Arama

Reklamcı

Güncelleme: 26 Ağustos 2018 Gösterim: 13.963 Cevap: 3
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
4 Ekim 2006       Mesaj #1
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi

REKLAMCI

Ad:  reklamcı.jpg
Gösterim: 323
Boyut:  34.4 KB
TANIM
Herhangi bir mal veya hizmeti çeşitli özellikleri ile tanıtarak kişilerin etkilenmelerine ve satın almaya istekli hale gelmelerine çalışan kişidir.

Sponsorlu Bağlantılar

GÖREVLER
- Satılması istenen mal veya hizmetin niteliklerini belirler,
-Bu mal veya hizmete kimlerin ihtiyaç duyabileceği konusunda ön araştırma yapar,
-Bu gruplara malı tanıtmak için etkileyici tanıtım malzemelerinin tasarımlarını hazırlar (gazete, dergi, ilan metinleri, grafik tasarımları, afiş, yol panosu, TV sinema filmi, senaryo, görüntü ve sözler, radyo spotları),
- Reklama yönelik olarak hazırlanan kompozisyonların basımı, çekimi, yayını ve benzeri çalışmaları kontrol eder ve çalışmaların hedef kitleye ulaşmasını sağlar,
- Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yapar veya yapılmasını sağlar,
-Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak reklam faaliyetlerini, konferans ve seminerler gibi halkla ilişkiler faaliyetleri ile destekler,
-Açık hava reklam sunumlarını (stadyum, pano, toplu taşıt araçları) gerçekleştirmek üzere çalışmalarda bulunur,
- Yürütülen reklam kampanyaları ve maliyet hakkında müşterileri bilgilendirir.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
Grafik tasarım ve uygulamaya özgü özel amaçlı bilgisayar, tepegöz, dia projeksiyon makinesi, fotoğraf makinesi, karanlık oda malzemeleri, fotokopi makinesi, telefon, teyp, kaset, video, TV, kırtasiye malzemeleri, suluboya, guaş boya, fırça vb. boya malzemeleri, kitap, broşür, dergi, afiş gibi basılı yayınlar, araştırma anketleri, çizim masası vb.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Reklamcı olmak isteyenlerin;
-Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Genel kültür seviyesi yüksek,
- Sosyoloji, psikoloji ve sanata ilgili, bu alanlarda başarılı,
- Yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan,
- Düşüncelerini söz ve yazı ile başkalarına etkili bir biçimde aktarabilen,
-Dışa dönük, girişimci,
- Yeniliklere açık ve başkaları ile işbirliği yapabilen kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Reklamcılar kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına ait reklam, tanıtım, halkla ilişkiler bölümlerinde, medya kuruluşlarında ve reklam ajanslarında çalışırlar. Çalışma ortamı çok hareketlidir. İşyeri genellikle ileri teknoloji iletişim araçları, reklam ve grafik tasarımına özgü bilgisayarlar ile donatılmış, iyi aydınlatılmış, rahat ve temizdir. Reklamcı çalışırken reklamı yapılacak mal ve hizmeti üreten firma sahipleri ve ilgili ünite yöneticileriyle, reklam ajansı sahip ve yöneticileriyle, araştırmacılar, senaristler, matbaacılarla, basın yayın kuruluşları, grafikerler, fotoğrafçılar, çekimlerde stüdyo şefleri ve meslektaşlarıyla iletişimde bulunur.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Reklamcılar, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının ''Halkla İlişkiler'' bölümlerinde ve reklam ajanslarında çalışabilirler.
-Mal ve hizmetlerin çeşitlenmesi sonucu rekabetin artması, reklamcılık sektörüne büyük ölçüde gereksinim duyulmasına neden olmuştur. Bu nedenle, reklamcıların iş bulma olanakları ve bayanların bu meslekte çalışma oranları yüksektir.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Bu mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı fakültelerin “Reklamcılık” bölümlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) “Reklamcılık” lisans programlarından biri için yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puan almak.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
- İletişim fakültelerinde eğitim, liseden sonra 4 yıl,
- Eğitim süresince: Türk Dili ve Edebiyatı, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Kişiler Arası İletişim, Reklam Teorisi, Temel Fotoğrafcılık, Grafik Resim, Sosyal Yapı Analizleri, İletişim ve Toplum, Sayfa Düzenlemesi, Tanıtım, Metin Yazarlığı, Fotoğraf, Radyo-Televizyon, Medya Planlaması, Grafik Tasarımı, Piyasa Araştırması, Reklam Kampanyaları, Reklam Filmi Yapım ve Yönetimi, Kamuoyu Araştırmaları, Grafik Resim ve Uygulama gibi meslek derslerine yer verilmektedir.

