliği”, “Japonca Öğretmenliği," bölümlerinde verilmektedir. Ayrıca; - İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, - Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü, - Mütercim- Tercümanlık Bölümü, - İngiliz Dil Bilimi Bölümü, - Alman Dili Ve Edebiyatı Bölümü, - Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü, - Japon Dili ve Edebiyatı Bölümü, - talyan Dili ve Edebiyatı Bölümü, - İspanyol Dili ve Edebiyatı Bölümü, mezunlarında Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda “Yabancı Dil Öğretmeni” olabilirler.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

Bu bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’na (ÖSS) ve Yabancı Dil Sınavı’na (YDS) girmek ve YDS’de yeterli puan almak gerekmektedir. EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince Sözlü Anlatım, Fonetik, Gramer, Yazılı Anlatım ve Metin Okuma, Yabancı Dil Grameri, Çeviri (Yabancı Dil/Türkçe), Çeviri (Türkçe/Yabancı Dil), Yabancı Dil Edebiyatı gibi dersler verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yaparlar. BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir. Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler. Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9. derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Her yıl öğretim yılı başında eğitim-öğretim tazminatı alırlar.

MESLEKTE İLERLEME
-
Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler.
-4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler. - MEB' ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler. BENZER MESLEKLER:- -Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, - Çevirmenlik, - Yabancı Dil Okutmanlığı - Türkçe Öğretmeni.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
·
İlgili Eğitim Kurumları,
· Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, · Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri
DrAm3vLH - avatarı
DrAm3vLH
Ziyaretçi
11 Mayıs 2007       Mesaj #10
DrAm3vLH - avatarı
Ziyaretçi
Milli Eğitim Bakanlığı'nın İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yaptığı değişikliğe göre; ilköğretim kurumlarının dördüncü ve beşinci sınıflardaki din kültürü ve ahlak bilgisi dersine branş öğretmenlerinin girmesi kesin hükme bağlandı.
Özel beceri ve yetenek gerektiren beden eğitimi, müzik, resim-iş, yabancı dil, iş eğitimi ve bilgisayar derslerine de öncelikle branş öğretmenleri girecek.

Benzer Konular

15 Nisan 2010 / Misafir Soru-Cevap
22 Şubat 2010 / Daisy-BT X-Sözlük