Arama

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi

Güncelleme: 8 Haziran 2007 Gösterim: 26.784 Cevap: 0
P.u.S.u - avatarı
P.u.S.u
Ziyaretçi
8 Haziran 2007       Mesaj #1
P.u.S.u - avatarı
Ziyaretçi
DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSİ
___________________________________________
Sponsorlu Bağlantılar


TANIM Ticaret gemilerinin verimli bir biçimde işletilmesi ile limanların yönetimi alanında çalışan kişidir.

GÖREVLER Deniz ulaştırma işletme mühendisi uzakyol vardiya zabiti veya uzakyol vardiya mühendisi olarak da deniz ticaret filosunda çalışır ve şu görevleri yapar; - Gemilerin güvenli bir biçimde çalıştırılmasını ve işletilmesini sağlar, - Yüklerin ilgili limana teslim edilmesini sağlar, - Limanda deniz ticareti ile ilgili (brokerlik, forvarderlik, acentelik, sigorta, gümrükler vb.) işleri yürütür, - Teknik kadrolar ile yönetim kadroları arasında iletişimi sağlar.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER Harita, Meteoroloji aletleri, Gemi makineleri, Radar, cayro pusula, manyetik pusula, GPS vb. gibi seyir aletleri, Bilgisayar ve diğer büro malzemeleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Deniz ulaştırma işletme mühendisi olmak isteyenlerin; · Üst düzeyde genel akademik yeteneğe, · Düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme gücüne, · Sayısal düşünebilme yeteneğine, · Mekanik yeteneğe sahip, · Göz ve ellerini eşgüdüm halinde kullanabilen, · Bir işi planlayan ve uygulamaya koyabilen, · Fen bilimlerine, özellikle matematiğe ve mekaniğe ilgili, bu alanlarda başarılı, · Şekiller arasındaki ilişkileri görebilen ve çizebilen, · Dikkatli ve sorumluluk sahibi, · Uzak görüşlü, risk alabilen ve ticaretten hoşlanan kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Deniz ulaştırma işletme mühendisi, resmi ve özel deniz taşımacılık şirketlerinde, gemilerde ve limanlarda çalışır. Denizde açık havada çalışabileceği gibi büro ortamında da çalışır. Çalışma ortamı; büro olduğu zaman temiz, gemilerde çalıştığı zaman sıcak, soğuk, nemli, tozlu, gürültülü, sarsıntılı, ıslak, ani ısı değişimi olabilmektedir. Çalışırken birinci derece verilerle (sayılarla) ilgili olmakla birlikte, gemi makineleriyle de ilgilidir. Ancak işi gereği insanlarla da iletişim halindedir. Emrinde çalışan personelle, deniz sigorta şirketi elemanlarıyla, yerli ve yabancı işletmelerin elemanlarıyla iletişim halindedir. Düşme, boğulma, mali kayıp gibi işin tehlikeleri olabilir. İşin gereği denizaşırı ülkelere seyahat söz konusu olabilir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Resmi ve özel deniz ticaret firmalarında, liman ve liman işletme kuruluşlarında, uluslararası sularda çalışan acenta ve şirketlerde, denizcilikle ilgili sigorta ve finans kuruluşlarında, kaptan veya gemi makine mühendisi olarak gemilerde çalışabilirler. Günümüz dünya ticaretinin % 85'inin denizyoluyla gerçekleştirilmesi, üç yanı denizlerle çevrili ve denizciliğin gelişmesine uygun şartlara sahip olan ülkemizin ekonomik kalkınmasında denizcilik sektörünün önemini ortaya çıkarmaktadır. Deniz sektörü, deniz yoluyla yapılan bir taşıma faaliyetinin ötesinde, limancılık, işletmecilik, gemi yapımı, uluslararası anlaşmalar ve pazarlamalar, deniz sigortacılığı ve hukuku, makinecilik vb. bir çok faaliyetleri içermektedir. Uluslararası düzeyde çok yönlü rekabet ve çalışma şartları altında bulunan denizcilik sektöründe gerek kara ve gerekse denizde çalışabilecek üst düzey elemanlara ihtiyaç vardır. Özellikle son yıllarda denizciliğe yapılan teşviklerle, uluslararası katkılarla, uluslararası düzeyde gelişmelere açılan denizcilik sektörümüz, mezunlara geniş çalışma alanı vermektedir.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi; İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi "Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği" Bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu okula girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puanı almak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Deniz ulaştırma işletme mühendisliği programı, denizcilik işletmelerinin teknik kadroları ile sosyal bilimler eğitimi görmüş işletmeci kadroları arasındaki ilişkiyi kurabilecek donanımdaki yönetim elemanları yetiştirme amacına yöneliktir. Uluslararası STCW sözleşmesi gereği her ülke aynı konuları okutur. Öğrencilere eğitimleri süresince; Matematik, Fizik, Kimya, Teknik Resim, Statik, Ekonomi, İşletme, Deniz Hukuku, İstatistik, Bilgisayar Programlama, Malzeme Bilgisi, Denizde Güvenlik, Navigasyon, Gemi İnşa ve Stabilite, Gemi Manevrası, Deniz Meteorolojisi ve Oşinografi, Vardiya Esasları, Yöneylem Araştırması vb. dersler verilir.

MESLEKTE İLERLEME
- Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler . - Karada çalışanlar, çalıştıkları işyerlerinde yöneticilik, müdürlük, işletme ya da şirket müdürlüğüne kadar yükselebilirler. BENZER MESLEKLER: Makine Mühendisi, İşletme Mühendisi, Gemi İnşaatı Mühendisi, Gemi ve Deniz Yapıları Mühendisi, Denizcilik İşletmecisi, Güverte Zabiti, Makine Zabiti.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU Öğrencilikte Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün tüm yüksek öğrenim öğrencilerine verdiği kredi haricinde herhangi kazanç söz konusu değildir. Başarılı öğrenciler çeşitli kurumların burslarından yararlanabilirler. Mesleki eğitimin tamamlanmasından sonra denizcilik sektöründe işe giren elemanlardan denizde çalışanlar en az 1200, karada çalışanlar ise en az 600 (dolar) kazanç elde ederler.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

Benzer Konular

8 Haziran 2007 / P.u.S.u Taslak Konular
9 Haziran 2007 / P.u.S.u Taslak Konular
8 Haziran 2007 / P.u.S.u Meslekler
9 Haziran 2007 / P.u.S.u Meslekler
30 Eylül 2011 / _Yağmur_ Taslak Konular