MESLEKTE İLERLEME
Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler. Reklamcılar; radyo, televizyon gibi yayın araçlarıyla veya basılı kaynakları tanıtım çalışmalarında uzmanlaşabilir, sadece konferans ve seminer düzenleme çalışmalarına ağırlık verebilir veya giyim, gıda gibi tek bir sektöre ait reklam kampanyaları hazırlama çalışmalarına yönelebilirler. Anadolu İletişim Meslek Lisesi mezunları, reklamcılık alanında üniversite eğitimine yönelmek isterlerse ek puandan yararlanabilirler. Reklamcılık alanında düzenlenen seminerlere katılarak mesleki gelişim sağlanabilmektedir.

BENZER MESLEKLER:
Halkla ilişkiler uzmanı, pazarlamacı.


BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
- Öğrenciler eğitimleri süresince çeşitli kurum ve kuruluşlardan sağlanan kredi ve burslardan faydalanabilirler.
- Reklamcı olarak işe ilk başlamada aylık asgari ücretin 2-3 katı civarında bir ücret alınabilmektedir. Deneyim arttıkça, uzmanlık alanları ve kampanya başarıları doğrultusunda ücrette 3-4 kat artış olabilmektedir.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

· İlgili Eğitim Kurumları,
· Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
· Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 26 Ağustos 2018 00:27
*TeoDora* - avatarı
*TeoDora*
Ziyaretçi
10 Mart 2007       Mesaj #2
*TeoDora* - avatarı
Ziyaretçi
REKLAMCI
İşin Doğası
  • Bir mal veya hizmetin çeşitli özelliklerini tanıtarak kişilerin etkilenmelerine ve satın almaya istekli hale gelmelerine çalışırlar.
  • Satılması istenilen mal yada hizmetin niteliklerini belirlerler, bu mal veya hizmete kimlerin ihtiyaç duyabileceğini araştırırlar.
  • Bu gruplara malı tanıtmak için etkileyici tanıtım malzemelerinin tanıtımını hazırlarlar (gazete, dergi, ilan metinleri, grafik tasarım, afiş, yol panosu, TV sinema filmi, senaryo, görüntü ve sözler, radyo spotları.).
  • Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yaparlar, yaptırırlar.
  • Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak reklam faaliyetlerini, konferans ve seminerler gibi halkla ilişkiler faaliyetlerini desteklerler.
  • Açık hava reklam sunumlarını (stadyum, pano, toplu taşıt araçları) gerçekleştirmek üzere çalışmalarda bulunurlar.
  • Yürütülen reklam kampanyaları ve maliyet hakkında müşterileri bilgilendirirler.
Kariyer Olanakları
  • Anadolu iletişim Meslek Lisesi mezunları, reklamcılık alanında üniversite eğitimi yapabilirler.
  • Reklamcılar, master ve doktora seviyelerinde akademik kariyer yapabilirler.
  • Radyo, televizyon gibi yayın araçları veya basılı kaynaklarla tanıtım çalışmalarında uzmanlaşabilirler.
  • Sadece seminer, konferans düzenleme çalışmaları yapabilirler.
  • Tek bir sektöre (giyim, gıda.) ait reklam çalışmaları yapabilirler.
İstihdam
  • Kamu ve özel kuruluşların Halkla İlişkiler bölümlerinde ve reklam ajanslarında çalışabilirler.
  • Çalıştıkları kurumların yönetici kademelerinde görev alabilirler.
Gereken Kişilik Özellikleri
  • Genel kültür seviyesi yüksek, sosyoloji, psikoloji, sanat ilgili ve bu alanlarda başarılı kişiler olmalıdırlar.
  • Dışa dönük ve girişimci olmalı, düşüncelerini söz ve yazı ile aktarabilmelidirler.
  • Yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan, yeniliklere açık, başkalarıyla işbirliği yapabilen kimseler olmalıdırlar.
Benzer Meslekler
  • Halkla İlişkiler Uzmanı, Pazarlamacı.
Eğitim
  • Mesleğin temel eğitim süresi Anadolu İletişim Meslek Liselerinde ortaokuldan sonra 4, meslek yüksek okullarında 2, iletişim fakültelerinde 4 yıldır.
  • Okutulan dersler ; Türk dili ve edebiyatı, Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, yabancı dil, kişiler arası iletişim, reklam teorisi, temel fotoğrafçılık, grafik resim, sosyal yapı analizleri, iletişim ve toplum, sayfa düzenlemesi, tanıtım, metin yazarlığı, fotoğraf, radyo - televizyon, medya planlaması, grafik tasarım, piyasa araştırması, reklam kampanyaları, reklam filmi yapım ve yönetimi, kamuoyu araştırmaları, grafik resim ve uygulama gibi derslerdir.

