Arama

Tarihi Yapılar - Haydarpaşa Garı (Türkiye)

Güncelleme: 11 Haziran 2012 Gösterim: 6.239 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Kasım 2009       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Haydarpaşa Garı

Sponsorlu Bağlantılar


250px Haydarpasa train station

Haydarpaşa garı


Haydar pasa gari

Haydar paşa tren garı soldan sağa dış görünümü


Haydarpaşa Garı, 1908'de İstanbul - Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edilen tren garıdır. Gar, TCDD'nin ana istasyonudur. İstanbul'un Anadolu yakasında, Kadıköy'de bulunur. Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinde Bağdat Demiryolu yanında İstanbul-Şam-Medine (Hicaz Demiryolu) seferleri de yapılmaya başlanmıştır.
Devrin Osmanlı Padişahı II. Abdülhamit döneminde, 30 Mayıs 1906 tarihinde yapımına başlanmıştır. 1908 yılında ise hizmete girmiştir. Bir rivayete göre binanın bulunduğu sahaya III. Selim'in paşalarından Haydar Paşa'nın adı verilmiştir. Binanı inşaatı, Anadolu Bağdat adı altında bir Alman şirketi gerçekleştirmiştir. Ayrıca bir Alman'ın teşebbüsüyle garın önünde mendirek inşa edilerek Anadolu'dan gelecek veya Anadolu'ya gidecek vagonların ticari eşyasını yükleme ve boşaltma işlevi için tesisler yapılmıştr.
İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Cuno tarafından hazırlanan proje yürürlüğe girmiş, garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte çalışmıştır. I. Dünya Savaşıcephanelere 1917'de yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu binanın büyük bir bölümü hasar görmüştür. Yeniden onarılan bina bugünkü şeklini almıştır. 1979'da Haydarpaşa'nın açıklarında Independenta adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonu meydana gelen patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın O Linneman adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara uğramıştır. 1976'da aslına uygun olarak yeniden geniş çapta onarılmış ve 1983'ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlanmıştır.


Kaynak:Vikipedi

Mavi Peri - avatarı
Mavi Peri
Ziyaretçi
11 Haziran 2012       Mesaj #2
Mavi Peri - avatarı
Ziyaretçi
Haydarpaşa Garı

Sponsorlu Bağlantılar
İstanbul'un Haydarpaşa semtinde bulunan, Türkiye'nin en büyük tren istasyonu olan gar. Binanın plan ve projesi, Otto Ritter ve Helmuth Conu isimli iki Alman mimar-mühendis tarafından yapıldı. Yapımına 1906 yılında başlandı, yine aynı kişilerin denetimi altında 19 Ağustos 1909'da tamamlandı. Başlangıçta 255 m2 arazi üstünde kurulan gar, günümüzde 2836 m2'lik arazi üzerindedir. Bina 21 m. uzunluğunda 1700 tam kazık üzerinde oturmaktadır. Garın temel taşları Hereke'den getirilen granittendir. Yüzey kaplamalarıysa kolay işlenen, güç bozuşan Lefke yöresindeki taş ocağından getirilen nefti renkli taşlarla süslendi. 29 Mart 1969'da elektrikli tren hattı da açılan Haydarpaşa Garı'nda 7 yol, 4 peron vardır.

MsXLabs.org & MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi

Benzer Konular

11 Aralık 2013 / Jumong Mimarlık
7 Mayıs 2014 / _EKSELANS_ Mimarlık