Sponsorlu Bağlantılar
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 26 Ağustos 2018 00:28
buz perisi - avatarı
buz perisi
VIP Lethe
24 Ocak 2012       Mesaj #3
buz perisi - avatarı
VIP Lethe
REKLAMCI
Günümüzün en önemli mesleklerinden biridir. Ticari bir iletişim olan, sanat kokan ikna aracıdır, reklam. Reklamcılık ise imaj dünyasının sözcüsüdür. M.Ö. 300 yıllarında, toplumlar içerisinde doğmuş ve gelişim göstermeye başlamıştır. Reklamcılık ilk zamanlarda, çığırtanlar, tellallar vasıtasıyla yapılmaktaydı. Dükkânların önünde, halk pazarlarında sergilenen ürünlerin ortaya çıkmasıyla da, ikinci gelişim noktasını aşarak, günümüzde bu noktalara gelmiştir.

Ticari faaliyetler ile başlayıp; teknoloji, sosyal, siyasal alanlarda, toplumun yaşadığı değişim ve gelişime paralel olarak yaşamına devam etmiştir. Günümüzdeki ekonomik sistemlerin doğuşu ve değişen dinamikleri paralelinde, özde aynı olmakla beraber, işlevinin çok çeşitlendiğini, planlamalarının farklılaştığını söyleyebiliriz. Reklamcılık, günümüzde sosyal bir güç haline gelmiştir. Kitle üretiminin yaygın bir hal alması, tüketicilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin farklılaşması, üretimlerde standartların oluşması, fazla mal ve hizmet üretimi reklamcılığın birbirinden farklı stratejilerle halk yığınlarına gitmesine neden olmuştur.

Günümüzde reklam, mal ve hizmetlerin satış ve kar oranlarını arttırma amacı doğrultusunda, şu nedenler için yapılmaktadır:
  • Ürünün varlığı hakkında bilgi vermek,
  • Pazarın belli bir bölümünde farkındalık oluşturmak,
  • Mal ve hizmet ile ilgili merak oluşturmak,
  • Malın nasıl kullanılacağı hakkında bilgi vermek,
  • Malın ihtiyaca cevap vereceği bilgisini vermek,
  • Malın üzerinde ki yeni değişiklikleri hakkında bilgi vermek,
  • Mal ile ilgili tavır ve davranışları oluşturmak, yönlendirmek,
  • Marka haline getirmek, var olan imajı sürdürmek,
  • Mal üzerinde kalite düşüncesini oturtmak.
Reklam türleri, çeşitli ölçütler temel alınarak yapılamakta ve ayrıma tabi tutulmaktadır. Bunlar da, reklamın ticari olan ve olmayana, bulunduğu coğrafi alana, reklamın hedef kitle özelliklerine göre, zaman içerisindeki etkisine, reklam amacına göre ve kullanılan araçlara göre birbirinden farklılık göstermektedir. Yukarıda saydığımız özelliklerin her biri, reklamın, o koşullar içerisinde planlanmasını getirmektedir. Buna göre araştırma sonuçları incelenmekte, ve ilgili öznel koşullara uyarlanmaktadır. Buna göre kullanılacak dikkat çekici, çarpıcı, farklı imajlar, sloganlar, fotoğraflar, kişiler seçilmekte ve kendini göstermektedir.

Günümüz toplumlarının oluşumuna, azımsanmayacak katkılar sunan reklam, tüketim toplumunun motor gücünü oluşturmaktadır. Onu yönetmekte, yönlendirmekte, yeniden yapılandırmaktadır. Daha ayrıntıda söylemek gerekirse, insanların ihtiyaçlarını karşılamakta, ihtiyaçlarını yaratmakta, gelecek ile ilgili, kurgularına şekil vermektedir. Böylelikle toplumun yapısına müdahale ederek insanların, bakış açılarına, görüş alanlarına, zihinsel faaliyetlerine etki etmekte ve hedeflerine ulaşmaktadır.
Son düzenleyen Safi; 26 Ağustos 2018 00:29
In science we trust.
LaDyGaGa - avatarı
LaDyGaGa
Ziyaretçi
28 Ocak 2012       Mesaj #4
LaDyGaGa - avatarı
Ziyaretçi
Nasıl Reklamcı Olunur
Reklam sektörü birbirinden farklı reklam uzmanlarını çalıştırmaktadır. Reklam metin yazarları, grafikerler, tasarımcılar, piyasa araştırmacıları, müşteri temsilcileri, pazarlama iletişimcileri, iletişim uzmanları, sanat yönetmenlerini, yaratımcı direktörleri v.b. gibi mesleklerin çalıştıkları, reklam sektörü olmaktadır. Bununla birlikte, reklam ürün ve malzeme üretiminde çalışanları, uygulama ustalarını çalıştırmaktadır. Bir insanın reklamcı olması, reklam sektörünün her hangi bir alanına yönelik yatkınlığıyla ilgilidir.

Bu noktada, reklam sektörünün herhangi bir alanı, kişiye yakın geliyor ve kendine güveniyorsa, öncelikle o alanla ilgili eğitimlerin verildiği kurum ve kuruluşların araştırılarak, ihtiyaç olan eğitimlerin alınması gerekmektedir. Bunlar halkla ilişkiler bölümleri, pazarlama iletişimi bölümleri, reklam ve halkla ilişkiler bölümleri v.b. olmaktadır. Bunlar yüksek eğitim kurumlarının bölümleridir. Fakat özel sektör de, bu çeşit eğitimleri verebilmektedir. Eğer bir yüksek eğitim kurumunun eğitimini alma imkanı söz konusu olamıyorsa, özel sektörün eğitim kurumlarından bu çeşit eğitimler alınabilir.

Eğitimin alınması tek başına yeterli olmamaktadır. Çünkü reklamcılık, farklı yetenekleri ve pratik bilgilerin olmasına ihtiyaç duyan bir sektördür. Dolayısıyla eğitimin ardından, bir reklam ajansında belirli bir süre çalışmayı gerekli kılmaktadır. Hem eğitim, hem de pratik deneyimlerin alınması, kişinin ilgili alanda ki yeteneğinin geliştirilmesini sağlamaktadır. Bir reklamcı gibi düşünmeyi ve üretmeyi öğrenmektedir. Yaratıcılığı öğrenmektedir, farklı olanı bulmayı ve sunma biçimlerini öğrenmektedir. Tabi bu süreçlerin hepsi, reklam sektöründe olan, bazı meslekler için geçerli olmaktadır. Bir tabela ustası da reklam sektöründe çalışmaktadır. Eğer seçilen meslek türü, metin yazarlığı, sanat yönetmeni, tasarımcı, halkla ilişkiler, piyasa araştırmacısı olması durumunda, yukarıda anlatılanlar geçerli olmaktadır. Bunların dışında kalan meslekler için, aynı şeyler geçerli olmamaktadır.

Bunların dışında bir tabela ustası, tabela üretimi yapan iyi bir ajansta çalışmaya başlayarak, bu işi öğrenebilmektedir. Eğer reklam tasarımlarının baskı alanında çalışılacaksa, bir matbaaya girip veya baskı işlerini yapan bir ajansa girip, oradaki çalışma biçimini veya baskı süreçlerini öğrenilebilmektedir. Ayrıca yüksek eğitim kurumları ve özel sektörde ki bazı eğitim kuruluşları, bu alanda da (matbaacılık) eğitim vermektedir. Görüldüğü gibi bazı meslekler eğitime ihtiyaç duymakta hatta zorunlu kılmaktadır. Üstüne bir de pratik deneyim istemektedir. Fakat bazı meslekler de sadece deneyimi gerektirmektedir.
Reklamcı demek, aslında reklam sektörünün üst düzey mesleklerinde çalışan kişi anlamında kullanılmaktadır. Yani bir ajansın, sanat yönetmeni, reklam metin yazarı, art direktörü,, tasarımcıları v.b. olmaktadır. Burada, bu kişiler, reklamın bütün eğitim süreçlerinden geçmektedirler. Ayrıca, uzun seneler, tam hizmet ajanslarında veya bağımsız olarak pratik deneyimler kazanmışlardır.
Son düzenleyen Safi; 26 Ağustos 2018 00:29